T-Mobile wantoestanden discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allen, Op 12 juli 2008 heb ik een iPhone 16Gb zwart besteld bij de online store van T-Mobile. op 5 augustus werd deze iPhone ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
T-Mobile wantoestanden
Hallo allen,
Op 12 juli 2008 heb ik een iPhone 16Gb zwart besteld bij de online store van T-Mobile. op 5 augustus werd deze iPhone geleverd door de firma AMP logistics. So far so good. Ik helemaal in m'n nopjes met m'n nieuwe speeltje maar bij het aanzetten van de iPhone, nadat ik de SIM-card had geplaatst had ik nog minder dan testbeeld; alleen dunne en dikke witte strepen. T-Mobile gebeld en na veel vijven en zessen bleek m'n toestel dus kapot (had ik overigens in één seconde gezien zucht..). Een mevrouw die een attitude over zich heen had alsof zij de uitvinder was van T-Mobile vertelde mij dat een reparatieprocedure net zo lang zou duren als een money-back procedure. Alles leuk en aardig maar ik vroeg haar of ik toen weer opnieuw moest bestellen. Dit was het geval antwoordde zij bevestigend. En kom ik dan bovenaan de wachtlijst? Neen zei ze, u moet eerst twee weken wachten en vervolgens kunt u opnieuw bestellen. Dit was het stomste wat ze ooit kon zeggen. Zelfs haar collega's die ik ongeveer twintig keer aan de telefoon heb gehad beaamden dit nadat het kwaad was geschied. Toen begon het gedonder. Ik moest het toestel + het contract en SIM-card opsturen naar Solid Vision in Rijswijk alwaar de melding naar T-Mobile moest worden verstuurd dat het toestel inderdaad kapot was. Ik het hele handeltje aangetekend verzonden en de volgende dag was het in Rijwijk gearriveerd. De 6e augustus is dus die melding richting T-Mobile gegaan maar helaas, ik heb nog steeds geen iPhone en ook nog steeds geen 159,95 + de verzendkosten die ik heb gemaakt terug mogen ontvangen. Ik heb Soldid Vision gebeld om te vragen of de iPhone was aangekomen en dat was het geval. Men vroeg zich daar al af waarom ik deze procedure gevolgd had maar ja, ik werk niet bij T-Mobile en ik vertrouw op de deskundigheid van de medewerkers aldaar. Stom, stom, stom dus. Kortom, geld al een tijdje weg en geen iPhone. Iedereen bij T-Mobile verexcuseert zich voor deze ontzettend slimme collega maar niemand fikst het om mij te voorzien van een nieuwe iPhone zonder te veel wachtijd, want "voorschrift is voorschrift". Dit zijn toch wantoestanden !!!! iemand ook iets dergelijks meegemaakt? I'm lost. Dat dit bedrijf nog kan bestaan |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Het vervelende is dat wij geen Apple centers hebben waar je je iPhone zo kan omruilen voor een nieuwe wat bijvoorbeeld in Amerika het geval is. Hier moet je alles opsturen en overal achteraan bellen.
|
#3
|
|||
|
|||
Nu komt het allermooiste.
Hetgeen wat ik al verwacht had is gebeurd. Ik heb een factuur gekregen voor aansluitkosten van € 28 en nog wat centen. Bij T-Mobile zeggen ze dat ik helemaal ben gedeactiveerd. Niets is meer mogelijk dan afwachten tot ik mijn geld van de iPhone en eerdergenoemde verzendkosten, naar hun reparatie-afdeling, terug krijg. Tot die tijd kan ik dus ook geen nieuwe iPhone ergens kopen of bestellen want nee..... het geld groeit bij mij nog steeds niet op m'n rug. Ik maar weer eens bellen voor de één en twintigste keer en wat denk je dat een (aanvankelijk) vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn zegt? "U moet deze rekening eerst betalen voordat u die € 28 en nog wat centen krijgt gecrediteerd". Ik gelijk naar de winkel toe om twee extra riemen aan te schaffen want je begrijpt het natuurlijk al; M'n broek was nog verder afgezakt.... Verder begreep ik natuurlijk ook niet wat er te crediteren viel want ik had immers nog geen enkele rekening betaald. Ik heb dan ook geen tegenprestatie van T-Mobile mogen ontvangen. De nu wat minder aardig klinkende mevrouw wist mij nog wel even te vertellen dat ik de iPhone een dag (lees: 20 minuten) in mijn bezit heb gehad en dat ik dus toch € 1,68 moest betalen. Weer naar de winkel toe om nog meer riemen te kopen want m'n broek sleepte al ver over de grond, zo erg was die al afgezakt! Ongelooflijk; We zetten mensen neer op de maan maar dit kan allemaal niet worden geregeld. Ik ben dus nog steeds aan de Goden overgeleverd... Laatst gewijzigd door Paulie66; 18-08-08 om 17:12. |
#4
|
|||
|
|||
Tja...
