//

Iphone 3G 3.0 wifi probleem

Iphone 3G 3.0 wifi probleem discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, sinds gister ben ik in het bezit van een iphone 3g 3.0, nu wil ik thuis gebruik maken van het draadloos netwerk maar mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-09, 14:35
Nelis89 Nelis89 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard Iphone 3G 3.0 Wi-Fi probleem

Hallo,

sinds gister ben ik in het bezit van een iphone 3g 3.0, nu wil ik thuis gebruik maken van het draadloos netwerk maar mijn iphone ziet hem domweg niet.

Wat ik heb geprobeerd:
- In de experiabox instellingen gecheckt: -Signaal zichtbaar
-Mac adres filter
-Channel veranderen

-Netwerkinstellingen iphone gereset: Toen me iphone daarna reboote zag ik opeens mijn draadloze netwerk! Ik blij en gauw mijn netwerksleutel invoeren, maar hopsa hij was alweer weg... Ik opnieuw instellingen resetten, daar was hij weer, maar tijdens het invoeren van de netwerksleutel verdwijnt hij weer...

-Daarna naar mijn vriendin gegaan en daar gecheckt op draadloos netwerk en warempel, daar doet hij het wel...

Ik heb dus het idee dat het aan mij draadloos netwerk ligt... Weet iemand misschien een oplossing?

Mvg,

Niels
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-09, 14:59
Sensatie Sensatie is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Dit heeft denk ik voornamelijk te maken met het Wi-Fi signaal.
Uit mijn eigen ervaring merk ik dat het ontvangst vanaf 3.0 drastisch omlaag is gegaan.
Eerder haalde ik als ik op mijn kamer zat (boven de router in principe) makkelijk de volle 3 streepjes.
Nu nog maar 1 en hooguit 2.

Groetjes, Roy.
  #3  
Oud 28-09-09, 15:04
V70ORD5 V70ORD5 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NW Friesland
Berichten: 90
Standaard

Om er zeker van te zijn dat het idd aan je netwerk ligt en niet aan je instellingen, zou ik eerst alle beveiligingen tijdelijk van je netwerk afhalen.
Mac filter netwerksleutel etc allemaal uitschakelen en dan nog eens kijken of hij het niet doet.
Op die manier sluit je instelfouten iig uit.
Succes
__________________
Wachten op de 5.....
  #4  
Oud 28-09-09, 15:25
LennardV LennardV is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb last van hetzelfde probleem, wanneer ik binnen een straal van 2 meter van de router zit heb ik geen bereik. Maar als ik bijvoorbeeld een verdieping omhoog ga heb ik volledig bereik, weet ook niet waar dit aan ligt. Ligt dit misschien aan het feit dat routers in 'donut' -vorm uitzenden?
  #5  
Oud 29-09-09, 10:14
Nelis89 Nelis89 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Heb net even met de router geprutst, beveiliging uit of aan maakt niks uit... Ik geloof dat ik een brakke Wi-Fi chip heb... Zit nu op school en als ik Wi-Fi aan en uit schakel ziet ie alle 6 netwerken hier! Als ik dan inlog heb ik 10s verbinding en daarna verdwijnen alle netwerken weer... Ik krijg ze dan ook niet meer te pakken tenzij ik me iPhone reboot of Wi-Fi een tijdje uit zet... help?
  #6  
Oud 29-09-09, 17:51
Sensatie Sensatie is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Dit heeft denk ik ook te maken met de firmware.
Sinds dat ik 3.0 + draai begint hij bij mij ookal van die rare dingen te vertonen.
En wat jij net aangaf komt mij ook heel bekend voor.

