//

Nu een iPad kopen of wachten op een tweede versie?

Nu een iPad kopen of wachten op een tweede versie? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben van plan om een iPad te gaan kopen als hij beschikbaar is in Nederland. Alleen loop ik tegen een feit aan die ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-06-10, 03:03
randyvdmeer randyvdmeer is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 40
Standaard Nu een iPad kopen of wachten op een tweede versie?

Ik ben van plan om een iPad te gaan kopen als hij beschikbaar is in Nederland. Alleen loop ik tegen een feit aan die ik ook had met mijn mijn iPhone 3G.. Vlak daarna kwam de 3GS en baalde ik lichtelijk..
Is het nu niet beter om ook te wachten met deze iPad? Omdat er misschien wel op korte termijn een snellere iPad uitkomt met webcam etc.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-10, 06:49
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Als je toch eens in de toekomst kon kijken...... Je leeft nu dus waarom wachten?
  #3  
Oud 21-06-10, 09:24
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Er zal niet op 'korte termijn' een nieuwe versie komen.
De eerste versie is nog niet eens compleet uitgerold.
Dit jaar gebeurt er dus niets meer op dat gebied (behalve iOS 4 in de herfst).
Lekker kopen dus.
  #4  
Oud 21-06-10, 10:08
smeetsh smeetsh is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Gezien de "voor de hand liggende updates" van de 2de generatie heb ik ook overwogen om op 2de generatie te wachten, echter besloten de goedkoopste versie nu al te kopen omdat de iPad op papier voldoet wat ik er mee wil doen. Omdat ik dat namelijk ook NU al wil kunnen doen.

Heb dus vorige week er een in duitsland gekocht en nu na een dag of 4 constateer ik dat hij inderdaad voldoet en dat ik (met de kennis van nu ) hoogstwaarschijnlijk de 2de gen oversla en pas weer eens verder kijk bij een 3de gen over 3 jaar of zo.
  #5  
Oud 21-06-10, 14:10
randyvdmeer randyvdmeer is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smeetsh Bekijk bericht
Gezien de "voor de hand liggende updates" van de 2de generatie heb ik ook overwogen om op 2de generatie te wachten, echter besloten de goedkoopste versie nu al te kopen omdat de iPad op papier voldoet wat ik er mee wil doen. Omdat ik dat namelijk ook NU al wil kunnen doen.

Heb dus vorige week er een in duitsland gekocht en nu na een dag of 4 constateer ik dat hij inderdaad voldoet en dat ik (met de kennis van nu ) hoogstwaarschijnlijk de 2de gen oversla en pas weer eens verder kijk bij een 3de gen over 3 jaar of zo.
Thanx voor de tip. Ik zou echt graag een iPad willen hebben maar twijfel gewoon om te wachten op een nieuw model. Aan de andere kant duurt dat nog wel even... Zoals jij al zegt, dus kan ik inderdaad in de tussentijd een goedkope versiie kopen tot er een nieuwe generatie komt. Waarvoor gebruik jij hem precies allemaal? Ook een iPhone in bezit? Zo ja, is dat niet dubbel om te hebben?
  #6  
Oud 21-06-10, 14:11
randyvdmeer randyvdmeer is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Er zal niet op 'korte termijn' een nieuwe versie komen.
De eerste versie is nog niet eens compleet uitgerold.
Dit jaar gebeurt er dus niets meer op dat gebied (behalve iOS 4 in de herfst).
Lekker kopen dus.
Ik denk dat ik mijzelf aardig over de streep aan het trekken ben. Tijdelijk ga ik denk ik de 16 GB iPad kopen tot er weer een 2de of 3de generatie iPad uit gaat komen. Ben mijn laptop na al die jaren wel zat.
  #7  
Oud 21-06-10, 14:12
randyvdmeer randyvdmeer is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
Als je toch eens in de toekomst kon kijken...... Je leeft nu dus waarom wachten?
Ja inderdaad... Zelf in het bezit van een iPad...?!
  #8  
Oud 21-06-10, 14:48
Bhola Bhola is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 151
Standaard

gewoon nu halen vooral met ios4 zeker geen spijt
  #9  
Oud 21-06-10, 15:06
smeetsh smeetsh is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door randyvdmeer Bekijk bericht
Waarvoor gebruik jij hem precies allemaal? Ook een iPhone in bezit? Zo ja, is dat niet dubbel om te hebben?
Mijn iPad gebruik beperkt zich tot
- Email lezen, korte antwoorden
- RSS lezen (via de fraaie Pulse app)
- Surfen,

en dat vooral vanaf luie bank, terras en het gezelligste kamertje in huis.

