Email Proximus/telenet discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet er iemand waar en welke instellingen ik moet doen op mijn 3G om mails te ontvangen en verzenden van telenet aub ? Tot nu ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Belgie en mail telenet
Weet er iemand waar en welke instellingen ik moet doen op mijn 3G om mails te ontvangen en verzenden van telenet aub ? Tot nu toe lukt het me niet
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
server inkomende post: in.telenet.be
gebruikersnaam: kan je in je telenet infoboekje vinden SMPT: hiervoor gebruik ik de smtp van gmail (smtp.gmail.com), want verzenden via 3G is niet mogelijk met telenet omdat je moet verbonden zijn met het telenet netwerk. Je moet dan natuurlijk wel een gmail adres aanmaken. Ontvangen gaat probleemloos. |
|
||||
|
||||
Ik kan gewoon mijn mails van Telenet ontvangen via men iPhone hoor, en zonder 'truukjes' dan. Ook via 3G kan je gewoon je Telenet mails ophalen, je hoeft helemaal niet verbonden te zijn met een Telenet Netwerk .
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Ontvangen gaat inderdaad prima met 3G, maar ik had het over verzenden. (zoals ik in mijn reply ook zeg ...)
Laatst gewijzigd door Bomans; 12-05-09 om 10:53. |
|
||||
|
||||
Verzenden gaat ook gewoon via 3G hoor. Geen idee waarom je denkt dat dit niet zou lukken, Telenet mail is niet meer dan een pop accountje (nummer+pass) dat verbinding maakt met de server, van waar jij die verbinding dan maakt heeft geen belang.
|
|
|||
|
|||
euhm,
ik dacht dat je als uitgaande server de uitgaande server moest instellen van de isp waarmee jij verbonden bent dus ben je verbonden met scarlet: smtp.scarlet.be telenet: uit.telenet.be skynet: relay.skynet.be ... |
|
||||
|
||||
Citaat:
De smtp-server hangt toch af van het netwerk waarop je zit? In het geval van 3G is dat dus niet telenet ... Laatst gewijzigd door Bomans; 12-05-09 om 11:43. |
|
|||
|
|||
Email Proximus/telenet
Beste,
Ik heb problemen met mijn telenet e-mail. Ik kan mails ontvangen via proximus 3G, maar kan geen mails verzenden met mijn telenet adres (geen Wi-Fi) kan iemand mij de juiste instellingen bezorgen? thnx |
|
||||
|
||||
server uitgaande post:
relay.proximus.be Werkt bij mij perfect. |
|
|||
|
|||
heb ik ingevuld, er komt steeds te staan : het adres van de afzender is ongeldig.
Is mijn email adres van mijn werk dus... |
|
|||
|
|||
probleem opgelost!
server bij SMPT uitgaande post moet op 25 staan |
|
||||
|
||||
Ik heb als smtp uit.telenet.be ingesteld en dit werkt goed, als ik thuis ben. Nu wil ik als 2e smtp relay.proximus.be instellen (als de 1e dan onbereikbaar is neemt hij de 2e) maar ik krijg steeds een melding dat het certificaat ongeldig is.
Hebben jullie 2 smtp's of 1? Als ik relay.proximus.be als 1e instel krijg ik ook altijd de melding dat het adres van de afzender niet juist is. Zelfs als ik de serverpoort op 25 instel. Iemand een idee? |
|
||||
|
||||
Discussies samengevoegd
|
|
|||
|
|||
hallo,
ik krijg ook dezelfde melding.bij proximus weet men niet wat ik moet doen?? wat nu?? ik kan met mijn hotmail account versturen en ontvangen met mijn base account kan ik alleen ontvangen en met mijn proximus kan ik alleen ontvangen hij neem relay.proximus.be en relay.skynet.be niet altijd krijg ik de melding dat het certificaat ongeldig is. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Bij mij werkt het nu perfect. Ik heb als inkomende smtp: in.telenet.be en als uitgaande smtp heb ik er twee ingesteld. uit.telenet.be (voor als ik thuis over Wi-Fi ga) en relay.proximus.be (die wordt gebruikt als de eerste niet bereikbaar is, over gprs dus)
ik heb wel een aantal keren moeten proberen en rebooten. |
|
|||
|
|||
ik heb dit geprobeerd
maar ik krijg altijd de melding dat het certificaat niet in orde is van die server en daardoor kan ik hem niet bewaren |
|
||||
|
||||
Er zijn twee manieren. Als je relay.proximus.be wil toevoegen moet je dat over gprs doen maar dat duurt heel lang. Ik heb hetvolgende gedaan: Ik heb als tweede server terug uit.telenet.be ingesteld. Dan even rebooten en nu kan je de tweede server weizigen naar relay.proximus.be en nu krijg je die foutmelding niet (was toch zo bij mij) als je nu je Wi-Fi afzet en verzend over gprs zou het moeten werken. (duurt wel lang als 3G niet aanstaat.)
|
|
||||
|
||||
is het bij telenet niet uit.telenet.be poort 25? (op Wi-Fi)
|
|||
|
|||
relay.proximus.be
het probleem blijft hetzelfde
maar nu krijg ik de melding als ik probeer te versturen eddy |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
email versturen lukt niet altijd Proximus | Maaiketoech | Proximus | 0 | 01-01-11 14:26 |
email crasht na ophalen van email | snglob | iPhone algemeen | 2 | 28-02-10 18:37 |
Email Instellen Proximus/Skynet | Witten007 | Archief | 3 | 04-11-09 19:58 |
email telenet belgie | Bart Peeters | iPhone algemeen | 2 | 25-10-09 10:54 |
Wi-Fi Telenet | samoht | Wi-Fi | 6 | 15-02-08 11:29 |
|
|