foto vanuit filmrol gemaild wordt 180 gr. gedraaid. discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik vanuit de filmrol van mijn Ipad3 een foto mail, krijgt de ontvanger van die mail de foto ondersteboven te zien (dus heeft de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
foto vanuit filmrol gemaild wordt 180 gr. gedraaid.
Als ik vanuit de filmrol van mijn Ipad3 een foto mail, krijgt de ontvanger van die mail de foto ondersteboven te zien (dus heeft de foto een draai van 180 graden gemaakt). Iemand een idee hoe dat te voorkomen is, zonder dat ik de foto zelf 180 graden draai voordat ik ga mailen?
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Ik heb precies hetzelfde met photostream foto's die je dan wilt importeren. Rare bedoening, ben ik niet van Apple gewend...
|
|
|||
|
|||
Ik heb het ook wel eens met mijn iPad2 maar niet altijd. Ik weet nog niet wat ik heb gedaan als het goed gaat.
|
|
||||
|
||||
Volumeknop onder houden met foto maken als je hem op zn kant houdt. Is niet nieuw toch.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
In de EXIF-data van de iPhone foto's staat heel duidelijk hoe de foto's moeten gedraaid worden. Dat staat trouwens in de EXIF-data van alle foto's gemaakt door een goede camera. Het probleem is dat veel programma's zich niets van die data aantrekken. Op de Mac doen Finder, Mail ,iPhoto, Aperture, Photoshop Elements, Photoshop CS 5, Pixelmator, enz.. enz.. dat wel. Op een Windows PC doen veel programma's dat niet zoals Windows Verkenner, Outlook, Live Mail, enz.. enz... Het mooie van Apple is dat de foto's gemaakt door een aifauwntje exact dezelfde EXIF-data bevatten als foto's gemaakt door professionele camera's van Nikon, Canon, Olympus, enz.... Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 01-05-12 om 10:00. Reden: Taelvauten |
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties! Die van Timosha raakt denk ik de kern van het 'probleem', daar ga ik verder mee aan de slag.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Hm. Ik gebruik als camera iPhone en als software (om foto's te importeren) iPhoto... Ik weet alleen niet meer of het nu juist Photostream foto's waren die 'verkeerd' gekanteld waren, of wanneer ik de foto's handmatig uit de iPhone importeerde. Ik meen het laatste. Zal er nog is op terug komen als ik het weer tref... |
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Foto: foto's NA overzetten 1/4 gedraaid. | chingsma | Muziek, foto & video | 1 | 28-03-12 08:05 |
Foto in filmrol | paul45 | Muziek, foto & video | 0 | 10-12-11 16:04 |
Windows: Foto's synchroniseren vanuit filmrol naar pc naar fotobibliotheek | Culo | iTunes | 7 | 10-09-11 20:07 |
Foto's filmrol | BruceSV | Muziek, foto & video | 4 | 22-10-09 21:04 |
Foto draait 180 graden ipv 90 | Dijkzandt | Muziek, foto & video | 8 | 22-12-08 01:30 |
|
|