//

Wakker-blijven-achter-het-stuur app

Wakker-blijven-achter-het-stuur app discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen week haast ongeluk gehad op de autoweg omdat ik achter het stuur in slaap dommelde. Moest op die tijd rijden ('s middags) en met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-09-12, 11:28
Wingman Wingman is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 6
Standaard Wakker-blijven-achter-het-stuur app

Afgelopen week haast ongeluk gehad op de autoweg omdat ik achter het stuur in slaap dommelde. Moest op die tijd rijden ('s middags) en met navigatie aan kon ik geen harde muziek draaien, en te koud om met open ramen te rijden. Gelukkig alleen zijspiegel kapot.

Er zijn apps om je wakker te houden achter het stuur, maar ik heb er nog geen gevonden die in de achtergrond draait, dus terwijl je navigatie-app draait.
Wie kent er een app die dat wel doet? Of heeft andere suggesties (buiten 'niet rijden')?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-09-12, 13:21
Juriaan Juriaan is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 12
Standaard

Misschien moet je eens denken aan een fatsoenlijke rust voordat je gaat rijden.
Idioot dat je een applicatie nodig hebt die je wakker moet houden.
Deze keer was het een zijspiegel, de volgende keer zit je in mijn zijkant.
  #3  
Oud 30-09-12, 13:39
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Geen app die echt kan voorkomen dat jij een vangrail induikt, of erger..
Beter kan je, zodra je de 1e keer merkt dat je wegdommelde, je auto direct parkeren op de eerste gelegenheid en 15 minuten je ogen sluiten.
Klaar!
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #4  
Oud 30-09-12, 13:44
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik kijk ook erg op van deze vraag. Ik ben echter ook niet heilig en 'luister' ook niet altijd naar m'n lichaam omdat ik toch ergens op tijd moet zijn en het niet altijd lukt om iets eerder te vertrekken, zodat er nog tijd over blijft om onderweg even te stoppen.

Vooral met file en een laat middag zonnetje is het wel eens lastig. Toch denk ik niet dat een oplossing is om een stukje techniek jouw slaperigheid te willen laten oplossen. Auto's worden tegenwoordig uitgerust met allerlei waarschuwingssystemen bijv als je over een lijn/streep rijdt zonder richting aangeven, maar die zijn niet bedoeld om slaperige bestuurders nog een half uurtje langer door te laten rijden!
  #5  
Oud 30-09-12, 14:10
Wingman Wingman is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 6
Standaard

Dank voor jullie zorg, mannen, en nu nog een antwoord op mijn vraag.
  #6  
Oud 30-09-12, 14:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je kunt toch een (lange) mp3 af laten spelen (zonodig loopen) waar telkens alleen maar om de zoveel seconden "Hè! Wakker blijfe!" geschreeuwd wordt. Kun je zelf inspreken/opnemen op je computer (is vast ook wel een app voor!) en via de iPod app af laten spelen (op de achtergrond)
Wel je geluid goed hard zetten.
  #7  
Oud 30-09-12, 14:19
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik zet gewoon altijd m'n airco koud aan, harde muziek, maar nog belangrijker; ik ga niet achter het stuur zitten als ik doodop ben. Wat verwacht je dat zo'n app zou doen? Naar je scherm staren ipv de weg lijkt me nou ook niet echt verstandig.
  #8  
Oud 30-09-12, 16:39
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

En als jullie het nu zo bekijken:

Een app die voorkomt dat je in je burostoel wegdommelt VOORDAT de VrijMiBo er is.

Slaat dat wat beter aan?
__________________
Willem.
  #9  
Oud 30-09-12, 17:56
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wingman Bekijk bericht
Er zijn apps om je wakker te houden achter het stuur, maar ik heb er nog geen gevonden die in de achtergrond draait, dus terwijl je navigatie-app draait.
Wie kent er een app die dat wel doet? Of heeft andere suggesties (buiten 'niet rijden')?
Als jouw navigatie gebruik maakt van een stem en dus aankondigingen doet is dit evenmin mogelijk op een iPhone als dat je muziek van je iPhone kunt afspelen tijdens navigatie. Misschien ben je het beste af zo'n ingebouwd navigatiesysteem kopen, want iOS ondersteunt real-time multitasking simpelweg niet en twee apps die tegelijk geluid afspelen al helemaal niet naar mijn weten (of je moet een navigatie-app vinden die muziek spelen vanuit de app zelf ondersteunt of zelf op de achtergrond draait).
  #10  
Oud 30-09-12, 19:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wingman Bekijk bericht
Dank voor jullie zorg, mannen, en nu nog een antwoord op mijn vraag.
Om jou ben ik niet bezorgd Als jij zelfmoord wil plegen dan doe je maar. Het zou wel jammer zijn als je onschuldige weggebruikers meesleept in die suïcidale plannen

Een antwoord op jouw vraag? Ik denk niet dat er een app bestaat die jou kan verhinderen om ongelukken te veroorzaken, met schade aan jezelf en aan anderen.

Misschien moet je eens naar een spoorwegmuseum gaan. Vroeger werd er in locomotieven een zgn. "dodemansknop" gebruikt. Als de machinist niet elke tien seconden op die knop drukte dan stopte de locomotief. Misschien dat er een mogelijkheid is om zoiets ook in jouw vehikel in te bouwen.

Succes gewenst
  #11  
Oud 30-09-12, 19:44
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Als jouw navigatie gebruik maakt van een stem en dus aankondigingen doet is dit evenmin mogelijk op een iPhone als dat je muziek van je iPhone kunt afspelen tijdens navigatie. Misschien ben je het beste af zo'n ingebouwd navigatiesysteem kopen, want iOS ondersteunt real-time multitasking simpelweg niet en twee apps die tegelijk geluid afspelen al helemaal niet naar mijn weten (of je moet een navigatie-app vinden die muziek spelen vanuit de app zelf ondersteunt of zelf op de achtergrond draait).
Dat kan wel hoor. Ik gebruik vaak de muziek-app tegelijk met Dynavix (navigatie) en Runkeeper Pro. Om de beurt doen ze hun zegje zonder problemen
  #12  
Oud 30-09-12, 22:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
om jou ben ik niet bezorgd
+100! 😲 ...
  #13  
Oud 30-09-12, 22:30
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dat kan wel hoor. Ik gebruik vaak de muziek-app tegelijk met Dynavix (navigatie) en Runkeeper Pro. Om de beurt doen ze hun zegje zonder problemen
Dat is goed nieuws, bedankt Sommige apps nemen continu het audio-kanaal in beslag, wist niet dat het slimmer/efficiënter kan (behalve met reguliere meldingen).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afstandsbediening aan het stuur? solutions iPhone accessoires en onderdelen 0 14-02-11 00:34
Alle iDevices: Blijven er gegevens achter na het ongedaanmaken van een jailbreak? Basrose Jailbreak 5 20-03-10 10:36
topic over fm transmitter met remote a het stuur. rikkie123 iPhone accessoires en onderdelen 0 11-03-08 10:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.