iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Eigen App in App Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16039-eigen-app-app-store.html)

ideveloper 08-05-09 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin (Bericht 284524)
Ja, dat vroeg ik me dus ook af. Tenminste, of je nu met SDK 3.0 mag compileren. Het lijkt me niet dat je met 3.0 als active SDK mag inleveren. Volgens mij gaat dat niet goed werken op huidige devices. Maar als je dus wel voor 2.2 mag compilen met de 3.0 SDK, zou dat de oudere SDK overbodig kunnen maken.

Ik maak sinds het uitkomen van de SKD 3.0 al geen gebruik meer van de oude SDK, maar compileer gewoon voor 2.1 en lever die versie in. Dat gaat prima. iFacts / CDA Vandaag zijn daar beide mee gemaakt.

Verder denk ik dat apple bedoeld dat het moet werken op een telefoon met 3.0, zodat als mensen straks upgraden de Apps nog wel blijven werken.

Het grote nadeel is natuurlijk dat je nu zowel een 3.0 iPhone als een 2.2.1 iPhone nodig hebt om te kunnen testen. En ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen 2 iPhones heeft liggen.

Thaurin 08-05-09 13:22

Ik heb mijn iPhone nog op 2.2.1 om die reden. Gelukkig hebben collega's 3.0 draaien. Voor mij vertoont de 3.0 simulator verder ook de problemen die op de device zelf voorkomen, dus kan ik daar zelf mee aan te slag.

En ik denk dat je gelijk hebt wat de rest betreft. Het klinkt in elk geval wel het meest logische.

gekkepietje 08-05-09 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 284554)
Het grote nadeel is natuurlijk dat je nu zowel een 3.0 iPhone als een 2.2.1 iPhone nodig hebt om te kunnen testen. En ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen 2 iPhones heeft liggen.

Dat probleem wordt in de toekomst alleen maar groter. Er komen steeds meer firmwares en aangezien niet iedereen altijd naar de laatste upgrade, moet je steeds meer verschillende versies ondersteunen. Misschien is een VMWare voor de iPhone wel wat... ;)

danielpunt 11-05-09 11:42

Binnenkort vraag ik ook mijn eigen developer account aan. Heb er nu eentje van mijn werk en ik ben nu al een paar weken bezig met een App voor OS 3.0 die met de lancering van 3.0 in de app store moet staan :)

Helaas kan ik jullie nog niks laten zien, maar ik houd jullie wel op de hoogte.

iMario 11-05-09 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 283561)
Aha, bedankt. En ik zag zojuist dat je de feedback functie al gebruikt hebt :-)

Misschien een idee om er een zoekfunctie in te bouwen? Zodat je kan zoeken op gebeurtenissen per bepaalde categorie en zo, lijkt me erg handig!

ideveloper 11-05-09 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 285464)
Misschien een idee om er een zoekfunctie in te bouwen? Zodat je kan zoeken op gebeurtenissen per bepaalde categorie en zo, lijkt me erg handig!

Dat is inderdaad een veel gehoorde wens.

We zijn nu eerst bezig met de Engelse versie. Als dit een succes wordt en de tijd laat het toe, dan gaan we zeker een zoek-functie inbouwen.

nkooiker 13-05-09 13:59

Waar hebben jullie je beta-testers vandaan gehaald? Een groepje van een man of 5 a 10 lijkt me eigenlijk wel handig voor future releases van mijn kant. :)

libia 13-05-09 15:29

je kunt bijvoorbeeld op iBetaTest een beta beschikbaar stellen ;)

juulie 13-05-09 21:30

Hoe zit het eigenlijk met uitbetalen? Gaat het nu wel een beetje vlot of nog steeds zo moeilijk?

danielpunt 26-05-09 16:11

Ik heb nu ook toegang tot de iPhone Developer Portal :) De OS 3.0 beta 5 is al geïnstalleerd en mijn eigen applicatie ook al. Over een paar dagen kan ik wel een screenshot laten zien, ik heb nu nog wel wat werk te doen.

