iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort GPRS Probleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/17729-telfort-gprs-probleem.html)

tossewaarde 01-08-08 09:01

1 van de medewerkers van de technische dienst van telfort zou toch wel een iphone hebben zou je zeggen...

hans.list 01-08-08 09:55

Nietszeggende reactie van Telfort
 
Vanmorgen ontvangen:

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

De problemen in combinatie met de i-Phone zijn wel degelijk bekend.

Wij hebben daarom een site opgezet waar alle problemen aan de orde komen. Stap voor stap wordt u geholpen met het installeren. Het ardes is Iphone Instellingen.

Wij wensen u veel plezier met uw toestel.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel==

Daar schieten we dus niks mee op...

Zouden we via een jurist/de rechtsbijstand druk kunnen uitoefenen? Heb zelf helaas niet zo'n verzekering...

Hans

hans.list 01-08-08 10:08

Tellpro
 
Toch maar even gebeld met Jan van Tellpro. Hij stond me vriendelijk te woord, daar niet van. Hij was al veel gebeld door Telfort-klanten, adviseerde me om 3x niks in te vullen.

Dat hielp niet.

Hij gaat 'in overleg met Telfort' en heeft beloofd me terug te bellen.

Hans

nheinemans 01-08-08 10:12

Haha, net weer de servicedesk aan de lijn gehad. Mij werd opnieuw verteld dat ze de iphone helemaal niet ondersteunen. Ik wees hem toen op de sim-only aanbieding op hun website, waarop de letterlijke reactie was "Dat menen ze niet! Dat is echt waardeloos!" :)

Blijkbaar heeft Telfort intern gecommuniceerd dat ze de iPhone niet verkopen en dus ook niet ondersteunen. Maar daar hoeft een marcom afdeling zich natuurlijk niks van aan te trekken, die maken lekker gebruik van de media aandacht rondom de iPhone.

Anyway, ik wordt vandaag nog teruggebeld om in ieder geval duidelijkheid te krijgen of ze de iPhone nu wel of niet ondersteunen. Daarnaast ligt mijn melding ook bij de technische dienst, en die moeten blijkbaar altijd terugbellen als ze een probleem opgepakt hebben.

We wachten weer af, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels al een fijne klachtenbrief met opzegging klaar heb liggen.

hans.list 01-08-08 10:15

Ik begin ook over opzegging te denken. Wat zou een goed alternatief zijn? Vodafone?

Ik wil ook in Duitsland kunnen internetten, die paar weken per jaar dat ik er op vakantie ben.

Enne: hoe moet je tussentijdse opzegging aanpakken? Hebben ze dat niet uitgesloten in de kleine lettertjes?

tossewaarde 01-08-08 10:37

Wat een onzin zeg, dat ze zeggen dat ze de Iphone niet ondersteunen. Is ook gewoon een smoes om er vanaf te zijn. Heb je ooit weleens gehoord dat een standaard functionaliteit (GPRS) niet ondersteund word op een telefoon. Ik maak al 6 maanden gebruik van mijn Iphone in combinatie met internet van Telfort. Als dit volgende week niet is opgelost ga ik ook mijn abonnement opzeggen.

Was erg tevreden over telfort, maar dit gerotzooi verandert mijn mening!

hans.list 01-08-08 10:42

Opzegging, hoe werkt dat
 
Wie weet wat de procedure is voor opzegging?

Ik heb een SIM-only abonnement met een datamodule.

Is tussentijdse opzegging wegens wanprestatie mogelijk of hebben ze slechts een inspanningsverplichting (in tegenstelling tot een resultaatverplichting)?

Hans

tossewaarde 01-08-08 10:46

Ik heb ook een SIM-only abo met databundel. Het lijkt mij dat ze wel degelijk een resultaatverplichting hebben (zeker als je voor dienst nog eens extra betaald).
Als je geen databundel hebt is het denk ik een ander verhaal.

kingster 01-08-08 11:02

Ik heb net gechat (ja ook dat is mogelijk bij Telfort op telfort chat) met iemand van de verkoop. Heb eens meer informatie gevraagd over hun supersim abonnement voor de iPhone. Want vragen over een huidig abonnement worden helaas niet beantwoord. Daar hebben ze een mooi 0900 nummer voor van 30 ct/m.

