//

wifi werkt overal behalve thuis

wifi werkt overal behalve thuis discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Allereerst ik heb al op het forum gezocht maar kan niets vinden, vandaar hier de vraag. thuis heb ik WIFI en de iphone vindt ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-02-09, 11:33
pieter0000 pieter0000 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Praag CZ
Berichten: 45
Standaard Wi-Fi werkt overal behalve thuis

Allereerst ik heb al op het forum gezocht maar kan niets vinden, vandaar hier de vraag. thuis heb ik Wi-Fi en de iphone vindt ook het netwerk maar iedere morgen (na in het dock te hebben gezeten) wordt het netwerk gevonden maar kan ik er geen verbinding mee maken, zelfs niet na het invoeren van het password. Het rare is dat ik op het werk ook een Wi-Fi verbinding heb en daar nooit geen enkel probleem heb omdat hij ook daar het netwerk automatisch detecteert en dus verbinding maakt. Verder kan ik nog melden dat mijn laptop van het werk thuis automatisch verbinding maakt met mijn netwerk zodat ik alleen kan denken dat er ergens in mijn iphone iets niet goed zit. Weet iemand raad merci
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-02-09, 12:08
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Je gebruikt geen static ip adres?
  #3  
Oud 05-02-09, 15:20
pieter0000 pieter0000 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Praag CZ
Berichten: 45
Standaard

merci voor de reactie, kun je aub uitleggen wat je bedoelt met een static adress, waar kan ik dat zien en evt veranderen?
  #4  
Oud 05-02-09, 15:22
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

En MAC filtering op je router uitzetten of configureren dat de iPhone er op mag.

Verder is het bekend dat iPhones problemen hebben met bepaalde routers.
  #5  
Oud 05-02-09, 16:14
pieter0000 pieter0000 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Praag CZ
Berichten: 45
Standaard

merci voor reactie, ik kan de iphone niet configureren op de router, hoe zou ik dat moeten doen? mijn computer is gewoon via de kabel aangesloten en daar heb ik een router tussen gezet voor de iphone en mijn laptop van het werk. Deze laatste vind iedere keer de router en maakt aansluiting. macfiltering zal ik nakijken. dank voor verdere hulp
  #6  
Oud 05-02-09, 16:26
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Inloggen op je router en daar even instellingen checken. Voor de iPhone moet alles denk ik op DHCP worden ingesteld. Hier kun je ook mac filtering regelen.
  #7  
Oud 05-02-09, 16:47
pieter0000 pieter0000 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Praag CZ
Berichten: 45
Standaard

alvast bedankt, als ik na werk thuis kom, check ik eea en kom er hier op terug, tot straks
  #8  
Oud 05-02-09, 17:07
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Inloggen op je router en daar even instellingen checken. Voor de iPhone moet alles denk ik op DHCP worden ingesteld. Hier kun je ook mac filtering regelen.

jip en nu weer sterug te komen op static ip. Op de iphone kun je dus ook het beste DHCP gebruiken anders gebruik je een static adres en dat is een vast ip adres en als toevallig een andere pc die al gebruikt kan de iphone die niet meer gebruiken.
  #9  
Oud 05-02-09, 17:58
drm drm is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: antwerpen
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
En MAC filtering op je router uitzetten of configureren dat de iPhone er op mag.

Verder is het bekend dat iPhones problemen hebben met bepaalde routers.
ik heb hetzelfde probleem gehad en na lang prutsen toch maar een andere router gekocht. was direct opgelost.
kan je eens geen andere router lenen van iemand en hem bij je thuis aansluiten?
  #10  
Oud 05-02-09, 18:15
pieter0000 pieter0000 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Praag CZ
Berichten: 45
Standaard

hallo, thuis nu en eens nagekeken. 1. gebruik op iphone dhcp 2. mac filtering op router staat uit. Dhcp clientenlijst in router is correct (iphone en laptop werk). Toch bij thuiskomst weer routerherkenning maar geen connectie. ook niet na meermaals invoeren password. als ik de router dan herstart komt alles goed, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Andere router aansluiten is een optie die ik in het weekend eens zal proberen. wellicht dat iemand toch nog suggesties heeft tot die tijd. hier word je aardig gek van steeds de router te moeten herstarten.
iedereen alvast bedankt voor de hulp
  #11  
Oud 05-02-09, 18:21
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Wat je kan proberen is de WEP of andere beveiliging die je gebruikt even uit te schakelen en kijken of het dan wel goed werkt. Wellicht dat je iPhone alleen problemen heeft met bepaalde encrypties die door je router worden gebruikt. Oplossing is dan een andere encryptie te gebruiken (meeste routers ondersteunen er wel zo'n 3-4) of een router te nemen die gewoon wel goed werkt met je iPhone.
  #12  
Oud 05-02-09, 18:22
pieter0000 pieter0000 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Praag CZ
Berichten: 45
Standaard

ik gebruik wpa2/wpa radius. ook al alle kanalen geprobeerd, zal het eens met WEP proberen, wellicht dat dit helpt. merci evmw
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi neemt over van 3G behalve thuisnetwerk! el_vinio Wi-Fi 11 28-06-10 19:10
Een tip voor mensen met lan thuis: Internetten op iPod zonder Wi-Fi thuis DeathSpace Wi-Fi 0 20-05-10 19:57
Wi-Fi Thuis werkt niet op mijn Iphone maar wel op die van vriend deaapdaar Wi-Fi 0 20-05-09 18:06
Wi-Fi werkt alleen thuis...? drwhoe Archief 6 23-01-08 00:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.