//

Problemen mobiel netwerk na update

Problemen mobiel netwerk na update discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) 2 weken geleden was het eindelijk zover: mijn (Belgische) provider Proximus ging eindelijk 4G activeren voor iphone gebruikers. Eventjes later kreeg ik een melding op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-05-14, 22:31
kihyeon kihyeon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard Problemen mobiel netwerk na update

2 weken geleden was het eindelijk zover: mijn (Belgische) provider Proximus ging eindelijk 4G activeren voor iphone gebruikers. Eventjes later kreeg ik een melding op men iphone 5s dat er een update was (los van de 7.1.1 die ik al draai) en vol ongeduld accepteerde ik deze... Sindsdien ben ik al aan het zoeken voor een oplossing

- door de update van Proximus is de optie 'mobiele data' verdwenen uit de settings, hierdoor kan je zelf de APN ed niet meer instellen en komen deze voort van de provider
- bij het gebruiken van 3/4G krijg ik onmiddellijk de melding 'mobiele data activeren is niet mogelijk'
- full restoren naar een eerdere back-up gaf mij terug mijn 3G, en opnieuw de melding of ik een update wou uitvoeren. Als ik deze weiger had ik opnieuw 3G, als ik deze accepteerde was weer alles verdwenen. Dit is trouwens getest met iCloud, iTunes, eerst wissen, herstelmode, netwerkinstellingen terug instellen, ... al de nodige return to factory instellingen die beschikbaar zijn. Ook een herstellen naar compleet nieuwe iphone leek geen oplossing.
- bij het wisselen met de sim van mijn collega (die hetzelfde bedrijfs-abo heeft) verhuisde het probleem mee met de sim, ttz mijn abo werkt wel in zijn iphone, maar de zijne niet in mijn iphone
>>> ik naar Proximus, 3u en vele telefoontjes later nog steeds geen oplossing

- ik besloot dan maar is een Apple Store binnen te stappen en gelukkig had de vriendelijke medewerker een andere provider, dus stak ie zen sim even in men iphone. Bij Mobistar is de optie 'mobiele data' echter niet geblokkeerd. Bij APN stond er tot men verbazing 'Disabled EDGE/3G'. Na een reset van de netwerkinstellingen stonden zen settings van Mobistar goed en kon hij op 3/4G. Dit deed mij even terugdenken aan mijn eerste iphone 3, waar we zoveel jaren terug van men werk uit geen 3G mochten gebruiken en ik een disable 3G profieltje had opgeladen. Sinds een jaar of 2-3 is dit gelukkig aangepast en werkte sindsdien ook perfect.
>>> na nog enkele uren lobbyen tussen de Apple Store en Proximus bleef bij beiden de conclusie: 'het zal wel bij de andere verkeerd staan, wij kunnen niets meer doen'.

Ondertussen ben ik dan maar zelf aan de slag gegaan en heb het volgende nog getest:
- laden van een profile waar de APN en dergelijke inzitten is niet mogelijk. Van zodra ik dit probeer krijg ik de melding dat er reeds eentje actief is en dus geen nieuwe kan installeren. De profiles bij de settings zijn echter leeg...
- op internet kwam ik een post tegen over een gelijkaardig fenomeen
Code:
First you must backup your iphone using iTunes.
Second, locate your iPhone backup.
Next, find the subdirectory that corresponds to your latest backup.
Inside that directory, delete a file starting with 48xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx(one more way to identify this file is to open it in notepad, along with all the gibberish stuff u’ll find some clues of words like “profile”).
On your iPhone, go to Settings -> General -> Reset -> Erase All Content and Settings.
Connect your iPhone to your computer and let iTunes restore the backup that you modified.(It’ll say some files are missing because u have deleted a file earlier, ignore that and no worries).
Na wat zoeken vond ik inderdaad een 48xx-file met dezelfde 'Disabled EDGE/3G' erin, deze even weggesleept en back-up teruggelegd. Als ik de restore deed kreeg ik ook zoals beschreven een error, maar bleef ik gewoon een lege iphone hebben. Deze vroeg echter opnieuw naar de update van 4G, en miraculeus werkte die gewoon!
Nu zat ik wel met het probleem dat ik geen settings meer had, want als ik opnieuw de iCloud back-up terugleg, dan is men 4G opnieuw verdwenen.

Na veel blabla komen men vragen dus neer op:
- Is dit gekend bij iemand, en heeft ie bijgevolg ook een oplossing? Which I still do prefer!
- Indien ik de laatst beschreven methode toepas, kan ik dan op een manier toch nog gegevens recupereren? Programma's zijn allemaal opnieuw te downloaden, maar ik denk vooral aan men contacten, kalender, smsgeschiedenis, .. die ik zeker niet wil kwijt geraken..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Netwerk problemen na update 5.1 paul0704 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 0 14-11-12 14:29
mobiel data netwerk Proteck iPhone algemeen 2 31-03-12 20:52
Mobiel data netwerk gunsmoke iPhone algemeen 1 18-03-12 15:49
Netwerk problemen na update naar 3.1 Kurt V iPhone algemeen 4 18-09-09 23:02
Mobiel data netwerk pieterwillems iPhone algemeen 11 27-04-09 20:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.