iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   iPhone 3G, 3G internet werkt niet, Wi-Fi wel? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/78549-iphone-3g-3g-internet-werkt-niet-wifi.html)

apotheosis 30-11-10 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dudethatsweet (Bericht 608352)
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn iPhone 3G. Ik heb net contact opgenomen met de klantenservice van KPN. Die hebben mij doorgestuurd naar de technische dienst en hebben het probleem opgelost.

Ik denk de mensen hier wel willen weten wat ze hebben gezegd dan bij KPN en hoe ze het hebben opgelost? ;)

Scallie 30-11-10 16:06

Ben er inmiddels achter, dat het in de sim van Ben zit. MAAR HET WERKT WEER!!
Heb vandaag alle vorige fw versies geprobeerd, altijd zelfde resultaat. M'n oude 2G er eens bij gepakt. Die had nog wel de instelmogelijkheden. Sim van Ben er in. En?? Geen mogelijkheden meer. Prepaid sim van Vodafone weer terug in de 2G en hup daar zijn de instellingen weer. Ook even geprobeerd op de 3G met vodafone sim. En daar zijn de instellingen weer.

Oplossing die voor mij heeft gewerkt is: Sim van vodafone er in en naar de instellingen van mobiele data. Scherm open laten staan en sim verwisselen (in mijn geval dus naar Ben). Scherm blijft, maar nu met instellingen van t-Mobile. Die overschrijven naar Ben instellingen en scherm verlaten.
Test met safari, weer app en email werkt. Nadeel, kom nu alleen niet meer in instellingen, want die blijven niet hangen.

Ga truckje nu ook even proberen op ios 4.2 op de 3g om te kijken of het daar ook werkt.

aeh 30-11-10 16:52

@dudethatsweet
hoe hebben ze bij KPN dit voor je gedaan dan?

dudethatsweet 30-11-10 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeh (Bericht 608458)
@dudethatsweet
hoe hebben ze bij KPN dit voor je gedaan dan?

Ik heb werkelijk geen idee. Had het probleem verteld en toen werd ik in de wacht gezet. Na 1 minuut kreeg ik te horen dat het probleem was verholpen. Ik denk dat de technische dienst de APN instelling heeft veranderd, wat je nu met de nieuwe update niet zelf meer kunt doen.

aeh 30-11-10 18:27

Ok dan zullen ze dat ook wel van een afstand kunnen.

Ik heb echter van ons telecom tussenpersoon ook de mogelijkheid gekregen om dit zelf te doen en gelukkig werkt het. Ik plaats de link, echter volgens mij alleen voor Zakelijk KPN of Vodafone

Intercity Zakelijk

Eindelijk weer verbinding via 3G, je merkt ineens hoe je gewend bent aan internet onderweg :-)

worrel 01-12-10 11:38

ik heb het zelfde probleem, met ios 4.2.1 dat ik geen verbinding meer heb over het mobiele datanetwerk.

na een paar keer gebeld te hebben met KPN, hebben ze me verteld dat de enige oplossing tot nu toe, is om de iphone te herstellen naar 4.1

paultjebolks 01-12-10 11:53

Ik heb hem hier op 4.1 draaien....maar daar hetzelfde probleem hoor!
Geen 3G internet en dus ook geen mogelijkheid om de instellingen handmatig te veranderen.....

worrel 01-12-10 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paultjebolks (Bericht 608943)
Ik heb hem hier op 4.1 draaien....maar daar hetzelfde probleem hoor!
Geen 3G internet en dus ook geen mogelijkheid om de instellingen handmatig te veranderen.....

Wat vreemd, want toen ik nog op 4.1 draaide kon ik de instellingen wel aanpassen en had ik ook gewoon 3g internet.

Krusko 01-12-10 12:06

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben met mijn 3GS. Provider is overigens Hi.
Overigens staat er wel een 3G symbool bovenin de Iphone. Bij sommige applicaties geen enkel probleem, zoals Telegraaf, Whatsapp, Ipc of Tapatalk.
Andere app krijgt de Iphone geen verbinding, zoals buienradar, we rule, we city, etc.

Programma's opnieuw installeren werkt niet, Iphone opnieuw opstarten ook niet.
Verder kan ik ook niet de internetinstellingen aanpassen, ik mis de optie dus ook.

worrel 01-12-10 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krusko (Bericht 608950)
Bij sommige applicaties geen enkel probleem, zoals Telegraaf, Whatsapp, Ipc of Tapatalk.

het word steeds gekker :)
ik kan geen whatsapp gebruiken met 4.2.1, krijg geen verbinding. alleen als ik via Wi-Fi probeer.