Voor zaken als briefjes en emails met langere teksten, foto's bewerken/printen en de belastingaangifte gebruik ik gewoon de desktop.

Ik heb een smartphone, maar gebruik die niet (als smartphone), sta op het punt om deze te vervangen door een zo klein mogelijk, gewoon toestel. Hooguit syncen van agenda en contacten is nodig.

Persoonlijk zie ik geen dubbelop tussen iPhone en iPad en wel om de volgende reden: afmetingen van het scherm(pje). Voor regulier surfen als op een desktop/laptop zijn de schermen van smartphones naar mijn smaak veeeeel te klein. De afmetingen van het iPad scherm vormen wat mij betreft de ondergrens van wat okay is.

Laatst gewijzigd door smeetsh; 21-06-10 om 15:10.
  #10  
Oud 21-06-10, 15:19
randyvdmeer randyvdmeer is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhola Bekijk bericht
gewoon nu halen vooral met ios4 zeker geen spijt
Als iOS 4 voor de iPad in de herfst komt dan zal dat zeker een verbetering zijn. Aangezien, als je kijkt naar de mogelijkheden, het nu nog werkt als een iPhone met OS 3.x.x en met iOS 4 (multi-tasking) werkt het als een laptop.
  #11  
Oud 21-06-10, 15:22
randyvdmeer randyvdmeer is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smeetsh Bekijk bericht
Mijn iPad gebruik beperkt zich tot
- Email lezen, korte antwoorden
- RSS lezen (via de fraaie Pulse app)
- Surfen,

en dat vooral vanaf luie bank, terras en het gezelligste kamertje in huis.

Voor zaken als briefjes en emails met langere teksten, foto's bewerken/printen en de belastingaangifte gebruik ik gewoon de desktop.

Ik heb een smartphone, maar gebruik die niet (als smartphone), sta op het punt om deze te vervangen door een zo klein mogelijk, gewoon toestel. Hooguit syncen van agenda en contacten is nodig.

Persoonlijk zie ik geen dubbelop tussen iPhone en iPad en wel om de volgende reden: afmetingen van het scherm(pje). Voor regulier surfen als op een desktop/laptop zijn de schermen van smartphones naar mijn smaak veeeeel te klein. De afmetingen van het iPad scherm vormen wat mij betreft de ondergrens van wat okay is.
Dat is precies waarom ik ook een iPad wil aanschaffen. Ik volg nu nog een opleiding particulier digitaal onderzoeker en heb daarbij een Windows laptop nodig. Dat is verplicht door mijn opleiding. Als ik klaar ben wil ik een iPad gaan halen om ook gewoon lekker op de bank te surfen en andere kleine dingen te doen. Als ik thuis ben spring ik ook achter de desktop. En als vervanger op de bank is een iPad, denk ik, heel handig! Zit je toch wat gemakkelijker mee dan je laptop, adapter en muis op de bank.
  #12  
Oud 21-06-10, 16:00
smeetsh smeetsh is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door randyvdmeer Bekijk bericht
En als vervanger op de bank is een iPad, denk ik, heel handig! Zit je toch wat gemakkelijker mee dan je laptop, adapter en muis op de bank.
Als je dat maar weet! de laptop op je schoot gaat nog wel maar dan moet je wel redelijk rechtop blijven zitten en het blijft warm en zwaar.



