iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort GPRS Probleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/17729-telfort-gprs-probleem.html)

DaveyY 01-08-08 13:51

heeft er al iemand een brief naar kassa gestuurt? als iedereen in deze treath dat doet komen we op tv ^^

Sonicfury 01-08-08 13:51

Telfort geeft op het moment niks nuttig aan info die ons kan helpen met deze kwestie.

Zelf sta ik op het punt een aangetekende brief te sturen naar Telfort met de vraag hoe het nou eigenlijk zit en als ze het niet snel kunnen oplossen dat ik m'n contract wil ontbinden.

Misschien levert het meer op dan de telefoontjes naar het callcent.... eerm..., helpdesk... yeah right ;)

nheinemans 01-08-08 13:59

En het staat op de front-page:
iPhone-gebruikers bij Telfort al dagenlang zonder internet > Nieuws > iPhoneclub.nl

rutgrrr 01-08-08 14:00

Zojuist een aardige medewerker gesproken van de zakelijke helpdesk, hij belde zelfs binnen 5 minuten terug met een antwoord:

Het telfort netwerk is nu volledig overgezet naar 3G. Belbundels zoals surf & mail (10 euro, was GPRS) zijn automatisch geupgrade naar 3G. Voor een 3G iPhone zou dit geen verschil moeten maken, maar 1G/2G iPhone kan er kennelijk niet op, aangezien die alleen voor EDGE/GPRS geschikt zijn. Hij legt de vraag neer bij de TD en belt me maandag met een update....

Als ik het zo hoor is Telfort er o.a. in z'n Supersim aanbieding vanuit gegaan dat alle iPhones 3G iPhones zouden zijn, en niet eerdere exemplaren. Het is denk ik handig na te gaan of 3G iPhones WEL op internet komen via Telfort.

Voor de goede orde: mijn 1G lukt het nie :)

japiejo 01-08-08 14:01

Ha, interessant, ben een paar dagen terug overgestapt op versie 2.0 en merkte na verloop van tijd dat de gprs-verbinding het niet deed. Zal wel aan 2.0/mij liggen dacht ik en ik kijk er over een paar dagen nog wel eens naar, zoveel gebruik ik gprs ook weer niet (heb toegang tot Wi-Fi waar ik meestal kom).

Hmm, lees in het vorige bericht net dat GPRS niet meer ondersteund zou worden door Telfort - dan ben ik dus weg bij Telfort met mijn iPhone vd 1e generatie...

rutgrrr 01-08-08 14:09

@japiejo, de telfort medewerker heeft niet gezegd dat GPRS niet meer ondersteund wordt, wellicht is er een manier om te zorgen dat oudere iPhones wel werken met het 3G netwerk? Of is dat technisch onmogelijk?

maarten85 01-08-08 14:15

hier hetzelfde probleem. iPhone 1G en geen gprs..echt verrot aangezien ik juist in de vakantie veel gebruik ervan maken om dingen op te zoeken..

ik denk dat ik kassa maar eens een brief ga sturen.

nheinemans 01-08-08 14:15

Ik weet niet hoe de dekking van het 3G netwerk van Telfort is, maar ook met een iPhone 3G moet je soms terug kunnen vallen op het GPRS netwerk. En los van de dekking, denk ook eens aan de batterijduur, als je veel belt dan wil je echt niet de hele dag 3G aanzetten, want dan red je het einde van de dag niet.

paalpizzle 01-08-08 14:16

Ik zit met mijn iPhone 3G ook op het telfort netwerk... GEEN GPRS en GEEN 3G verbinding.. geen foutmelding niets!

