//

Op reis naar Amerika

Op reis naar Amerika discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga binnenkort naar Amerika. Wat kan ik dan het beste doen? Als het goed is, heb ik dan een simlockvrije telefoon met vodafone. Moet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-08-08, 11:25
linda_menkhorst linda_menkhorst is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 69
Standaard Op reis naar Amerika

Ik ga binnenkort naar Amerika. Wat kan ik dan het beste doen? Als het goed is, heb ik dan een simlockvrije telefoon met vodafone.

Moet ik dan een prepaid kaartje kopen om te kunnen bellen. En hoe kan ik dan zorgen dat ik een data-abonnement heb, zodat ik mijn iPhone net zo onbezorgd kan gebruiken als hier.

Groetjes Linda
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-08-08, 11:58
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linda_menkhorst Bekijk bericht
Ik ga binnenkort naar Amerika. Wat kan ik dan het beste doen? Als het goed is, heb ik dan een simlockvrije telefoon met vodafone.

Moet ik dan een prepaid kaartje kopen om te kunnen bellen. En hoe kan ik dan zorgen dat ik een data-abonnement heb, zodat ik mijn iPhone net zo onbezorgd kan gebruiken als hier.

Groetjes Linda
Als het voor een korte vakantie is dan gewoon oppassen met bellen en Internetten achterwege laten (Data roaming uitzetten) tenzij je 100% zeker bent dat je via Wi-Fi (daar alom en vaak gratis aanwezig) werkt.

Abo's ter plekke hebben pas zin als je lang daar blijft. Maar ook dan is bellen naar NL peperduur.
  #3  
Oud 31-08-08, 12:02
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Als je toch een simlockvrije telefoon hebt, en je wilt daar bellen/internetten dan is het inderdaad wel aan te raden gewoon een pre-paid kaartje te kopen.
Ik weet de voorwaarden/mogelijkheden niet van de amerikaanse providers, daar zul je zelf even naar moeten kijken
  #4  
Oud 01-09-08, 04:09
FarEast FarEast is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard google het eens

ik deed het even voor je en kwam o.a. dit tegen:

the::unwired - THOUGHT: Yes - AT&T's Prepaid plans work fine for Mobile Data

het beste is gewoon naar een winkel te gaan of je amerikaanse vrienden dit te vragen. Dat doen ze bij mij ook altijd als ze langskomen. Nu heb ik gewoon een standaard sim voor ze...

Het kan dus wel maar het is zeker NIET goedkoop!!!
  #5  
Oud 25-09-08, 14:58
linda_menkhorst linda_menkhorst is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 69
Standaard Datatoegang

Kijken of ik dan nog kan vinden of het handig is om een datapakketje aan te schaffen, zodat je onderweg internet kunt gebruiken in Amerika. Naar Nederland bellen blijft dan op het eigen pakket, maar ja, gewissel met kaartjes vind ik ook niks, wordt waarschijnlijk alleen Wi-Fi gebruiken, dus applicaties zoals "waar staat mijn auto e.d. zijn niet zo handig.

Groetjes Linda
  #6  
Oud 10-11-09, 18:04
Pim V Pim V is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 21
Standaard

Hallo,

Ik vraag me het volgende af. Ik heb hier in NL een vodafone sim (simlockvrij). In maart ga ik een half jaar naar het buitenland. Als ik daar een lokale simkaart in doe gaat de telefoon dan moeilijk doen, mbt persoonlijke gegevens (muziek/contacten/mail/agenda)? Of ziet iTunes geen verschil in verschillende simkaarten. Zou het fijn vinden om binnen 3 sec. een andere simkaart erin te pluggen maar wel gewoon over de zelfde gegevens te beschikken. Zonder met iTunes aan de slag te gaan mbt sync. van gegevens en dergelijke.

Groeten,

Pim
  #7  
Oud 10-11-09, 20:05
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pim V Bekijk bericht
Hallo,

Ik vraag me het volgende af. Ik heb hier in NL een vodafone sim (simlockvrij). In maart ga ik een half jaar naar het buitenland. Als ik daar een lokale simkaart in doe gaat de telefoon dan moeilijk doen, mbt persoonlijke gegevens (muziek/contacten/mail/agenda)? Of ziet iTunes geen verschil in verschillende simkaarten. Zou het fijn vinden om binnen 3 sec. een andere simkaart erin te pluggen maar wel gewoon over de zelfde gegevens te beschikken. Zonder met iTunes aan de slag te gaan mbt sync. van gegevens en dergelijke.

Groeten,

Pim
Als je iPhone simlockvrij is (en dat is hij) dan zal je geen problemen ervaren.
Reageren

Labels
amerika simlockvrij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone sms "25MB OP REIS" naar 4000 harriepopov Vodafone 27 30-06-12 12:34
Reizen naar Amerika Luvlektrik Chat en geruchten 8 09-12-08 23:11
Foto: foto's van uw camera naar iphone op reis jan10 Muziek, foto & video 7 18-06-08 11:49
zaterdag naar amerika daveku Archief 1 15-02-08 02:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:09.