Rekening loopt vanzelf op discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ja, een gepaste titel kon ik niet bedenken. Deze was het meest relevante. Ik heb een iPhone 5s met een aantal apps die er al ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Rekening loopt vanzelf op
Ja, een gepaste titel kon ik niet bedenken. Deze was het meest relevante.
Ik heb een iPhone 5s met een aantal apps die er al lang op staan. Sinds een paar dagen merk ik dat mijn telefoonrekening vanzelf oploopt zonder dat ik iets doe met de iPhone. Normaal gezien betaal ik een vast bedrag via de werkgever waar alles in vervat is (gratis bellen en data, ook buitenland). Maar andere kosten zoals spelletjes en aankopen zitten daar niet in. Data roaming, MMS, staat allemaal af. Ik heb nooit iets gekocht en nergens een abonnement op genomen. Ik gebruik al een jaar dezelfde apps. Onlangs heb ik 3 gratis apps gedownload uit de app store: solitaire, sudoku en buienalarm. Ik heb zitten piekeren hoe dat nu komt. Ik speel die twee spelletjes eigenlijk niet. Maar buienalarm stuurt me af een toe een bericht met de vermelding dat het gaat regenen. Zou het kunnen dat die diensten aangerekend worden? (provider is Mobistar, België) |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Bij Apple's iOS betaal je Apps en diensten via je Apple ID.
Dat kan o.a. via een creditcard of iTunes cadeaukaarten, maar volgens mij niet via je telefoonrekening bij je provider. Dan zou het in jouw geval dus om belminuten, SMS, of dataverbruik gaan. Krijg je daar geen gespecificeerde rekening van? Hoe zie je dat de rekening oploopt?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other! |
#3
|
|||
|
|||
Je kan van de provider een app installeren waarmee je ziet wat je sinds vorige factuur verbruikt hebt en wat je moet betalen.
Je verbruik opvolgen | Mobistar We hebben een budget voor SMS, bellen en data (ook vanuit en naar buitenland inbegrepen). Je kan dat onder andere in die app zien. Dat is nog steeds niet overschreden. Er staat nog één extra vermelding bij : 'buiten bundel'. Hierin is al het andere vervat, kosten voor spelletjes, parking, ... Deze 'buiten bundel' vermelding loopt constant op, ten teken dat er ergens iets aangerekend wordt. Helaas kan je niet zien WAT er aangerekend wordt. Zelfs de provider kan (of wil?) op hun systeem niet zien wat er aangerekend wordt. Pas vanaf de volgende factuur kan je dat zien. In tussentijd loopt de factuur natuurlijk op. Frustrerend. |
#4
|
||||
|
||||
In NL is "buiten bundel" vaak voor bellen in het buitenland.
Kan dat een rol spelen? |
#5
|
|||
|
|||
Dat is voor bepaalde abonnementen hier ook zo.
Maar niet voor mijn abonnement. Zoals ik al zei is bellen in en naar het buitenland inbegrepen in het budget, alsook SMS. En dat is nog lang niet overschreden. De teller loopt constant op terwijl ik niet eens in het buitenland zit (ik heb hier geen buitenlands netwerk). |
#6
|
|||
|
|||
Vreemd inderdaad. Echter, je provider kan echt wel zien waar die kosten vandaan komen. Als ze je afschepen met dat ze dat niet kunnen, moet je daar geen genoegen mee nemen. Ik zou er gewoon nog een keer achteraan gaan en om opheldering vragen waar die kosten nu vandaan komen.
Succes! |
#7
|
|||
|
|||
Ze houden echt vol dat ze dit nu niet kunnen zien. Pas vanaf de volgende factuur.
Maar dan kan ik het natuurlijk ook zien, dan hoeft het niet meer. Op diverse fora zijn dezelfde situaties terug te vinden. Klanten die een bedrag 'buiten bundel' zien, en Mobistar wil/kan de oorzaak niet mededelen. |
#8
|
|||
|
|||
Ondertussen ben ik zo goed als zeker dat het aan die app ligt. De app van buienalarm verwijderd, en de oplopende kosten zijn gestopt. Nergens vind ik iets over kosten bij die app. Nooit iets moeten bevestigen ivm kosten. Hoe kan dit nu?
|
#9
|
||||
|
||||
Dat lijkt mij nog steeds sterk.
Post je hier wat het was (dit of iets anders) nadat je de specificatie hebt ontvangen? |
#10
|
|||
|
|||
Specificaties?
Factuur zal je bedoelen? Ik zal zeker laten waten wat uiteindelijk het probleem is. Alle tips en ideeën zijn welkom |
#11
|
|||
|
|||
Een heel vreemd probleem zeg. Ik heb ook al een tijdje buienalarm, maar nog niet iets onverklaarbaars voorgehad in de post 'buiten bundel'
Heel benieuwd wat er nu precies in rekening wordt gebracht. Gaat het om een groot bedrag? |
#12
|
|||
|
|||
Ondertussen heb ik gemerkt dat de rekening 'buiten bundel' ook oploopt zonder de app van buienalarm. Daar zit het probleem dus niet.
Ik snap er niets van. Ik doe alleen maar dingen die in het abonnement zitten : sms'en en bellen, data. Het vervelende is : wij zijn al ruim 12 dagen bezig aan een volgende maand en ook die loopt weer op. Ik heb nog steeds geen factuur ontvangen van de vorige maand, en kan dus nog altijd niet zien wat er vorige maand (en deze maand) mis gaat. Frustrerend, die Mobistar.... |
#13
|
|||
|
|||
Inmiddels al een factuur gehad?
|
#14
|
|||
|
|||
OK, het is al een tijdje geleden, maar ben nu wat wijzer geworden.
Het is een software probleem en probleem met de App bij Mobistar, ondanks dat men dat niet wil toegeven. Op de uiteindelijke facturen worden er geen extra of vreemde kosten aangerekend. Case closed zeker ? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Vodafone rekening.. | bengt | Vodafone | 21 | 07-01-13 09:35 |
Hoge rekening | Steeven | iPhone algemeen | 1 | 08-05-12 16:42 |
Mega rekening | danaaa | iPhone algemeen | 15 | 16-11-11 23:10 |
internet rekening | sa-jaws | Odido (T-Mobile) | 0 | 22-02-10 17:32 |
iTunes Rekening | Stefaanxd | Archief | 3 | 11-08-08 12:30 |
|
|