iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/86547-ipad-iphone-fw-4-3-problemen-vodafone.html)

puccini 19-03-11 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wopper (Bericht 653273)
Kopie van een post op tweakers.net maar dit klopt exact vandaag mijn sim geruild zoals hierboven geschreven en ik ben van de 7 serie naar de 4 serie gegaan.

Quote:

Controleer je SIM kaart als deze 8931440300 7XXXXXXXX bevat kan het zijn dat deze het probleem geeft. In dit geval moet je een SIM kaart 8931440300 4XXXXXXXX gebruiken.

Nou ik heb een simcard beginnende met 89314403007XXXXX , maar heb nergens last van !

wopper 19-03-11 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puccini (Bericht 653277)
Nou ik heb een simcard beginnende met 89314403007XXXXX , maar heb nergens last van !

Herstart hem maar eens ;-) je hebt wel 4.3 toch? Zou vreemd zijn dat bijna iedereen er last van heeft met iOS 4.3 en 89314403007XXXXX. Het is zo dat als de iPhone aan staat het bij mij goed ging alleen uit en aanzetten ging niet goed dan bleef hij op het Apple logo hangen.

puccini 19-03-11 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wopper (Bericht 653279)
Herstart hem maar eens ;-) je hebt wel 4.3 toch? Zou vreemd zijn dat bijna iedereen er last van heeft met iOS 4.3 en 89314403007XXXXX. Het is zo dat als de iPhone aan staat het bij mij goed ging alleen uit en aanzetten ging niet goed dan bleef hij op het Apple logo hangen.

Nou dat herstarten heb ik de afgelopen tijd een paar keer gedaan, maar nogmaals geen last met m'n iPhone 4 in combinatie met IOS 4.3., maar misschien ben ik een uitzondering ??????
Maar waarschijnlijk gaat het hier om een probleem 3GS in combinatie met 4.3 en een VF simcard. ?

wopper 19-03-11 18:19

Aai juist, gaat om de 3GS inderdaad.

iphoneEd 19-03-11 19:45

Ik heb een sim met op het eind het cijfer 7. Heb nog geen problemen ondervonden.

Graf Zum Kotzen 19-03-11 19:53

Yup, heb een iPhone en IPad, allebei 4.3, allebei met Vodafone. Heb geen enkel probleem gehad.

Wim

marcnext 19-03-11 21:19

Ik heb de hele draad doorgelezen en kom tot de conclusie dat het probleem niet is opgelost (Vodafone & iPhone 3 GS). Ik heb contact opgenomen met Vodafone, ze kunnen niets doen en verwijzen naar de Apple-site waar ik moet wachten op een update. Ik vraag me echter af hoe ik die update (gaat dat nog weken duren trouwens?) moet installeren, want mijn iPhone blijft maar hangen op het appletje of resetten, ik kom dus helemaal niet meer op het normale scherm uit. Als ik er een KPN-sim in doe van een collega, is er niets aan de hand.

Ik vind dit een vreemde situatie. Uiteraard ga ik meteen bij Vodafone weg zodra mijn abonnement afloopt, maar ondertussen ligt er een duur toestel niets te doen in de la. Schande.

remcos 19-03-11 21:35

Check dit

iOS 4.3 en Vodafone; de oplossing | Nieuws | GeekSwarm.nl

marcnext 19-03-11 21:46

Interessant, dank voor de link. Ik heb inderdaad een sim waarvan het tweede cijfer met een 7 begint. Nu is het dus de vraag of Vodafone mee gaat werken aan een simswap. Ik moet dat nog zien, want daarmee zouden ze erkennen dat het dus toch een probleem is wat zij kunnen oplossen. Nu verwijzen ze naar Apple.

Ik zal contact opnemen met Vodafone en vragen om een nieuwe simkaart met een ander nummer (de 4-serie zeg maar). Uiteraard verwacht ik dat ze dit kosteloos gaan doen.

remcos 19-03-11 21:51

Laat ff weten of het gelukt is

iPhoneU 19-03-11 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remcos (Bericht 653367)

zeer interessant... ik heb nl dezelfde issues en een 8931440300 7XXXXXXXX sim kaartje.... overigens heb ik het vermoeden dat het tevens in combinatie is met het APN office.vodafone.nl (zakelijke gebruikers)... zolang ik het APN niet wijzig naar office.vodafone.nl blijft de 3GS (redelijk) stabiel (zonder internet uiteraard)... Ik ga maar eens een sim-swap in gang zetten :D

DaveD30 20-03-11 10:02

Nergens last van met mijn iPhone 4 en vodafone! Is het niet locatie verbonden? Problemen met de accu had ik trouwens ook niet in combi met iTunes ping

iWiefring 20-03-11 10:39

@DaveD30
Het heeft alleen betrekking tot een iPad 3G, en een iPhone 3G[S]!
Gisteren had ik ook voor de eerste keer last van de opstartproblemen. Zonder SIM opstarten gaat wel, maar met.. dan kan je het vergeten!

