iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile, iPhone weer stuk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/35304-t-mobile-iphone-weer-stuk.html)

jovandesande 06-09-09 00:28

bij alle 5x terugsturen was er een klacht die je ook op de diverse forums las... 1x zelfs toetsel teruggehad met precies hetzelfde probleem als waarvoor ik hem opstuurde (aan/uit knop afgebroken) en 1x heb ik een toestel teruggekregen waar Windows Mobile nog geen eens op geïnstalleerd was, totaal leeg toestel dus.... bewijzen kan je niet maar ik heb totaal geen vertrouwen in die bende daar... T-Mobile (nog) wel maar dat reparatiebedrijf van ze.....

pposthoorn 06-09-09 00:37

@jovandesande: Dat zou ik dus niet 1x pikken :P . Dan zou ik dus mooi hoop stennis gaan maken in de winkel, dan maar zo.

iNtalex 06-09-09 14:07

Mijn iPhone is stukgegaan net meer dan 1 jaar geleden. T-Mobile verteld mij dus ondanks het feit dat de Europese richtlijnen uitgaan van 2 jaar garantie zegt T-Mobile dat ik de reparatie zelf moet betalen. Heeft iemand anders hier al ervaringen mee? Kan T-Mobile dit maken?

splatz 07-09-09 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNtalex (Bericht 348032)
Mijn iPhone is stukgegaan net meer dan 1 jaar geleden. T-Mobile verteld mij dus ondanks het feit dat de Europese richtlijnen uitgaan van 2 jaar garantie zegt T-Mobile dat ik de reparatie zelf moet betalen. Heeft iemand anders hier al ervaringen mee? Kan T-Mobile dit maken?

Nee dit kunnen ze niet maken. Je hebt recht op garantie zo lang jij mag verwachten het product meegaat. Van de iPhone mag je zeker verwachten dat deze 3 jaar meegaat. Daarnaast geldt ook nog de minimale garantieperiode van 2 jaar uit de Europese richtlijnen. Kijk eens op consuwijzer.nl . Ik raad je aan een nette brief te sturen waarin je uitlegt wat er defect is en dat je minimaal 2 jaar garantie hebt (evt. verwijzing naar het wetboek en consumentenautoriteit.nl).

wouter1981 08-09-09 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNtalex (Bericht 348032)
Mijn iPhone is stukgegaan net meer dan 1 jaar geleden. T-Mobile verteld mij dus ondanks het feit dat de Europese richtlijnen uitgaan van 2 jaar garantie zegt T-Mobile dat ik de reparatie zelf moet betalen. Heeft iemand anders hier al ervaringen mee? Kan T-Mobile dit maken?

T-Mobile geeft sinds kort 2 jaar garantie op de iPhone. Is me verteld in de T-Shop. Het staat ook op het T-Mobile Forum.

pposthoorn 12-09-09 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 348559)
T-Mobile geeft sinds kort 2 jaar garantie op de iPhone. Is me verteld in de T-Shop. Het staat ook op het T-Mobile Forum.

Ik kan dat nergens terugvinden...


Vandaag gebeld met T-Mobile, reparaties. Had m'n toestel maandag opgestuurd. Mevrouw aan de telefoon zei dat mijn toestel gerepareerd en verzonden is, hij moet begin komende week bij mij aankomen. Heb nog een x extra gevraagd, gerepareerd of vervangend toestel? Nee meneer uw eigen toestel is gerepareerd. (muteknopje was afgebroeken).
Ik ben benieuwd.

Scoes 12-09-09 17:20

Garantie op de iphone geldt gewoon voor 2 jaren.
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over een refurbished toestel.
99% van de klanten die een refurbish terugkrijgen zie ik pas terug bij de lancering van de volgende iphone...

splatz 12-09-09 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 350447)
Garantie op de iphone geldt gewoon voor 2 jaren.
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over een refurbished toestel.
99% van de klanten die een refurbish terugkrijgen zie ik pas terug bij de lancering van de volgende iphone...

