//

Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G?

Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Indien het je gelukt is om WA terug te zetten. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Klinkt idd hoopvol dat berichtje dat je gekregen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #181  
Oud 04-01-13, 08:44
Larsky Larsky is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 5
Standaard

Indien het je gelukt is om WA terug te zetten. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Klinkt idd hoopvol dat berichtje dat je gekregen hebt, maar ik heb WA dus ook net gisterenavond erafgegooid, maar krijg het er niet weer op. Ben ik ook niet heel erg goed met computers,dus zou daaraan kunnen liggen.
Al geprobeerd om de reservecopie terug te zetten op mijn foon,maar nog geen WA
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 04-01-13, 08:52
gebo51 gebo51 is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsky Bekijk bericht
Indien het je gelukt is om WA terug te zetten. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Klinkt idd hoopvol dat berichtje dat je gekregen hebt, maar ik heb WA dus ook net gisterenavond erafgegooid, maar krijg het er niet weer op. Ben ik ook niet heel erg goed met computers,dus zou daaraan kunnen liggen.
Al geprobeerd om de reservecopie terug te zetten op mijn foon,maar nog geen WA
Ik zou me er niet meer druk over maken, want ik heb inmiddels alles wat in dit topic is besproken geprobeerd, maar niets is gelukt. Ook Whatapp rechtstreeks gemaild, de app eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd; een verificatiecode opgehaald met mijn eigen 06 nummer via een legale Whatsapp en die er bij mij opgegegooid etc. Maar niets werkt.
Wel mailtjes terug ontvangen van Whatsapp maar steeds dezelfde standaard mail dat men geen ondersteuning meer biedt.
Dus echt, het lukt niet meer
  #183  
Oud 04-01-13, 09:00
Larsky Larsky is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 5
Standaard

Helaas iphone 3 met versie 4.2.1 en WA versie 2.8.4 en nog steeds blijf ik enkel de melding krijgen: Sorry,deze versie van enz.

Iemand nog een idee
  #184  
Oud 04-01-13, 10:09
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

En ik zit dus nu met het probleem dat ik volgens iTunes WhatsApp 2.8.7 heb, die ik van de iPhone3G heb afgegooid. Probeer ik de WhatsApp in iTunes naar de iPhone te verslepen dan krijg ik op een gegeven moment de melding dat hij niet ge(her)installeerd kan worden omdat daar iOS V 4.3 voor nodig is...
Een ding zeker: wereldwijde protesten tegen deze handelswijze van WhatsApp voor een betaalde versie en laat ook zien hoe veel iPhones3G er wereldwijd nog in gebruik zijn.
Ik wacht op de oplossing van mijn probleem
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms
  #185  
Oud 04-01-13, 10:43
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard Hij doet het weer

