//

gebruik voor nummerportering / "geen service"

gebruik voor nummerportering / "geen service" discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb gisteren een iPhone 3G 16Gb gekocht bij The Phone House icm een i-150 abbo van T-mobile. Alleen heb ik nog een Hi abbo ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-03-09, 02:29
MaDgfx MaDgfx is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 8
Standaard gebruik voor nummerportering / "geen service"

Ik heb gisteren een iPhone 3G 16Gb gekocht bij The Phone House icm een i-150 abbo van T-mobile. Alleen heb ik nog een Hi abbo lopen tot eind juni, dus heb ook nummer behoud aangevraagd. Het T-mobile abbo zal ingaan eind juni is mij verteld, maar er is mij ook verteld dat ik tot die tijd wel gebruik kan maken van me iPhone met bijgeleverde SIM. Dan betaal je niet dubbele abbo kosten maar alleen voor je verbruik, prima dacht ik!

Alleen ik heb totaal geen bereik, (geen service) helemaal nix en nergens, alleen Wi-Fi werkt!(thuis!) kan dus niet bellen en gebeld worden! Heb em al wel geactiveerd via iTunes en ook laatste update er op gezet. Bij "aanbieder" staat T-mobile wel in het lijstje van netwerken, maar als je em kiest krijg je de melding "netwerk beperkt, kies andere etc."

Komt dit nou omdat mij abbo pas eind juni in gaat, en kun je er dan pas volledig gebruik van maken, bellen etc. dus wordt het dan pas volledig geactiveerd?, of heb ik gewoon een defecte iPhone?

bij voorbaat dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-03-09, 11:54
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Lijkt me nogal wiedes toch?
Jij hebt aangegeven dat je geen dubbele kosten wil maken.
Dit betekend dat tmobile jouw simkaart pas gaat activeren als je
oude contract beeindigd...
  #3  
Oud 25-03-09, 15:22
MaDgfx MaDgfx is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 8
Standaard

ja dat zou je zeggen. maar die gasten bij The Phone House vertelde me dat ik ook kon bellen etc.

Oke dus voor de duidelijkheid, dus ik kan pas bellen, sms'en etc. als mijn abbo eind juni in gaat? hmm zit ik tot die tijd dus met een iPod Touch!

wellicht komt er in juni/juli een nieuwe iPhone?
  #4  
Oud 25-03-09, 18:41
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Als ik jou was zou ik terug gaan naar de phonehouse en je
abo per direct te activeren (zonder nummerbehoud).
Wanneer je oude abo dan opgezegt is dan kan je altijd nog
je nummer overzetten.
  #5  
Oud 25-03-09, 21:09
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Kan je ook doen, als je dat liever kan je evt je nummer pb'en, doe
ik het morgen.
  #6  
Oud 26-03-09, 01:20
MaDgfx MaDgfx is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Kan je ook doen, als je dat liever kan je evt je nummer pb'en, doe
ik het morgen.
Scoes: wat kun jij precies doen dan? werk je bij T-mobile?

Direct activeren is wel een goede optie..maar dan zit ik wel 3maanden met dubbele abbo kosten, van Hi en T-mob! opgeteld zo'n €50 p/mnd, is niet super veel maar toch . Maar nrbehoud gaat dan nog steeds goed als ik direct activeer?


Ik dacht er zelfs aan om alles retour doen, abbo annuleren en eind juni weer aanvragen..las ergens dat rond de zomer misschien een nieuwe model uitkomt. wel zuur dat ik dan nog twee jaar vast zit aan de oude.
  #7  
Oud 26-03-09, 19:30
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Ja, als je in je eerste week van aankoop nog zit kan je je abo annuleren
als het klopt en dan wanneer je oude abo verloopt kan je je nummer
overzetten naar een nieuwe iPhone die je dan eventueel aanschaft

De keuze blijft aan jou.
(ik zou het annuleren )
  #8  
Oud 26-03-09, 19:43
MaDgfx MaDgfx is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 8
Standaard

ja ik denk dat ik dat maar ga doen..ik hoop dat ze dan niet moeilijk gaan doen bij de phonehouse, aangezien ik de iPhone wel heb gebruikt, en dat ik wel mijn geld terug krijg. Moet geen probleem zijn toch? heb em pas 3dagen.

