Garantie

Garantie discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo Over een week of 2 ben ik van plan om mede door dit forum een Iphone in Belgie te halen. Zoals ik begrijp is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 April 2009, 17:56
Peernij's schermafbeelding
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 4 February 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 264
Stuur een bericht via Skype™ naar Peernij Send a message via twitter to Peernij
Standaard Garantie

hallo

Over een week of 2 ben ik van plan om mede door dit forum een Iphone in Belgie te halen.

Zoals ik begrijp is deze dan simlock vrij en kan ik met Vodafone in zee!

Hoe zit het met garantie? Of is het verstandiger om dan toch de Iphone in NL te halen?

Hoop dat hier ervaring mee is.

Grt Peer
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13 April 2009, 19:04
King1987's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 March 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 7.440
Standaard

Garantie heb je gewoon, je moet alleen terug naar belgie als je er wat mee hebt.
__________________
 Momenteel in gebruik: iPhone4s 16GB Simlock vrij 
De iPhone Hardware specialist

Ben dan wel een Guru, ben geen vraagbaak
  #3  
Oud 13 April 2009, 19:35
Peernij's schermafbeelding
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 4 February 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 264
Stuur een bericht via Skype™ naar Peernij Send a message via twitter to Peernij
Standaard

ok dank je!
  #4  
Oud 14 April 2009, 17:27
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 1 October 2008
Berichten: 31
Standaard

Klopt, ik heb een defekt toestel binnen de garantie. Heb Dynafix in Nuth gebeld of ik hem kon opsturen. Dat kon. Met kopie faktuur etc. Werd ik 2 minuten later terug gebeld. Het kon toch niet, het moest via Belgie. Dynafix herstelt overigens niet zelf de telefoon, maar stuurt hem weer door naar een ander bedrijf. Dus ik kan van de week een retourtje Antwerpen boeken om de Iphone te gaan brengen. Mobistar heeft wel beloofd dat als ie klaar is dat het toestel dan wel rechtstreeks naar mijn nederlandse adres gestuurd wordt.

Ik heb overigens ook een vodafone sim. Maximaal 3,6 mb/s dus goed signaal. In mijn dorp helemaal geen T-mobile signaal dus ik was wel aangewezen op een buitenlandse Iphone. Het kost wat moeite, maar dan heb je in ieder geval een goed signaal voor streaming radio en video, wat bij t-mobile wel eens wat minder is.

Laatst gewijzigd door rschilders; 14 April 2009 om 17:31.
  #5  
Oud 14 April 2009, 20:25
Peernij's schermafbeelding
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 4 February 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 264
Stuur een bericht via Skype™ naar Peernij Send a message via twitter to Peernij
Standaard

Dank je rschilders. Ook ik woon in een dorpje en voorzie al problemen met Tmobile.

Mag ik aan jou het adres vragen waar jij hem vandaan hebt? En heb je nog meer adressen?

Grt Peer
  #6  
Oud 14 April 2009, 20:31
Destiny's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 October 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.065
Send a message via twitter to Destiny
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rschilders Bekijk bericht
Klopt, ik heb een defekt toestel binnen de garantie. Heb Dynafix in Nuth gebeld of ik hem kon opsturen. Dat kon. Met kopie faktuur etc. Werd ik 2 minuten later terug gebeld. Het kon toch niet, het moest via Belgie. Dynafix herstelt overigens niet zelf de telefoon, maar stuurt hem weer door naar een ander bedrijf. Dus ik kan van de week een retourtje Antwerpen boeken om de Iphone te gaan brengen. Mobistar heeft wel beloofd dat als ie klaar is dat het toestel dan wel rechtstreeks naar mijn nederlandse adres gestuurd wordt.

