//

T-mobile, verzekering/reparatie problemen. Brutaal!!!

T-mobile, verzekering/reparatie problemen. Brutaal!!! discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen/adviseren Via De laagste prijzen van Nederland - 2call.nl heb ik mijn iphone3G besteld ergens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-06-09, 22:36
jorisposma jorisposma is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 19
Standaard T-mobile, verzekering/reparatie problemen. Brutaal!!!

Beste mensen,

Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen/adviseren
Via De laagste prijzen van Nederland - 2call.nl heb ik mijn iphone3G besteld ergens in maart. Drie dagen na ontvangst van mijn Iphone ben ik naar de T-Mobile shop in Amsterdam (kalverstraat) gegaan om mijn Iphone te verzekeren. Dit was allemaal geen probleem, de formulieren werden ingevuld mijn imei nr etc werden genoteerd en ik was 'verzekerd'. Althans dit dacht ik...vorig week werd mijn Iphone opgehaald door Pro-Assist, de verzekeringsmaatschappij waarmee T-Mobile zaken doet, i.v.m water/val schade. Vandaag kreeg ik een telefoontje van Pro-Assist dat ze miijn Iphone niet konden repareren omdat het om een Tsjechische Iphone zou gaan:s Nadat deze mevrouw drie keer is gaan overleggen met de administratie en haar baas kwamen ze tot de conclusie dat de verzekering nooit gegeven had mogen worden. Nou ik redeneer dat dat niet mijn probleem is aangezien ik nergens over heb gelogen en netjes heb betaald. Dus ik T-Mobile bellen aangezien Pro-Assist me niet kon helpen, T-Mobile zei we kunnen er niets mee dit is de verantwoordelijkheid van de T-Mobile shop. Ik daarheen, echter zij wilden me ook niet helpen. Ik weer de klantenservice bellen, uiteindelijk kregen de 2 collega's, nadat ik ze met elkaar had laten spreken, soort van ruzie, want de shopmedewerker voelde zich aangevallen door de klantenservice. Conclusie: de man die mij de verzekering had verkocht was er niet en niemand kon iets voor me doen!! WAT MOET IK HIERMEE??? ik heb gewoon een rechtsgeldende verzekering, heb netjes betaald etc etc ik word nu dus weer van het kastje naar het muurtje gestuurd...iemand advies?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-09, 01:05
TheIndo TheIndo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 50
Standaard

Ik denk:

De jongeman in de shop kan niet zien waar het toestel vandaan komt. Hij is alleen een tussenpersoon. De vraag is natuurlijk ook of jij hem erbij hebt verteld dat het geen officiele T-Mobile iPhone was. Heb je hem je aankopbon/pakbon laten zien? Misschien was jij er zelf ook niet van op de hoogte dat het geen T-Mobile iPhone was? (Dat is ook een rede dat ik niet online bestel bij 3e partijen, je weet niet waar de toestellen vandaan komen en misschien zelfs al eens retour zijn gekomen)

Pro-Assist heeft je toestel verzekerd en als het goed is een welkomsbrief/mail gestuurd waarop alles stond incl. het imeinummer?! Zij hebben toen dus je toestel geaccepteerd. Het is ook zo in de wet, dat ze je claim in behandeling moeten nemen, omdat ze gewoon geld hebben geincasseerd. Daarna kunnen ze je een verdere verzekering weigeren.

Er staat ook nergens in de voorwaarden dat je alleen een Nederlandse iPhone kan verzekeren, toch?

Laat je niet afschepen door deze gasten. Ze hadden mij ook al een keer een claim willen weigeren, omdat ik te snel een nieuwe schadeclaim zou hebben gedaan (Pro-Assist moest dus 2 keer betalen in korte tijd). Ze hadden een reparatie betaald, maar toestel bleek nog steeds defect, meteen dezelfde dag weer opgestuurd (dus niet gebruikt) bleek toestel waterschade te hebben?! Toen heb ik een brief gestuurd naar de ombudsman, deze heeft helemaal gratis ervoor gezorgd dat ik een hele nieuwe toestel kon uitzoeken! Reden ze hadden mijn premie geincasseerd, dus waren ze verplicht mijn toestel te vergoeden!