Thaurin 26-05-09 16:17

Ik wacht nog steeds op goedkeuring, dus ik post nog geen screenshots. 't Is zo sneu als er dan geen App Store link bij staat. ;) Daarnaast kan-ie altijd nog worden afgekeurd!

Ik denk dat 't een love-it-or-hate-it app is. In ieder geval wat het voor mij een instrument voor het leren van de basisconcepten!

ronald24e 31-05-09 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker (Bericht 286160)
Waar hebben jullie je beta-testers vandaan gehaald? Een groepje van een man of 5 a 10 lijkt me eigenlijk wel handig voor future releases van mijn kant. :)

Bij deze wil ik me trouwens ook wel als beta tester aanmelden mocht er behoefte aan zijn.
Ook op ibetatest heb ik me inmiddels geregistreerd.

danielpunt 01-06-09 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin (Bericht 289333)
Ik wacht nog steeds op goedkeuring, dus ik post nog geen screenshots. 't Is zo sneu als er dan geen App Store link bij staat. ;) Daarnaast kan-ie altijd nog worden afgekeurd!

Ik denk dat 't een love-it-or-hate-it app is. In ieder geval wat het voor mij een instrument voor het leren van de basisconcepten!

Inderdaad, dat is wel beter. Een screenshot volgt dus wanneer het in de App Store staat. Mijn omgeving is in ieder geval wel enthousiast :)

Vinno 02-06-09 09:38

Ga hier ook maar eens mee beginnen denk ik. Vroeger veel op school aan programmeren enzo gedaan, kijken of het me nog een beetje lukt :)

Thaurin 08-06-09 21:04

Mijn eerste app staat sinds enkele dagen in de App Store! Deze is voor de fans van Knight Rider. :)

iKITT [App Store], Gratis
- KITT soundboard met equalizer visualization bekend van de serie
- Dashboard met snelheidsmeter zoals gezien in de serie

http://www.mentation.nl/thanatist/pics/IMG_0012.jpghttp://www.mentation.nl/thanatist/pics/IMG_0020.jpg

http://www.mentation.nl/thanatist/pics/IMG_0033.jpg

sossienl 08-06-09 21:46

Ik heb hem toegevoegd aan appsstore.nl : Appsstore.nl - Nieuw iKITT (Gratis). Alle iPhone applicaties van Nederlandse bodem op een rij!

Thaurin 08-06-09 21:53

Wooh, thanks! Het is een eerste poging en ik heb er het hele proces mee kunnen doorlopen, maar mensen lijken 't leuk te vinden.

ideveloper 09-06-09 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin (Bericht 293006)
Wooh, thanks! Het is een eerste poging en ik heb er het hele proces mee kunnen doorlopen, maar mensen lijken 't leuk te vinden.

Zeker leuk, ik ben ook even bezig geweest met een iKITT, maar goed dat ik het project niet heb doorgezet. Ga hem gelijk downloaden.

Bomans 09-06-09 10:36

Leuke app (iKITT), brings back memories. :D

Thaurin 09-06-09 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 293275)
Zeker leuk, ik ben ook even bezig geweest met een iKITT, maar goed dat ik het project niet heb doorgezet. Ga hem gelijk downloaden.

Ja ik "schrok" wel effe toen ik Phone Rider [App Store] tegenkwam voordat ik ermee klaar was, maar die app is toch anders. Bevat geen (c) KITT samples. ;) Misschien was hij bang voor een cease-and-desist. Wat wel leuk is dat-ie de mic gebruikt... iets wat niet mogelijk was met AudioFoundation in 2.2. :(

Ik ga dat denk ik wel proberen in een update. Of ik dan AudioFoundation blijf gebruik is de vraag. In 3.0 bestaat er wel een class voor recording, dus misschien kan ik zonder AudioQueue af.

@Bomans: Bedankt!

edward007 10-06-09 16:45

Mijn app, Cheapspotter, is eindelijk in de app store!

iMario 10-06-09 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edward007 (Bericht 294107)
Mijn app, Cheapspotter, is eindelijk in de app store!