Ik ben het met je eens dat mensen onnodig lopen te "schreeuwen" over het mogelijk ontvangen van een refurbished toestel. Toch komt dit natuurlijk ook deels door T-mobile/Apple. Zij moeten ervoor zorgen dat de refurbished toestellen goed getest zijn en gelijkwaardig zijn aan een nieuw exemplaar.

Ik heb trouwens gisteren eindelijk, na 6 en een halve week, de schriftelijke reactie ontvangen. Hierin staat dat T-mobile haar excuses aanbiedt en dat ik mijn iPhone alsnog kan omruilen voor een 3G S (waarschijnlijk wel tegen een belachelijke prijs maar dat moeten we nog zien). Ook krijg ik in ieder geval 1 maand gratis bellen (netjes gebaar).

Ik heb vandaag gevraagd of ze ook nog op mijn klacht inhoudelijk in kunnen gaan. Omruilingen doen ze niet op zaterdag werd mij verteld???

@Scoes: Is het gebruikelijk dat een klacht pas na 6 en een halve week wordt beantwoord?

pposthoorn 12-09-09 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 350475)
@Scoes: Is het gebruikelijk dat een klacht pas na 6 en een halve week wordt beantwoord?

Duurt in mijn ervaring meestal minimaal 4 werken. Alles binnen 2 maanden moet nog enigszins kunnen. Al is het natuurlijk geen service ;)

splatz 14-09-09 17:12

Vandaag gebeld. Eindelijk een keer een welwillende vlotte medewerker aan de telefoon gehad. Mag mijn iPhone 3G omruilen voor een 3G S. Dit kon wel alleen via opsturen waar ik geen trek in heb omdat ik dan weer mijn toestel kwijt ben. Nu heb ik gevraagd of het ook via de winkel kan, dit moest hij navragen dus ik word teruggebeld voor het einde van de week. Het gaat wel om een teruggestuurd toestel waar ik 2 jaar garantie op krijg waarvan de eerste 3 en de laatste 12 via t-mobile lopen. Mocht er dus iets mis zijn aan het toestel kan dit gelijk via een omruiling aan de deur verholpen worden.

Het schijnt dat mijn klacht helemaal geëscaleerd was, werd ook gelijk doorverbonden met het hoofdkantoor.

pposthoorn 14-09-09 17:28

Net pakketje van Solid Vision opgehaald bij de buren. Mijn iPhone is omgewisseld voor een 5K model (refurbished dus). Ben benieuwd, op het eerste oog is het gewoon een hele mooie nieuwe iphone.

bababakkus 18-09-09 14:25

bij mij zijn de volume en mute knoppen allebei afgebroken, heb het toestel nu een jaar. Ik ben van plan naar de T/mobile shop terug te gaan maar vraag me 2 dingen af. mijn toestel is jailbroken, moet ik hem weer herstellen voordat ik hem terugbreng? zullen zij om deze reden het toestel niet repareren? ook heb ik geen tweede telefoon, krijg ik van tmobile een leentoestel? kan namelijk niet een paar weken zonder telefoon lopen!

Grt bastiaan

splatz 19-09-09 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bababakkus (Bericht 353503)
bij mij zijn de volume en mute knoppen allebei afgebroken, heb het toestel nu een jaar. Ik ben van plan naar de T/mobile shop terug te gaan maar vraag me 2 dingen af. mijn toestel is jailbroken, moet ik hem weer herstellen voordat ik hem terugbreng? zullen zij om deze reden het toestel niet repareren? ook heb ik geen tweede telefoon, krijg ik van tmobile een leentoestel? kan namelijk niet een paar weken zonder telefoon lopen!

Grt bastiaan

Vraag 1: JA! Voordat je je iPhone terugbrengt herstellen, ze zullen anders je telefoon niet vervangen en je garantie verloopt.
Vraag 2: Volgensmij kan je een leentoestel krijgen maar dat weet ik niet zeker.

bababakkus 21-09-09 18:43

Heb net mijn iphone laten ophalen door Pro assist, waar ik mijn iphone heb verzekerd. Uitstekende service moet ik zeggen. Ze kwamen mijn iphone ophalen bij mijn huis, gaven me een leentoestel en verzekeren dat mijn iphone weer netjes terug gebracht word zodra deze gerepareerd is ! Klasse!

wouter1981 25-09-09 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 353858)
Vraag 2: Volgensmij kan je een leentoestel krijgen maar dat weet ik niet zeker.

