//

Slechte wifi ontvangst

Slechte wifi ontvangst discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor mij liggen 2 iPhone 3GS 32gb telefoons. Beide verbonden met mijn draadloos netwerk. De ene 3gs heeft perfect bereik, maar de andere heeft zeer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-03-11, 14:28
Bluprint Bluprint is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 13
Standaard Slechte Wi-Fi ontvangst

Voor mij liggen 2 iPhone 3GS 32gb telefoons. Beide verbonden met mijn draadloos netwerk. De ene 3gs heeft perfect bereik, maar de andere heeft zeer slecht bereik. Ik heb de Wi-Fi antenne vervangen, maar hier lag het probleem dus niet.

1 iphone draait op 4.0.1 (geen problemen)
1 iphone draait op 4.3 (slecht Wi-Fi bereik)

Iemand ervaring met dit probleem?

EDIT: Misschien is het de Wi-Fi IC Chip op het moederbord? Is het dan niet raar dat de Wi-Fi het wel enigszins doet?

Laatst gewijzigd door Bluprint; 19-03-11 om 14:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-03-11, 15:12
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

ik draai Wi-Fi via m,n timecapsule,sinds een maandje of 3 nu
en ook ik moet ondervinden dat het best te doen is,maar als ik filmpjes wil bekijken of via uitzending gemist dat ik hem steeds opnieuw moet starten(uitzending gemist dan)
ook filmpjes op gamekings en gamers
ik heb hier dan weer geen last van op de app youtube

waar draai jij je Wi-Fi van dan?
helaas kan ik je verder niet helpen met jou slechte ontvangst/bereik
al hoop ik dat er andere wel een oplossing voor jou probleem hebben
gegroet mrfred
  #3  
Oud 19-03-11, 22:27
3GSMGroup 3GSMGroup is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Ten ZW van Brussel
Berichten: 3
Standaard

Alles begint er op te wijzen dat er een Wi-Fi bug in iOS 4.3 zit. Ik heb niet of nauwelijks meer Wi-Fi ontvangst op mijn 3GS na de update naar 4.3. Wi-Fi doet het alleen als ik de iPhone zo ongeveer bovenop het base-station leg... ;-) Op een oudere iPhone die niet meer ge-update kon worden, is de Wi-Fi normaal. Lees er alle opmerkingen op het internet van de laatste week maar op na: alles begint er op te wijzen dat er met name voor de 3GS een Wi-Fi bug in iOS 4.3 zit. Cynici zullen natuurlijk zeggen dat Apple wil dat er 3GS gebruikers een iPhone 4 kopen en dat op deze manier probeert te bewerkstelligen. Ik geloof daar niet in, ik denk wel dat ze er in Cupertino waarschijnlijk al veel meer over weten. En er zal zeker ook wel een bug-fix komen, maar tot die tijd is het knap hinderlijk!

Laatst gewijzigd door 3GSMGroup; 19-03-11 om 22:30.
  #4  
Oud 20-03-11, 14:08
knies knies is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 2
Standaard geen T-Mobile bereik na update op iphone4 met 4.3

wie ook? weet iemand waar dat aan ligt, tis geen JB
  #5  
Oud 10-05-11, 23:16
BrutalBob BrutalBob is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3GSMGroup Bekijk bericht
Alles begint er op te wijzen dat er een Wi-Fi bug in iOS 4.3 zit. Ik heb niet of nauwelijks meer Wi-Fi ontvangst op mijn 3GS na de update naar 4.3. Wi-Fi doet het alleen als ik de iPhone zo ongeveer bovenop het base-station leg... ;-) Op een oudere iPhone die niet meer ge-update kon worden, is de Wi-Fi normaal. Lees er alle opmerkingen op het internet van de laatste week maar op na: alles begint er op te wijzen dat er met name voor de 3GS een Wi-Fi bug in iOS 4.3 zit. Cynici zullen natuurlijk zeggen dat Apple wil dat er 3GS gebruikers een iPhone 4 kopen en dat op deze manier probeert te bewerkstelligen. Ik geloof daar niet in, ik denk wel dat ze er in Cupertino waarschijnlijk al veel meer over weten. En er zal zeker ook wel een bug-fix komen, maar tot die tijd is het knap hinderlijk!
heb een iphone 3gs, en sinds kort geupgrade naar 4.3.3 en nu heb ik ook de Wi-Fi bug... alleen in de zelfde kamer van de router goed ontvangst... andere kamer of boven/buiten meteen ontvangst problemen.... wat ik me herinner is dat ik veeel beter ontvangst had... (bij welke firmware versie dat was weet ik zo niet)

van alles geprobeerd, terug naar 4.3.1 als nieuw device, reset network settings, router restart (trouwens, ander Wi-Fi netwerken zijn slechter geworden), maar heb niet dezelfde performance terug

nu denk ik dat er maar drie dingen overblijven:
1) bug in 4.3.x
2) bug in baseband firmware (deze is niet terug te draaien)
3) Wi-Fi antenne slecht/los/stuk

heeft iemand het al geprobeerd om z'n geval aan te bieden voor reparatie via t-mobile? heb nog tot feb 2012 garantie, maar heb geen zin in veel rompslomp in de potentiële reactie, "maar mijnheer, bij ons doet uw toestel het gewoon"
  #6  
Oud 10-05-11, 23:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrutalBob Bekijk bericht

nu denk ik dat er maar drie dingen overblijven:
1) bug in 4.3.x
2) bug in baseband firmware (deze is niet terug te draaien)
3) Wi-Fi antenne slecht/los/stuk
1) Nee
2) Nee

