Password applicatie discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3GS16GB Dat staat toch los van je Windows apparaat? Is toch een opslagplaats? Dat staat helemaal niet los van je Windows ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Kijk maar eens in het iCloud Control Panel op jouw Windows computer of je zoiets ziet zoals in het onderstaande plaatje: |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Het is dan beter omdat ik het in combinatie met mijn iCloud kan gebruiken.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juni 2012 om 22:15 ---------- timosha, bedankt voor het inlichten. Dan moet ik maar een iPad halen, die ik toch van plan was. |
|
||||
|
||||
Maar waarom wil je het wel in iCloud plaatsen en niet in Dropbox?
|
|
|||
|
|||
Ten eerste omdat iCloud gratis is. En ten tweede is Dropbox i.t.t. iCloud ook duurder, mocht ik meer opslagruimte willen kopen.
|
|
||||
|
||||
OK, maar ik zou nooit een bestand met al je wachtwoorden ergens in de cloud achterlaten. Misschien ben ik te voorzichtig, maar........
|
|
|||
|
|||
Hoezo in Dropbox dan wel? Dat is toch hetzelfde?
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juni 2012 om 23:37 ---------- Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juni 2012 om 23:46 ---------- Iemand ervaring hiermee? www.venticentostudio.com Laatst gewijzigd door iPhone3GS16GB; 09-06-12 om 01:03. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Daarom zal ik het dus niet in de cloud plaatsen. Ik gebruik de cloud wel, maar dat is alleen voor algemene dingetjes, niet voor dergelijke bestanden. Ook mijn adresboek staat NIET in de cloud. Ik ben misschien voorzichtig, maar een gewaarschuwd man, ............ ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juni 2012 om 07:17 ---------- Citaat:
Lijkt mij een mooi programma ook dat je de PC versie er bij krijgt en de sync gaat via Wi-Fi naar je PC. Dus geen cloud. |
|
||||
|
||||
In welke review lees je dat LastPass gehacked is?
Ze hebben alleen ooit verdachte activiteit waargenomen op de site en toen (overdreven?) verantwoordelijk gehandeld, maar er is nooit ontdekt dat er echt iets is uitgelekt. Vanwege de gebruikte encryptie konden aanvallers er nog niets mee als ze wel de database hadden bemachtigd, zolang je maar een sterk wachtwoord gebruikt. Ze zouden dan een brute force kraak moeten uitvoeren die (te) lang duurt, zelfs als ze dat na de diefstal lokaal zouden kunnen doen. Als je je hierover zorgen maakt (en dat snap ik volledig) zou ik zeker geen iCloud gebruiken. LastPass is open over de gebruikte technologie en security experts verklaren dat deze "klopt". De beveiliging van iCloud is voor een deel op "obfuscation" gebaseerd en dat is meestal een slecht teken... Dropbox heeft regelmatig aangetoond security niet serieus te nemen, dus dat is nog minder een optie?! Let op dat ook een aantal standalone iOS wachtwoord Apps hartstikke lek zijn en zo nog een groter risico vormen dan een cloud oplossing. Er zijn er zelfs bij die je wachtwoorden in plain text opslaan, of voor iedereen dezelfde (bekende) encryptiesleutel gebruiken...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar ik twijfel nu over iAccount en LastPass Is het aan te raden om ook je bankrekening wachtwoorden daar te deponeren? ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juni 2012 om 16:38 ---------- iAccount geeft mij een wat beter gevoel. Dit omdat je voor een backup een bestand hebt op je eigen pc. Daarintegen is het bij LastPass een openbaar website voor iedereen. Of denk ik nu te kortzichtig? |
|
||||
|
||||
De 100% zekerheid zal je NOOIT krijgen. Wil je zekerheid verzin je eigen encryptie schrijf alle ww op en hou die altijd bij je, zelfs onder de douche.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juni 2012 om 16:42 ---------- Citaat:
Die Backup heb je ook bij mSecure op je eigen PC / Mac staan. Sync via Wi-Fi, beide toestellen moeten met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden zijn. |
|
|||
|
|||
Citaat:
iAccount = 3,99 euro Is mSecure zijn geld dan waard om iAccount aan de kant te laten? |
|
||||
|
||||
Nee, ik denk dat ik iAccount genomen zou hebben daar deze een gratis Mac / PC variant bied, terwijl je er bij mSecure fors voor moet betalen. Alleen ik kende toen dat programma niet.
Ik bedoelde alleen dat dat mSecure ook een backup LOKAAL opslaat op je PC / Mac en niet in de cloud. Verder ik had ook zo mijn twijfels, maar als ik op meerdere fronten of stelsel matig steeds op een front gehackt zou worden, dan weet ik het zeker dat dat door een lek zou komen in mSecure. Dat is tot nu toe nog nooit gebeurt (1,5 jaar), maar als dat zou zijn gebeurt dan had ik Apple daar wel op aangesproken. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Met veel succesvolle apps is dat helaas wel zo. Zeker als de ontwikkelaar ziet dat zijn app in trek (meer aankopen) is, dan wilt hij/zij daarvan ruimschoots profiteren. Goed zijn/haar recht natuurlijk. Maar hoeveel had je toen voor de backup betaalt dan?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Ja niet veel, maar ik kan hem zo op een iPod zetten en dan is hij weer toegankelijk voor mij. Maar zoals ik al schreef: "ik denk dat ik iAccount genomen zou hebben daar deze een gratis Mac / PC variant bied, terwijl je er bij mSecure fors voor moet betalen. Alleen ik kende toen dat programma niet."
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
MobileMe password | Pzizzz | iCloud | 0 | 15-10-11 08:03 |
iPad standaard mail applicatie - password incorrect?? | Calaghi | iPad Apps | 5 | 23-02-11 19:01 |
router password ge-reset, iPhone heeft geen optie password aan te passen | Flex123 | Wi-Fi | 2 | 18-05-10 09:41 |
Root password | gloader | iPhone algemeen | 5 | 24-11-09 03:37 |
root password 2.2 | yingie | Archief | 2 | 24-11-08 00:47 |
|
|