iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort GPRS Probleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/17729-telfort-gprs-probleem.html)

marc2503 01-08-08 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nheinemans (Bericht 158201)
Aangezien ik m'n iphone voornamelijk gebruik voor email, heb ik even de volgende workaround bedacht. Let op, dit is geheel voor eigen risico. Je hebt een jailbroken iPhone nodig, welke voorzien is van de terminal applicatie of ssh toegang via Wi-Fi.

Op de command prompt voer je de volgende commando's uit:

su - (zodat je root wordt)
echo "81.23.230.89 smtp.telfortmail.nl" >> /etc/hosts
En datzelfde nogmaals met het IP adres en hostnaam van je pop3/imap mailserver voor inkomende mail.

Op deze manier kan je iphone deze adressen resolven, en werkt in ieder geval je mail weer. Ik heb ook meteen het IP adres van De grootste Apple iPhone website in Nederland / België | iPhone 3G > iPhoneclub.nl toegevoegd, want ik wil natuurlijk wel op de hoogte blijven ;)

Een hele mooie workaround. Ik gebruik MobileMe voor mijn email, helaas is dat een stuk minder makkelijk te truuken :(

JoriSsz 01-08-08 15:30

He mede telfort gedupeerde...

Dit staat onder het artikel op iPhoneclub...


Zo en STEMMEN MAAR… Hier wat artikelen waarop wij allen kunnen stemmen… Telfort wil vast niet dat iedereen weet, dat zij de iPhone gebruikers een oor aan naaien!!
STEM HIER
Telfort Naait klanten iPhone op Nujij.nl
Telfort Naait klanten Iphone op eKudos.nl
Kom mensen STEMMEN!! dit kan Telfort niet maken!




Ik neem aan dat iedereen even een stem achterlaat!!!

Dit kan Telfort niet zomaar flikken!! IK WIL GPRS!!! :D

Basil 01-08-08 15:39

HOSTS
 
Kan je de HOSTS file niet gewoon vullen?

Met een browser de file copieeren en dan de betreffende entery's invullen?

kingster 01-08-08 15:42

nog een leuke chat gehad:

* 14:39 Welkom op de live-chat van Telfort! Waarmee kan ik u helpen?
* 14:39 Ik:: Nieuw abbonnement iPhone
* 14:40 Telfort: En wat is uw vraag precies?
* 14:40 Ik:: Hoe werkt het nieuwe iphone abonnement?
* 14:41 Ik:: Mijn vriendin heeft bij jullie een iphone abonnement voor haar iphone
* 14:42 Ik:: maar ze zegt dat dat helemaal niet werkt
* 14:42 Ik:: nu wilde ik er ook een kopen
* 14:42 Telfort: Wat is het probleem bij haar?
* 14:42 Ik:: maar vroeg me af of het wel echt op de iphone werkt
* 14:42 Ik:: ze kan niet internetten
* 14:44 Telfort: Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan
* 14:44 Ik:: hoe bedoelt u
* 14:47 Ik:: volgens haar informatie werkt het niet op de iphone
* 14:48 Ik:: de klantenservice had gezegd dat de iPhone niet ondersteund wordt
* 14:48 Ik:: maar op de site staat dat het voor de iPhone is
* 14:48 Ik:: dus ik begrijp het niet helemaal
* 14:50 Telfort: Ja, dat is meer een soort misleidend aanbieding
# 14:50 Ik:: hoe bedoelt u
# 14:54 Telfort: Ja, sorry voor het ongemak ik had veel mensen aan de lijn
# 14:55 Telfort: Mensen kijken naar iphone en hebben dan vaak niet in de gaten dat wij dus alleen een super sim only aanbieden met GPRS en UMTS systeem
# 14:56 Ik:: Ik begrijp wel dat ik er geen iPhone bij krijg, misschien moet u bovenstaande nog even terug lezen
# 14:56 Telfort: Nee, dat bedoelde ik niet. De super sim only werkt dus met een UMTS systeem voor om Surf & Mail te kunnen gebruiken
# 14:57 Telfort: En vandaar de storingen met de iPhone
# 14:57 Ik:: heeft telfort last van een storing dan?
# 14:58 Telfort: Ja, klopt
# 14:58 Ik:: maar dit is tijdelijk?
# 14:59 Ik:: en de helpdesk zegt dat de iPhone helemaal niet ondersteund wordt
# 14:59 Telfort: Daar kan ik niets over zeggen. Dat heeft meer met Apple te maken
# 15:00 Ik:: maar op de site staat dat het wel voor de iPhone is
# 15:01 Ik:: Kunt u misschien iets duidelijker zijn? Werkt het super-sim abonnement nou wel of niet op de iPhone
# 15:03 Telfort: Daar weten wij niets over momenteel. Wij verkopen de iPhone niet, dus kan ik u ook niet vertellen wanneer het gaat werken en of het gaat werken of niet.
# 15:04 Ik:: Maar begrijp ik nu goed dat Telfort een iPhone Super Sim abonnement verkoopt, maar niet kan garanderen dat het werkt?
# 15:06 Telfort: Ja klopt
# 15:07 Ik:: En als het niet werkt krijg ik dan mijn geld terug?
# 15:08 Telfort: Dat kunt u beter met de klantenservice over regelen, dat kan ik niet zo voor u regelen
# 15:09 Telfort: Als u verder niets relevants te melden hebt, graag een prettige dag verder
# 15:09 Chat gesloten door Telfort.

