//

Overstap naar T-Mobile of een gekraakte versie kopen?

Overstap naar T-Mobile of een gekraakte versie kopen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen! Ik zit een beetje met een dilemma en misschien dat jullie wat tips voor me hebben. Ben iig benieuwd hoe anderen erover denken. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-08-08, 23:54
joen joen is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard Overstap naar T-Mobile of een gekraakte versie kopen?

Hallo mensen! Ik zit een beetje met een dilemma en misschien dat jullie wat tips voor me hebben. Ben iig benieuwd hoe anderen erover denken.

Ik wil uiteraard heel graag de iPhone 3G, ben ook best bereid om hier wat geld aan uit te geven en/of alles legaal te doen, maakt mij niet uit. Het probleem is alleen die fijne exclusiviteit van T-Mobile... ik zit bij vodafone.

Ik zit nu dus met een dilemma... Ga ik toegeven aan de idioterie van deze exclusieve koppelverkoop en stap ik over naar T-Mobile? ... of ... Ga ik ergens een gekraakte iPhone halen waarmee ik een vodafone simkaart kan gebruiken.

Ik heb een vodafone abonnement van 54 euro incl onbeperkt internet, 275 belminuten, 1000 smsjes per maand en verzekering. (Krijg toevallig deze week een nieuwe N95 wegens waterschade van m'n vorige). Ik ga regelmatig buiten m'n bundel, gemiddeld 1000 minuten aan bellen en/of sms en in totaal.

Overstappen naar T-Mobile betekent:
  • Vodafone abo afkopen a 420,-
  • Nieuw abo (i-500) afsluiten en iPhone a 47,-
  • Nieuwe abo kosten per maand ongeveer 190,- (2x zoveel)
  • Grootste voordeel: Alles werkt zoals het moet: visual voicemail, iTunes etc. en heb garantie
  • Grootste nadeel: Veel meer betalen per maand, bijna 500,- voor aanschaf en opnieuw 2 jaar vast zitten

iPhone kopen in Belgie (of ergens anders) betekent:
  • Kosten iPhone ongeveer 600,-
  • Kosten van kraken ?? of zelf doen ??
  • Grootste voordeel: behoud vodafone, dus minder kosten per maand, over een jaar geen nieuw toestel nodig en/of 1 jarig abo of korting op abo.
  • Grootste nadeel: Niet zeker of alles werkt, gedoe en geen garrantie

Ik bedenk mezelf ineens nog optie, dat is gewoon de iPhone met goedkoopste abo nemen en vodafone kaart proberen te gebruiken.
  • 30,- per maand meer betalen
  • Eenmalig 186 euro
  • Is de vodafone simkaart dan gewoon te gebruiken of moet ik 'm als nog kraken met de daarbij behorende nadelen? (is iig alsnog goedkoper dan helemaal overstappen)

Ben best tevreden over vodafone, maar wil de iPhone wel volledig kunnen gebruiken en niet dat ik allerlei concessies moet doen omdat ie gekraakt is.

Hebben jullie nog een ander alternatief? of wat ik het beste zou kunnen doen. Heeft iemand ervaring met iPhone kopen in Belgie icm NL Vodafone?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-08-08, 00:32
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Als je veel waarde hecht aan een betrouwbaar netwerk en een goede 3g dekking, dan zou ik het bij vodafone houden. Heb zelf ook een vodafone kaart erbij. En rij regelmatig met iphone en N95 door het land. Waar de iphone geen verbinding meer heeft zit de N95 netjes op 3.5g (hsdpa)via vodafone. Wat dat betreft is vodafone wel een stukje verder.

De iphone gebruik ik bijna alleen voor mail, en dan heb je aan gprs ook genoeg.
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #3  
Oud 08-08-08, 00:38
joen joen is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Dus jij hebt 2 abonnementen (T-Mobile én Vodafone) ?? De situatie die ik in mijn laatste optie schetste... maar dan wel 2 telefoons gebruiken.

Heb je geprobeerd om je iPhone met Vodafone te laten werken, of was dat de moeite niet?

Tnx. voor je reply
  #4  
Oud 08-08-08, 01:00
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

verplaatst naar iphone koopadvies en ervaringen
  #5  
Oud 08-08-08, 10:24
avdwerf avdwerf is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kerkdriel
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joen Bekijk bericht
Dus jij hebt 2 abonnementen (T-Mobile én Vodafone) ?? De situatie die ik in mijn laatste optie schetste... maar dan wel 2 telefoons gebruiken.

Heb je geprobeerd om je iPhone met Vodafone te laten werken, of was dat de moeite niet?

Tnx. voor je reply
Als je een iphone hier in nederland hebt gekocht gaat dat niet lukken, er is nog een unlock voor de 3g, dus kun je een nederlandse iphone nog niet met een andere simkaart gebruiken.

Als ik jou was, lekker naar belgie of italië gaan, gewoon je huidige abbo houden en daar een simlock vrije iphone kopen. Die kun je gewoon zonder te unlocken ofzo gebruiken met je sim. Echt het enige verschil is dat visual voicemail, maar dat zou voor mij geen probleem zijn...
  #6  
Oud 08-08-08, 11:25
joen joen is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avdwerf Bekijk bericht
Als ik jou was, lekker naar belgie of italië gaan, gewoon je huidige abbo houden en daar een simlock vrije iphone kopen. Die kun je gewoon zonder te unlocken ofzo gebruiken met je sim. Echt het enige verschil is dat visual voicemail, maar dat zou voor mij geen probleem zijn...
Dat lijkt me idd een betere optie.
Heb ook ergens gelezen dat vodafone visual voicemail gaat aanbieden. Voor normale toestellen via mms en speciaal voor iphones, dus het zal met de tijd wel komen...

Tnx.
  #7  
Oud 14-07-09, 21:54
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard Wel of niet naar T-mobile

Als het niet absoluut nodig is zou ik nooit naar T-mobile gaan. Ben er zelf al jaren maar heb alleen maar problemen met ze. Waardeloze klantenservice, reageren niet of pas na eindeloos opnieuw sturen van een klacht mail, onbeschoft, houden zich niet aan gemaakte afspraken, belazeren de boel, zelden zo'n klant-onvriendelijk bedrijf meegemaakt. En dan heb ik het nog niet eens over over hun technische kant, bereik in Nederland enzo. Als ik je een (door schade en schande geleerde) goede raad mag geven, NOOIT T-MOBILE.
Reageren

Labels
iphone, kraken, overstappen, t-mobile, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Genaaid door T-Mobile, wil een nieuwe kopen Bauwens Koopinformatie Nederland 5 09-09-10 23:13
Nu een iPad kopen of wachten op een tweede versie? randyvdmeer iPad algemeen 20 29-06-10 13:46
Q: Iphone2G (PWNd) na overstap van KPN naar T-mobile duodiscus Archief 2 12-09-09 11:40
overstap orange naar t-mobile Chris03 Odido (T-Mobile) 6 23-09-08 22:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:14.