//

Rekening loopt vanzelf op

Rekening loopt vanzelf op discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ja, een gepaste titel kon ik niet bedenken. Deze was het meest relevante. Ik heb een iPhone 5s met een aantal apps die er al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-08-14, 22:53
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard Rekening loopt vanzelf op

Ja, een gepaste titel kon ik niet bedenken. Deze was het meest relevante.
Ik heb een iPhone 5s met een aantal apps die er al lang op staan.
Sinds een paar dagen merk ik dat mijn telefoonrekening vanzelf oploopt zonder dat ik iets doe met de iPhone. Normaal gezien betaal ik een vast bedrag via de werkgever waar alles in vervat is (gratis bellen en data, ook buitenland). Maar andere kosten zoals spelletjes en aankopen zitten daar niet in.
Data roaming, MMS, staat allemaal af.
Ik heb nooit iets gekocht en nergens een abonnement op genomen. Ik gebruik al een jaar dezelfde apps. Onlangs heb ik 3 gratis apps gedownload uit de app store: solitaire, sudoku en buienalarm.

Ik heb zitten piekeren hoe dat nu komt. Ik speel die twee spelletjes eigenlijk niet. Maar buienalarm stuurt me af een toe een bericht met de vermelding dat het gaat regenen. Zou het kunnen dat die diensten aangerekend worden?

(provider is Mobistar, België)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-08-14, 23:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 18.0.1
• iPadOS 17.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.083
Standaard

Bij Apple's iOS betaal je Apps en diensten via je Apple ID.

Dat kan o.a. via een creditcard of iTunes cadeaukaarten, maar volgens mij niet via je telefoonrekening bij je provider.

Dan zou het in jouw geval dus om belminuten, SMS, of dataverbruik gaan.

Krijg je daar geen gespecificeerde rekening van?

Hoe zie je dat de rekening oploopt?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 29-08-14, 07:31
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

Je kan van de provider een app installeren waarmee je ziet wat je sinds vorige factuur verbruikt hebt en wat je moet betalen.
Je verbruik opvolgen | Mobistar

We hebben een budget voor SMS, bellen en data (ook vanuit en naar buitenland inbegrepen). Je kan dat onder andere in die app zien. Dat is nog steeds niet overschreden. Er staat nog één extra vermelding bij : 'buiten bundel'. Hierin is al het andere vervat, kosten voor spelletjes, parking, ...
Deze 'buiten bundel' vermelding loopt constant op, ten teken dat er ergens iets aangerekend wordt. Helaas kan je niet zien WAT er aangerekend wordt. Zelfs de provider kan (of wil?) op hun systeem niet zien wat er aangerekend wordt. Pas vanaf de volgende factuur kan je dat zien.
In tussentijd loopt de factuur natuurlijk op. Frustrerend.
  #4  
Oud 29-08-14, 08:17
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 18.0.1
• iPadOS 17.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.083
Standaard

In NL is "buiten bundel" vaak voor bellen in het buitenland.

Kan dat een rol spelen?
  #5  
Oud 29-08-14, 08:20
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

Dat is voor bepaalde abonnementen hier ook zo.
Maar niet voor mijn abonnement. Zoals ik al zei is bellen in en naar het buitenland inbegrepen in het budget, alsook SMS.
En dat is nog lang niet overschreden.
De teller loopt constant op terwijl ik niet eens in het buitenland zit (ik heb hier geen buitenlands netwerk).
  #6  
Oud 29-08-14, 17:09
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Vreemd inderdaad. Echter, je provider kan echt wel zien waar die kosten vandaan komen. Als ze je afschepen met dat ze dat niet kunnen, moet je daar geen genoegen mee nemen. Ik zou er gewoon nog een keer achteraan gaan en om opheldering vragen waar die kosten nu vandaan komen.

Succes!
  #7  
Oud 29-08-14, 18:57
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

Ze houden echt vol dat ze dit nu niet kunnen zien. Pas vanaf de volgende factuur.
Maar dan kan ik het natuurlijk ook zien, dan hoeft het niet meer.
Op diverse fora zijn dezelfde situaties terug te vinden. Klanten die een bedrag 'buiten bundel' zien, en Mobistar wil/kan de oorzaak niet mededelen.
  #8  
Oud 31-08-14, 09:09
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

Ondertussen ben ik zo goed als zeker dat het aan die app ligt. De app van buienalarm verwijderd, en de oplopende kosten zijn gestopt. Nergens vind ik iets over kosten bij die app. Nooit iets moeten bevestigen ivm kosten. Hoe kan dit nu?
  #9  
Oud 31-08-14, 10:33
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 18.0.1
• iPadOS 17.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.083
Standaard

Dat lijkt mij nog steeds sterk.

Post je hier wat het was (dit of iets anders) nadat je de specificatie hebt ontvangen?
  #10  
Oud 31-08-14, 10:48
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

Specificaties?
Factuur zal je bedoelen? Ik zal zeker laten waten wat uiteindelijk het probleem is. Alle tips en ideeën zijn welkom
  #11  
Oud 31-08-14, 22:00
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Een heel vreemd probleem zeg. Ik heb ook al een tijdje buienalarm, maar nog niet iets onverklaarbaars voorgehad in de post 'buiten bundel'
Heel benieuwd wat er nu precies in rekening wordt gebracht. Gaat het om een groot bedrag?
  #12  
Oud 12-09-14, 13:54
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

Ondertussen heb ik gemerkt dat de rekening 'buiten bundel' ook oploopt zonder de app van buienalarm. Daar zit het probleem dus niet.
Ik snap er niets van. Ik doe alleen maar dingen die in het abonnement zitten : sms'en en bellen, data.
Het vervelende is : wij zijn al ruim 12 dagen bezig aan een volgende maand en ook die loopt weer op.
Ik heb nog steeds geen factuur ontvangen van de vorige maand, en kan dus nog altijd niet zien wat er vorige maand (en deze maand) mis gaat.
Frustrerend, die Mobistar....
  #13  
Oud 15-09-14, 17:11
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Inmiddels al een factuur gehad?
  #14  
Oud 24-10-14, 20:06
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

OK, het is al een tijdje geleden, maar ben nu wat wijzer geworden.
Het is een software probleem en probleem met de App bij Mobistar, ondanks dat men dat niet wil toegeven. Op de uiteindelijke facturen worden er geen extra of vreemde kosten aangerekend. Case closed zeker ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone rekening.. bengt Vodafone 21 07-01-13 09:35
Hoge rekening Steeven iPhone algemeen 1 08-05-12 16:42
Mega rekening danaaa iPhone algemeen 15 16-11-11 23:10
internet rekening sa-jaws Odido (T-Mobile) 0 22-02-10 17:32
iTunes Rekening Stefaanxd Archief 3 11-08-08 12:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:50.