Hier werkt een iPhone 4, een iPhone 3GS en twee iPads perfect met een Time Capsule op zowel 2.4 Ghz als op 5 Ghz (iPads). Alle iDevices werken op iOS 4.3.3.

3) Kan zijn

Je hebt een jailbreak zie ik, dan koop in Cydia "Wi-Fi Analyzer" en dan kan je zien wat er werkelijk aan de hand is. Wi-Fi Analyzer heeft zelfs een mini spectrum analyzer aan boord.
  #7  
Oud 11-05-11, 00:02
3GSMGroup 3GSMGroup is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Ten ZW van Brussel
Berichten: 3
Standaard Vraagje aan BrutalBob

Vraagje aan BrutalBob
Ik ben natuurlijk "blij" dat ik niet meer de enige met dit probleem ben.
Ik vraag me wel even af of jij een Nederlandse of een Belgische 3GS hebt.
Ik heb een Belgische.
Ik ben er nog steeds niet aan gewend dat ik op mijn iPhone buiten mijn eigen huiskamer de Wi-Fi nooit meer kan gebruiken. Hij ziet nergens meer een ander netwerk.
  #8  
Oud 11-05-11, 00:16
tattoo1000's schermafbeelding
tattoo1000 tattoo1000 is offline
• iOS 7.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: duitsland
Berichten: 21
Standaard

hier het zelfde probleem maar met iphone 4 sinds update naar 4.3.3
  #9  
Oud 12-05-11, 22:50
BrutalBob BrutalBob is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3GSMGroup Bekijk bericht
Vraagje aan BrutalBob
Ik ben natuurlijk "blij" dat ik niet meer de enige met dit probleem ben.
Ik vraag me wel even af of jij een Nederlandse of een Belgische 3GS hebt.
Ik heb een Belgische.
Ik ben er nog steeds niet aan gewend dat ik op mijn iPhone buiten mijn eigen huiskamer de Wi-Fi nooit meer kan gebruiken. Hij ziet nergens meer een ander netwerk.

nederlandse... officieel via t-mobile gekocht
  #10  
Oud 17-07-11, 17:56
BrutalBob BrutalBob is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

update Wi-Fi/gps problemen:

ik heb het toestel opgestuurd want ik had nog garantie, na ~2weken een nieuwe/refurbished iphone3gs terug gekregen met dezelfde firmware als die ik al had namelijk 4.3.3

Wi-Fi is weer perfect, echte GPS lock binnen 30sec

ik vermoed dat het een hardware probleem met de antenne's was, zodanig dat het signaal enkele db's verzwakt is. Hier heeft GPS natuurlijk last van omdat deze met zeer zwakke satelliet signalen moet werken. Aan de Wi-Fi kant had je hier vooral last van met het zenden vanuit de iphone omdat dit met weinig vermogen moet om de batterij te sparen.

ik vermoed nu dat het probleem samen viel met een firmware update omdat apple misschien het zend vermogen van de Wi-Fi iets terug heeft gebracht in een update om batterij te sparen? in combinatie met een slechte antenne aansluiting veroorzaakte dat de Wi-Fi connectie problemen. De A-GPS zag nog steeds alle Wi-Fi hotspots op grote afstand, maar daar hoef je alleen voor te kunnen ontvangen. Voor een Wi-Fi connectie moet je eerst duplex verbinding hebben voordat je bent ingelogt.

anyway.... ben weer een happy iphone gebruiker.. had al binnen een dag weer een hekel gekregen aan dat T9 sms'n ;-)

conclusie, zelfs al poppen je problemen op vlak na een firmware update, kan het nog steeds een hardware gerelateerd probleem zijn. als het puur firmware is dan zou apple ook veel meer klachten krijgen....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
slechte gps ontvangst? huubke iPhone Navigatie 3 30-09-10 18:32
Hardware: Slechte GPS ontvangst KingAchill iPhone Navigatie 10 12-06-10 09:01
Slechte Wi-Fi ontvangst Jo... Wi-Fi 19 20-05-10 21:47
Iphone slechte ontvangst 30-03-1957 Odido (T-Mobile) 1 01-04-10 20:17
iPhone: Slechte ontvangst yoeri Jailbreak 9 22-10-08 13:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.