iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Verzameltopic: Custom IPCC files (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/22266-verzameltopic-custom-ipcc-files.html)

tscargo 20-01-11 13:38

Mijn excuses. Je hebt helemaal gelijk :) Lezen is inderdaad een vak.
Is me nu dus gelukt het IPCC bestand te selecteren, maar op de één of andere manier pikt mijn simlockvrije T-Mobile iPhone 4 (met 4.1 en Limerain) hem niet op, terwijl ik ComCeNoSig 4.1 van wortel heb geïnstalleerd

mvveelen 20-01-11 13:42

iphone rebooten, pc ook, opnieuw proberen, enz.

tscargo 20-01-11 14:53

Ik ben even gaan kijken op de iPhone. Ik zie dat de IPCC bundle geïnstalleerd is in /private/var/mobile/Library/Carrier Bundles

De
/private/var/mobile/Library/Carrier Bundle.bundle
en
/private/var/mobile/Library/Operator Bundle.bundle
symbolic links verwijzen echter naar

/System/Library/Carrier\ Bundles/20416/
welke op zijn beurt verwijst naar
/System/Library/Carrier\ Bundles/TMobile_nl.bundle/

Ik heb in laatst genoemde directory de 2x logos gekopieerd uit de ipcc file en zie nu eindelijk een logo ipv tekst.

Alleen wil tethering zie ik nog niet in het menu verschijnen. Heb daarom ook de carrier.plist file gecopiëerd....

Twee issues dus: de ipcc file wordt niet op de juiste plek gezet (of gelinkt) en (daardoor) wordt ook het Tetheren niet geactiveerd.

mvveelen 20-01-11 15:52

Als je de logo's handmatig kopieert, dan zie je toch juist erg korrelige logo's (in ieder geval geen hi-res) ?
Ik denk dat er met het inladen van de IPCC iets niet goed gaat. Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik het een keer of 6 moest doen en toen pas lukte het. Waardoor dit werd veroorzaakt is mij niet bekend, maar de aanhouder wint.

tscargo 20-01-11 16:21

Nee, de logo's zijn haarscherp (zijn de @2x logos voor het retina display).
De IPCC file wordt trouwens wel goed geladen kom ik nu achter, alleen krijg ik dus geen tether optie in Instellingen. Dit zou toch moeten verschijnen in Instellingen->Algemeen->Netwerk of in Instellingen->Algemeen->Netwerk->Mobiel datanetwerk?

Sinn9 23-01-11 23:27

Kon het niet echt vinden, maar geldt dit allemaal ook voor ios 4.2.1? Ik heb in de tmobile map de logos toegevoegd, ik heb verschillende .ipcc files geprobeerd, maar er gebeurt niets. Het gaat mij overigens alleen maar om het carrier logo.

Iemand enig idee? Kon op google en in dit topic niets vinden wat hielp, maar misschien dat ik toch iets over het hoofd gezien heb...

Edit: Het is me uiteindelijk gelukt, bleek dat er bestanden ontbraken in de gebruikersmap :)

hipperd 30-01-11 12:37

Ik heb dit allemaal zitten lezen maar kom er niet uit. Wil alleen het logo of logo + tekst zien.
Heb van alles geprobeerd maar er komt geen logo te voorschijn. Ik heb fw 4.2.1 + jb.
Iemand een idee of suggestie. Heb Vodafone.

Isalene 30-01-11 12:39

vertel eerst even in stappen wat je al gedaan hebt

hipperd 30-01-11 12:52

Heb itunes aangepast voor shift + herstel. daarna een custum IPCC geïnstalleerd telefoon gereboot er gebeurde niets.
Daarna CommNoSig 4.1 geïnstalleerd en nog een keer geprobeerd wederom niets. Daarna op diverse plaatsen alleen het logo (default en FSO) vervangen, telefoon gereboot wederom niets.

