iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort GPRS Probleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/17729-telfort-gprs-probleem.html)

Dennisf 01-08-08 20:31

Ik heb zonet de helpdesk ook nog maar eens gebeld om te klagen.
Het verhaal uitgelegd. Ook doorgegeven dat ik gelezen had dat er instellingen veranderd waren.
Reactie: Dat klopt!! U moet vanaf nu bij APN internet opgeven en bij gebruikersnaam en wachtwoord Telfort.
Toen ik aangaf dat dat dus niet werkte heeft hij de klacht bij de technische dienst gemeld.

BARTdG 01-08-08 22:23

Via de OPTA kun je zoeken naar alle 0800-nummers van Telfort. Misschien vinden jullie hier een goedkopere optie tussen voor het melden van je klacht.

Potus 01-08-08 23:16

De mensen bij Telfort hebben 1 ding bijgeleerd: niet zoveel slap ouwehoeren en grofweg liegen...

Mijn telefoongesprek met de helpdesk was een stuk korter dan vele anderen hier op het forum hebben vermeld. Ik belde ook alleen maar om als 'geregistreerde klacht' te dienen, had geen hoop van Telfort wijzer te worden dan van dit forum....

- Ik heb een mobiel internet abonnement en die doet het sinds een paar dagen niet meer.
- T: dat ligt waarschijnlijk aan uw instellingen, wat is uw mobiele nummer?
- Dat lijkt me sterk, want ik heb toch echt niets aan mijn toestel veranderd
- T: wat voor toestel heeft u?
- een iPhone
- T: mobiel internet werkt momenteel niet op de iPhone. Ze zijn er mee bezig, u kunt niets anders doen dan wachten tot het opgelost is.
- en de dagen dat ik geen internet heb, die worden neem ik aan gecrediteerd?
- T: daarvoor kunt u inderdaad een verzoek indienen bij de klantenservice.

That's all...
De enige die er blij mee is, is mijn vrouw. Die heeft een nieuwe hobby: op het terras voor mijn neus met mijn afgedankte E61 haar mail checken....

Morgen de formulieren invullen en overstappen naar Vodafone...

ludacriss 02-08-08 01:19

Damn en ik maar denken dat het mij lag. Ook maar de klantenservice bellen dan kutzooi! Ik ga de dagen dat ik geen i-net heb gewoon in rekening brengen bij telfort.

Guido4ever 02-08-08 11:55

Helaas heb ik ook telfort en ik heb net dan ook maar even gebeld.
De mevrouw aan de andere kant kende het probleem en zei dat ze de iPhone niet ondersteunen. Waarom het niet werkte wist ze niet.

Als je een ip-adres invult werkt internet wel. Ik heb de vrouw het verhaal met de nummers en domeinnamen uitgelegd en volgens mij begreep ze het redelijk :P.

Ik heb haar ook gezegd dat ik niet blij ben met de gang van zaken omdat ik al bijna een week geen internet heb, en dit gewoon nodig heb. En dat ik het als een groot probleem zie als ik 2 jaar lang niet kan internetten op mijn iPhone.

Ze heeft er een klacht van gemaakt en er wordt contact met mij opgenomen.

Vooral bellen, maar dan naar:

0800 1707

iPeg 02-08-08 12:38

Telfort internet gezeur
 
Beste iPhoners,

Sinds september 2007 heb ik een iPhone 8GB, uit de VS en simlockvrij.
Het mooie ding draait onder 1.1.1, ik vond het niet nodig om een update te nemen. Sinds een week kan ook ik niet meer op het internet met mijn telefoon, voor die tijd is het probleemloos dagelijks gelukt, zonder dat ik daar zelfs ook maar een instelling voor hoefde aan te passen, het ging vanzelf.
Ik lees uit dit forum dat niet bij iedereen de internet problemen op hetzelfde moment begonnen zijn. Kan iemand de installer nog updaten? Enig idee of het aan het soort abonnement ligt dat ik gebruik?

Thanks, iPeg

bytedust 02-08-08 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPeg (Bericht 158743)
Beste iPhoners,
Enig idee of het aan het soort abonnement ligt dat ik gebruik?
Thanks, iPeg

Ligt niet aan het abonnement, mensen met een internet abo hebben dezelfde problemen.

tonhaarmans 02-08-08 13:36

Ik had vorige week zaterdagmiddag al problemen. Email versturen ging niet en email ophalen toen nog wel. Maar websites bekijken gaf ook op dat moment al problemen.