Daar wordt je niet echt vrolijk van. Ik moet de mijne ook terugsturen naar Solid Vision. Is dit wel correct dan ? Ik vrees zelf ook dat ondanks alle mooie beloften het ook nog wel even gaat duren voor dat ik de centen terugheb. Gelukkig kan ik de betreffende CSR rechtstreeks lastigvallen op haar vaste nummer als het me te lang gaat duren. |
#5
|
|||
|
|||
Hallo Nomad,
kijk alsjeblieft goed uit dat je wel het reparatietraject in gaat en niet het moneyback-traject. Dat laatste heeft (misschien dezelfde?) vrouw mij aanbevolen en levert niets anders dan ellende op. Ik heb van welwillende T-Mobile medewerkers begrepen dat je in het geval van een reparatietraject binnen een week een nieuwe iPhone zou kunnen hebben. Succes! Overigens is het zo dat vandaag een creditering heeft plaatsgevonden van het bedrag dat ik nooit heb betaald. Formeel sta ik dan dus weer op € 0,- behalve dan dat ik mijn geld van de iPhone nog steeds niet terug heb. En die mevrouw uit mijn vorige post maar zeggen dat het echt niet anders kan. Hoezo incapabel????? Misschien moet T-Mobile eerst eens gaan investeren in het deskundig opleiden van hun personeel, dan wordt het nog wel eens wat.... |
#6
|
|||
|
|||
Het is inderdaad een verschrikking, heel die klantenservice bende bij mekaar.
Ik heb de 11e een iPhone besteld, maar die is nooit bij mij thuis aangekomen. Ik heb op het postkantoor op 28 juli een lege doos aangetroffen. Ergens onderweg gestolen dus. Direct heb ik met after sales gesproken en zij zouden een onderzoek doen. Zou ongeveer 10 dagen duren wist de jongedame me te melden. Ik zou gebeld worden als het onderzoek was afgerond. Na 10 dagen heb ik maar eens teruggebeld, want ik had nog niks gehoord. Nee meneer, er is nog niks duidelijk. Dit kan wel twee weken duren. Weer 4 dagen gewacht. Niks natuurlijk. Weer bellen, nee dat kan twee en een halve week duren. Ja dáág! Proberen ze me door te verbinden naar aftersales. Nee hoor, geen doorkomen aan. Na 3 weken had ik maar weer gebeld, nog steeds niks gehoord. Manager aan de telefoon gekregen. "ik ga er persoonlijk achteraan, morgen of overmorgen hoort u van me". Weer niks. Vandaag weer gebeld, kon niet worden doorverbonden. 's avonds weer gebeld, 15 minuten in de wacht. U wordt doorverbonden meneer. weer 30 minuten in de wacht. "Er wordt een manco in het systeem ingevoerd meneer" WAT?!?!?!?! Ik had verdomme 3 weken geleden die manco al laten aanmaken, wat maakt die toko me nu? Ik wil dus direct de leidinggevende aan de telefoon. Ik was zo kwaad, dat zelfs de telefoonist vergeet de telefoon te muten. Ik kon dus die hele schapenbende van de afdeling horen. Wat een stel kleuters. Je wordt gewoon uitgelachen. Op een gegeven moment krijgt een van die schapen door dat de telefoon niet gemute is: "Shit, hij zit nog mee te luisteren" en BAF hoorn d'r op. Ongelofelijk! Daar sta ik dan 60 minuten voor in de wacht. Om de hoorn eropgegooid te krijgen. Wat een WAANZIN. Ze kunnen van mij allemaal omhoog vallen, heel die pokkezooi bij mekaar. Maken ze nog reclame mee ook, de goede service. Val toch omhoog met die knaken service. |
#7
|
|||
|
|||
Klinkt als gevalletje Consumentenbond ?