Vivstick 20-03-11 13:09

Ik heb dezelfde problemen. Uiteindelijk SIM er uit gehaald en iPhone weer aangezet. Dat ging prima, totdat ik de SIM er weer in wilde stoppen. 3Gs bleef weer eens hangen. Na een keer of 10 dit herhaald te hebben deed ie het eindelijk. Durf mijn telefoon nu ook niet meer uit te zetten of op vliegtuigstand te zetten. Mijn SIM eindigt ook op een 7.

Maar is de oplossing daadwerkelijk zo simpel dat men alleen een SIMswap hoeft te doen. In dat geval komen zowel VF als Apple er goed vanaf. Enige wat ze hoeven te doen is ons een gratis SIMswap aan te bieden wat eindigt op een 4.. Of heb ik het nou fout?

jbakkenes 20-03-11 13:14

ALS je problemen hebt zet dan eerst je data Uit en verwijder de pincode van de sim. Soms nog 2-3 herstarten en je hebt mogelijk een workAround. Daarna data aan. Pin uitlaten. Succes.

Vivstick 20-03-11 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbakkenes (Bericht 653530)
ALS je problemen hebt zet dan eerst je data Uit en verwijder de pincode van de sim. Soms nog 2-3 herstarten en je hebt mogelijk een workAround. Daarna data aan. Pin uitlaten. Succes.

Geprobeerd maar werkte niet helaas..

iWiefring 20-03-11 14:23

Gewoon zonder SIM opstarten, SIM erinsteken, wachten tot je verbinding hebt lukt dit niet? Zonder SIM opnieuw opstarten, en dit blijven doen totdat hij na max 1 minuut Vodafone laat zien met ontvangst. Tot die tijd opnieuw blijven proberen..

remcos 20-03-11 14:28

Wat ook help opstarten zonder sim 3g en data.

Daarna sim erin er
na een tijdje alleen data aan.

ninosmaggie 20-03-11 14:48

Beste Leden

Ik heb een vraag, ik heb een Iphone 4, 16 GB, en is "Jallibreak". Ik heb de Navigon navigatiesysteem geinstaleerd, echter ik heb geen GPS ontvangst. Kan iemand mij helpen. Ik wil weten waarom ik geen GPS signaal heb.

Alvast bedankt, met vriendelijk groet

Ninos

iWiefring 20-03-11 14:56

Volgens mij heb je dan de Navigon die alleen voor T-Mobile klanten is!

ninosmaggie 20-03-11 15:02

Beste Leden

Ik heb een vraag, ik heb een Iphone 4, 16 GB, en is "Jallibreak". Ik heb de Navigon navigatiesysteem geinstaleerd, echter ik heb geen GPS ontvangst. Kan iemand mij helpen. Ik wil weten waarom ik geen GPS signaal heb.

Alvast bedankt, met vriendelijk groet

Ninos

iWiefring 20-03-11 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninosmaggie (Bericht 653582)
Beste Leden

Ik heb een vraag, ik heb een Iphone 4, 16 GB, en is "Jallibreak". Ik heb de Navigon navigatiesysteem geinstaleerd, echter ik heb geen GPS ontvangst. Kan iemand mij helpen. Ik wil weten waarom ik geen GPS signaal heb.

Alvast bedankt, met vriendelijk groet

Ninos

Misschien heb je de T-Mobile variant, en deze werkt niet op een ander netwerk natuurlijk! :D

jbakkenes 20-03-11 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninosmaggie (Bericht 653578)
Beste Leden

Ik heb een vraag, ik heb een Iphone 4, 16 GB, en is "Jallibreak". Ik heb de Navigon navigatiesysteem geinstaleerd, echter ik heb geen GPS ontvangst. Kan iemand mij helpen. Ik wil weten waarom ik geen GPS signaal heb.

Alvast bedankt, met vriendelijk groet

Ninos

Ik denk dat je beter een nieuwe topic kan starten met deze vraag. Deze topic gaat over problemen met de iOS 4.3 upgrade icm oa Vodafone. Laten we niet alles door elkaar gaan zetten.