Hij en zijn collega's zeggen niet op de hoogte te zijn van problemen van Telfort en de iPhone. Het moet gewoon werken en als dat niet het geval is dan ligt het aan de gebruiker die de verkeerde instellingen heeft gebruikt. Heb een linkje van ons forum gestuurd en gevraagd of hier sprake was van collectieve waanzin. Hij zou het doorsturen (uiteraard) aan een supervisor.

Toch ook nog even gevraagd wat er nou gebeurt als ik een supersim abonnement zou afsluiten voor mijn iPhone en het niet zou werken. Het antwoord vond ik wel erg grappig: dan zou de deskundige klantenservice het probleem snel en adequaat oplossen. Op de vraag of het abonnement ook opgezegd kon worden als het niet blijkt te werken, was het antwoord: Nee, u dient de gehele contractperiode uit te zitten....

Nou, als iemand nog zin heeft om te chatten met Telfort... ik ben benieuwd wat jullie eruit krijgen.

Basil 01-08-08 11:28

Wat kan er aan de hand zijn.
 
Tja, ik weet het ook niet, maar wat kan de reden zijn?

En hoe kunnen wij het oplossen, het vage blijft wel dat als ik de simkaart in een Nokia douw het gewoon werkt :confused:

Dit is een kunst hoor, om slechts de Iphone users niet toe te laten.
Begin nu bijna te denken dat het toch om een Iphone update gaat die dit heeft veroorzaakt?

Zijn er ook Iphone users bij met een firmware voor 1.1.4 waar het niet bij werkt? of juist bij deze wel?

paalpizzle 01-08-08 11:28

Hier ook weeeer gebeld!

Natuurlijk niets wijzer geworden.

Maar ze zegt; telfort ondersteund de iPHone niet.
Ik: Das natuurlijk niet waar, kijk maar op Telfort, middenboven.
zij: Dat is alleen bellen meneer.
ik: Nee, dat is ook incl. surf & mail
zij: Dat was niet helemaal waar, maar ik kan u wel een website geven...
ik: Telpro.. ja, die werkt niet.

Zo ging het nog een tijdje op en neer, vervolgens maar afgerond want samen met haar kwam ik niet tot een oplossing!

Ben echt net overgestapt van vodafone naar telfort, omdat telfort zo goed en goedkoop zou zijn!

Blijven bellen!

richardavalanche 01-08-08 11:29

Telfort probleem
 
Is er al wat meer bekend, op mijn htc doet telfort gprs het gewoon wel :confused:

nheinemans 01-08-08 11:32

In een eerder bericht schrijft Dataman dat de iPhone z'n DNS servers ophaalt via de APN. Ik kan me voorstellen dat dit bij andere telefoons via DHCP gebeurt, waardoor deze dus geen last hebben van de wijzigingen op het Telfort netwerk.

Volgens mij werkt UMTS helemaal niet meer met APN's, waardoor het misschien een gevolg is van de "migratie" naar UMTS waar verschillende servicedesk medewerkers het begin van deze week over hadden. Dit alles blijft natuurlijk gissen, de exacte oorzaak en oplossing weet alleen Telfort.

Bomans 01-08-08 11:38

// discussies samengevoegd //

BaSsDruM 01-08-08 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 158019)
// discussies samengevoegd //

Moderator:
Misschien een bericht hiervan op de frontpage, of is iphoneclub bang voor negatieve berichtgeving over telfort ivm eventuele (toekomstige) adverterteerdersbelangen?

