//

WiFi kan geen verbinding maken in 't buitenland

WiFi kan geen verbinding maken in 't buitenland discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn probleem is eigenlijk heel eenvoudig ; Overal ter wereld waar ik kom kan mijn WiFi geen verbinding maken met servers. Maw, als er WiFi ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-07-09, 11:54
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard Wi-Fi kan geen verbinding maken in 't buitenland

Mijn probleem is eigenlijk heel eenvoudig ;

Overal ter wereld waar ik kom kan mijn Wi-Fi geen verbinding maken met servers. Maw, als er Wi-Fi aanwezig is en ik wil graag mijn mails binnenhalen of eens surfen op een Belgische site, dan krijg ik na een halve minuut het gekende blauwe kadertje dat mij vertelt dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik heb dit al voorgehad in Frankrijk, Zwitserland, Canada, Costa Rica, Nederland (!), Duitsland...

Het is dus volgens mij geen probleem van de iPhone 3G zelf. Ik had dit voor bij mijn eerste toestel (16GB Wit) en heb het nu ook bij mijn tweede toestel (16GB Zwart).

Weet er misschien iemand wat ik fout doe? Ik heb mijn iPhone ondertussen ook al meermaals ge-reset en wordt er een beetje hopeloos van.
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-07-09, 17:03
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Niemand?

Het gaat hier over een iPhone 3G, 16GB Zwart. En word er wel een beetje 'hopeless' van aangezien ik heb hem binnenkort nodig heb op vakantie...
  #3  
Oud 12-07-09, 17:50
clien66 clien66 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, net terug uit londen Nergens een Wi-Fi verbinding te ontvangen. Nu ga ik overmorgen naar Maleisie en omdat ik geen 2,25 per minuut wil betalen heb ik Skype geinstalleerd maar als ik daar ook geen Wi-Fi ontvangst heb dan heb ik daar ook niets aan
  #4  
Oud 12-07-09, 19:52
piebas piebas is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 35
Standaard

Dat lijkt op een verkeerde dns-server, is er misschien handmatig een dns-server ingevuld bij een Wi-Fi-verbinding?
Je kunt dit als volgt controleren: Maak verbinding met het netwerk,
Klik dan op het blauwe > achter de verbinding en kijk of er dan een verkeerde dns-server bij staat.
  #5  
Oud 12-07-09, 20:30
clien66 clien66 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 4
Standaard

ik heb even mijn Wi-Fi verbinding opnieuw ingesteld en hij neemt de dns server automatisch over. Thuis heb ik ook geen probleem, het is alleen als ik op een andere Wi-Fi verbinding overschakel. ik merkte in londen pas dat ik op geen enkel netwerk verbinding kon krijgen. Moet ik een 'vaste' dns server invullen??
  #6  
Oud 13-07-09, 09:08
Bylgus Bylgus is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Misschien dat je hier de oplossing kan vinden .Het is blijkbaar een bekend probleem.
Wi-Fi kan niet worden gebruikt met de iPhone of iPod touch omdat er geen Wi-Fi-adres wordt weergegeven voor het apparaat
  #7  
Oud 13-07-09, 10:08
piebas piebas is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door clien66 Bekijk bericht
ik heb even mijn Wi-Fi verbinding opnieuw ingesteld en hij neemt de dns server automatisch over. Thuis heb ik ook geen probleem, het is alleen als ik op een andere Wi-Fi verbinding overschakel. ik merkte in londen pas dat ik op geen enkel netwerk verbinding kon krijgen. Moet ik een 'vaste' dns server invullen??
Eigenlijk niet, het is mij opgevallen(met firmware 2.2.1) dat wanneer je "iets" handmatig invult bij de dns dat dit dan blijft "hangen" als je met een ander netwerk verbindt en dan werkt het niet. Kijk dus even naar de dns instellingen als je weer problemen hebt op een "vreemd" netwerk.
Verder zou je een app op je iPhone kunnen zetten waarmee je kunt pingen, dan kun je proberen of de ip-verbindig goed is en het dus waarschijnlijk aan dns ligt als je problemen hebt.
Suc6!
  #8  
Oud 13-07-09, 12:38
Timelord Timelord is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Thuis
Berichten: 93
Standaard

En weet je zeker dat dat open Wi-Fi hotspots zijn ?
  #9  
Oud 13-07-09, 15:02
LuigiStyla LuigiStyla is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Delft
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timelord Bekijk bericht
En weet je zeker dat dat open Wi-Fi hotspots zijn ?
precies, en anders moet je even bij instellingen-algemeen-stel opnieuw in-herstel netwerkinstellingen doen. En als je in het vervolg verbinding maakt met een Wi-Fi netwerk open dan eerst safari, en kijk of je niet wordt doorgelinkt naar een inlogsite.
__________________
Italiaanse iPhone 3GS 32 GB Black
  #10  
Oud 13-07-09, 16:10
clien66 clien66 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 4
Standaard

damk jullie wel voor de reacties!! ik ga de netwerkinstellingen etc herstellen en dan maar meteen een app waarmee ik kan pingen. Ik heb een tussenstop van ruim 7 uur op het vliegveld. Vast wel genoeg Wi-Fi spots om alles fijn uit te proberen zodat ik uiteindelijk dan in Maleisie een goede Wi-Fi verbinding kan maken
  #11  
Oud 13-07-09, 20:24
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LuigiStyla Bekijk bericht
precies, en anders moet je even bij instellingen-algemeen-stel opnieuw in-herstel netwerkinstellingen doen. En als je in het vervolg verbinding maakt met een Wi-Fi netwerk open dan eerst safari, en kijk of je niet wordt doorgelinkt naar een inlogsite.
Heb ik al overal ter wereld waar ik hem gebruikt heb geprobeerd, maar nergens lukt het... Weet echt niet wat het probleem is. Zelf bij familie in 't buitenland die zelf een iPhone of GSM met Wi-Fi hebben, lukte het mij niet. Bij hun ging het dan weer zonder problemen.

Ohja, ik heb 'herstel alle netwerkinstellingen' al meer dan eens gedaan...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan geen email versturen via Wi-Fi in buitenland arcovandermeij Wi-Fi 4 25-10-10 16:08
geen verbinding maken met Wi-Fi driver91 Wi-Fi 8 17-10-10 12:55
Geen Wi-Fi verbinding maken vodafone roy2456 Wi-Fi 2 12-10-10 18:51
Kan geen verbinding maken met Speedtouch modem - Wi-Fi NPE Wi-Fi 19 22-01-10 08:33
iPhone: Youtube kan geen verbinding maken evdalen Jailbreak 9 27-06-09 21:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:34.