Duurde trouwens wel enkele weken!

Was niet bij T-Mobile (Belcompany) maar wel bij Pro-Assist!
  #3  
Oud 28-06-09, 14:02
jorisposma jorisposma is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 19
Standaard

Nou de klantenservice van T-mobile zei dus dat de shopmedewerker het imei nummer had moeten checken en het dus zijn fout is.... Aangezien je binnen 14 dagen je toestel moet verzekeren heb ik wel degelijk mijn aankoopbon laten zien om te bewijzen dat ik binnen 14 dagen die verzekering afsloot! En ja...ik heb een polisblad en bevestiging etc van de verzekering gekregen...nergens in de algemene voorwaarden van Pro Assist staat dat het om een Nederlands toestel moet gaan. Daarnaast heb ik een overeenkomst gesloten met pro-assist, waarvoor ik ook netjes heb betaald. Maar wat is nu het handigst? want T-mobile en Pro Assist sturen me de hele tijd naar elkaar, moet ik een klacht indienen bij Pro Assist? moet ik m'n vaders advocaat bellen? geschillencommissie? ik heb namelijk geen idee!
  #4  
Oud 28-06-09, 17:04
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 17.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

dus je kan alleen T-Mobile iphones verzekeren????
anderen hebben gewoon pech?? zoals ik
Italiaanse iphone via een NL webshop besteld.
  #5  
Oud 28-06-09, 17:16
jorisposma jorisposma is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
dus je kan alleen T-Mobile iphones verzekeren????
anderen hebben gewoon pech?? zoals ik
Italiaanse iphone via een NL webshop besteld.

officieel wel...het grote probleem is nu echter dat T-mobile mij TOCH heeft verzekerd...een Tsjechisch toestel....
  #6  
Oud 29-06-09, 00:28
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Als Pro Assist je iPhone heeft geaccepteerd dan zullen ze je gewoon moeten helpen, pech voor Pro Assist, zo is het gewoon. Pro Assist kan je wel weer terug sturen naat T-Mobile/T-Mobile shop maar zo werkt het niet. In de shop hebben ze als het goed is een aanvraag gedaan en deze is door Pro Assist geaccepteerd (door de polisbladen naar je toe te sturen).

Advies:

Als de advocaat van je vader je kan helpen....doen!

Of

1. Rechtsbijstand inschakelen als dat mogelijk is.
2. juridisch loket inschakelen (advies is altijd gratis)

Ga er mee aan de gang want je staat in je recht!!

Citaat:
officieel wel...het grote probleem is nu echter dat T-mobile mij TOCH heeft verzekerd...een Tsjechisch toestel....
Nee dat is het niet. Pro Assist heeft je geaccepteerd, en dat is dan het probleem van Pro Assist en niet van jou. Ze zullen het moeten oplossen voor je, of ze nu willen of niet. T-Mobile doet de aanvraag en Pro Assist heeft deze geaccepteerd. Hadden ze maar beter op moeten letten ;-)
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee

Laatst gewijzigd door john1979; 29-06-09 om 00:32. Reden: Toevoeging
  #7  
Oud 29-06-09, 09:58
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Ben ik het ook mee eens, pro assist heeft je geaccepteerd dus hadden zij moeten op letten en niet de t-mobile shop. Ze moeten je gewoon helpen. Advocaat van je vader er op zetten! Gr bas
  #8  
Oud 29-06-09, 14:42
Snader Snader is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 105
Standaard

Toevallig wilde ik mijn iPhone 3GS gaan verzekeren. Ik heb dus ook geen Nederlandse (vrijdag gekocht in België). Bij T-Mobile (ProAssist) vertelden ze mij dat ik persé een T-Mobile abo moet hebben en bij Actua (Apple Premium Resellers) kreeg ik deze reactie:

Het is niet mogelijk om iedere willekeurige iPhone te verzekeren via APR.
De iPhone moet namelijk wel door uw dealer/leverancier zijn aangekocht in Nederland.