Zou het dan toch iets met de firmware te maken hebben?
Iemand hier enig idee.
Naar even te hebben gegoogled blijken meer mensen van dit probleem last te hebben nadat ze hun firmware hebben geupdate.
  #7  
Oud 29-09-09, 18:15
Nelis89 Nelis89 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb ook even gegoogled en ik kwam duizenden berichten tegen, ook op het apple forum! Mijn hoop dat het een firmware probleem is is dus gegroeid... Nu maar hopen dat ze snel een fix uitbrengen!
  #8  
Oud 10-10-09, 10:23
carla45 carla45 is offline
• iOS 3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard safari sluit plotseling af

Bij het inloggen op beveiligde pagina, met juist naam en ww, sluit safari plotseling af en springt naar het beginscherm
  #9  
Oud 10-10-09, 12:07
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carla45 Bekijk bericht
Bij het inloggen op beveiligde pagina, met juist naam en ww, sluit safari plotseling af en springt naar het beginscherm
Harde reset: home- en sleep-/wakebutton tegelijk ingedrukt houden totdat je iPhone vanzelf uitgaat. Daarna weer opstarten.
Anders even je netwerkinstellingen resetten: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #10  
Oud 10-10-09, 12:25
carla45 carla45 is offline
• iOS 3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard

heb alles al gedaan; het gekke is, datik op andere pagina's wel kan inloggen en tot aan updat 3.1 ook op deze. Tijdens inloggen springt safari naar het beginscherm
  #11  
Oud 14-10-09, 14:20
jdbr66 jdbr66 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

ik kan ook het probleem sinds update 3.0 geen Wi-Fi meer,
na een hoop uitgeprobeerd te hebben de afgelopen 2 maanden zoals update van 3.1 en 3.1.2. toch vandaag maar even naar de reparatie afdeling van pdatech geweest. kreeg te horen dat het probleem bij Apple vandaan komt en is alleen maar op te lossen door het vervangen van het moederbord (a'€350,00). kreeg als advies om terug te gaan naar mijn leverancier T-mobil om dit onder garantie te laten uitvoeren.
  #12  
Oud 14-10-09, 14:51
rkhtan rkhtan is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard iphone 3G S sw 3.1.2 ook geen WLAN connectie

Ik ondervind een soortgelijk probleem: Ik zie de WLAN router wel, zonder problemen, standaard staat deze TKIP/WPA/met netwerksleutel beveiligd en Mac-adres filtering aan.

Als ik probeer te connecten met de iphone krijg ik steeds de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt... ook niet als beveiliging uitstaat.. zet nu nog Mac filtering uit... kijken wat dat oplevert..

Wel lekker veilig LAN zo... maar niet heus... (woon in studenten-buurt... )

Net MAC filtering ook uitgezet, nou connect ie wel...

zucht...

denk dat ik het nu heb: heb op linksys WPA2 aangezet, kan tegelijkertijd AES en TKIP, dat domme iphone ding natuurlijk alleen AES... nu connect ie wel...

zometeen weer de MAC filtering aan... proof of the pudding... oeps nog een typefoutje in't mac-adres...

Laatst gewijzigd door rkhtan; 15-10-09 om 00:56.
  #13  
Oud 14-10-09, 15:38
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rkhtan Bekijk bericht
Ik ondervind een soortgelijk probleem: Ik zie de WLAN router wel, zonder problemen, standaard staat deze TKIP/WPA/met netwerksleutel beveiligd en Mac-adres filtering aan.

Als ik probeer te connecten met de iphone krijg ik steeds de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt... ook niet als beveiliging uitstaat.. zet nu nog Mac filtering uit... kijken wat dat oplevert..

Wel lekker veilig LAN zo... maar niet heus... (woon in studenten-buurt... )

Net MAC filtering ook uitgezet, nou connect ie wel...

zucht...



denk dat ik het nu heb: heb op linksys WPA2 aangezet, kan tegelijkertijd AES en TKIP, dat domme iphone ding natuurlijk alleen AES... nu connect ie wel...

zometeen weer de MAC filtering aan... proof of the pudding...
bij mac filtering, iPhone mac toch juist genomen e?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 Wi-Fi probleem Grimm Wi-Fi 18 07-12-11 23:51
Iphone 2G Wi-Fi probleem Steven DS Wi-Fi 5 31-05-11 16:14
Iphone 3g Wi-Fi probleem afcajax Wi-Fi 0 02-06-10 12:48
iTunes Wi-Fi music store probleem en sms app probleem bart2jes Wi-Fi 0 24-06-09 22:11
iPhone 3g Wi-Fi probleem flyboarder Wi-Fi 2 19-10-08 17:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:49.