Bluescotch 02-08-08 15:18

Beste mensen,

Heb vandaag gebeld met Telfort welke uitermate behulpzaam waren. Ze hebben me terug gebeld om wat nieuwe instellingen te testen welke helaas niet werkte. Ik heb ze vervolgens naar dit topic verwezen voor meer info. Mijn vraag aan jullie is om zoveel mogelijk gegevens te posten over het type phone (1st gen of 2 gen) dat je hebt, wanneer de problemen precies zijn ontstaan incl welke firmware je hebt en welke regio je woont (ivm bereik ed.). Die mensen zijn er echt wel mee bezig en doen hun best maar weten tot nu nog niet wat er aan de hand is en daarom is zoveel mogelijk informatie verschaffen cruciaal, voor ons en voor hen ;)

Greetz,

Blue

PS: Ze zouden contact met KPN opnemen mbt. instellingen ed. omdat KPN gebruikers blijkbaar geen last hebben van Issues met de iphone.


Gegevens:

- Iphone eerste generatie
- Firmware 2.0
- Problemen begonnen rond 30 juli in de avond.
- Woon regio Utrecht (Utrecht Stad)

Dennisf 02-08-08 15:29

Mijn gegevens:
- iPhone 1e generatie
- Firmware 2.0
- Problemen begonnen op 30 juli
- Woon in de Regio Rotterdam/Den Haag

tonhaarmans 02-08-08 15:34

Gegevens:

- iPhone eerste generatie
- Firmware 2.0
- Problemen begonnen op zaterdagmiddag 16.00 uur 26 juli in Nieuwegein-Zuid. Misschien - daarna weer verdwenen tijdelijk.
- Woon in Naaldwijk Centrum
- Al 4 jaar tevreden met Telfort abonnement, maar als de iPhone niet door Telfort ondersteund wordt, is dit het laatste jaar. Mijn Surf &Mail abonnement gisteren al opgezegd. Daar moet ik helaas nog 3 maanden voor betalen, terwijl ik er niets mee kan.

purensimple 02-08-08 15:45

iphone 8 Gb first generation
firmware 2
de problemen zijn de laatste week van juli begonnen, weet niet precies wanneer
amsterdam

iVin 02-08-08 16:04

Ik heb een iPhone sinds februari dit jaar en tot op heden geen enkel probleem met Telfort gehad. Ook ik ondervind nu dezelfde problemen als eerder in dit forum vermeld, terwijl ook ik niets aan m'n instellingen veranderd heb. M.i. zijn iPhone-gebruikers (zeker zij die zelf hun telefoon ge-unlocked en ge-jailbreaked hebben) toch geen kennisloze 'atjemenou' gebruikers die niets van instellingen e.d. afweten. Het moge nu toch zo langzamerhand wel duidelijk zijn dat de gprs-problemen niet aan ons iPhone-gebruikers ligt, maar duidelijk te maken heeft met hetgeen Telfort recentelijk in haar systeem (systemen) gewijzigd heeft. Beste mensen van Telfort, mocht u dit lezen: DOET HIER WAT AAN en scheep ons niet af met allerlei onzin- annex ik-weet-het-niet verhalen, we zijn geen hersenloze schapen die zich handtam met een kluitje het riet in laten sturen!!! Tja, en anders zal toch ook ik me genoodzaakt voelen om op korte termijn naar een andere provider over te stappen. Bij voorbaat dank!

Mijn gegevens:

- iPhone 1e generatie
- Firmware 1.1.4
- Problemen begonnen op 30 juli
- Woonachtig in regio Haarlem

Met groet,
¡V¡ñ

icepick 02-08-08 16:16

Vandaag nog eens even een poging gedaan bij de Telfort winkel in Apeldoorn. De jongen die er werkte heeft het gebruikelijke rijtje APN instellingen geprobeerd en toen telfort gebeld. Hij vertelde me dat ze op de hoogte waren van het probleem en er al mee bezig waren. Hij vond het zelf ook erg onhandig dat het niet op de storingenpagina terug te vinden is aangezien hij daar zelf ook op keek..