Krusko 01-12-10 12:44

Zojuist gebeld met Hi... Ook ik kreeg het advies om terug te gaan naar 4.1.
Medewerker vertelde mij dat er bij een update naar 4.2 ook een update had moeten plaats vinden voor APN

bvanthiel 01-12-10 12:50

Voor mijn Iphone 4 - KPN met versie 4.2.1 heb ik de oplossing binnen:
Onderstaande handelingen uitgevoerd en het werkte weer!

[FONT=Calibri][SIZE=3]Een oplossing is voor handen via onderstaande site:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]deze site moet je benaderen met de I-Phone via Wi-Fi[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri][/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]typ de link in: [FONT=Calibri][SIZE=3]http://www.unlockit.co.nz[/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]klik op 'continue' [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]klik op 'custom APN'[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]bij APN vul je het woord 'internet' in [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]klik op 'create profile'[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri][/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Vervolgens moet je dan nog even op 'installeren' klikken en [/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]je kunt weer internetten.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Veel succes en ik hoop dat hiermee weer een aantal mensen geholpen zijn..[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]

bvanthiel 01-12-10 12:52

Ik zie dat de gekopieerde tekst niet helemaal lekker wordt weergegeven:

www.unlockit.co.nz
Klik op 'continue'
Klik op 'custom APN'
Vul bij APN het woord 'internet' in
Klik op 'create profile'
Klik op 'installeren'

en dan werkt het weer..

worrel 01-12-10 13:04

bij mij werkt dit helaas niet.
zowel via de install knop als via de mail knop niet.

Cowley 01-12-10 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bvanthiel (Bericht 608984)
Ik zie dat de gekopieerde tekst niet helemaal lekker wordt weergegeven:

www.unlockit.co.nz
Klik op 'continue'
Klik op 'custom APN'
Vul bij APN het woord 'internet' in
Klik op 'create profile'
Klik op 'installeren'

en dan werkt het weer..

Bij mij werkte dit uitstekend
Ik heb Simyo prepay dus moest bij APN 'basicinternet' invoeren.
Alles doet het weer via 3G :d

Bedankt voor deze oplossing!!!

aeh 01-12-10 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeh (Bericht 608552)
Ok dan zullen ze dat ook wel van een afstand kunnen.

Ik heb echter van ons telecom tussenpersoon ook de mogelijkheid gekregen om dit zelf te doen en gelukkig werkt het. Ik plaats de link, echter volgens mij alleen voor Zakelijk KPN of Vodafone

Intercity Zakelijk

Eindelijk weer verbinding via 3G, je merkt ineens hoe je gewend bent aan internet onderweg :-)

Probeer bovenstaande link, lijkt mij dat dat moet lukken. Is alleen wel voor Vodafone of KPN zakelijk

paultjebolks 02-12-10 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bvanthiel (Bericht 608984)
Ik zie dat de gekopieerde tekst niet helemaal lekker wordt weergegeven:

www.unlockit.co.nz
Klik op 'continue'
Klik op 'custom APN'
Vul bij APN het woord 'internet' in
Klik op 'create profile'
Klik op 'installeren'

en dan werkt het weer..

Meneer Bvanthiel: Hartstikke bedankt man....wat een simpele oplossing en het werkt! :D
Eindelijk...na weken wachten een telefoon waarop alles het doet!

heitsme 02-12-10 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bvanthiel (Bericht 608984)
Ik zie dat de gekopieerde tekst niet helemaal lekker wordt weergegeven:

www.unlockit.co.nz
Klik op 'continue'
Klik op 'custom APN'
Vul bij APN het woord 'internet' in
Klik op 'create profile'
Klik op 'installeren'

en dan werkt het weer..

gelukkig na even neuzen naar het probleem al snel de oplossing gevonden bedant!!

MJolein 02-12-10 21:42

Ik heb ook een internetprobleem met mijn iPhone 3G. Alleen dan omgekeerd: 3G en draadloos internet doet het gewoon alleen Wi-Fi niet. In 'instellingen' is Wi-Fi grijs en kan ik niks aanklinken of iets dergelijks. Hierdoor kan ik ook maar 1 dag met mijn accu doen. Onderlaatst deed hij het weer een paar dagen en deed mijn accu het 2 dagen(ruim). Hij is al opnieuw gereset, software er opnieuw opgezet alles maar hij doet het dus nog steeds niet. Weet iemand hier raad mee?!

Gr. Lein


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:18.