Lease Telefoon gekocht wat nu ? discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag Mensen een collega van me heeft een iphone gekocht via MP nu zag ik de factuur die erbij zat daar staat bij bundel Telort ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Lease Telefoon gekocht wat nu ?
Dag Mensen een collega van me heeft een iphone gekocht via MP
nu zag ik de factuur die erbij zat daar staat bij bundel Telort Toestel lease KPN apple iphone 4S dit is toch een lease telefoon ? zoja waarom heeft die gekke verkoper deze telefoon dan verkocht ? wat kan er gebeuren als me collega deze telefoon blijft gebruiken ? wat zijn de gevolgen voor de koper/verkoper? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Hoi
kan KPN dit toestel blokkeren via imeinummer? dus de verkoper moet gewoon volgend jaar een restbedrag betalen wat zouden jullie doen telefoon weer terug brengen of gewoon zo gebruiken ? |
|
|||
|
|||
Citaat:
De verkoper levert wel een factuur waar duidelijk uit blijkt dat het een leasetoestel is. Misschien heeft hij het contract incl. toestel al afgekocht. Vraag het hem eens. Of vraag het zelf aan Telfort. KPN kan altijd een IMEI blokkeren, of ze dat ook gaan doen weet ik niet. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
En telefoon nummer van Telfort is
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
^ kun je googlen....
Interessante manier van geld verdienen zeg, lease toestellen verkopen. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit rendabel is? Die prijzen die je bij een lease contract per maand betaald zijn alsnog niet misselijk. Of kan de contractant (verkoper in de verhaal) dit toestel als gestolen opgeven bijv en dat hij dan gratis een nieuwe krijgt.... |
|
|||
|
|||
Citaat:
doosje contract pakpon zijn meegeleverd en die heeft de kooper |
|
||||
|
||||
Ik raad ook maar wat...
|
|
|||
|
|||
Al nieuws hierover?
Ben wel benieuwd. Bij het woord 'lease' is het niet eenduidig wie de echte eigenaar is, omdat er zowel 'operational' als 'financial' lease bestaat. Bij de eerste vorm word je geen eigenaar, bij de laatste in principe direct maar is de lease verstrekker de financier van je toestel. Lijkt alsof hier sprake is van operational, omdat de koper geen eigenaar wordt? Hoe reageerde KPN/Telfort? Hier is vast een doordachte procedure voor toen ze dit avontuur zijn aangegaan? ben wel benieuwd. |
|
|||
|
|||
Volgens mij heeft de verkoper het zelf niet eens door dat het een lease toestel is
|
|
|||
|
|||
als je toestel koopt die afkomstig is van lease dan word je geacht voor u de telefoon aankoopt alles op voorhand na te kijken.daarmee wordt bedoeld dat u als koper hoort te weten wat u koopt.de verkoper maakt zich schuldig aan verduistering.ook jij als koper ben je schuldig..de provider zal of kan bij niet nakomen van betalings verplichtingen het door jou gekochte toestel via Imei blokkeren.indien dit gebeurd bent u de klos en staat het toestel gerigistreerd als vermist/circa ontvreemd
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 maart 2013 om 11:44 ---------- dit is wel een beetje erg schuin in de bocht.je weet toch ten alle tijden wat je wel of niet verkoopt.in het kort.als je lease toestel koopt ben je de pineut..probeer maar als KOPER aan te tonen dat je goeder trouw hebt gekocht.met weinig woorden je kan met het toestel niks..want is niet je eigendom.dus let op wat je koopt |
|
|||
|
|||
Hallo,
Ik ga me even vervoegen in deze topic Ik ben dus zo stom geweest om zonder mijn weten en zonder eerst op het forum te zoeken naar dit onderwerp een iphone 5 te kopen dat een leasetoestel is En dan nog van iemand op dit forum Ik heb nu al enkele dagen tevergeefs geprobeerd via pb contact te maken met de verkoper(hij is wel al online geweest)maar hij negeert gewoon mijn berichten Dus mijn vraag is nu wat zijn mijn opties,politie?...andere voorstellen Ik hoop dat jullie mij wat raad kunnen geven Alvast bedankt Grtz,Philip |
|
||||
|
||||
Flipke, hoe/wanneer ben je er achter gekomen dat het om een leasetoestel gaat?
|
|||
|
|||
Lease toestel
Citaat:
Stom van mij ik heb alleen maar mijn imei nr gecontroleerd Ik heb nu al tevergeefs pb naar hem gestuurd maar hij reageert gewoon niet Ik ga nu maandag contact met hi opnemen en horen wat die zeggen Grtz, |
|
||||
|
||||
leg het ze maar goed uit ik hoop dat het allemaal goed komt gr anske
|
|
|||
|
|||
Hallo,
Ik ga hier even de stand van zaken door geven voor als er ooit nog mensen dit tegen komen Ik heb net naar hi getelefoneerd(vriendelijke dame aan de lijn gehad)Ik heb haar het hele verhaal uitgelegd en die zei me dat er niks gedaan gaat worden hi blokkeert geen imei het enige dat ze gaan doen is,als diegene die het contract afgesloten heeft zijn verplichtingen niet na komt zijn simkaart blokkeren Naar de politie stappen is ook een mogelijkheid,maar dan loop ik het risico dat ze het toestel in beslag nemen.Dan ben ik dat en mijn geld kwijt Ik heb de bon en doos en heb afgesproken op een thuis adres en heb er een reële prijs voor betaalt,dus wordt er vanuit gegaan dat ik ter goede trouw gekocht heb(is trouwens ook zo) Ik hoop dat iedereen hier iets aan kan hebben Grtz,Flip |
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhones gekocht, wat eerst doen? | mikenel | iPhone algemeen | 13 | 24-07-11 00:06 |
iPhone 4: Iphone 4 gekocht, simlock wat nu? | iphone1994 | Unlock | 22 | 22-01-11 12:17 |
Iphone 4 gekocht in Amerika maar wat nu ? | yannickiphone4 | Koopinformatie USA | 2 | 09-01-11 23:44 |
iPad in Amerika gekocht - wat te doen? | TuurDS | iPad algemeen | 6 | 04-11-10 10:26 |
|
|