Emper 20-03-11 17:04

Nee hoor ik heb een Iphone 4 met Sim 7 serie en ik kan niet meer internetten sinds de update.....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 653470)
@DaveD30
Het heeft alleen betrekking tot een iPad 3G, en een iPhone 3G[S]!
Gisteren had ik ook voor de eerste keer last van de opstartproblemen. Zonder SIM opstarten gaat wel, maar met.. dan kan je het vergeten!


Vivstick 20-03-11 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emper (Bericht 653623)
Nee hoor ik heb een Iphone 4 met Sim 7 serie en ik kan niet meer internetten sinds de update.....

Het gaat met name bij iedereen om hetzelfde; iPhone doet niks meer nadat de sim er in zit. Blijft vervolgens hangen op het Apple logo. Wat jij zegt is ook vervelend, maar waarschijnlijk een heel ander probleem is wat niks met je Sim te maken heeft..

koenhermsen 21-03-11 10:49

Ik heb contact gehad met Vodafone, je kan in de winkel langs gaan en je simkaart omruilen voor een exemplaar uit de 4 serie en dan is het probleem opgelost. Voor huidige gebruikers met een simkaart uit de 7 serie zijn ze nog in gesprek met Apple voor een oplossing.

Vivstick 21-03-11 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koenhermsen (Bericht 653822)
Ik heb contact gehad met Vodafone, je kan in de winkel langs gaan en je simkaart omruilen voor een exemplaar uit de 4 serie en dan is het probleem opgelost. Voor huidige gebruikers uit de 7 serie zijn ze nog in gesprek met Apple voor een oplossing.


Heb je wel je eigen nummer behouden?
En wat bedoel je met 'huidige gebruikers'?

nance30 21-03-11 11:23

ik heb een vodafone abbo met een simkaart uit de 4 serie en geen last van dergelijke problemen.

koenhermsen 21-03-11 11:25

Tuurlijk houdt je je eigen nummer. In de winkel zetten ze je simkaart zo om. Ik bedoel huidige gebruikers met een simkaart uit de 7 serie... Oftewel de 3e cijferreeks van het nummer op je simkaart begint dan met een 7...

wopper 21-03-11 16:37

iOS 4.3.1 Due Within Two Weeks? - Mac Rumors

baseband update voor de 3GS en de iPad, goh verrassend ;-)

tomjansen1948 21-03-11 18:22

Zijn er meer mensen die hun simkaart beginnend met een 7 hebben omgezet? dat zou dan toch dé oplossing moeten zijn?

Vivstick 21-03-11 19:45

Daar lijkt het anders op. iPhone simkaart serie 7 was een ramp. Heb nu een simkaart uit de serie 4 en doet het nu als vanouds..
Aan iedereen ook de tip om langs een VF winkel te gaan en je simkaart te ruilen. Kan gratis en scheelt echt veel gedoe!

tomjansen1948 21-03-11 20:15

ik snap dit forumgedoe niet bij mijn weten heb ikmijn vraag over die omwisseling van de 7 serie op het forum geplaatst? waar anders dan\?

ronaren 21-03-11 21:02

er schijnt een nieuwe update 4.3.1 te komen, over n week of 2(!!!) pas. ik denk, hoop en verwacht dat het Vodafone probleem enbde snellere ontlafing van de accu hiermee tot het verleden gaat behoren...

tomjansen1948 21-03-11 21:15

waarom ruilt niet iedereeen ven zijn 7 serie simkaart om? dat kost niets en daarmee zou het prbleem zijn opgelost zegt een van de responders op deze site. Zijn er meer mensen met ervaring met deze omruiling?

ronaren 21-03-11 21:42

omruieln gratis... nee zo werken de aanbieders niet ( of de nwe sims wel wekren even buuten beschouwing gelaten..) er zal wel degelijk betaald moeten worden bij eventueel andere sim...

Vivstick 21-03-11 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronaren (Bericht 654147)
omruieln gratis... nee zo werken de aanbieders niet ( of de nwe sims wel wekren even buuten beschouwing gelaten..) er zal wel degelijk betaald moeten worden bij eventueel andere sim...

Ik kreeg 'm toch anders gratis mee hoor.

tomjansen1948 21-03-11 23:00

ik ook gratie maar helaas voor de update (om een andere reden) maar ook gratis van vodafone
nu spijt van want de oude was misschien wel een 4 serie

Xenn0X 22-03-11 11:56

jammer dat de 4serie kaartjes bijna niet meer te krijgen zijn, ik wacht wel op de software update.

ronaren 22-03-11 12:19

goed om te horen day Vodafone de kaartjrs( als ze ze nog hebben) inderdaad gratis omruilen... ben blij dat ik al 15 jaar Vodafone klant ben...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.