Modbreak:
Is ondertussen ook gebeurd. Dus nu graag weer on topic aub.
https://forum.iculture.nl/f1/al...-internet.html


BaSsDruM 01-08-08 12:17

Zo, maar weer eens een belletje plegen met de klantenservice:
0900-9596, dan optie 1 , daarna je mobiele nummer 0612345678 2 2
Wat een domme doos weer!
Ik "Ik bel i.v.m. een probleem met telfort i.c.m. de iPhone, dit is bij u neem ik aan wel bekend?"
Telfort "Nee, er zijn mij geen storingen bekend...."
Ik "Dan moet u toch eens met uw collega's praten, want ik heb er gisteren twee aan de lijn gehad die wel van het probleem af wisten."
T "Haha, nee hoor, er is mij wel wat bekend over de storingen met de iPhone?"
Ik "Is dat telfort's policy, doen alsof er geen probleem is?"
T "Nou meneer, er is ook eigen geen probleem bij ons, want het is alleen bij iPhone gebruikers, bij mensen met andere toestellen werkt het gewoon"
Ik "Nou, en het internet staat vol met mensen met een iPhone waarbij het niet werkt, dan kan het toch geen gebruikersprobleem zijn?"
T "Ik heb een website voor u, als u die instellingen invult die daar in staan, moet het weer werken"
Ik "Ja, tellpro.nl. Die mensen daar worden er ook een beetje simpel van dat jullie alles en iedereen naar hun doorsturen....."
T: één momentje....
T: "Ja, ik heb even overlegd, het klopt dat tellpro niet bereikbaar is (?!), maar ik heb een andere link voor u."
Ik "andere link heeft weinig zin, zoals ik u al heb gemeld, het ligt niet aan de instellingen aan mijn kant, het heeft altijd gewerkt, sinds afgelopen dinsdagmiddag 15:00u. Misschien kan ik een technisch persoon bij jullie spreken?"
T: "Meneer, die heb ik net gesproken, maar die geven mij juist die link"
Ik "Ok, geef die link maar dan....."
T: "pak er maar even een pen bij, want het is een nogal lange link:
www.iphoneclub.nl/5345/iphone-gekocht-wat-nu-handleiding-beginners/" (die link doorgeven duurde dus 2 minuten a 30 cent per minuut)
Ik "Ja, die instellingen staan goed. Je zou trouwens eens op het forum daar moeten kijken, staan wat berichtjes over telfort....."
T "*stil*"
Ik "Volgens mij kunnen we elkaar niet verder helpen he?"
T "Meneer, het probleem is bekend"

Nou dat was weer een onzinnig telefoontje met die prutsers van Telfort.
Het meest vervelende vind ik nog wel dat er gewoon wordt gezegd dat er geen probleem is. Als je dan door dramt, is het ineens wel bekend.

Ik had vanmorgen dus een klant aan de lijn (Heb mijn eigen ICT bedrijf), die ik gisteren ook al aan de lijn had over zijn problemen met telfort icm een iphone. Hij had vanmorgen gebeld, maar er was helemaal niks bekend over problemen met iPhones en Telfort. Als het niet werkte, moest het aan zijn instellingen liggen. Zie tellpro.nl.
Dan moet ik dus tegen die beste man vertellen dat er echt wel een probleem bij Telfort is. Lekker geloofwaardig...

Ook vervolgens even tellpro.nl gebeld, wat hun rol nou precies in deze situatie is. Uiteindelijk staan ze er gewoon 100% buiten, en worden ze op het moment 'misbruikt' door telfort om de problemen af te schuiven. Hij had nog een suggestie die hij gisteren van iemand van telfort had door gekregen (bij gebruikersnaam: username invullen en bij paswoord: password), maar ook dat helpt niet.

Hij zou nog proberen iemand bij telfort via een directe lijn te pakken te krijgen, hopelijk dat hij wat voor ons kan betekenen in deze situatie.

Ik heb trouwens wat andere nummers van telfort, waarbij je een receptioniste aan de lijn krijgt. Misschien kan zij je doorverbinden met een technisch persoon:
020-2002000
030-2483500

Is in ieder geval goedkoper dan die 30c/m 0900 lijn....

kingster 01-08-08 12:41

ik vrees dat we zo langzamerhand de Sjaak aan het worden zijn met zijn allen. Als ik jouw berichten zo lees komen ze vrijwel letterlijk overeen met mijn ervaringen aan de helpdesk. Pollicy is afwimpelen van de klant als het iets ingewikkelder wordt dan het aansluiten van nieuwe klanten vrees ik. Dit wordt het weekend in zonder GPRS....

