//

geen verbinding met wi-fi op iPhone 4

geen verbinding met wi-fi op iPhone 4 discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn dochter heeft nu een iPhone 4 maar haar abonnement gaat pas over een paar weken in. Ze heeft er wel een Vodafoon simkaartje erin. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-03-11, 20:09
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard geen verbinding met wi-fi op iPhone 4

Mijn dochter heeft nu een iPhone 4 maar haar abonnement gaat pas over een paar weken in. Ze heeft er wel een Vodafoon simkaartje erin. Nu wil ze via Wi-Fi alvast wat met de iphone4 doen alleen krijgt ze hem niet aan de praat. Hij ziet wel de router maar met een slotje ervoor. Als ze erop klikt dan moet ze een wachtwoord invoeren. Ze heeft het ww van de router ingevoerd maar de iPhone4 geeft aan dat het niet correct is. Moet ze misschien ergens iets instellen of welk wachtwoord moet ze dan gebruiken? Of moet ze het keynummer van de WEP gebruiken??? Ze heeft die allemaal al gedaan maar als iemand een stap-voor-stap uitleg heeft? De router is een Linksys.
Alvast bedankt voor een reaktie.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-11, 22:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ashcat Bekijk bericht
Mijn dochter heeft nu een iPhone 4 maar haar abonnement gaat pas over een paar weken in. Ze heeft er wel een Vodafoon simkaartje erin. Nu wil ze via Wi-Fi alvast wat met de iphone4 doen alleen krijgt ze hem niet aan de praat. Hij ziet wel de router maar met een slotje ervoor. Als ze erop klikt dan moet ze een wachtwoord invoeren. Ze heeft het ww van de router ingevoerd maar de iPhone4 geeft aan dat het niet correct is. Moet ze misschien ergens iets instellen of welk wachtwoord moet ze dan gebruiken? Of moet ze het keynummer van de WEP gebruiken??? Ze heeft die allemaal al gedaan maar als iemand een stap-voor-stap uitleg heeft? De router is een Linksys.
Alvast bedankt voor een reaktie.
Ik kan u helaas niet helpen. Dat kan aan iets heel simpels liggen natuurlijk maar ik ga meteen voor het grote werk en reset meteen de router, dan is deze wel effe niet beveiligd, dan kijk ik eerst of ik ermee kan surfen op de iphone, dat moet altijd gaan dan en dan ga ik verder en stel ik mijne router met een nieuw wachtwoord opnieuw in en normaal gezien lukt dat wel altijd om dan op de iphone te surfen.

Maar ik zou daar nog wat mee wachten omdat ik toch wel denk er een iets makkelijkere manier voor is, hetgeen ik opnoem is bij mij ruime tijd geleden wel gelukt maar dat is geen garantie dat bij een ander zal werken .Ik wil hier niet op mijn dak krijgen snapt ge dus mss nog effe rondvragen, mss sommige meer weten hoe je dat simpel kan oplossen.

Let wel op als je geen data aboke hebt ook al surf je via Wi-Fi .Kwestie je geen dure rekening zou krijgen.
  #3  
Oud 05-03-11, 09:40
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik wil hier niet op mijn dak krijgen snapt ge dus mss nog effe rondvragen, mss sommige meer weten hoe je dat simpel kan oplossen.
Let wel op als je geen data aboke hebt ook al surf je via Wi-Fi .Kwestie je geen dure rekening zou krijgen.
Hoe simpel kan het leven zijn...... ter info voor iedereen die begint en tegen hetzelfde probleem aanloopt:
je moet VOOR de WEP code een $ teken zetten!!!

(tenminste bij Vodafone!)

Toch bedankt voor de reaktie!
  #4  
Oud 05-03-11, 09:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tip: zet 'mobiele data' uit (in instellingen, netwerk), totdat het abonnement van je dochter ingaat. Anders gaat het beltegoed er flink aan....
Edit: je moet niet het wachtwoord van je router invoeren (dat is alleen nodig voor toegang vanaf een pc voor beheer) maar de sleutel (wep of wpa) van het netwerk (ook wel SSID genoemd)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-03-11 om 09:46.
  #5  
Oud 05-03-11, 09:57
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Tip: zet 'mobiele data' uit (in instellingen, netwerk), totdat het abonnement van je dochter ingaat. Anders gaat het beltegoed er flink aan....
Edit: je moet niet het wachtwoord van je router invoeren (dat is alleen nodig voor toegang vanaf een pc voor beheer) maar de sleutel (wep of wpa) van het netwerk (ook wel SSID genoemd)
Dank voor je reaktie! dat uitschakelen van mobiele data had ze al meteen gedaan, die waarschuwing kreeg ze van Vodafone-winkel mee
Ja, dat het wep moest zijn en niet de router zelf kwam ze na alles proberen ook achter maar dan nog werkte het niet, vanwege geen $. Dat hadden ze in de Vodafone-winkel er ook even bij moeten zeggen .

Gister ben ik met haar naar de Mac geweest om te kijken of Wi-Fi wel werkte, daar is het gratis, en daar werkte het dus, conclusie: het lag niet aan de gsm en toen maar Vodaphone helpdesk gebeld met een positief resultaat!
Natuurlijk zijn we gisteravond de hele avond bezig geweest alles in te stellen
en vannacht zal ze beslist van haar iPhone gedroomd hebben
  #6  
Oud 05-03-11, 10:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Vreemd ik heb ook Vodafone (maar dan weer geen wep beveiligde Wi-Fi, maar wpa) ik heb nog nooit van dat dollar teken voorzetten gehoord....:?
  #7  
Oud 05-03-11, 10:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Vreemd ik heb ook Vodafone (maar dan weer geen wep beveiligde Wi-Fi, maar wpa) ik heb nog nooit van dat dollar teken voorzetten gehoord....:?
Het is niet erg dat je daar nog nooit van gehoord hebt

Als je een Dollar teken ($) voor de WEP-key zet wordt de sleutel in hexadecimale notatie verzonden en niet in ascii.

Om het aanschouwelijk te maken:
De WEP-key "$ballegooier" wordt dan "62616C6C65676F6F696572"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes maakt geen verbinding met Iphone yuri0172 iTunes 19 11-01-11 23:36
Geen internet verbinding met iPhone 4 iMac-er iPhone algemeen 5 10-01-11 09:30
Geen verbinding met Wi-Fi op iPhone 3G 8GB HELP ME PLEASE :'( sharonzonneveld Wi-Fi 5 10-07-09 16:40
Iphone 3G geen verbinding met itunes gertu iTunes 1 04-02-09 13:30
geen verbinding meer met iphone bryan Archief 6 26-09-07 03:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.