Ik heb overigens ook een vodafone sim. Maximaal 3,6 mb/s dus goed signaal. In mijn dorp helemaal geen T-mobile signaal dus ik was wel aangewezen op een buitenlandse Iphone. Het kost wat moeite, maar dan heb je in ieder geval een goed signaal voor streaming radio en video, wat bij t-mobile wel eens wat minder is.
Dynafix stuurt de iPhone's niet op naar een ander bedrijf. Zij constateren of het defect garantie is of niet. Is het garantie dan krijg je een nieuwe iPhone. Zo niet dan kun je hem voor ongeveer 50 euro terug krijgen (onderzoekskosten).
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #7  
Oud 14 April 2009, 21:10
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 1 October 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
Dank je rschilders. Ook ik woon in een dorpje en voorzie al problemen met Tmobile.

Mag ik aan jou het adres vragen waar jij hem vandaan hebt? En heb je nog meer adressen?

Grt Peer
Ik heb hem in NL via Marktplaats van een jongen hier uit de buurt, die had er 2 gekocht bij Mobistar in Belgie.

Kijk maar eens op Mobistar - Téléphonie mobile/Mobiele telefonie | Internet, ze hebben 150 vestigingen in Belgie, waarvan 2 of 3 in Antwerpen.

Bij mijn weten is Mobistar de enige retailer die net als T-mobile in NL de Iphone mag verkopen. Het voordeel in BE is dat er geen koppelverkoop mag plaatsvinden, dat wil zeggen, telefoons mogen niet gelocked zijn voor een bepaalde provider, zoals in NL.

Ik had eerst een T-mobile abo, met Iphone. Maar ik had alleen maar een EDGE verbinding in mijn dorp en omstreken. Na veel gedoe heb ik het contract mogen ontbinden en de telefoon terug gestuurd. Financieel is alles netjes geregeld, alleen het duurde even. Nu met Vodafone sim in mijn Iphone kan ik zelfs naar streaming muziek luisteren in de kelderetage van de Bijenkorf bij wijze van spreken. Geen centje pijn. Maar de snelheid ligt ook een stuk hoger dan bij T-Mobile. Over KPN en Telfort maar niet te spreken.

Laatst gewijzigd door rschilders; 14 April 2009 om 21:20.
  #8  
Oud 14 April 2009, 21:12
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 1 October 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Dynafix stuurt de iPhone's niet op naar een ander bedrijf. Zij constateren of het defect garantie is of niet. Is het garantie dan krijg je een nieuwe iPhone. Zo niet dan kun je hem voor ongeveer 50 euro terug krijgen (onderzoekskosten).
De dame die ik aan de lijn had vanmiddag zei dat ze niet zelf repareerden, omdat het een relatief nieuw toestel was en ze daarom de toestellen doorstuurden naar een ander bedrijf. Ik heb dat op internet vaker gelezen dat Dynafix dit zelf niet doet met de Iphone. Maar je kan gelijk hebben, dat zij wel degenen zijn die bepalen of een Iphone in aanmerking komt voor vervanging of voor reparatie.

Heb je trouwens enig idee hoe lang zo'n procedure duurt. Hoe lang ik de telefoon kwijt ben? Het probleem is dat bij Vodafone Super Sim, je contractueel je simkaart alleen maar in je Iphone mag gebruiken en NIET al dan niet tijdelijk in een andere telefoon mag stoppen.

Laatst gewijzigd door rschilders; 14 April 2009 om 21:16.
  #9  
Oud 14 April 2009, 21:37
Peernij's schermafbeelding
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 4 February 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 264
Stuur een bericht via Skype™ naar Peernij Send a message via twitter to Peernij
Standaard

Ik zal morgen eens een belletje plegen naar Mobistar! Thanks!
  #10  
Oud 29 April 2009, 12:17
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 2 March 2009
Berichten: 247
Send a message via twitter to Puck84
Standaard

2 jaar garantie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rschilders Bekijk bericht
Bij mijn weten is Mobistar de enige retailer die net als T-mobile in NL de Iphone mag verkopen. Het voordeel in BE is dat er geen koppelverkoop mag plaatsvinden, dat wil zeggen, telefoons mogen niet gelocked zijn voor een bepaalde provider, zoals in NL..
Erkende Apple resellers mogen er ook verkopen en daar ga je net iets professionelere ondersteuning krijgen.

