iPhone op een tweede 802.11g netwerk discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit met het volgende: Ik heb thuis een Airport Extreme netwerk aangemaakt op 802.11n 5 Ghz only basis. Aan het netwerk heb ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
iPhone op een tweede 802.11g netwerk
Hallo,
Ik zit met het volgende: Ik heb thuis een Airport Extreme netwerk aangemaakt op 802.11n 5 Ghz only basis. Aan het netwerk heb ik een Airport Express gekoppeld voor Airtunes. Zodoende kunnen mijn Airports, iMac en Apple TV lekker met elkaar praten. Nu heb ik nog een oude 802.11g Express liggen en daarmee wil ik een 2e netwerk aanleggen voor de iPhone. Immers praat de 1e gen. iPhone geen 802.11n.. Hoe ga ik te werk? De moeilijkheid is dat ik die Express aan het internet moet krijgen. Er zit natuurlijk een ethernet port op de express, maar waar zou dan de andere kant ingaan? Of misschien is er een andere manier........
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Je kunt die oude express gewoon aan een poort van de AE hangen. |
|
||||
|
||||
Ik snap het nog niet......
Mijn AEBS en AE is en "n" netwerk. Mijn oude AE kan geen "n" praten, net zoals mijn iPhone. Ik wil mijn "n" netwerk dedicated op op "n" laten staan. Als ik wi-fi met mijn iPhone wil hebben, dan zal ik een tweede "g" netwerk moeten maken met mijn oude "g" AE. Als ik de AEBS in "g en "n" mode zet, dan zal er voor alle apparaten een terugval zijn van "n" naar "g", zodra er een "g" apparaat connectie heeft. Dat wil ik dus niet..... Ik hoop dat ik duidelijk ben. Misschien was je antwoord dat ook, maar ik snap het nog niet. Laatst gewijzigd door Lau; 15-08-08 om 14:34. |
|
||||
|
||||
Ok, ik heb al uitgevonden hoe het moet. Je moet een "Dual-Band" netwerk aanleggen. Eerst leg je een netwerk aan als puur 5 GHz 802.11 met het AEBS apparaat. Daarna maak je een nieuw netwerk aan met de AE. Die dit als een 2.4 GHz 802.11g apparaat. Zet dit apparaat in bridge-mode.
Het hele verhaal is terug te vinden op blz. 48 van deze manual http://manuals.info.apple.com/en/Des....5-Windows.pdf. Nu kan ik lekker met de iphone internetten, zonder mijn 5 GHz netwerk te degraderen naar 2.4 Ghz ! Slotje kan erop. |
|
||||
|
||||
Gaat nog even geen slotje op. Misschien dat andere hier ook iets aan hebben.
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Bij een AE heeft uitsluitend "n" dan ook alleen echt zin als je ook voor "5 Ghz" kiest want dan kun je 99,999% verzekerd zijn dat je de enige in de buurt bent die op die manier een draadloos netwerk heeft. Dus geen storingen haast mogelijk. Niet vergeten om dan ook voor "Brede kanalen" te kiezen dan ben je gewoon verzekerd van de maximale throughput. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Nu heb ik dus een tweede netwerk op "g" basis aangelegd en daar kan ik lekker met mijn iPhone tegenaan praten (en mijn Loewe Connect; die kan ook geen "n" praten). Die "wide channels" had ik wel gezien, maar niet aangezet. Ga ik nog even naar kijken. Bedankt voor je reactie. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dat is nou net het mooie aan de dual
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Mensen, bedankt voor de replies. Het is me een stuk duidelijker geworden en mijn netwerk draait gesmeerd van iPhone tot Apple TV. iPhoneclub(forum) met al zijn leden blijkt weer goud waard !
@forum.bericht Had wide channels toch aangevinkt....... |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Nu een iPad kopen of wachten op een tweede versie? | randyvdmeer | iPad algemeen | 20 | 29-06-10 13:46 |
een petitie voor 802.1X Compatibilty In iPhone | ilya | Archief | 5 | 15-02-08 13:43 |
|
|