Bij mij werkt hij ook weer: 3G, firmware 4.2.1, WA 2.8.4. Eerst 2.8.3 weer proberen te installeren, werkte niet. Dus 2.8.4 weer naar iTunes gesleept, iPhone gesynct, en opeens doet hij het weer meteen na het invoeren van het 06-nummer. Rare is wel dat de blog van Whatsapp er niets over meldt, daar staat als laatste update nog steeds dat jankbericht van die oprichter. Maar ja, ze slapen nog in de VS. Nu maar duimen dat hij het blijft doen.
  #186  
Oud 04-01-13, 11:30
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz Bekijk bericht
Bij mij werkt hij ook weer: 3G, firmware 4.2.1, WA 2.8.4. Eerst 2.8.3 weer proberen te installeren, werkte niet. Dus 2.8.4 weer naar iTunes gesleept, iPhone gesynct, en opeens doet hij het weer meteen na het invoeren van het 06-nummer. Rare is wel dat de blog van Whatsapp er niets over meldt, daar staat als laatste update nog steeds dat jankbericht van die oprichter. Maar ja, ze slapen nog in de VS. Nu maar duimen dat hij het blijft doen.
Inderdaad heel sentimenteel v die oprichter maar nu ff oplichter.
Mogelijk staat in onze iTunes WA v 2.8.7 omdat ik mijn iPhone4 ook erop gebruik naast de iPhone3G v mijn vrouw.. Hoe kom ik aan v 2.8.4 om die terug op haar 3G te installeren?
  #187  
Oud 04-01-13, 11:35
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbgt Bekijk bericht
Inderdaad heel sentimenteel v die oprichter maar nu ff oplichter.
Mogelijk staat in onze iTunes WA v 2.8.7 omdat ik mijn iPhone4 ook erop gebruik naast de iPhone3G v mijn vrouw.. Hoe kom ik aan v 2.8.4 om die terug op haar 3G te installeren?
Als je al eens V 2.8.4 hebt gebruikt in iTunes, en die vervangen is door V 2.8.7, dan staat V 2.8.4 in je Prullenbak op het Bureaublad van Windows
  #188  
Oud 04-01-13, 11:35
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbgt Bekijk bericht
Inderdaad heel sentimenteel v die oprichter maar nu ff oplichter.
Mogelijk staat in onze iTunes WA v 2.8.7 omdat ik mijn iPhone4 ook erop gebruik naast de iPhone3G v mijn vrouw.. Hoe kom ik aan v 2.8.4 om die terug op haar 3G te installeren?
Tja, ik doe voor de zekerheid elk device op een andere Mac. Maar ik zou denken: als je de 3G op de computer aansluit zou 2.8.4 toch weer te zien moeten zijn.
  #189  
Oud 04-01-13, 12:49
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz Bekijk bericht
Tja, ik doe voor de zekerheid elk device op een andere Mac. Maar ik zou denken: als je de 3G op de computer aansluit zou 2.8.4 toch weer te zien moeten zijn.
Nee als ik de iPhone3G op de laptop aansluit om met iTunes te verbinden zie ik dat WhatsApp er wel staat om te installeren. Helaas met v 2.8.7. Want als ik die dan naar springbord versleep melding "needs iOS 4.3".
Zit echt klem en alleen de devel. v WhatsApp kunnen die klem verwijderen!
  #190  
Oud 04-01-13, 12:55
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

Ik heb inmiddels die Firmware changer op iOS 4.2.1 geprobeerd , ik voer ios 4.3.3 in , en als ik dan op save druk, zegt ie dat het is opgeslagen, en als ik weer terug in de app firmware changer kom, staat ie weer op 4.2.1!??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2013 om 13:07 ----------

Mijn Whatsapp wil echt niet werken..
Heeft iemand het al voorelkaar gekregen??
En HOE..
  #191  
Oud 04-01-13, 14:55
Eyefoo Eyefoo is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 6
Standaard

Het is mij gelukt. Op deze manier (weet niet of alle stappen noodzakelijk waren).
Whatsapp zat vast op de nummerverificatie, en update kon niet.

De iPhone heeft een Jailbreak en de geinstalleerde WA versie was 2.8.2.

Eerst heb ik de firmware zogenaamd aangepast in:

/System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist van 4.2.1 naar 4.3.1

Daarna reboot.

Toen de oorspronkelijke WA verplaatst uit de Applications dir. En daarna een 2.8.4 versie van WA geinstalleerd. Een respring gedaan.

WA gestart, nummer ingevoerd, en alles was ok.
  #192  
Oud 04-01-13, 14:59
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyefoo Bekijk bericht
Het is mij gelukt. Op deze manier (weet niet of alle stappen noodzakelijk waren).
Whatsapp zat vast op de nummerverificatie, en update kon niet.

De iPhone heeft een Jailbreak en de geinstalleerde WA versie was 2.8.2.

Eerst heb ik de firmware zogenaamd aangepast in:

/System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist van 4.2.1 naar 4.3.1

Daarna reboot.

Toen de oorspronkelijke WA verplaatst uit de Applications dir. En daarna een 2.8.4 versie van WA geinstalleerd. Een respring gedaan.

WA gestart, nummer ingevoerd, en alles was ok.
Ik zou het eens proberen, Bedankt!!
  #193  
Oud 04-01-13, 15:07
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Hier is een link met ook veel discussie (ook onnodige) over het onderwerp:
https://discussions.apple.com/thread...t=255&tstart=0
  #194  
Oud 04-01-13, 15:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Modbreak:
Uit onze forumregels:

Verwijzingen naar warez, serienummers of andere methoden om beperkingen op software waarvoor betaald moet worden zijn niet toegestaan en zullen onmiddellijk worden verwijderd en bestraft.

Dit betekent ook dat je hier niet mag vragen naar een download van een oude versie van WhatsApp.

