iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile, iPhone weer stuk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/35304-t-mobile-iphone-weer-stuk.html)

DaveD30 15-08-09 23:11

Ok ik ben er klaar mee! Ik heb net een nieuwe 3e 3gs en ja hoor! Aan/uit knop zit scheef en overal zitten scherpe puntje aan de chromen rand! Ben nu best pist! Ga een officiele klacht indienen bij t-mobile! Kan natuurlijk weer alleen van maandag tot vrijdag?

splatz 15-08-09 23:13

Brief schrijven.... (telefonisch hoef je niet eens te proberen)
De schriftelijke reactie moet nog komen bij mij (na 2,5 weken).

DaveD30 15-08-09 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 338685)
Brief schrijven.... (telefonisch hoef je niet eens te proberen)
De schriftelijke reactie moet nog komen bij mij (na 2,5 weken).

Heb hem al klaar. Gaat maandag op de bus aangetekend. Geef ze in de brief 2 weken de tijd en stel ze in gebreke. Hoor ik niks gaat het naar mijn rechtsbijstand

harald114 16-08-09 13:29

het is het nummer van de apple verkooplijn, maar via deze weg kan je er ook komen en is goedkoper dan 0900 nummer ;)

als je gewoon verteld dat je klacht heb over toestel van apple en niet van t-mobile moet het goedkomen ;)

DaveD30 16-08-09 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harald114 (Bericht 338830)
het is het nummer van de apple verkooplijn, maar via deze weg kan je er ook komen en is goedkoper dan 0900 nummer ;)

als je gewoon verteld dat je klacht heb over toestel van apple en niet van t-mobile moet het goedkomen ;)

Spreek je uit ervaring? Heb jij ook een t-mobile toestel?
En zoja heb je een ander gekregen via apple?
Grrag meer info:D

harald114 17-08-09 10:59

mijn ervaring met apple producten is dat ze nooit moeilijk doen omdat ze kwaliteit willen uitstralen...

zelf heb ik geen mankementen met mijn Iphone dus daarvoor heb ik ze nog nooit gebeld;)

splatz 17-08-09 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harald114 (Bericht 339133)
mijn ervaring met apple producten is dat ze nooit moeilijk doen omdat ze kwaliteit willen uitstralen...

zelf heb ik geen mankementen met mijn Iphone dus daarvoor heb ik ze nog nooit gebeld;)

Ik geloof wel dat Apple een zeer goede klantenservice heeft voor haar producten. Helaas sturen ze je met de iPhone door naar T-mobile. Bel maar is... Toets ? voor iPhone, dan krijg je een bandje te horen dat je t-mobile moet bellen.

Vind de afhandeling van de klacht nu wel wel erg lang gaan duren (2,5) week. Dat is weer een nadeel van een brief schrijven, het duurt te lang voordat je reactie krijgt maar je zet je punt wel nadrukkelijker.

jdemol 17-08-09 20:04

iphone ook stuk
 
ik heb mijn toestelnet een half jaar voor de tweede keer stuk eerste keer een nieuwe gekregen .
tweede keer17 juli opgestuurd bij t-mobile winkel in gorinchem.
met de klacht dat aanbieder weg (telefoon gedeelte) dus kan ik niet meer bellen.een week later word gebeld dat hij terug is naar de winkel geweesd zie ik tot mijn verbazing dat hij niet gerepareerd is. er word gezegd dat hij goed werkt .https://forum.iculture.nl/images/icons/icon13.gif
zeg ik tegen meneer dat ik hem morgen weer terug kom brengen met de zelfde klacht word hij weer opgestuurd naar solid vision .
twee weken later krijg ik een brief dat hij stuk is door stoot druk of valschade dat het buiten de garantie valt.
even 269.05 euro wil betalen om hem te laten maken. https://forum.iculture.nl/images/icons/icon5.gifhttps://forum.iculture.nl/images/icons/icon8.gifhttps://forum.iculture.nl/images/icons/icon8.gif

splatz 17-08-09 20:05

Zijn er duidelijke sporen die op val/stootschade wijzen?

jdemol 17-08-09 21:57

geen krasje
 
nee er is zit niet aan te zien

splatz 17-08-09 22:28

Tja...telefonisch bereik je niets. Schriftelijke reactie laat nu ook al meer dan 2,5 week op zich wachten. Ik zou SV opbellen om te vragen waar ze val/stoot schade op hebben gebaseerd

3 weken...
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat een schriftelijke klacht beantwoord wordt?