Wat heb ik nu nog aan mijn 3G?

spoorloos 01-08-08 14:18

net op de chat:
  • 14:08 Welkom op de live-chat van Telfort! Waarmee kan ik u helpen?
  • 14:08 spoorloos: grps op iphone
  • 14:09 spoorloos: al info over de gprs storing op de iphone?
  • 14:10 Telfort: Nee, helaas, daar kan ik u niets over vertellen, omdat het via Apple gaat
  • 14:13 spoorloos: uhm storing ligt toch bij Telfort? apple verkoopt geen i-net bundels?
  • 14:13 Telfort: Nou, Telfort verkoopt sowieso geen iPhone's op het moment
  • 14:13 spoorloos: maar de vraag was eigenlijk meer of u al info heeft over hoe lang de storing nog duurt?
  • 14:14 Telfort: Nee helaas
  • 14:14 Telfort: Daar weet ik niets vanaf
  • 14:14 spoorloos: oke helaas ... bedankt iig ...
Zit trouwens op 1.1.3. ....

tossewaarde 01-08-08 14:24

Als het telfort netwerk volledig overgezet is naar 3G, waarom doet GPRS het dan nog wel op oudere toestellen? Is ook een klets verhaal van een medewerker...Ga maar eens naar http:// 81.173.34.225 via je iphone, dan doet hij het wel.

japiejo 01-08-08 14:30

Tja, het lijkt toch inderdaad meer een DNS-probleem dan iets anders...

Basil 01-08-08 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tossewaarde (Bericht 158172)
Als het telfort netwerk volledig overgezet is naar 3G, waarom doet GPRS het dan nog wel op oudere toestellen? Is ook een klets verhaal van een medewerker...Ga maar eens naar http:// 81.173.34.225 via je iphone, dan doet hij het wel.

Klopt, het is dus een DNS probleem zoals velen al gezegd hebben, en ik nu zelf ook gemerkt heb. ;)

Dit betekent dat de problemen met de domain name system wel verholpen gaan worden! :rolleyes:

Heb er vertrouwen in dat het gaat werken. waneer? :confused:

A.S.A.P.

BaSsDruM 01-08-08 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basil (Bericht 158177)
Klopt, het is dus een DNS probleem zoals velen al gezegd hebben, en ik nu zelf ook gemerkt heb. ;)

Dit betekent dat de problemen met de domain name server wel verholpen gaan worden! :rolleyes:

Heb er vertrouwen in dat het gaat werken. waneer? :confused:

A.S.A.P.

Basil, dit weten ze al zeker anderhalve dag, dat het een DNS probleem is.... dus de hoop dat het snel opgelost wordt is bij mij al vervlogen.

maarten85 01-08-08 14:40

leuk moment
 
Zojuist iemand van de telfort helpdesk aan de telefoon gehad.
Wat ben ik blij dat ik het topic heb doorgelezen!

Eerst kwam hij met verhaal aan dat hij niet zo veel er van wist. Toen gaan vragen, kwam hij uiteindelijk met het verhaal dat je als apn internet moet en username/wachtwoord telfort. Werkt natuurlijk niet.

Toen kwam hij ermee dat als dat niet werkt je gewoon pech hebt. Telfort zou de iphone niet ondersteunen dus we kunnen niks voor u doen. Ik zo van "het werkte een week geleden nog perfect". Hij het navragen, ja meneer, we hebben iets veranderd. Maar helaas kunnen wij niks voor u doen aangezien de iphone de verandering niet goed vewerkt en wij de iphone niet aanbieden! U kunt wel op tellpro.nl kijken voor meer info.

En daar komt ie, "Maar kunnen jullie mij dan vertellen als de iphone niet ondersteund wordt, waarom dan op telfort.nl op de voorpagina er reclame wordt gemaakt met Onze sim 500 met jouwn iphone"? "Ehh, meneer, dat wist ik niet, u heeft helemaal gelijk, dit is inderdaad een beetje krom".

Uiteindelijk heeft hij een mail gestuurd naar de teamleiding en zou hij me of vandaag of morgen terugbellen met hoe nu verder te gaan. Ik ben benieuwd!