BaSsDruM 01-08-08 12:51

Telfort chat:
telfort chat

12:42 Welkom op de live-chat van Telfort! Waarmee kan ik u helpen?
12:42 Ik: iPhone supersim abbo
12:43 Telfort: Wat is precies uw vraag
12:43 Ik: Goedendag, ik heb gelezen over jullie abbonnement voor bestaande iphone klanten
12:43 Ik: maar watw ik nu op internet lees
12:43 Ik: is dat mensen met een eerste generatie iphone
12:43 Ik: helemaal geen gprs verbinding meer kunnen maken?
12:43 Ik: gaat dit dan wel werken?
12:44 Telfort: Ik heb dat eerder gehoord vandaag. Dat is hier niet bekend, ik heb er wel een aantekening van gemaakt. Voor zover wij weten moet dat gewoon kunnen
12:45 Ik: ik zal maar eerlijk zijn, ik heb een iphone icm een telfort abbo, en al sinds afgelopen dinsdagmiddag 15u geen internet via telfort GPRS
12:45 Ik: samen met een paar honderd anderen
12:45 Ik: https://forum.iculture.nl/f18/i...robleem-5.html
12:45 Ik: en jullie helpdesk wil mij niet helpen
12:45 Ik: al 4x geprobeerd
12:46 Telfort: Belt u dan even naar de klantenservice, zij moeten u kunnen helpen hiermee. Ik kan helaas niets vor u doen omdat ik niet in uw gegevens kan. ze zijn te bereiken op 09009596
12:46 Ik: dus ik hoop via deze chat iemand wakker te schudden die misschien wat meer in beweging kan zetten
12:46 Telfort: Zij moeten uw helpen. Meer kan ik helaas niet voor u betekenen
12:46 Ik: want de policy van de helpdesk is om te zeggen dat er gewoon geen probleem is
12:47 Ik: heeft u voor mij een nummer waarbij ik direct een capabel persoon aan de lijn krijg
12:47 Ik: liefst technisch voldoende onderlegd
12:48 Telfort: Wij hebben geen helpdesk, maar een klantenservice en die hebben geen policy om een bepaald iets te zeggen. De klantenservice moet u gewoon kunnen helpen. Als u "overige vragen" het het menu kiest wordt u doorverbonden met een van onze medewerkers.

Grrrrrr......

nheinemans 01-08-08 13:22

Hmm, zit nog even verder te zoeken waar mijn telefoon nou eigenlijk de DNS info vandaan zou moeten halen. Deze pdf is erg duidelijk:
http://www.eventhelix.com/RealtimeMa...ce_diagram.pdf

Ik heb het idee dat de PDP context activation goed gaat. Vervolgens wordt een authenticatie tegen de Radius server uitgevoerd, waarna de DHCP server de IP informatie teruggeeft. Ik kan echter niet goed plaatsen waarom in deze stap de DNS informatie ontbreekt, tenzij de iPhone al in een eerder stadium (tijdens de PDP context activation) de DNS servers verwacht. Hoewel hier volgens het protocol wel DNS servers voor nodig zijn, kunnen dit best weleens tijdelijke DNS adressen zijn, die alleen voor het resolven van de GGSN gebruikt kunnen worden.

Maar goed, bovenstaande is wel erg technisch, en ik ben bepaald geen specialist op dit vakgebied. Toch altijd handig om deze info bij de hand te hebben, voor het geval ik iemand van Telfort aan de lijn krijg die wel weet waar het over gaat ;)

Overigens werd ik rond 12:00 teruggebeld door Telfort (zakelijke servicedesk) met de vraag of mijn APN gegevens wel goed staan. Ik heb toen uitgelegd dat ik wel een IP adres krijg, en zelfs verbinding kan maken op basis van IP adres. Dit bewijst immers dat de GPRS verbinding prima werkt, maar dat enkel de DNS servers ontbreken. Dit zou men opnieuw aan de technische afdeling doorgeven en mij daarover vandaag nog terugbellen.

rutgrrr 01-08-08 13:39

Zojuist ook de helpdesk eens gebeld, en inderdaad de doorverwijzing naar TellPro...ben op dit moment bezig contact te zoeken met de zakelijke helpdesk...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.