|
#8
|
||||
|
||||
Zou ik zeker doen, die Consumentenbond...moet je alleen wel lid zijn of worden..
|
#9
|
|||
|
|||
Ik ook niks dan drama. Ze komen hun afspraken niet na en wijzigen gedane beloftes ter plekke. Ik zit al 6 weken te wachten op een witte en alles klopt van geen kant. Inderdaad ook erg veel personeel dat van niks weet.
|
#10
|
|||
|
|||
Citaat:
1 hele simpele vraag: Had je hem al aangesloten via I-Tunes???en hem geactiveerd?? |
#11
|
|||
|
|||
Of naar het programma 'kassa' en/of 'radar' gaan? Ik adviseer trouwens wel om naar de naam van de medewerker te vragen; persoonlijk aanspreken wil nog wel eens helpen en is makkelijker ivm het indienen van een klacht.
Laatst gewijzigd door ivanovh; 22-08-08 om 11:41. |
#12
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#13
|
|||
|
|||
@verhagena
Om jouw vraag te beantwoorden: Zo ver kwam ik niet eens want het beeldscherm zag er uit als en soort storingsbeeld. Aan de batterij lag het ook niet want ik had hem aangesloten op het lichtnet. Het beeld bleef hetzelfde. De computer herkende de iPhone niet eens of gaf geen enkele reactie dat er ook maar iets werd aangesloten. Alle resets geprobeerd, maar nee echt dood dus. Solid Vision heeft dit later ook nog eens beaamd... |
#14
|
|||
|
|||
Citaat:
Dan is het heel simpel.................dan MOETTEN ze hem volgens de regels welke T-Mobile aan de dealers en dus ook zelf moet volgen meteen omruilen voor je.....wel via Solid Vison binnen 1 week!! [FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=6] DOA/DAP [/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor]DOA procedure [/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][SIZE=6]DOA: toestel is nog niet verkocht aan de klant. Een IDS partner dient dezelfde procedure te hanteren zoals deze dat gewend is. Belangrijk is, is dat het toestel nog niet geunbricked (klant heeft zich nog niet geregistreerd als iPhone gebruiker) is. DAP procedure DAP: Klant komt binnen 8 dagen terug met een defect aan zijn toestel. Hoogstwaarschijnlijk is het toestel dan ook geunbricked wat wil zeggen dat er niet een ander toestel uit de commerciele voorraad meegegeven kan worden. Het toestel gaat het reguliere repairtraject in. Repairproces [/SIZE][/FONT][FONT=Tele-GroteskNor]Screening [/FONT][FONT=Symbol]Er vindt geen enkele daadwerkelijke reparatie plaats! Elk toestel dat ter reparatie wordt aangeboden zal door Solid Vision gescreend worden. Het is belangrijk bij een intake in de winkel al een juiste troubleshoot plaats te laten vinden. Op de dealerwebsite zal er 1) een FAQ staan en 2) een document met voorbeeldfoto's wat binnen en buiten garantie valt. Dit kan je al een idee geven of het een defect is en zo ja of je de klant al kan vertellen dat het een prijsopgave gaat worden. Uit zo'n screening kunnen 3 uitkomsten volgen: · [/FONT][FONT=Times New Roman]In warranty defect[/FONT] [FONT=Symbol]· [/FONT][FONT=Times New Roman]Out of warranty defect[/FONT] [FONT=Symbol]· [/FONT][FONT=Tele-GroteskNor][FONT=Times New Roman]No Faults Found[/FONT] Voor een battery replacement: E59.75 ex BTWZie beneden voor verdere uitleg In warranty defect Als er wordt geconstateerd dat het toestel een binnen garantie defect heeft, dan zal er bij Solid Vision een swap plaatsvinden, ofwel, het originele toestel wordt vervangen door een ander toestel. Zeer belangrijk: bij Solid Vision wordt in een Apple systeem geregistreerd dat de klant met een ander IMEI nummer gaat bellen. Dit heeft als doel om de Apple-accountgegevens over te zetten en om de garantie over te zetten. Bij het teruggestuurde toestel zal documentatie zitten wat er met het toestel is gebeurd. Out of warranty defect Als uit de screening blijkt dat het een buiten garantie defect betreft, dan zal de klant een prijsopgave krijgen. Aangezien de iPhone niet uit losse componenten bestaat en er niet daadwerkelijk gerepareerd wordt, zijn er vaste prijzen: Voor de 8GB exchange: E150.50 ex BTW Voor de 16GB exchange: E226.13 ex BTW [/FONT][FONT=Tele-GroteskNor] [FONT=Tele-GroteskNor] [/FONT][/FONT] |
#15
|
|||
|
|||
Bedankt voor je uitleg.
