iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Hersteltermijn Mobistar? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/78079-hersteltermijn-mobistar.html)

Nicorhns 27-03-11 23:15

Héhé :)
Maar ook geen "geramel" als je er mee schudde?
Ik stoor me echt mega hard aan dat gele scherm... Pff

PJ_9911 27-03-11 23:17

nope, geen gerammel!

Dat gele scherm zou mij idd ook gestoord hebben :p

PJ_9911 27-03-11 23:19

Net eens gechecked en het "gele" scherm valt minder op dan in het begin. Er hangt nu ook een invisible screen op.

Nicorhns 27-03-11 23:22

Hm, ik vrees enkel datk gewoon weer een geel scherm ga krijgen. Stom om hem daarvoor weer een week kwijt te zijn + mogelijk die stomme €30 kosten moesten ze niets anders vinden (hoewel dat gerammel van de power button niet normaal is).

PJ_9911 27-03-11 23:26

het schijnt/lijkt vanzelf te verdwijnen, even googlen ;)
mijn broer gebruikt hem nu een week en het lijkt minder zoals eerst gezegd!

Gele schermvlekken bij iPhone 4 verdwijnen vanzelf - iPhone - iPhoneclub.nl

Nicorhns 27-03-11 23:28

Gebruik de mijne nu ook al weer een week, nog steeds hetzelfde.
Tzijn niet die befaamde gele vlekken, maar echt een tint over het volledige scherm.
Zoals de linkse op deze foto: http://forums.macrumors.com/attachme...1&d=1282794740

js1986 11-04-11 19:58

Afgelopen donderdag mijn iphone 4 binnengebracht bij mobistar. Speakers werkten maar half, bluetooth werkte niet evenals Wi-Fi.
Status is nu al wacht op logistiek terwijl ze de zondag het toestel nog moesten ontvangen bij de hersteldient.
Die mannen werken dan wel zeer snel.

Matt84 16-04-11 16:54

Ik heb vandaag mijn iPhone 4 binnengebracht bij Mobistar. Ik heb hem nog geen maand geleden gekocht en de speaker werkt al niet meer. Ik hoop dat als ze het toestel moeten vervangen, ik een nieuwe iPhone krijg en geen refurbished, want daar heb ik geen 640 euro voor betaald.
Is dat trouwens wel legaal? Een refurbished geven? Ik betwijfel het. Als ik geen nieuwe krijg ga ik mijn vrienden bij Test Aankoop op de hoogte brengen, maar hopelijk komt het niet zo ver.

js1986 16-04-11 17:53

Ik heb een nieuw toestel gekregen afgelopen donderdag. Gebouwd in week 12/2011. Probleem is dat bluetooth ook nu weer niet werkt.

belgiumiphone 16-04-11 19:28

Echt nieuw toestel of refurbished? Met welke 2 karakters start het serienr.?

js1986 16-04-11 20:14

Serienummer start met 61

Londonforever 07-05-11 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matt84 (Bericht 664916)
Ik heb vandaag mijn iPhone 4 binnengebracht bij Mobistar. Ik heb hem nog geen maand geleden gekocht en de speaker werkt al niet meer. Ik hoop dat als ze het toestel moeten vervangen, ik een nieuwe iPhone krijg en geen refurbished, want daar heb ik geen 640 euro voor betaald.
Is dat trouwens wel legaal? Een refurbished geven? Ik betwijfel het. Als ik geen nieuwe krijg ga ik mijn vrienden bij Test Aankoop op de hoogte brengen, maar hopelijk komt het niet zo ver.

**** Test-Aankoop, waarom los je je problemen zelf niet op?

En sowieso, bij Test-Aankoop zijn ze doorgaans niet zo happig op dure GSM's/smartphones, de iPhone dan nog in het bijzonder.

En het is zeker legaal, als jij morgen met je auto tegen een paaltje rijdt en er moeten onderdelen vervangen worden, dan ga je toch ook geen nieuwe wagen eisen? En wees maar zeker dat het nog altijd de fabrikant is die de spelregels bepaalt.

Matt84 08-05-11 15:04

Nee natuurlijk niet, maar het gaat hier niet om een auto. Als ze een gloednieuw product dat het na een paar dagen liet afweten vervangen, mag je toch een nieuw toestel verwachten? Nu heb ik eigenlijk 640 euro betaald voor een refurb die in de apple store een stuk minder kost. Soit, hij werkt perfect dus ik ga er mij niet druk meer in maken, maar het blijft toch een klein beetje wringen.

Londonforever 08-05-11 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matt84 (Bericht 671666)
Nee natuurlijk niet, maar het gaat hier niet om een auto. Als ze een gloednieuw product dat het na een paar dagen liet afweten vervangen, mag je toch een nieuw toestel verwachten? Nu heb ik eigenlijk 640 euro betaald voor een refurb die in de apple store een stuk minder kost. Soit, hij werkt perfect dus ik ga er mij niet druk meer in maken, maar het blijft toch een klein beetje wringen.