Mbt koppelverkoop: binnenkort ga je mogelijk wel een abonnement erbij moeten kopen (wetgeving gaat wat aangepast worden omdat koppelverkoop verbieden niet meer mag van de EU richtlijnen). Maar ze gaan in België inderdaad nooit de iPhone mogen locken aan een provider (dus je kan er perfect een ander simcard insteken)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
Ik zal morgen eens een belletje plegen naar Mobistar! Thanks!
Ze hadden/hebben ook een online shop voor iPhones specifiek, mss is dat iets makkelijker voor je ? (als die ook in Nederland leveren)
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #11  
Oud 29 April 2009, 12:49
Peernij's schermafbeelding
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 4 February 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 264
Stuur een bericht via Skype™ naar Peernij Send a message via twitter to Peernij
Standaard

Inmiddels heb ik een mooie Iphone gekocht bij Mobistar! gevraagd naar garantie en ik moet idd daar terug als er iets mee is.

En natuurlijk ben ik er superblij mee!
  #12  
Oud 29 April 2009, 14:20
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 1 October 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
Inmiddels heb ik een mooie Iphone gekocht bij Mobistar! gevraagd naar garantie en ik moet idd daar terug als er iets mee is.

En natuurlijk ben ik er superblij mee!
Gefeliciteerd Peernij. Wees er zuinig op. Ik heb van Mobistar (Dynafix) een nieuwe gekregen, want de mijne was defect. Kostte me wel 2 x een retourtje Antwerpen. Maar alla, hij werkt weer prima.

Wat de reparatie betreft: Ik heb een klacht ingediend bij Apple Benelux over de gang van zaken. Garantie moet mondiaal zijn, of in ieder geval Europees. Volgens mij moet daar wel iets staan in de Europese consumentenregelgeving.
Ik heb het voorbeeld genoemd van een gekochte Sony camera in een winkel in Japan. Stel je voor dat ik naar die winkel terug moet voor reparatie onder garantie. Dat zou te gek zijn voor woorden. Bij Sony ga je gewoon naar een reparatiebedrijf die door Sony is erkend of je gaat naar Sony NL zelf. En dat zou ook met Apple zo moeten zijn.

Laatst gewijzigd door rschilders; 29 April 2009 om 14:25.
  #13  
Oud 29 April 2009, 14:35
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 2 March 2009
Berichten: 247
Send a message via twitter to Puck84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rschilders Bekijk bericht
Gefeliciteerd Peernij. Wees er zuinig op. Ik heb van Mobistar (Dynafix) een nieuwe gekregen, want de mijne was defect. Kostte me wel 2 x een retourtje Antwerpen. Maar alla, hij werkt weer prima.

Wat de reparatie betreft: Ik heb een klacht ingediend bij Apple Benelux over de gang van zaken. Garantie moet mondiaal zijn, of in ieder geval Europees. Volgens mij moet daar wel iets staan in de Europese consumentenregelgeving.
Ik heb het voorbeeld genoemd van een gekochte Sony camera in een winkel in Japan. Stel je voor dat ik naar die winkel terug moet voor reparatie onder garantie. Dat zou te gek zijn voor woorden. Bij Sony ga je gewoon naar een reparatiebedrijf die door Sony is erkend of je gaat naar Sony NL zelf. En dat zou ook met Apple zo moeten zijn.
Garantie heeft betrekening op de verkoopsovereenkomst tussen jou en de winkel waar je iets koopt. Dat Sony die dienst aanbied is een mooi gebaar, maar zeker niet verplicht. Andere ketens zoals bv Blokker of Hema doen het soms ook, maar die behoren dan ook tot een grote keten.

Het meredeel van de Mobistar winkels zijn op zen minst gedeeltelijk zelfstandig. Bijgevolg moet je het meestal regelen met die specifieke winkel.

In het ergste geval gaat Apple eens goed lachen met je briefje, in het beste geval breng je ze op het een idee Iphonecare te lanceren (net als Applecare voor Mac's, daar betaal je ook extra om je verzekering te upgraden)
  #14  
Oud 10 May 2009, 23:44
ikkeg's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad (2017) Wi-Fi 128GB (Goud) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 29 November 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 333
Thumbs down succes met de garantie bij Mobistar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
Inmiddels heb ik een mooie Iphone gekocht bij Mobistar! gevraagd naar garantie en ik moet idd daar terug als er iets mee is.