Basil 01-08-08 14:42

DNS
 
Laten we de hoop niet opgeven, ik heb ook wel eens in een complexe Windhoos omgeving lopen stoeien met dit soort dingen, was ook niet 123 opgelost, spelen velen factoren mee en ik denk dat de change naar het UMTS netwerk behoorlijk is onderschat en de engineers nu in deze heavy omgeving hun best doen.

marc2503 01-08-08 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarten85 (Bericht 158184)
Zojuist iemand van de telfort helpdesk aan de telefoon gehad.
Wat ben ik blij dat ik het topic heb doorgelezen!

Eerst kwam hij met verhaal aan dat hij niet zo veel er van wist. Toen gaan vragen, kwam hij uiteindelijk met het verhaal dat je als apn internet moet en username/wachtwoord telfort. Werkt natuurlijk niet.

Toen kwam hij ermee dat als dat niet werkt je gewoon pech hebt. Telfort zou de iphone niet ondersteunen dus we kunnen niks voor u doen. Ik zo van "het werkte een week geleden nog perfect". Hij het navragen, ja meneer, we hebben iets veranderd. Maar helaas kunnen wij niks voor u doen aangezien de iphone de verandering niet goed vewerkt en wij de iphone niet aanbieden! U kunt wel op tellpro.nl kijken voor meer info.

En daar komt ie, "Maar kunnen jullie mij dan vertellen als de iphone niet ondersteund wordt, waarom dan op telfort.nl op de voorpagina er reclame wordt gemaakt met Onze sim 500 met jouwn iphone"? "Ehh, meneer, dat wist ik niet, u heeft helemaal gelijk, dit is inderdaad een beetje krom".

Uiteindelijk heeft hij een mail gestuurd naar de teamleiding en zou hij me of vandaag of morgen terugbellen met hoe nu verder te gaan. Ik ben benieuwd!

Heb dezelfde ervaring. Tot 2 maal toe van de helpdesk te horen gekregen dat "ze niks voor me konden doen, want we ondersteunen de iPhone niet". Na mijn uitspraak dat ze er anders wel mee adverteren, was men ineens zeer begripvol en was de klacht al doorgezet naar de 'technische afdeling' (wat dat dan ook moge zijn). Ik vraag me af of wij - indien dit nog lang gaat duren - recht hebben op teruggave van abonnementsgeld of iets dergelijks. Persoonlijk ben ik bang van niet, ivm het gebruik van een niet-ondersteunde telefoon. Iemand ideeen daaromtrent?

--Marc

hans.list 01-08-08 14:52

Krijg zojuist weer zo'n fijn mailtje van Telfort
 
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Dit probleem is bij ons bekend. Het probleem wordt veroorzaakt door een bepaalde instelling in de iPhone, hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. Wij adviseren u contact op te nemen met de fabrikant van het toestel.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.


Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

BaSsDruM 01-08-08 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hans.list (Bericht 158195)
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Dit probleem is bij ons bekend. Het probleem wordt veroorzaakt door een bepaalde instelling in de iPhone, hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. Wij adviseren u contact op te nemen met de fabrikant van het toestel.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.


Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Misschien moeten ze eens (betaald) informatie inwinnen bij hun collega providers, die het blijkbaar wel zonder problemen aan de gang krijgen.....

nheinemans 01-08-08 15:00

Aangezien ik m'n iphone voornamelijk gebruik voor email, heb ik even de volgende workaround bedacht. Let op, dit is geheel voor eigen risico. Je hebt een jailbroken iPhone nodig, welke voorzien is van de terminal applicatie of ssh toegang via Wi-Fi.

Op de command prompt voer je de volgende commando's uit:

su - (zodat je root wordt)
echo "81.23.230.89 smtp.telfortmail.nl" >> /etc/hosts
En datzelfde nogmaals met het IP adres en hostnaam van je pop3/imap mailserver voor inkomende mail.

Op deze manier kan je iphone deze adressen resolven, en werkt in ieder geval je mail weer. Ik heb ook meteen het IP adres van De grootste Apple iPhone website in Nederland / België | iPhone 3G > iPhoneclub.nl toegevoegd, want ik wil natuurlijk wel op de hoogte blijven ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:00.