BaSsDruM 01-08-08 15:52

Het 'stalken' van diverse telfort medewerkers via chat en/of helpdesk (sorry, klantenservice) lijkt weinig uit te maken op dit moment, maar ik zou vooral willen verzoeken hiermee door te gaan. Als het niet op de normale manier opgelost kan worden, misschien worden ze dan in ieder geval helemaal gek van onze telefoontjes zodat er daardoor wat aan gedaan wordt!

kingster 01-08-08 16:02

En de Telegraaf pagina hebben we ook inmiddels gehaald
IPhone-bezitters zonder internet - Digitaal - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [Digitaal]

bytedust 01-08-08 16:19

...hier hetzelfde probleem met Telfort en GPRS.

Het valt me ook op dat op de website van Telfort > Mijn Telfort > Toestel en Simkaart > Mijn toestelgegevens, niet meer werkt...

SOAP-ERROR: Parsing WSDL: Couldn't load from 'http://172.28.8.36:16821/dmsgw/SubscriptionManagementBinding.wsdl'

Een paar dagen geleden was ik nog verrast toen mijn iphone automatisch herkent werd door Telfort. Nu werkt dit ook niet meer...

Noxic 01-08-08 16:33

En ik denken dat het aan mij lag.

Schandalig!

MP3-junky 01-08-08 16:38

Ook hier werkt het niet meer. ik eerst nog zelf wat met instellingen prutsen, todat ik dit topic tegenkwam..

Ook ik heb dus nu een nutteloze surf&mail bundel, was tevreden over telfort tot nu toe, maar als ze dit niet (snel) oplossen, moet ik toch weer terug naar T-mobile.

rutgrrr 01-08-08 16:39

heb even de ip truuk geprobeerd van nheinemans, en idd: Ik surf zonder probleem naar de telfort site op een iPhone 1G met GPRS. het is overduidelijk een DNS probleem dus, dat door TELFORT opgelost dient te worden!

Is het een idee dit ook bij webwereld.nl, dutchcowboys.nl en nu.nl te melden?

edit: excuus, ip truuk is van nheinemans...

DaveyY 01-08-08 16:45

en ik denken dat het aan mij lag! telfort gebelt en krijg precies de zelfde antwoorden als jullie allemaal.. wat een *** zooi

maarten85 01-08-08 17:09

De medewerker van telfort die ik eerder vandaag aan de lijn had heeft mijn voicemail ingesproken.

Hij zegt dat zijn teamleider zegt dat ze het probleem inmiddels onderkennen, en dat het telfort het gaat oplossen. Alleen hoe lang gaat dit duren...das de vraag dus een beetje.

tonhaarmans 01-08-08 17:09

Ik heb zojuist mijn unlimited surf & mail abonnement bij Telfort maar opgezegd. Vanaf 1-11-2008 heb ik geen surf&mail abonnement meer bij Telfort. Toen ik het abonnement afsloot was de opzegtermijn nog 1 maand als ik me niet vergis.

bytedust 01-08-08 17:16

"Mijn Toestel gegevens" onder "Mijn Telfort" (telfort website) werkt weer en Iphone wordt weer herkend... maar heeft helaas niks opgelost met GPRS...