Syp 23-08-09 19:27

Hierbij ook even mijn ervaring met mijn iPhone perikelen.

Ik heb sinds Januari 2009 een iPhone en ben inmiddels al aan mijn 5e toe. Dit is er gebeurd:

- 1e iPhone ging in Mei retour vanwege een haarscheur
- 2e iPhone ging direct na ontvangst retour vanwege een lightleak
- Bij de 3e viel meteen op dat het scherm er niet helemaal recht inzat (linker zijde kwam kwam boven de rand uit). Ik heb dit gemeld, maar dat was geen reden om hem terug te sturen. In Juli begaf de microfoon het na een korte periode van veel krakend geluid tijdens het bellen
- Vorige week heb ik mijn 4e iPhone mogen ophalen. Meteen viel op dat het scherm er weer scheef in zat, de automatische kleur aanpassing werkte niet goed, er was weer sprake van een lightleak en de lijmresten zitten nog aan de zijkant van het scherm.
- Uit "coulance" heeft T-Mobile mij een omruil actie aangeboden. Dwz, ik krijg een "nieuwe / refurbished" telefoon per courier en lever direct mijn oude weer in. Wat mij wel opviel bij dit laatste toestel is dat het serienr met 889 begint en dus niet met 5K?

Uiteraard heb ook ik meerdere malen contact gehad met T-Mobile, die mij eerst steeds afscheepten naar de winkel. De winkel kon ook niets anders voor me doen dan het toestel voor me opsturen. Na direct contact met Solid Vision ben ik bij de aftersales van T-Mobile terecht gekomen die mij de omruil actie hebben voorgesteld.

Waar ik voornamelijk verbaasd over ben is de manier waarop Apple hier mee omgaat. Ik begrijp eigenlijk wel dat T-Mobile afhankelijk is van de leverancier van het product. Het kan toch eigenlijk niet door de beugel dat Apple blijkbaar een zeer slechte kwaliteitscontrole uitvoert op de refurbished toestellen?

Bij nader inzien had ik beter mijn eerste toestel met een haarscheur kunnen houden....

splatz 23-08-09 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Syp (Bericht 342054)
Hierbij ook even mijn ervaring met mijn iPhone perikelen.

Ik heb sinds Januari 2009 een iPhone en ben inmiddels al aan mijn 5e toe. Dit is er gebeurd:

- 1e iPhone ging in Mei retour vanwege een haarscheur
- 2e iPhone ging direct na ontvangst retour vanwege een lightleak
- Bij de 3e viel meteen op dat het scherm er niet helemaal recht inzat (linker zijde kwam kwam boven de rand uit). Ik heb dit gemeld, maar dat was geen reden om hem terug te sturen. In Juli begaf de microfoon het na een korte periode van veel krakend geluid tijdens het bellen
- Vorige week heb ik mijn 4e iPhone mogen ophalen. Meteen viel op dat het scherm er weer scheef in zat, de automatische kleur aanpassing werkte niet goed, er was weer sprake van een lightleak en de lijmresten zitten nog aan de zijkant van het scherm.
- Uit "coulance" heeft T-Mobile mij een omruil actie aangeboden. Dwz, ik krijg een "nieuwe / refurbished" telefoon per courier en lever direct mijn oude weer in. Wat mij wel opviel bij dit laatste toestel is dat het serienr met 889 begint en dus niet met 5K?

Uiteraard heb ook ik meerdere malen contact gehad met T-Mobile, die mij eerst steeds afscheepten naar de winkel. De winkel kon ook niets anders voor me doen dan het toestel voor me opsturen. Na direct contact met Solid Vision ben ik bij de aftersales van T-Mobile terecht gekomen die mij de omruil actie hebben voorgesteld.