Het is helaas alleen zo dat dit verhaal bekend zou moeten zijn bij die mevrouw die ik het allereerste heb gesproken. Ik vertrouwde op haar deskundigheid want ik weet het zelf niet, logisch toch? Zij is alleen het money-back traject ingegaan en dat houdt in dat alles wordt gecancelled, want dit zou volgens haar zeggen het snelste zijn. Iedereen die ik daarna heb gesproken wist idd het verhaal van jou te vertellen maar toen was het leed al geschied en de iPhone al bij Solid Vision afgemeld. Zelfs daar heft men nog geprobeerd de iPhone te onderscheppen teneinde het moneyback-traject te kunnen voorkomen echter zonder resultaat. Dit alles heeft tot gevolg gehad dat ik nu nog steeds op m'n geld zit te wachten en inmiddels wel dertig keer heb gebeld met de klantenservice. Je kunt je ongeveer wel voorstellen hoe ik mij nu dus voel. Vanmorgen nog even gebeld en daar kreeg ik wederom iemand aan de telefoon die het weer allemaal beter wist. Ik moest nu nl. tussen de 6 en 8 weken wachten!. Heb hem uitgelegd dat anderen iets heel anders zeggen maar dat klopte volgens zijn zeggen allemaal niet. Hierna een mevrouw aan de telefoon gekregen en die wist mij te vertellen dat het dus tussen de 2 en 4 weken duurt vanaf datum ontvangst van de kapotte iPhone. Laten we dan maar hopen dat zij het bij het rechte eind heft maar zo zie je maar weer. Ze weten van elkaar niet wie er nu feitelijk gelijk heeft. Oftewel ze doen maar wat. Ik mag God op m'n blote knieën danken als k m'n eigen geld nu eindelijk eens en keertje terug krijg. Moeten wij eens proberen om een factuur van t-mobile niet op tijd te betalen; heb je binnen no time een incassobureau die achter je aan zit! Hoe heeft Apple ooit de fout kunnen maken om met dit zooitje ongeregeld in zee te gaan?! |
#16
|
|||
|
|||
Het is nu 11 september en nog steeds geen iPhone en nog geen geld terug. Fout op fout op fout wordt er gemaakt. Erg jammer...
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Navigon T-Mobile herkent T-Mobile SIM kaart niet meer | riet333 | iPhone Navigatie | 11 | 13-01-11 17:09 |
iPhone 4 T-mobile simlock vrij laten maken, door T-mobile | xa4cornelis | Odido (T-Mobile) | 5 | 01-08-10 13:50 |
W800 Smart Mobile Phone, GPS Navigation, Bluetooth, JAVA, Windows mobile 5.0 | ruffrazor | iPhone algemeen | 14 | 14-05-08 21:37 |
waar cache legen van Mobile-finder en Mobile TextEdit | BelgianBull | Jailbreak apps en thema's | 3 | 18-03-08 10:33 |
|
|