Isalene 30-01-11 13:12

Ja Hipperd ik geloof niet dat comcenternosig 4.1 op 4.2.1 werkt.
Kan het mis hebben, maar het lukte ook niet met 4.0 op 4.1
je kan het nog eens proberen met deze repo:
cydia.iphonemod.com.br/ de hele tekst in add repo plakken van cyd... t/m br/
en dan Wortels commcenterpatch installeren, deze zou op 4.2.1 moeten werken.
successsssss

mvveelen 30-01-11 13:41

Zodra ik op 4.2.1 zit zal ik ernaar kijken. Ben eind feb. ook over naar Vodafone en dan zal de untethered JB voor 4.2.1 ook wel eens uit zijn lijkt me.

hipperd 30-01-11 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Isalene (Bericht 635013)
Ja Hipperd ik geloof niet dat comcenternosig 4.1 op 4.2.1 werkt.
Kan het mis hebben, maar het lukte ook niet met 4.0 op 4.1
je kan het nog eens proberen met deze repo:
cydia.iphonemod.com.br/ de hele tekst in add repo plakken van cyd... t/m br/
en dan Wortels commcenterpatch installeren, deze zou op 4.2.1 moeten werken.
successsssss

Het is gelukt. Bedankt voor de tip.

jurrian 06-02-11 21:17

Beste mensen,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb vandaag mijn Iphone 4 voorzien van een jailbreak naar 4.2.1. Nu wil ik uiteraard weer mijn Carrier Logo terug (KPN). Ik heb Wortels commcenterpatch geïnstalleerd en de ipcc gedownload.

Ik heb een Mac met Itunes en daar de terminal gestart en dit commando gegeven: defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE

Helaas wil mijn Itunes nu niet meer starten. Hij loopt vast en ik kan hem nu alleen met ' forceer stop' uitzetten. Ik heb alweer een nieuwe versie van Itunes gedownload en geïnstalleerd maar hij kan niet meer starten.

Iemand een idee hoe ik Itunes weer aan de praat krijg?


Edit: Na een aantal keer rebooten startte Itunes weer. De ipcc geladen en alles was ok! :)

The Raptor 07-02-11 20:04

Heeft er iemand een ipcc bestand waarin alleen het KPN logo veranderd word? Met de kpn.ipcc van mmveelen vraagt iTunes continue of ik de aanbieder instellingen wil updaten. Als ik dat doe ben ik het logo kwijt.

sako38 09-02-11 18:06

Hallo mensen ik kan niet op ipad 4.2.1 commcenterpatch installeren ik heb alles gedaan maar lukt niet.Iemand kan mij helpen.Sorry voor mij Nederlands ik ben Armeens.

mvveelen 09-02-11 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Raptor (Bericht 638837)
Heeft er iemand een ipcc bestand waarin alleen het KPN logo veranderd word? Met de kpn.ipcc van mmveelen vraagt iTunes continue of ik de aanbieder instellingen wil updaten. Als ik dat doe ben ik het logo kwijt.

Heb je enig idee waarin die nieuwe instellingen afwijken van de instellingen die in de custom .ipcc staan ? Want als ik dat weet kan ik de .ipcc aanpassen en zijn we klaar toch :) ?

jemmie 10-02-11 08:36

Wanneer je in de custom ipcc in de info.plist de versie aanpas zal KPN of welke ander provider zien dat er al een nieuwere versie aanwezig is en niet een update sturen.
De volgende regel moet aangepast worden:

<key>CFBundleVersion</key>
<string>9.9</string>

Ik heb hem op 9.9 gezet.

mvveelen 10-02-11 08:55

Hmmmm, heb dat eens aangepast en: so far so good.

satwolf 13-02-11 15:47

2 Bijlage(n)
Het is mij ook gelukt.

1 Voeg repo cydia.iphonemod.com.br/ toe bij cydia en installeer
Wortel´s CommCenter patch V 4.2.1-2
2 Start uitvoeren en C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
3 Vervolgens kan je een custom IPCC toevoegen.

Hierbij mijn Proximus IPCC bestand.

The Raptor 15-02-11 22:35

Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb even de inhoud bekeken van het ipcc bestand. Daarin zie ik carrier.plist, info.plist en version.plist. Als ik deze bestanden van mijn iphone bij //private/var/mobile/Library/Carier Bundle.bundle kopieer naar mijn harde schijf en naar jou toe mail kun je er wat mee? Ik zou anders niet weten welke bestanden de iphone bijwerkt als de aanbieder instellingen geupdate worden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 640024)
Heb je enig idee waarin die nieuwe instellingen afwijken van de instellingen die in de custom .ipcc staan ? Want als ik dat weet kan ik de .ipcc aanpassen en zijn we klaar toch :) ?



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.