En mocht de nieuwe iPhone tegen die tijd wat vertraagd zijn (als die überhaupt komt), zet ik mijn nr wel over op een prepaid van T-mob.
  #9  
Oud 26-03-09, 19:47
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Idd
Maar volgens mij staat dit in de nederlandse wet dat je 7 dagen na aankoop
nog mag afzien van je aankoop.
Weet het allemaal niet heel zeker meer is al een tijdje geleden dat ik het
gelezen had hier op het forum
  #10  
Oud 26-03-09, 19:53
MaDgfx MaDgfx is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 8
Standaard

ja dat klopt, heb wel is eerder een internet abbo geannuleerd, ging ook prima binnen 7 dagen. dat geldt vast voor veel zaken.

thnx
  #11  
Oud 26-03-09, 19:57
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
AANKOOP VAN PRODUCTEN / DIENSTEN
De Consument heeft het recht om, zonder enige motivering en zonder dat
hiervoor een schadevergoeding zal worden gevraagd, TPH in te lichten van het
feit dat hij afziet van zijn aankoop op voorwaarde dat hij dit doet binnen
de 7 werkdagen te rekenen vanaf de dag volgend op de dag van de levering of
de dag van het sluiten van het dienstencontract. Dit recht zal slechts van
toepassing zijn in de mate dat artikel 80 van de Wet van 14 juli 1991
betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de
consument aangaande de verkopen op afstand, toepassing vindt.
Afzien van aankoop - 9lives
Dit is dan wel de belgische phonehouse maar denk dat het ook
bij nederland van toepassing is
  #12  
Oud 26-03-09, 20:52
dikkiedik dikkiedik is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 1
Standaard

Geloof dat die 7 dagen 'afkoelperiode' alleen gelden bij koop op afstand, dus bijvoorbeeld wanneer je via internet iets hebt gekocht.
  #13  
Oud 26-03-09, 21:26
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Ja werk bij tmobile kan zo een case voor je loggen.

Anyway on topic.
Volgens mij heeft dikkiedik gelijk dat dit alleen geldt bij kopen op afstand.
Bij ons de in winkel worden echt geen contracten geannuleerd om deze reden.
Aan de andere kant adverteert de phonehouse met een "toestel 14 dagen op proef zonder kleine lettertjes" garantie.

En in juli een nieuwe iphone? Ik denk eerlijk gezegd dat dat nog wel even op zich gaat laten duren. De 3G loopt op dit moment nog steeds beter dan andere toestellen..
  #14  
Oud 27-03-09, 00:59
MaDgfx MaDgfx is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 8
Standaard

hmm nog best een gedoe dus dat annuleren! en dat ik de iphone al gebruikt heb, maakt het vast niet makkelijker.

Hmm ik denk ook niet echt dat er dan een nieuw model uit komt, ging mij meer om de dubbele abbo kosten. anyway beter dat dan tot die tijd rond lopen met een veel te dure usb stick

--
Maar hoe zie je dat voor je Scoes? ik geef je mijn nr en jij activeert em simpelweg? en wat ik nog wel het belangrijkste vind, is het nr behoud, hoe zit het daar mee?

En.. no offence maareh, stelt dat er wat fout gaat, bij wie moet ik klagen? ..ik zie mezelf al de T-mobile binnen lopen en vertellen dat ene 'Scoes' op een forum mij nr heeft geactiveerd maar dat ging niet helemaal goed, wat nu?

Ik neem aan dat ik zelf ook gewoon een winkel kan binnen lopen om het te regelen?

Laatst gewijzigd door MaDgfx; 27-03-09 om 01:07.
  #15  
Oud 28-03-09, 21:52
MaDgfx MaDgfx is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 8
Standaard

Heb me iphone inmiddels geactiveerd, en het werkt prima, met vooralsnog uitstekend bereik

thnx voor de info allemaal.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"Geen Service" "herstel vereist" melding Martijnvdberge iPhone algemeen 13 24-01-11 13:59
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 20:03
Oplossing voor "geen service" na Jailbreak. herbie65 Archief 1 23-02-10 23:35
Geen service steeds weer overnieuw en automatisch op "simlock" Michiel93 iPhone algemeen 4 12-07-09 22:51
iPhone 2G: "GEEN SERVICE" met T-Mobile sim elvisP Odido (T-Mobile) 20 02-01-09 18:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.