//

Iphone aansluiten op wifi netwerk lukt niet

Iphone aansluiten op wifi netwerk lukt niet discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb begrepen dat dit niets uitmaakt (volgens degene die het netwerk heeft ingesteld); De 2e laptop gaat wireless via het modem; beide laptops kunnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 06-02-12, 21:41
lepieto lepieto is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Landgraaf
Berichten: 23
Standaard

Ik heb begrepen dat dit niets uitmaakt (volgens degene die het netwerk heeft ingesteld); De 2e laptop gaat wireless via het modem; beide laptops kunnen tegelijkertijd op internet.
Er wordt me gezegd dat instelling modem goed zijn, de instellingen van de Iphone zijn waarschijnlijk niet goed of fout ingetypt. Maar we weten niet hoe we de "basis"-instellingen van Wi-Fi terug krijgen, want er zijn geen netwerken uit de buurt te zien, de Iphone zoekt alleen ons netwerk (dat ingetikt staat) en waarbij waarschijnlijk eens de keuze is gemaakt voor WEP en WPA etc... om uit te proberen. Dus, terug naar beginstand ... maar hoe? Is dit een oplossing og nieuw begin?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 06-02-12, 22:21
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Ik heb zelf een FritzBox. Er zit bij mij een extra optie in het menu. "allow new devices". Als deze niet aangevinkt staat, komen andere andere apparaten niet op het "Wi-Fi". (ook al hebben ze het goede wachtwoord) Als ik een nieuw apparaat wil toevoegen moet ik deze optie eerst aanvinken zodat ie op de router word toegelaten. Misschien heb je hier wat aan. Suc6.
  #23  
Oud 08-02-12, 10:45
lepieto lepieto is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Landgraaf
Berichten: 23
Standaard

Ja, met de 2e laptop heb ik draadloos vebinding met het modem en kan ik ook internetten. Dit kan ook met deze 2e laptop als ik de laptop, die rechtstreeks verbonden is met het modem (adsl-modem), niet heb aanstaan. Tot nu toe lukt het nog steeds niet om verbinding te krijgen. Ik heb het thuisnetwerk, waar de Iphone4 steeds naar zoekt, als een uit gezet met "vergeet dit netwerk" op de Iphone, maar daarna lukt het weer niet. Ik heb toevallig een netwerk uit de buurt gezien op Wi-Fi van de Iphone (met beveiligd slotje), weer ons netwerk ingetypt en daarna wachtwoord, helaas. Ook niet als ik kies voor WPA zoals in het modem staat. Heeft het soms iets te maken met het feit dat de 2 laptops in een LAN-verbinding communiceren, dat staat onder internetverbinding op mijn 1e laptop die met kabel rechtstreeks is aangesloten op het modem?
  #24  
Oud 13-02-12, 09:02
lepieto lepieto is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Landgraaf
Berichten: 23
Standaard

De Iphone4 heeft Wi-Fi-verbinding met ons thuisnetwerk. Het modem hebben we uitgezet en minstens 1 minuut gewacht, want dan start het modem weer met de nieuwste update-gegevens van Tele2. De router werd toen automatisch helemaal gereset en kon alleen geopend worden met de standaard usernaam- en wachtwoord.
Daarna hebben we de Wi-Fi-verbinding van de Iphone, na invoeren van het wachtwoord, gestart en kregen we toen (wel ff wachten ...) verbinding.
Het geheel is tot slot weer opnieuw beveiligd. Het heeft dus aan het modem gelegen.
Poeh .....
BEDANKT voor jouw hulp,
schijnbaar was het modem de tijdelijke boosdoener !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone ziet mijn Wi-Fi netwerk niet. xl3igplayer Wi-Fi 4 26-03-11 18:01
iphone vindt Wi-Fi netwerk helemaal niet meer shantih Wi-Fi 1 02-09-10 12:02
inloggen op eigen draadloos netwerk lukt niet Bartje iPhone algemeen 2 22-01-10 12:56
Na wegvallen Wi-Fi NIET automatisch op 3G netwerk montefeltro Archief 3 13-11-09 15:39
ROC MN Wi-Fi lukt niet op iPhone, help? Burak Wi-Fi 0 15-12-08 13:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:31.