T-mobile, verzekering/reparatie problemen. Brutaal!!! discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen/adviseren Via De laagste prijzen van Nederland - 2call.nl heb ik mijn iphone3G besteld ergens ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
T-mobile, verzekering/reparatie problemen. Brutaal!!!
Beste mensen,
Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen/adviseren Via De laagste prijzen van Nederland - 2call.nl heb ik mijn iphone3G besteld ergens in maart. Drie dagen na ontvangst van mijn Iphone ben ik naar de T-Mobile shop in Amsterdam (kalverstraat) gegaan om mijn Iphone te verzekeren. Dit was allemaal geen probleem, de formulieren werden ingevuld mijn imei nr etc werden genoteerd en ik was 'verzekerd'. Althans dit dacht ik...vorig week werd mijn Iphone opgehaald door Pro-Assist, de verzekeringsmaatschappij waarmee T-Mobile zaken doet, i.v.m water/val schade. Vandaag kreeg ik een telefoontje van Pro-Assist dat ze miijn Iphone niet konden repareren omdat het om een Tsjechische Iphone zou gaan:s Nadat deze mevrouw drie keer is gaan overleggen met de administratie en haar baas kwamen ze tot de conclusie dat de verzekering nooit gegeven had mogen worden. Nou ik redeneer dat dat niet mijn probleem is aangezien ik nergens over heb gelogen en netjes heb betaald. Dus ik T-Mobile bellen aangezien Pro-Assist me niet kon helpen, T-Mobile zei we kunnen er niets mee dit is de verantwoordelijkheid van de T-Mobile shop. Ik daarheen, echter zij wilden me ook niet helpen. Ik weer de klantenservice bellen, uiteindelijk kregen de 2 collega's, nadat ik ze met elkaar had laten spreken, soort van ruzie, want de shopmedewerker voelde zich aangevallen door de klantenservice. Conclusie: de man die mij de verzekering had verkocht was er niet en niemand kon iets voor me doen!! WAT MOET IK HIERMEE??? ik heb gewoon een rechtsgeldende verzekering, heb netjes betaald etc etc ik word nu dus weer van het kastje naar het muurtje gestuurd...iemand advies? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Ik denk:
De jongeman in de shop kan niet zien waar het toestel vandaan komt. Hij is alleen een tussenpersoon. De vraag is natuurlijk ook of jij hem erbij hebt verteld dat het geen officiele T-Mobile iPhone was. Heb je hem je aankopbon/pakbon laten zien? Misschien was jij er zelf ook niet van op de hoogte dat het geen T-Mobile iPhone was? (Dat is ook een rede dat ik niet online bestel bij 3e partijen, je weet niet waar de toestellen vandaan komen en misschien zelfs al eens retour zijn gekomen) Pro-Assist heeft je toestel verzekerd en als het goed is een welkomsbrief/mail gestuurd waarop alles stond incl. het imeinummer?! Zij hebben toen dus je toestel geaccepteerd. Het is ook zo in de wet, dat ze je claim in behandeling moeten nemen, omdat ze gewoon geld hebben geincasseerd. Daarna kunnen ze je een verdere verzekering weigeren. Er staat ook nergens in de voorwaarden dat je alleen een Nederlandse iPhone kan verzekeren, toch? Laat je niet afschepen door deze gasten. Ze hadden mij ook al een keer een claim willen weigeren, omdat ik te snel een nieuwe schadeclaim zou hebben gedaan (Pro-Assist moest dus 2 keer betalen in korte tijd). Ze hadden een reparatie betaald, maar toestel bleek nog steeds defect, meteen dezelfde dag weer opgestuurd (dus niet gebruikt) bleek toestel waterschade te hebben?! Toen heb ik een brief gestuurd naar de ombudsman, deze heeft helemaal gratis ervoor gezorgd dat ik een hele nieuwe toestel kon uitzoeken! Reden ze hadden mijn premie geincasseerd, dus waren ze verplicht mijn toestel te vergoeden! Duurde trouwens wel enkele weken! Was niet bij T-Mobile (Belcompany) maar wel bij Pro-Assist! |
#3
|
|||
|
|||
Nou de klantenservice van T-mobile zei dus dat de shopmedewerker het imei nummer had moeten checken en het dus zijn fout is.... Aangezien je binnen 14 dagen je toestel moet verzekeren heb ik wel degelijk mijn aankoopbon laten zien om te bewijzen dat ik binnen 14 dagen die verzekering afsloot! En ja...ik heb een polisblad en bevestiging etc van de verzekering gekregen...nergens in de algemene voorwaarden van Pro Assist staat dat het om een Nederlands toestel moet gaan. Daarnaast heb ik een overeenkomst gesloten met pro-assist, waarvoor ik ook netjes heb betaald. Maar wat is nu het handigst? want T-mobile en Pro Assist sturen me de hele tijd naar elkaar, moet ik een klacht indienen bij Pro Assist? moet ik m'n vaders advocaat bellen? geschillencommissie? ik heb namelijk geen idee!
|
#4
|
|||
|
|||
dus je kan alleen T-Mobile iphones verzekeren????
anderen hebben gewoon pech?? zoals ik Italiaanse iphone via een NL webshop besteld. |
#5
|
|||
|
|||
|
#6
|
||||
|
||||
Als Pro Assist je iPhone heeft geaccepteerd dan zullen ze je gewoon moeten helpen, pech voor Pro Assist, zo is het gewoon. Pro Assist kan je wel weer terug sturen naat T-Mobile/T-Mobile shop maar zo werkt het niet. In de shop hebben ze als het goed is een aanvraag gedaan en deze is door Pro Assist geaccepteerd (door de polisbladen naar je toe te sturen).