Je kunt tegen betaling van 50 euro borg een (heel) simpel toestel mee krijgen.

splatz 01-10-09 18:58

Ik ben jullie even een update verschuldigd...(helaas niet geweldig nieuws)

Ik heb dus vorige week zaterdag (dus niet afgelopen) mijn iPhone aangetekend verzonden naar de afdeling After-Sales van T-mobile. Ik heb bevestigd gekregen dat deze goed is ontvangen. Afgelopen zaterdag kreeg ik te horen dat de opdracht klaar lag om te verzenden en dat ik begin deze week gebeld zou worden voor de afleverafspraak. Vandaag zelf gebeld, kreeg te horen dat de opdracht zeker niet klaarlag, zaterdag niet zal worden gehaald en een klachtenbrief kon sturen (wat 8 weken op zich liet wachten vorige keer). Gevraagd of ik After-Sales aan de lijn kon krijgen, zij wilden mij niet te woord staan omdat zij niets meer kunnen vertellen. Het enige wat zij mij konden vertellen is dat ze de afgesproken maximum termijn van 2 weken zoiezo niet zullen halen, de vergoeding niet kunnen terugvinden en ze niet kunnen zeggen hoe lang dit nog gaat duren.

Natuurlijk hier niet mee akkoord gegaan, halfuur gepoogd nog iets voor elkaar te krijgen maar tevergeefs... Er is een e-mail gestuurd naar de medewerker die dit alles met mij afgesproken heeft en een terugbelverzoek naar de afdeling After-Sales.

Jongens, jongens, wat is het daar toch slecht geregeld. Had ik nu mijn iPhone 3G maar gehouden...

Mootjuh 01-10-09 20:49

Het is dus maar te hopen dat je nooit met een kapotte iphone komt te zitten zie ik wel.. sjemig wat een ellende allemaal..

pposthoorn 01-10-09 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mootjuh (Bericht 359480)
Het is dus maar te hopen dat je nooit met een kapotte iphone komt te zitten zie ik wel.. sjemig wat een ellende allemaal..

Dat komt omdat de meesten enkel iets laten horen bij slechte ervaringen, als je goede ervaringen hebt schreeuw je dat vaak niet op fora.

Ik heb een tijdje terug mijn iphone opgestuurd ivm afgebroken muteknope, maandag verzonden, maandag erna (7 dagen dus) nieuwe iphone in de bus. Nu een paar weken in gebruik en werkt prima!

Het kan dus wel gewoon ;)

wouter1981 02-10-09 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pposthoorn (Bericht 359569)
Dat komt omdat de meesten enkel iets laten horen bij slechte ervaringen, als je goede ervaringen hebt schreeuw je dat vaak niet op fora.

Ik heb een tijdje terug mijn iphone opgestuurd ivm afgebroken muteknope, maandag verzonden, maandag erna (7 dagen dus) nieuwe iphone in de bus. Nu een paar weken in gebruik en werkt prima!

Het kan dus wel gewoon ;)

Deze ervaring deel ik. Mijn laatste (4e) 'reparatie' duurde ook een week. Erg snel vind ik. Heb het geregeld via de T-Shop

bababakkus 02-10-09 12:56

Update :

Heb een week geleden mijn iphone op laten halen door pro assist. ( Muteknop en volume knoppen waren afgebroken) Binnen een week kreeg ik een telefoontje dat mijn toestel weer klaar was en wanneer ze langs konden komen. Nu een half uur geleden zijn ze langs geweest, kreeg ik een nieuwe iphone en de hartelijke groeten. Wat een top service !!!! ik doe ze de hartelijke groeten terug!

Grt bastiaan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.