//

Vodafone problemen iOS 4.3

Vodafone problemen iOS 4.3 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Na het draadje over niet werkende tethering (of personal hotspot) sinds 4.3 onder Vodafone gebruikers, lees ik vervolgens dat iPad 2 gebruikers massaal problemen hebben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-03-11, 22:31
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard Vodafone problemen iOS 4.3

Na het draadje over niet werkende tethering (of personal hotspot) sinds 4.3 onder Vodafone gebruikers, lees ik vervolgens dat iPad 2 gebruikers massaal problemen hebben met Vodafone icm iOS 4.3, die netwerk gerelateerd zijn. Het apparaat vertoont allerlei kuren en internet over 3G zou niet werken.
Maar nu lees ik ook steeds meer posts van mensen die ook iPhone gebruikers met vodafone waarschuwen om niet naar iOS 4.3 te upgraden, omdat ook de iPhone last zou hebben van kuren en netwerk (mobiele data verbinding) problemen. Ik las net dat iemand stelde dat Vodafone dit zelfs erkend heeft.

Dit topic om die problemen te bundelen, om te kijken hoe groot de problemen zijn.
Ikzelf zit nog op 4.2 (in afwachting op jailbreak) maar heb ook Vodafone.
En misschien actie ondernemen, Vodafone volgen in wat hun stappen zijn om dit op te lossen.
(beetje in navolging op de KPN carrier settings drama - soap)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 14-03-11 om 22:52.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-03-11, 22:44
Qvans Qvans is offline
• iOS 6.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 4
Standaard 4.3 en vodafone

Hier een iphone 3gs opgewaardeerd naar 4.3 met Vodafone simonly abo.
Phone start niet op, sim kaart werkt in oude Nokia. Zonder simkaart start telefoon wel op, maar heb geen niet Vodafone sim om te proberen. Hij wordt ook in iTunes niet herkend. Itunes heeft overigens ook net een update.
Vodafone stuurt sms (naar de Nokia) dat ze kunnen zien dat de telefoon de verkeerde instellingen voor internet en mms heeft, en dat nadere instructies zullen volgen. De sms komt natuurlijk niet aan op een niet werkende iPhone.
Hopelijk snel een oplossing?
  #3  
Oud 15-03-11, 09:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Lees net hier op het forum een oplossing die waarschijnlijk helpt. Je Vodafone simkaart in een ander toestel stoppen en de pincode eraf halen. Dan terug in de iPhone en dan opnieuw opstarten. Lijkt me lastig aangezien weinig mensen een ander toestel met micro sim hebben en/of een simkaart adapter....
  #4  
Oud 15-03-11, 15:48
Naveldrop Naveldrop is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 1
Standaard Verwijderen pincode werkt

Na het updaten naar 4.3 vertoonde mijn 3GS kuren: vastlopen en spontaan herstarten. De helpdesk van Vodafone had alleen te melden dat het een bekend probleem was en de schuld van Apple. En bedankt...

Maar... bij de herstart na de update viel me op dat er niet om een pincode gevraagd werd, dat het daar mee te maken had lag dus voor de hand. En inderdaad was het verwijderen van de pincode - in mijn geval dan - de oplossing. Toch maar even de moeite genomen om dat ook aan Vodafone door te geven, wie weet doen ze er iets mee...
  #5  
Oud 15-03-11, 17:27
Qvans Qvans is offline
• iOS 6.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Lees net hier op het forum een oplossing die waarschijnlijk helpt. Je Vodafone simkaart in een ander toestel stoppen en de pincode eraf halen. Dan terug in de iPhone en dan opnieuw opstarten. Lijkt me lastig aangezien weinig mensen een ander toestel met micro sim hebben en/of een simkaart adapter....
in mijn geval stond de vf sim al op pincode 0000 en de symptomen bleven onveranderd. Het is wel een gewone sim met een 3GS. Nu misschien een DFU zoals elders op het forum gesuggereerd? Of langdurig en vaak de handelingen herhalen? Downgraden (naar 4.2.1) is ook een mogelijkheid. Hoe moet dat op een telefoon die niet wil starten?
  #6  
Oud 15-03-11, 18:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee, pincode 0000 is niet hetzelfde als geen pincode :B. Als je sim pincode vragen bij opstarten toestel kiest, moet je die "Uitzetten" ipv op 0000 zetten of laten staan.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 16-03-11 om 09:39.
  #7  
Oud 16-03-11, 01:01
swiebertje swiebertje is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard

Precies hetzelfde probleem met m'n 3GS. Pin eraf halen helpt ook niet voor mij.
Wat een prutsers bij Vodafone.
  #8  
Oud 16-03-11, 09:45
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Exclamation discussie samenvoegen?

edit, deed het verkeerd

Laatst gewijzigd door ballegooier; 16-03-11 om 09:47. Reden: moest op een andere manier
  #9  
Oud 16-03-11, 11:00
BerendWillems BerendWillems is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Valkenswaard
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar BerendWillems
Standaard

Hallo,
Hetzelfde geldt voor mij, in 3GS. Sim-only abbo van Vodafone. Als ik die sim erin stop loopt hij helemaal vast en moet worden gereset. Sim werkt wel in andere telefoon. In neem aan dat het probleem bij Vodafone ligt omdat mensen met een andere provider geen problemen ondervinden? Ik hoop dat het snel wordt opgelost.
  #10  
Oud 16-03-11, 11:29
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Graag in deze topic verder gaan.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone Bert van de Wiel Vodafone 188 28-03-11 16:46
Vodafone iOS 4 IPCC wasabisjors Vodafone 31 22-11-10 00:10
Vodafone voicemail problemen labien Vodafone 1 14-03-10 11:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.