Advies: Als de advocaat van je vader je kan helpen....doen! Of 1. Rechtsbijstand inschakelen als dat mogelijk is. 2. juridisch loket inschakelen (advies is altijd gratis) Ga er mee aan de gang want je staat in je recht!! Citaat:
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee Laatst gewijzigd door john1979; 29-06-09 om 00:32. Reden: Toevoeging |
#7
|
|||
|
|||
Ben ik het ook mee eens, pro assist heeft je geaccepteerd dus hadden zij moeten op letten en niet de t-mobile shop. Ze moeten je gewoon helpen. Advocaat van je vader er op zetten! Gr bas
|
#8
|
|||
|
|||
Toevallig wilde ik mijn iPhone 3GS gaan verzekeren. Ik heb dus ook geen Nederlandse (vrijdag gekocht in België). Bij T-Mobile (ProAssist) vertelden ze mij dat ik persé een T-Mobile abo moet hebben en bij Actua (Apple Premium Resellers) kreeg ik deze reactie:
Het is niet mogelijk om iedere willekeurige iPhone te verzekeren via APR. De iPhone moet namelijk wel door uw dealer/leverancier zijn aangekocht in Nederland. Wij weten dat de iPhones welke verkocht worden bij APR originele, Nederlandse toestellen zijn. Mocht u een iPhone verzekeren en bij een eventuele schade blijkt dat het geen Nederlands toestel is, kunnen wij de schade niet voor u laten repareren. Met vriendelijke groet, Mahé Assurantiegroep B.V. Mahé is 100% onderdeel van Actua Groep Misschien dat ze meerdere buitenlandse iPhones aangeboden gekregen hebben en dat ze nu maar op voorhand meedelen dat die niet verzekerd kunnen worden. |
#9
|
|||
|
|||
Je betaald Pro-Assist, niet T-Mobile. Schadeclaim gaat ook niet via T-Mobile. Gewoon rechtsbijstand inschakelen.
Lees de voorwaarden door en kijk of daar iets staat over aanschaf van een toestel. En kijk of in de welkomsbrief hier over staat. Volgens mij staat daar alleen dat je moet nakijken of alle gegevens kloppen, toch? En anders moest je dat melden?? Alles klopte dus daarmee zijn zij accoord gegaan. |
#10
|
|||
|
|||
T-Mobile staat hier compleet los van.
Pro-Assist hoort jouw (eventueel uit coulance) gewoon te bedienen van een nieuw toestel. Ik begrijp trouwens niet waar ze moeilijk over doen, als ik mn auto in duitsland koop doet unive toch ook niet moeilijk als ik een schade maak? Daar ben je immers voor verzekerd en betaal je ook voor. Ik wil hier evt wel achteraan gaan, moet je even pm'en. |
#11
|
|||
|
|||
Je staat juridisch gezien op beide benen.
Laat je niet afschepen. Juridisch loket, rechtsbijstand inschakelen. |
#12
|
|||
|
|||
Ik ken het, ik heb ook de goedkoopste besteld via 2call, alleen met vodafone met een iphone uit italie, verzekeringetje afgesloten via 2call. Lees ik later op de site dat een simlock vrije iphone niet verzekerd kan worden, dus ik mijn geld voor 3 maanden terug eisen, heb ik het binnen. en nu dacht ik dat mijn beeld kapot was, maar gelukkig heeft iedereen dit met een 3.0 software er op
Doe geen zaken met 2call, lijers |
#13
|
|||
|
|||
Sorry voor de late reactie!! Kreeg nu pas een mail dat er was gereageerd zie ik meerdere reacties staan
En advocaat gespecialiseerd in contract recht heeft mijn zaak in behandeling, ook zij beweerd na bestudering van de algemene voorwaarden dat ik gewoon verzekerd ben! Het rare is dat pro assist in hun brief ook aangeeft dat die uitzondering niet in de av staat, maar dat ze me alsnog nie kunen helpen... Nou we zullen eens zien hoe snel zij me uiteindelijk gaan helpen!! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wi-Fi problemen op 64Gb 3G - reparatie | HanSolo | iPad algemeen | 4 | 27-08-10 18:55 |
T-mobile Shop verplicht verzekering | chill77 | Koopinformatie Nederland | 0 | 19-08-10 23:18 |
Bestelmaar.nl - problemen met reparatie van iPhone | Maaike_22 | Koopinformatie Nederland | 2 | 15-02-10 11:39 |
iPhone gestolen maar ik heb verzekering via T-Mobile | snverhallen | Odido (T-Mobile) | 23 | 26-09-09 19:34 |
verzekering bij t-mobile | Eurovreter | Odido (T-Mobile) | 1 | 24-08-09 11:53 |
|
|