Bartjezzz 01-08-08 18:36

hey mensen. Heb een werkende oplossing voor het probleem, maar is wel een beetje technisch. Als je een vpn verbinding maakt over gprs, worden de dns instellingen van de vpn server gebruikt. Komende week maar via het werk internetten over gprs ;-)

alger 01-08-08 18:58

Nieuw nummer klantenservice Telfort
 
Telfort heeft sinds 14 juli een nieuw nummer voor de klantenservice tegen 30 cent per minuut.
Nu ons van het GPRS netwerkt bestolen en wij maar weer bellen met z'n allen voor 30 cent per minuut.
Worden we toch weer dubbel gepakt.:mad:

BaSsDruM 01-08-08 19:22

zo, zit hier in de snackbar op internet via gprs, via een bon tunnel! Als telfort het niet op kan lossen, verzinnen we met zijn allen zelf wel een tijdelijke oplossing :)

BaSsDruM 01-08-08 19:24

Euh vpn tunnel bedoel ik natuurlijk ;)

rutgrrr 01-08-08 19:31

Mobiele aanbieders werken allemaal hetzelde, je moet toch altijd dokken voor de "helpdesk". Dus daar kun je je druk over maken of je gaat creatief te werk :)

Het werkt misschien om de telfort online chat te bestoken met vragen. Officieel is deze voor sales, maar flink zeuren kan in elk geval het probleem duidelijk maken. Beleefd blijven is het motto, en to the point met je probleem. Vraag ook of ze er anders een aantekening van willen maken en die doorgeven aan de helpdesk of TD.

Een alternatief is bellen:

020-2002000, dan krijg je de receptie aan de lijn.Een serieuze toon en wilskracht in je stem helpen een boel, klagen niet. Dus gewoon zeggen:

Goedemiddag, met die en die, ik ben op zoek naar "Rob" van de TD Mobiel. Dat klinkt alsof je m elke dag belt :)

Dennisf 01-08-08 20:01

Ik heb ook eens gechat met telfort:

Uit onderstaande chat blijkt duidelijk dat klanten gelokt worden voor een supersim 500 abonnement welke niet compatibel is met de iPhone. Ook opvallend dat telfort geen iphone MEER in het assortiment heeft.. Hadden zie die dan wel.. pfff...

19:48 Welkom op de live-chat van Telfort! Waarmee kan ik u helpen?
19:48 Dennis: Jouw iPhone en onze supersim only
19:49 Dennis: Hallo, ik heb interesse in jouw iphone en supersim only, nu lees ik echter op de website van de telegraaf dat er een probleem is met de internetverbinding. Klopt dit?
19:49 Telfort: Op dit moment hebben wij de I-phone niet meer in ons assortiment
19:50 Dennis: Dat snap ik niet want op jullie homepage Telfort bieden jullie zelf de iphone i.c.m. supersim only aan. Ik hoef dus alleen maar een iphone in belgie te halen om dit te laten werken.
19:51 Telfort: de aanbieding die u bedoelt, is een aanbieding voor de sim only 500
19:52 Dennis: Ja dat klopt, in combinatie met een iphone zoals jullie zelf op de Telfort website adverteren. De vraag is. Werkt dit nu wel of niet? Ik lees nl in de telegraaf dat er een probleem is met jullie mobiel internet en de iPhone. Dus is het zinvol om dit te gaan bestellen?
19:54 Telfort: Wij van telfort hebben de i-phone niet meer in ons assortiment, en verder is er met ons mobiel internet geen probleem
19:55 Dennis: Dus ik kan gewoon een supersim abonnement afsluiten en dit gebruiken i.c.m. met een iPhone??
19:56 Telfort: dat klopt.
19:57 Dennis: Mooi en dan heb ik ook gewoon mobiel internet zoals aangegeven op de website?
19:58 Telfort: dat klopt, moet u wel in het menu aanvinken dat u mobiel internet op dat abonnement wilt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:15.