Voor de wet maakt het dus echt niet uit of het over een wagen of een telefoon gaat. Volgens jouw redenering zou er dus ergens vermeld moeten staan dat wanneer je over een bepaald bedrag heengaat, je opeens geen recht meer hebt op vervanging maar dat je het moet doen met een reparatie?

En natuurlijk hoop ik voor jou dat je een luie medewerker hebt die ipv te vervangen jou een nieuwe bezorgd (apple repareert doorgaans zelden, meestal vervangen ze hem direct). Maar als ze er toch voor kiezen van te gaan reparen, dan heb je geen poot om op te staan, pest-aankoop of geen pest-aankoop..

Matt84 08-05-11 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever (Bericht 671727)
Voor de wet maakt het dus echt niet uit of het over een wagen of een telefoon gaat. Volgens jouw redenering zou er dus ergens vermeld moeten staan dat wanneer je over een bepaald bedrag heengaat, je opeens geen recht meer hebt op vervanging maar dat je het moet doen met een reparatie?

En natuurlijk hoop ik voor jou dat je een luie medewerker hebt die ipv te vervangen jou een nieuwe bezorgd (apple repareert doorgaans zelden, meestal vervangen ze hem direct). Maar als ze er toch voor kiezen van te gaan reparen, dan heb je geen poot om op te staan, pest-aankoop of geen pest-aankoop..

Nee hoor dat bedoel ik niet. De wet zegt gewoon dat in een schadegeval als het mijne de consument een nieuw toestel kan eisen, tenzij die eis onredelijk of onmogelijk is. En mij lijkt het niet onredelijk een herstelling die 3 weken in beslag neemt te weigeren, zeker als ze geen vervangtoestel kunnen (willen?) geven.

Anyway, Test Aankoop heeft me goed geholpen. Ik heb ondertussen een 'nieuw' refurbished toestel dat perfect werkt. Case closed.

belgiumiphone 11-05-11 15:32

Jongens, jullie moeten niet de jurist uithangen als jullie de wet niet kennen hé?!

De Belgische garantiewet laat NIET toe dat een defect toestel van enkele dagen oud wordt vervangen door een refurbished 6 maanden oud toestel. Bij een defect heb je recht op een gelijkwaardig toestel. 6 maand oud is niet gelijkwaardig aan enkele dagen oud.

Mijn iphone 4 is in januari ook vervangen door een refurbished toestel. Ik heb dit zo gelaten omdat ik mijn iphone 4 in juli 2010 gekocht heb. Het refurbished toestel kon dus bijna niet ouder zijn dan het defecte toestel. Zou ik een nieuwe iphone 4 kopen in januari of februari of zo, en een refurbished toestel in de plaats krijgen, dat mogelijk veel ouder is, dan zou ik het zeker niet zo laten.

Matt84 11-05-11 21:09

Klopt Belgiumiphone, maar ik heb al genoeg zever gehad met Mobistar en ben het eerlijk gezegd kotsbeu. Mijn refurb iPhone werkt perfect en is volgens het serienummer geproduceerd in april, dus ik neem er vrede mee.

akoya00 03-07-11 01:35

Aangezien ik op het punt sta mijn iPhone 4 binnen te brengen bij Mobistar voor reparatie, en ik daardoor op deze thread ben uitgekomen; kan iemand mij uitleggen wat een refurbished toestel nu eigenlijk precies inhoudt en wat het nadeel daarvan is?

Mijn iPhone heb ik besteld eind september '10, gekregen eind oktober '10. Nu heb ik problemen met de microfoon/speaker zoals hier te zien: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-help-aub.html

Het eerste nadeel dat ik al kan bedenken is dat wanneer ik een ander toestel dan het mijne zou ontvangen, ik m'n invisible shield kwijt ben :/ toch?

JaZzMaN251 05-07-11 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door akoya00 (Bericht 688122)
kan iemand mij uitleggen wat een refurbished toestel nu eigenlijk precies inhoudt en wat het nadeel daarvan is?

Refurbished = opgeknapt. Dit wil zeggen dat ze een bestaand toestel hebben opgeknapt zodat het er terug nieuw uitziet, maar bepaalde interne componenten uit een bestaand ouder toestel hebben gebruikt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door akoya00 (Bericht 688122)
Mijn iPhone heb ik besteld eind september '10, gekregen eind oktober '10. Nu heb ik problemen met de microfoon/speaker zoals hier te zien: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-help-aub.html

Het eerste nadeel dat ik al kan bedenken is dat wanneer ik een ander toestel dan het mijne zou ontvangen, ik m'n invisible shield kwijt ben :/ toch?

Indien ze het toestel vervangen, ben je je invisible shield inderdaad kwijt. Indien ze enkel de luidspreker vervangen, behoud je gewoon je originele scherm, lijkt me.

akoya00 05-07-11 16:53

Oké bedankt, dan maar hopen dat ze enkel het defecte onderdeel vervangen...kan je eigenlijk bij het binnenbrengen van je toestel zelf een blad of zo bijvoegen met het probleem?

Want zoals beschreven in het andere topic komt het probleem niet continu voor, maar soms (bvb. bij bellen of gebruiken van de recorder); of zullen die mannen dat sowieso vinden?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.