Tot nu toe slechts een aantal 'nadelen' aan de iPad ontdekt:
  • 700gr is zwaarder dan gedacht om hem constant met één hand vast te houden.
  • Het aluminium is nogal glad en in het begin vaker de angst dat hij ontglipt aan de greep als je hem met 1 hand vastpakt.
  • volumeknop werkt verkeerd-om wanneer in landscape stand tov het on-screen pictogram
  • omdat ik (en vermoedelijk velen met mij) de iPad vaker met twee handen vasthoud zou de interface van programmma's anders moeten, als voorbeeld safari: navigatie knoppen/favorieten niet bovenaan het scherm maar aan de zijkanten/onderkant en url/adress regel aan de onderkant die mee omhoog schuift met het toetsenbord.
  • Scherm DPI hoger, meer a la iPhone 4 scherm. Dichtbij, rond de 20 cm zie je nog steeds de pixels en de aliasing van fonts maakt het wat onscherp.
Dat laatste zou voor mij voorlopig de enige reden zijn om een gen 2 of 3 aan te schaffen.

Laatst gewijzigd door smeetsh; 21-06-10 om 16:02.
  #13  
Oud 21-06-10, 17:52
Bejito Bejito is offline
 
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 52
Standaard

Bij de eerste beelden destijds van de Ipad was ik vies teleurgesteld. Een groot uitgevallen Iphone/Ipod Touch dacht ik. Ook toen de specs uitlekten en het besturingsysteem net hetzelfde bleek te zijn als de Iphone was ik 100% zeker dat ik deze niet moest hebben. En dan...dan krijg je via een vriend zo'n ding in je handen geduwd en dan ben je verkocht (curse you Apple )...Ik weet niet wat het is, maar het is telkens magisch met Apple producten. En natuurlijk brengt de 2e gen verbeteringen, de 3e gen ook weer tov 2...enzo...Maar is dat niet zo een beetje met alle technologie? Ik kijk liever naar wat het product vandaag kan en als dat beantwoordt aan mijn verwachtingen/wensen, dan maak ik mijn beslissing nu en laat ik die niet afhangen van toekomst-voorspellingen. Als bijvoorbeeld het gebrek aan een webcam voor iemand een manco is, dan kun je hem beter zo laten, het zit er deze generatie niet in.
  #14  
Oud 23-06-10, 16:52
migros migros is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haaglanden
Berichten: 66
Standaard

Ik zou zeggen schaf vooral nog geen eerste generatie Ipad aan. Het is een veredelde Ipod met een groot scherm. Wacht minimaal tot de derde generatie want dat wordt de Ipad mogelijk eindelijk een beetje toonbaar wat betreft features ten opzichte van zijn concurenten. Hoe glad ie eigenlijk is en hoe slecht ie is ten opzichte van de laatste Iphone 4. Zo kan ik nog veel nadelen van de eerste generatie Ipad noemen hoor, ik kan nog wel even doorgaan. Heb ik al verteld over de vergelijking met een Ipad en een Istone.........


Tot die tijd mag je mijn verhalen aanhoren over hoe leuk het eigenlijk is om alvast een Ipad te hebben

Laatst gewijzigd door migros; 23-06-10 om 16:55.
  #15  
Oud 23-06-10, 17:08
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Ik heb een iPhone gehad van de eerste generatie en nu heb ik de 3GS ... (ondertussen heb ik ook ene iPad)

Zowel van mijn eerste generatie iPhone heb ik heel veel plezier gehad net als van de 3GS ... eigenlijk kan je ze niet vergelijken en toch waren ze voor mij goed genoeg. (Een vriend van mij gebruikt trouwens nog altijd mijn eerste iPhone)

Natuurlijk kan je altijd blijven wachten op iets nieuws ... maar er zal ALTIJD iets nieuws uitkomen ... en dan kan je blijven wachten ... wachten ..wachten ...

Kijk naar de iPad, doet hij wat je ervan verwacht waarom zou je dan geen kopen ... voldoet het niet aan je verwachten, tja, wacht dan maar op de volgende
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #16  
Oud 28-06-10, 19:14
Mr. Dragon Mr. Dragon is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smeetsh Bekijk bericht
Als je dat maar weet! de laptop op je schoot gaat nog wel maar dan moet je wel redelijk rechtop blijven zitten en het blijft warm en zwaar.
Wordt de iPad niet warm? Ik zit nu bij 30 graden Celsius met een Macbook op schoot en een koeler apparaat zou welkom zijn.
  #17  
Oud 28-06-10, 19:53
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Ja hoor, de iPad wordt ook lekker warm. Als je met een magazine in de zon zit, wordt die ook warm.