Guido4ever 02-08-08 16:41

Het heeft sowieso niks met internet instellingen te maken.
De iPhones hebben in dit geval waarschijnlijk gewoon allemaal verbinding.
Het is een kwestie van een DNS probleem, andere instellingen proberen heeft dus geen zin.

Open bijvoorbeeld eens dit adres op je iPhone: 194.60.207.74.

Waarschijnlijk laadt hij gewoon en zit je op de server van iphoneclub.nl.

kingster 02-08-08 16:43

Ik net ook in de telfortwinkel geweest. Maar ook daar totaal niet op de hoogte. Simkaart eruit, simkaart in anders toestel, simkaart er weer in, op internet gezocht. Uiteindelijk de storingsdienst ook maar gebeld. Omdat ik al een aantal mailtjes had gestuurd, die nog steeds niet beantwoord waren door de klantenservice, stelde de medewerker voor om hierover volgende week zelf contact over op te nemen met telfort. Hij was ook niet echt te spreken over de manier waarop het nu ging.

Leuk detail is trouwens dat Telfort sinds vandaag de iphone-aanbieding op de homepage heeft vervangen door een aanbieding zonder iphone... Nu kan dat argument in ieder geval niet meer gebruikt worden zullen ze gedacht hebben... Als ze nu eens gewoon open kaart zouden spelen, dat zouden haar klanten tenminste wat begrip kunnen opbrengen.

alger 02-08-08 17:55

Zelfde probleem hier in Almere. Vandaag weer de "klantenservice" gebeld op hun 0800 nummer dan kost het niets. Volstrekt kansloos antwoord.

Mijn gegevens:

- iPhone 1e generatie
- Firmware 2.0
- Problemen begonnen op 30 juli
- Woonachtig in Almere

Bluescotch 02-08-08 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guido4ever (Bericht 158919)
Het heeft sowieso niks met internet instellingen te maken.
De iPhones hebben in dit geval waarschijnlijk gewoon allemaal verbinding.
Het is een kwestie van een DNS probleem, andere instellingen proberen heeft dus geen zin.

Open bijvoorbeeld eens dit adres op je iPhone: 194.60.207.74.

Waarschijnlijk laadt hij gewoon en zit je op de server van iphoneclub.nl.

Het is idd wss een DNS probleem. Ik heb elders gelezen dat voorgaande firmware ook DNS problemen hadden, de firmware had moeite met het laden van de DNS gegevens van de provider of de iphone had de neiging een eigen DNS adres in te vullen. Ook heb ik gelezen dat dit alles was te verhelpen maar het ging om oudere firmware (1.1.4 -) dus voor deze mensen is er op korte termijn misschien nog hoop.

Ik heb de DNS gegevens opgevraagd en dat zijn deze:

62.133.126.28 (als deze niet werkt dan de onderste)

62.133.126.29

Change DNS when on EDGE - iPhone Forums at ModMyiFone.com - iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

Proposed temporary DNS fix to New World GPRS problem - ? ??????? ?

Ik heb het zelf niet getest maar misschien iemand die het wil proberen.

daan_franken 02-08-08 18:16

Ook in Groningen
 
Dekkingsgebied is geloof ik (helaas) irrelevant. Ik heb in Groningen ook al de hele week geen gprs.
Ik kan niet precies zeggen wanneer het begonnen is.

iPhone 8GB, eerste generatie
Firmware 2.0 (maar daarmee ook geen problemen tot begin vorige week)
Alle APN-instellingen geprobeerd
surf&mail unlim. abon.

Aan de Telfort-technici: we duimen allemaal voor jullie! En Telfort in het algemeen: merk op hoeveel mensen in dit forum iets in de trant van: "Ik was heel tevreden met Telfort, maar nu..." zeggen. Zoveel positieve uitspraken vind je niet vaak op internetfora, vooral niet in een klachten-thread. Stel je klanten aub niet teleur met zo'n beledigende "we ondersteunen de iPhone niet".

patim 02-08-08 18:28

Ik probeer net via IP een site te benaderen, maar ook dat lukt niet bij mij. Hij zegt "kan edge niet activeren" en daarna de standaard "safari kan de server niet vinden".

Ligt dat weer ergens anders aan?

Iphone 8GB
1ste generatie
1.1.4
West Friesland


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.