Waar ik voornamelijk verbaasd over ben is de manier waarop Apple hier mee omgaat. Ik begrijp eigenlijk wel dat T-Mobile afhankelijk is van de leverancier van het product. Het kan toch eigenlijk niet door de beugel dat Apple blijkbaar een zeer slechte kwaliteitscontrole uitvoert op de refurbished toestellen?

Bij nader inzien had ik beter mijn eerste toestel met een haarscheur kunnen houden....

Heb helaas dezelfde ervaringen. Nog ff een opmerking op de omruiling: dit betreft toestellen die op een of andere manier weer bij T-mobile terecht zijn gekomen. Dit zijn absoluut geen nieuwe toestellen, heeft ook een after-sales medewerker mij verzekerd.
Zijn er nog mankementen /defecten aan het toestel dat je hebt gekregen?

Syp 23-08-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 342055)
Heb helaas dezelfde ervaringen. Nog ff een opmerking op de omruiling: dit betreft toestellen die op een of andere manier weer bij T-mobile terecht zijn gekomen. Dit zijn absoluut geen nieuwe toestellen, heeft ook een after-sales medewerker mij verzekerd.
Zijn er nog mankementen /defecten aan het toestel dat je hebt gekregen?

Ik moet het omruil toestel nog ontvangen. Dinsdag staat de koerier op de stoep. Ik ben benieuwd wat T-Mobile doet als ook deze niet goed blijkt. Erg vervelend dat ik er door alle "ellende" al bijna van uit ga dat dit het geval is.... Ik zal mijn ervaring nog posten.

WDJ 23-08-09 20:39

Maar 1 vraag blijft een beetje hangen in dit (uitgebreide) topic:
In hoeverre kun je als het ware uograden en wat kost dat. Oftewel: als mijn 8Gb 3G stuk gaat, kan ik dan een 16Gb 3Gs terugkrijgen en wat zou je dan bij moeten betalen?

splatz 23-08-09 20:51

Wat ik heb ondervonden, kan het gewoon niet. Na heel veel telefoontjes kreeg ik de mogelijkheid mijn 3g 16gb om te ruilen voor een 3g s tegen de prijs van 385 euro

WDJ 23-08-09 22:07

Lijkt me ook sterk. Maar misschien zijn er andere mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of misschien andere bedragen te horen hebben gekregen.

splatz 23-08-09 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDJ (Bericht 342118)
Lijkt me ook sterk. Maar misschien zijn er andere mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of misschien andere bedragen te horen hebben gekregen.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dit aanbod hebben gekregen. Ik denk dat er geen mensen zijn geweest die hier op in zouden zijn gegaan.

Ik hoop dat ik deze week wel een schriftelijke reactie krijg, wil dit gedoe nu wel eens afronden.

Syp 25-08-09 16:20

Zojuist mijn omruiltoestel ontvangen: Lightleak en wederom een niet recht liggend scherm.

Omdat dit nu het derde toestel is met Lightleak en mijn 5e iPhone in totaal, toch maar even een lezersvraag: Hebben veel meer mensen hier last van en dit gewoon geaccepteerd?
Ik heb er nu 2 toestellen voor teruggestuurd en deze zijn wel steeds vervangen geweest. Ik vind het bijzonder irritant dat wanneer je in het donker met je iPhone bezig bent er een lichtbundel langs de rand schijnt......

ronnietjuh 25-08-09 20:32

Nou ik ga ook maar eens reageren ..

Mijn toestel is nu ook voor de 5 de keer opgestuurd ...
* toestel echter met tmobile aangeschaft bij tph

Toestel 5 keer opgestuurd ( met die van gisteren erbij geteld ) 2 keer een nieuwe gekregen 2 keer de fouten niet kunnen vinden .

Elke keer als ik hem terug krijg kan ik hem dezelfde dag weer terug sturen :S
Ik word er echt gek van .

Nu hebben ze bij tph gezegt als ik nu weer een nieuwe krijg en hij is weer stuk 6 de keer gaan ze iets anders doen :S

Nu ben ik echter mijn i-phone in totaal 4 maanden kwijt :S:S ik vind dit echt niet kunnen .

Bah .

Zo moest dit echt even kwijt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.