En natuurlijk ben ik er superblij mee!
In theorie heb je garantie. De mijne is door Mobistarwinklel opgestuurd naar die leukerds in Nuth, ze zeggen geen garantie: hij is al 5 maanden oud. Als ik hem terug wil moet ik € 40 aan die afzetters. Op de reparatienota staat daar niks van vermeld, alleen de aard van de schade (scheurtjes). Pas na twee weken zeggen ze dat als je hem (onhersteld) terug wil - t is verdomme mijn toestel van € 615- je eerst moet betalen. Dat noemt Mobistar België garantie, ze sturen een mail naar je met een hoop blabla "wij kunnen niks voor U doen" Dynafix beslist, regel het maar met hun.
  #15  
Oud 10 May 2009, 23:47
ikkeg's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad (2017) Wi-Fi 128GB (Goud) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 29 November 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rschilders Bekijk bericht
Gefeliciteerd Peernij. Wees er zuinig op. Ik heb van Mobistar (Dynafix) een nieuwe gekregen, want de mijne was defect. Kostte me wel 2 x een retourtje Antwerpen. Maar alla, hij werkt weer prima.
Welke Mobistar winkel heb je dat klaar gekregen ?? Ik zit in de shit door weigering van garantie en ze geven mijn toestel niet terug zonder te betalen, mijn iPhone is 6 maand oud;

Laatst gewijzigd door Destiny; 11 May 2009 om 09:34.
  #16  
Oud 11 May 2009, 05:11
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 1 October 2008
Berichten: 31
Standaard

Toestel komt van mobistar, meir 127 te antwerpen. Schijnt een soort franchise achtige zaak te zijn van mobistar. Maar dat zou niet uit moet maken wat betreft garantie. Ik had binnen een week een nieuw toestel en dat toestel kwam uit nuth.
  #17  
Oud 11 May 2009, 09:32
ikkeg's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad (2017) Wi-Fi 128GB (Goud) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 29 November 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 333
Standaard

Vervangen zonder extra kosten ? Ik heb de gekende scheurtjes em moet sowieso € 40 betalen om mijn eigen gsm terig te krijgen, vreemde situatie.
  #18  
Oud 11 May 2009, 13:23
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 1 October 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
Vervangen zonder extra kosten ? Ik heb de gekende scheurtjes em moet sowieso € 40 betalen om mijn eigen gsm terig te krijgen, vreemde situatie.
Bij mij was het een andere situatie. Mijn iphone zag er nog als nieuw uit, geen scheurtjes, barsten of krasjes en ook de vochtigheidsindicatoren waren nog wit. Dat heb ik de verkoper laten controleren in de winkel toen ik hem kwam brengen.

Mijn probleem was dat het toestel niet meer opstartte en ook niet meer softwarematig hersteld kon worden via Itunes. Dus hij deed niets meer.
Waarschijnlijk een hardwarefout o.i.d. Vandaar gewoon een nieuwe.
  #19  
Oud 14 June 2009, 17:32
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 8 April 2008
Locatie: Appingedam
Berichten: 36
Standaard

Ik heb mijn gisteren mijn iPhone 3G gehaald bij Belcompany in Turnhout en deze vertelde mij dat ik voor garantie gewoon naar de Belcompany in Nederland kan gaan...

Ze had het voor de zekerheid nog even nagevraagd bij het hoofdkantoor, maar deze hebben het nogmaals bevestigd.
  #20  
Oud 14 June 2009, 17:37
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 1 October 2008
Berichten: 31
Standaard

Is dat ook een simlock vrije iohone dan?
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie tbouhil Archief 1 3 August 2010 17:25
Garantie AtesYurek iPhone algemeen 6 7 March 2010 11:25
Garantie nu. joppe Mobistar 0 14 September 2009 20:10
Garantie? MrBrightside iPhone algemeen 2 7 August 2009 10:13
Garantie?! joppe iPhone algemeen 11 10 February 2009 16:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:51.