Wij weten dat de iPhones welke verkocht worden bij APR originele, Nederlandse toestellen zijn. Mocht u een iPhone verzekeren en bij een eventuele schade blijkt dat het geen Nederlands toestel is, kunnen wij de schade niet voor u laten repareren.

Met vriendelijke groet,

Mahé Assurantiegroep B.V.
Mahé is 100% onderdeel van Actua Groep


Misschien dat ze meerdere buitenlandse iPhones aangeboden gekregen hebben en dat ze nu maar op voorhand meedelen dat die niet verzekerd kunnen worden.
  #9  
Oud 29-06-09, 21:29
TheIndo TheIndo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 50
Standaard

Je betaald Pro-Assist, niet T-Mobile. Schadeclaim gaat ook niet via T-Mobile. Gewoon rechtsbijstand inschakelen.

Lees de voorwaarden door en kijk of daar iets staat over aanschaf van een toestel. En kijk of in de welkomsbrief hier over staat. Volgens mij staat daar alleen dat je moet nakijken of alle gegevens kloppen, toch? En anders moest je dat melden?? Alles klopte dus daarmee zijn zij accoord gegaan.
  #10  
Oud 30-06-09, 14:13
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

T-Mobile staat hier compleet los van.
Pro-Assist hoort jouw (eventueel uit coulance) gewoon te bedienen van een nieuw toestel.
Ik begrijp trouwens niet waar ze moeilijk over doen, als ik mn auto in duitsland koop doet unive toch ook niet moeilijk als ik een schade maak? Daar ben je immers voor verzekerd en betaal je ook voor.

Ik wil hier evt wel achteraan gaan, moet je even pm'en.
  #11  
Oud 01-07-09, 02:04
Mr.King Mr.King is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Je staat juridisch gezien op beide benen.
Laat je niet afschepen. Juridisch loket, rechtsbijstand inschakelen.
  #12  
Oud 14-07-09, 15:23
Bjornnijdeken Bjornnijdeken is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik ken het, ik heb ook de goedkoopste besteld via 2call, alleen met vodafone met een iphone uit italie, verzekeringetje afgesloten via 2call. Lees ik later op de site dat een simlock vrije iphone niet verzekerd kan worden, dus ik mijn geld voor 3 maanden terug eisen, heb ik het binnen. en nu dacht ik dat mijn beeld kapot was, maar gelukkig heeft iedereen dit met een 3.0 software er op

Doe geen zaken met 2call, lijers
  #13  
Oud 14-07-09, 16:47
jorisposma jorisposma is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 19
Standaard

Sorry voor de late reactie!! Kreeg nu pas een mail dat er was gereageerd zie ik meerdere reacties staan

En advocaat gespecialiseerd in contract recht heeft mijn zaak in behandeling, ook zij beweerd na bestudering van de algemene voorwaarden dat ik gewoon verzekerd ben! Het rare is dat pro assist in hun brief ook aangeeft dat die uitzondering niet in de av staat, maar dat ze me alsnog nie kunen helpen... Nou we zullen eens zien hoe snel zij me uiteindelijk gaan helpen!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi problemen op 64Gb 3G - reparatie HanSolo iPad algemeen 4 27-08-10 18:55
T-mobile Shop verplicht verzekering chill77 Koopinformatie Nederland 0 19-08-10 23:18
Bestelmaar.nl - problemen met reparatie van iPhone Maaike_22 Koopinformatie Nederland 2 15-02-10 11:39
iPhone gestolen maar ik heb verzekering via T-Mobile snverhallen Odido (T-Mobile) 23 26-09-09 19:34
verzekering bij t-mobile Eurovreter Odido (T-Mobile) 1 24-08-09 11:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:15.