(Apps uit de AppStore zijn beveiligd met DRM en gekoppeld aan jouw iTunes account; alleen het bestand dat jij zelf ooit in de AppStore hebt gekocht kun je installeren)

__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #195  
Oud 04-01-13, 16:15
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht

Modbreak:
Uit onze forumregels:

Verwijzingen naar warez, serienummers of andere methoden om beperkingen op software waarvoor betaald moet worden zijn niet toegestaan en zullen onmiddellijk worden verwijderd en bestraft.

Dit betekent ook dat je hier niet mag vragen naar een download van een oude versie van WhatsApp.

(Apps uit de AppStore zijn beveiligd met DRM en gekoppeld aan jouw iTunes account; alleen het bestand dat jij zelf ooit in de AppStore hebt gekocht kun je installeren)

Prachtig allemaal maar wij hebben (ik wel tenminste) legaal betaald via iTunes/App Store voor WhatsApp. Alles wat ik nu wil is WhatsApp 2.6.4 terug op mijn vrouw haar iPhone 3G. Mijn specifieke software situatie heb ik eerder exact op een rijtje gezet. Hoop dat onze moderator ons/mij hierin kan helpen!
PS Ik leef al 4 jaar in de veronderstelling dat je software op je iPhone alleen en uitsluitend via de legale (iTunes) weg op je iPhone kunt plaatsen maar het feit dat de moderator zo het waarschuwende vingertje opsteekt zou erop kunnen duiden dat het anders ligt?
Ik heb nog nooit een iPhone gejeelbreekt, ik weet zelfs niet eens hoe het moet en ga er met een wijde boog omheen.

Laatst gewijzigd door bbgt; 04-01-13 om 17:04.
  #196  
Oud 04-01-13, 16:28
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

Ik ook, ik heb ook legaal betaald...
  #197  
Oud 04-01-13, 16:31
bluppy bluppy is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard

whatsapp doet het weer heb alles laten staan zo als het was waarschijnlijk hebben ze de oude firmware weer in gebruik genomen op mijn iphone 3gs 2e toestel
  #198  
Oud 04-01-13, 16:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pedro270 Bekijk bericht
Ik ook, ik heb ook legaal betaald...
Is het dan niet de taak van Whatsapp om er voor te zorgen dat versie 2.8.4, die wel werkt op een iPhone 3G, terug beschikbaar wordt gesteld? Als Whatsapp Lite of zoiets?

Er zijn toch meer ontwikkelaars die een Lite versie aanbieden van een app met minder functionaliteit. Misschien moet je daar eens een e-mail over schrijven naar Whatsapp.
  #199  
Oud 04-01-13, 16:46
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Is het dan niet de taak van Whatsapp om er voor te zorgen dat versie 2.8.4, die wel werkt op een iPhone 3G, terug beschikbaar wordt gesteld? Als Whatsapp Lite of zoiets?

Er zijn toch meer ontwikkelaars die een Lite versie aanbieden van een app met minder functionaliteit. Misschien moet je daar eens een e-mail over schrijven naar Whatsapp.
Reageren ze toch niet op..
  #200  
Oud 04-01-13, 16:52
iphonefans iphonefans is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Zit het probleem er dan in dat wanneer je meerdere iPhones in dezelfde iTunes beheert, de iPhone met de hoogste iOS er voor zorgt dat de laatste versie van de app wordt gedownload en daardoor je 3G niet meer gaat werken?!!

Ik heb op mijn iMac gekeken, ik beheer 3g, 4 en iPad3, maar ik zie alleen WA 2.8.7.
Er wordt geen onderscheidt gemaakt tussen de iPhones.

Dus als ik 2.8.4 terug zet (die heb ik nog in mijn prullebak), gaat het op de 3G goed, maar begint de 4 te roepen om een nieuwere versie.

Ik heb gezegd dat het probleem wordt veroorzaakt door WA, blijf met je handen af van spullen die goed werken. WA vraagt om nieuwe inlogcodes, waardoor je in de lock komt van de laatste versie.
Ligt het probleem mogelijk toch bij Apple omdat zij geen onderscheid maken tussen verschillende iPhones.

Wat te doen?
Discussie gesloten

Labels
ios, iphone, iphone 3g, whatsapp, whatsapp ondersteuning, whatsapp werk niet



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Whatsapp op iPad werkt, maar iPhone niet meer :( Roccade Jailbreak apps en thema's 1 25-08-12 19:25
Whatsapp werkt niet meer na update Iphone Biebje87 iPhone Apps 2 01-05-11 16:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.