Maat je hebt hem niet echt op schoot, maar eerder tegen een been, of in je hand. Ik heb i.i.g. geen last van warmte, zoals met een laptop op schoot.

En een iPad een veredelde iPhone. Oei, men kan niet verder naast de waarheid zitten.
  #18  
Oud 28-06-10, 23:08
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door randyvdmeer Bekijk bericht
Ik ben van plan om een iPad te gaan kopen als hij beschikbaar is in Nederland. Alleen loop ik tegen een feit aan die ik ook had met mijn mijn iPhone 3G.. Vlak daarna kwam de 3GS en baalde ik lichtelijk..
Is het nu niet beter om ook te wachten met deze iPad? Omdat er misschien wel op korte termijn een snellere iPad uitkomt met webcam etc.
Nou weet niet hoe je erbij komt dat de 3gs vlak na de 3g uitkwam....
Er zat toch zeker een jaar tussen.
Weet je wel hoevaak een ander merk met een nieuw type op de markt komt...
Als je nu al twijfelt zou ik geen ipad kopen..

Kan mij nog goed herinneren dat mijn opa een video recorder wilde kopen.. was te duur etc etc. nou hij heeft er nooit ééntje gekocht hahaha.
Of je wilt een gadget of niet..
Volgend jaar komen ze waarschijnlijk met een nieuwe versie who cares. ik heb er tenminste een jaar lang plezier van gehad

Pascal
__________________
Ipad 32GB,touch 16GB,2G 16GB,3G 16GB,4G 16GB en de 5G 16 GB
  #19  
Oud 29-06-10, 11:32
Spooky Spooky is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 183
Standaard

Hallo,

Ik zie op marktplaats en op eBay steeds meer iPad's verschijnen in de verkoop, soms wel heel erg goedkoop, nu is dit wel beschermd als je betaald met PayPal maar toch vraag ik mij af of deze 'verkoper' wel te vertrouwen zijn.
Ik had op een 64GB (Wi-Fi en 3G) geboden maar dat artikel is door ebay verwijderd, reden onbekend.
Op marktplaats iemand in Amsterdam, ik heb voorgesteld om de iPad te komen halen en wil hem dat werkend zien als hij het dan gewoon doet koop ik hem en loop ik geen risico, en als de verkoper dat weigert dan is er toch iets meer aan de hand.

Gaarne advies !!


EDIT: Vanochtend is het item van eBay verwijderd vanwege naar zij zelf zeggen onrechtmatig e-mail gebruik, en de persoon op marktplaats blijkt niet in Amsterdam te zitten maar in Spanje, en op mijn vraag om een eBay nummer te geven geeft hij geen antwoord.

Conclusie: Als het te mooi is om waar te zijn, is het niet waar(d) !!!!

Laatst gewijzigd door Spooky; 29-06-10 om 15:14.
  #20  
Oud 29-06-10, 12:50
tklapgat tklapgat is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 3
Standaard

Advies: kijk naar de feedbackscore.
Als de verkoper nog maar heel weinig acties heeft (minder dan 10) dan moet je die negeren, want die is nieuw (of nieuw onder die account).
En als ie niet minstens 98 % haalt, is er al minstens één incident geweest.
100% is moeilijk want er kan altijd één koper/verkoper al eens moeilijk gedaan hebben.
Verkopers met bijvoorbeeld 50 verkopen, en 99,5 procent zijn al heel ervaren en zeer betrouwbaar
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tether een iPad Wi-Fi versie Jessepes iPad algemeen 19 21-11-10 14:03
Hulp bij kopen van een iPad y0sh1_ iPad algemeen 2 19-06-10 20:38
Overstap naar T-Mobile of een gekraakte versie kopen? joen Koopinformatie Nederland 6 14-07-09 21:54
nu een iPhone kopen of nog even wachten?? reno1 Archief 10 31-07-08 14:34
Nu een iphone kopen of wachten op de 3G dedafmonteur Archief 3 06-05-08 12:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:15.