Ik heb net met Switch gesproken en die zeggen dat ik als Nederlander geen iPhone in België kan kopen.
Dit komt omdat wij geen Belgisch adres hebben. In de winkel kon ik de telefoon ook niet kopen. Erg vreemd. Heeft iemand andere ideeën? |
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met HWC.be? Ziet er erg interesant uit voor iemand die niet naar belgie kan ivm de afstand. Je dient wel vooruit te betalen zie ik. En hoe zit het met de garantie?
|
Citaat:
Dit zijn aardige jongens: [FONT=Segoe UI]Switch - Jezelf, maar beter[/FONT] [FONT=Segoe UI][/FONT] [FONT=Segoe UI]Succes. Ik houd jullie op de hoogte. [/FONT] |
azibi, ik heb daarnet 2 iPhone's besteld bij HCW :).
Heel vriendelijke mensen ;). Succes ;). En ze komen binnen bij hem de 7de juli ;). |
ok, dat klinkt goed, ik heb ze ff gemailt hoe het eventueel zit met de garantie aangezien ik in NL woon. Heb je het gehele bedrag vooruit betaald?
|
Ook hier is niets zeker, voorraad is uitverkocht....
|
Als iemand een idee heeft waar de 16GB variant, de zwarte of de witte, op vooraad of snel beschikbaar is, dat even kunnen melden hier? :)
|
Citaat:
Nederland achter de plaatsnaam gezet. Je moet hem toch zelf ophalen. Citaat:
Citaat:
als je bericht krijgt. Ik heb nog nergens gelezen dat wij als Nederlanders daar geen iPhone online kunnen bestellen. Ze verzenden alleen niet naar het buitenland, maar de iPhone moet je ophalen. |
Was trouwens gister nog ff langs Mobistar Kapellen geweest.
En ja hoor zelfde verhaal als bij elk ander mobistar centre. 2 weken levertijd en kon niet reserveren ook niet met een voorschot. |
Citaat:
|
Heb vanmiddag bij HCW een 3GS 32Gb zwart besteld. exacte levertijd is nog niet gemeld, dus wacht even af.
|
Azibi, als je ze eens opbelt is het beter ;).
|
Echt, ik vervloek de hoge BTW-tarieven... :X
|
Ik kon ook niet reserveren... kwam vandaag toevallig langs een mobistar winkel. Mocht niet in verband met inspectie ofzoiets... maar wel heel aardige verkoopster die mij jammer genoeg niet aan een iphone kon helpen vandaag. Dan ga ik maar eens lekker op vakantie en kijk het over 2 weekjes wel verder :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Chill... :) |
Vandaag terug naar mobistar gebeld waar ik gereserveerd heb, maar nog steeds niks. De verkoper had er geen goed oog in dat er deze week nog iets geleverd ging worden.
Mss volgende week. Ik begin de indruk te krijgen dat het wel eens lang kan gaan duren voor de mensen die na vrijdag gereserveerd hebben. (buiten enkele gelukzakken natuurlijk :)) |
Citaat:
Want ik had mijn iPhone 3G S 16GB besteld in Mobistar Center Sint-Truiden op 19 juni. En toen was ik al 7de op de lijst. Natuurlijk was alles al weg op 26 juni en wacht ik nu vol ongeduld. Ben ook al voorschot gaan betalen want ze zeiden dat dit meer garanties opleverde.. Ze weten zelf niet eens wanneer de nieuwe lading binnenkomt want Apple stuurt dit. Denk dus niet dat het nog voor deze week zal zijn (mss zelfs volgende week niet..) :( Ik snap echt niet dat Apple zo handelt.. |
Ik haat ze. Heb 6 Mobishops gebeld en 3x doorverbonden door receptie naar voicemail.
Heb nu klantenservice aan de lijn, 10 minuten gewacht... dom wijf aan de lijn... vraag gesteld... 5 minuten later komt ze terug... De iPhone die we in Belgie verkopen kunt u alleen in Belgie gebruiken en is niet simlock-vrij. Mijn reactie was, dat is niet zo. Toen werd ze pissig. Toen zei ik... misschien is het alleen zo bij abonnementen, maar zeker niet bij losse toestellen. Toen ging ze heel aggressief praten "dat ik er wel een mocht kopen, maar dat zij de juiste gegevens had gegeven" en ze kapte alles af wat ik zei. En ik was echt niet extreem lang aan het doorpraten ofzo. Misschien Italie, die sturen ook per post hoorde ik in andere topic. Ik zie nog wel even wat ik ga doen. Ik ben alleen nog geen stap verder. Ze vraagt nu voor me na hoe ik btw-vrij de 'gelockte' iPhone kan aanschaffen. Om die vraag had ze me ook al afgezeken: "dat ze de Nederlandse wet niet kende en dat dat mijn verantwoordelijkheid was", na het navragen.... dat ik het met de douane moet regelen. Nu zei ik even... "kijk eens op Google naar simlock vrij belgie, daar staat het"... gaat ze heel snel praten... "blablabla, nagevraagd, toestel geblokkeerd per land. Daaag" en toen hing ze op. http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frown.gif Als ik ooit de kans heb om geen zaken te doen met Mobistar, dus het niet verplicht wordt door zulke regelingen, dan zal ik die kans zeker grijpen. |
Apple is op het gebied van marketing in Belgie gewoon een schande. Ze kondigen allerlei nieuwe producten aan, geven zelfs een lanceerdatum en slagen er steeds opnieuw niet in om te zorgen voor voldoende voorraad. Dit is ook niet alleen met de iphone de macbooks kennen dit fenomeen ook.
Sta je daar als consument in de winkel want vandaag is de nieuwe macbook te koop, en wat een verassing, ze weten niet eens wanneer ze er gaan krijgen en hoeveel. En ik begrijp dus best dat sommige mobistar centers gewoon lastig worden als er weer iemand beld voor de iphone. Zij weten immers niet veel meer en wachten ook gewoon. off-topic: in mijn ogen ben ik blij dat onze bill is gaan lopen met de ideeen van steve. Stel gewoon eens voor dat apple marktlijder was, microsoft heeft tenmiste iets in de winkel liggen en de mogelijkheid om het product te bestellen. Hun deadlines zijn ook geen ingebeelde datums, na deze datum kan echt iedereen hun product kopen.(wat niet wil zeggen dat ze beter zijn maar ze zijn er tenminste) Het is hier in Belgie gemakkelijker om aan Goud en diamanten te komen dan aan een iphone, en dat vind ik persoonlijk echt belachelijk van apple. |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:01. |