NFC Proximus discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Het lijkt alsof NFC ook geïntegreerd zal worden in de SIM zonder een antenne of chip nodig te hebben. Weet iemand wanneer Proximus dit zal ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
NFC Proximus
Het lijkt alsof NFC ook geïntegreerd zal worden in de SIM zonder een antenne of chip nodig te hebben.
Weet iemand wanneer Proximus dit zal ondersteunen? Er zal nog wel eerst een app moeten gemaakt worden? Heb reeds al een bericht ontvangen van m'n bank maar wel voor android |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Wat heeft je bank dan bericht?
En hoe zou zo'n (iOS) App moeten communiceren met die NFC chip op je simkaart?
|
|||
|
|||
Citaat:
< de NFC techniek voor draadloze communicatie tussen apparaten voortaan te integreren in de simkaart. Hierdoor hoeven mobiele apparaten niet meer uitgerust te worden met een speciale antenne.> Bron: Telecomproviders gaan NFC integreren in simkaart | Tablets Magazine |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de links.
Ik vraag me af wat het nut voor iPhone eigenaren is. Geen enkele iOS applicatie kan met de NFC chip op zo'n simkaart communiceren, dus je kunt die net zo goed op je beurs of lichaam plakken? |
|
|||
|
|||
Als telecomproviders de NFC-technologie integreren in de simkaart, hoeven telefoonfabrikanten niet langer meer speciale hardware in de toestellen inbouwen.
Bron: Mobiele aanbieders integreren NFC in simkaart - Digitaal - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [Digitaal] |
|
||||
|
||||
Nogmaals: Apps kunnen er op die manier geen gebruik van maken, tenzij Apple in iOS ondersteuning toevoegt (als dat al kan).
|
|
|||
|
|||
Het is niet direct een app dat toegang moet hebben misschien hé
Nu heb je toch ook toegang tot je SIM via instellingen >telefoon >simapps |
|
||||
|
||||
Zonder App kan het toch net zo goed gewoon een kaartje in je beurs zijn?
Anyway, als je iets hoort van je bank post je het dan hier? Ik ben benieuwd wat ze (gaan) aanbieden. |
|
|||
|
|||
Ik vroeg wanneer er een app zou uitkomen voor NFC
Antwoord: Na de lancering van onze app nemen we even de tijd om dit project te evalueren, en te bekijken wat de volgende mogelijke stappen zijn. Uitbreiding naar Android tablet, Android phone, iPhone,... behoren uiteraard tot die mogelijkheden. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Locatie NFC sticker mijnID plakken in iPhone? | bierofjenever | iPhone algemeen | 4 | 08-05-12 13:02 |
|
|