Wat is het? Zoiets als AppSniper?

edward007 10-06-09 17:12

Nee totaal niet.

Het is prijsinformatie van diverse elektronicaproducten.

Als je bijv. in de Mediamarkt staat kun je even kijken of de prijs van die LCD tv daar goed is, of juist niet en je het beter elders kan kopen ;)
Ik heb overigens wat promocodes naar iPhoneclub gestuurd.

juulie 13-06-09 02:06

Waar haalt de app zijn prijzen vandaan? word dit door users zelf toegevoegd of?

leonhanewacker 13-06-09 19:59

Heey:)

Misschien een beetje teveel van het goede, maar: Is het mogelijk dat ik een klein stukje code kan zien van de iPhone apps? Ben wel geïnteresseerd hoe het eruit ziet.

timneutel 13-06-09 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leonhanewacker (Bericht 295554)
Heey:)

Misschien een beetje teveel van het goede, maar: Is het mogelijk dat ik een klein stukje code kan zien van de iPhone apps? Ben wel geïnteresseerd hoe het eruit ziet.

je kan gewoon naar apple.com/developer gaan om sample code te zien, of bedoelde je dat niet?

leonhanewacker 13-06-09 23:18

aah ok:) Ik zal even kijken

oentje13 14-06-09 21:50

Hey, even een vraagje, hoe word je betaald als iphone developer? Wordt het geld op je creditcard rekening gestort? Kben zelf namelijk 15, ik heb geen creditcard, mag er geen van mijn ouders, en mag die van mijn ouders denk ik ook niet gebruiken, zou het dus mogelijk zijn om via paypal te betalen? (er wordt dan een soort van tijdelijk creditcard nummer aangemaakt.) Zo niet, dan ben ik bij deze op zoek naar iemand die mijn app (ik ben er nog mee bezig) voor mij wil publiceren... Misschien wel tegen een deel van de omzet... :)

ideveloper 15-06-09 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oentje13 (Bericht 296169)
Hey, even een vraagje, hoe word je betaald als iphone developer? Wordt het geld op je creditcard rekening gestort? Kben zelf namelijk 15, ik heb geen creditcard, mag er geen van mijn ouders, en mag die van mijn ouders denk ik ook niet gebruiken, zou het dus mogelijk zijn om via paypal te betalen? (er wordt dan een soort van tijdelijk creditcard nummer aangemaakt.) Zo niet, dan ben ik bij deze op zoek naar iemand die mijn app (ik ben er nog mee bezig) voor mij wil publiceren... Misschien wel tegen een deel van de omzet... :)

Het geld kan gewoon op je nl bankrekeningnummer gestort worden.

Alleen om een developer account aan te schaffen heb je waarschijnlijk wel een creditcard nodig.

gekkepietje 15-06-09 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 296313)
Alleen om een developer account aan te schaffen heb je waarschijnlijk wel een creditcard nodig.

Ging dat niet via de Apple Store? Volgens mij kun je daar ook op andere manieren betalen.

oentje13 15-06-09 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 296313)
Het geld kan gewoon op je nl bankrekeningnummer gestort worden.

Alleen om een developer account aan te schaffen heb je waarschijnlijk wel een creditcard nodig.

Ok bedankt!

juulie 16-06-09 01:23

Tip:
Gebruik Neteller, is zo opgezet, en je kan geld depositen met IDEAL (=instant) en zo kan je ook een (virtuele) credit card aanmaken :)

oentje13 16-06-09 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juulie (Bericht 296738)
Tip:
Gebruik Neteller, is zo opgezet, en je kan geld depositen met IDEAL (=instant) en zo kan je ook een (virtuele) credit card aanmaken :)

Ik heb geen ideal :S

DouweM 16-06-09 07:31

Als je internetbankieren hebt bij één van de grote banken (ABN, Rabo, SNS, ING, Fortis) heb je ook iDEAL.

oentje13 16-06-09 14:14

ik heb dus geen internetbankieren, maar ik ken vast wel iemand vinden die dat wel heeft, dus dat lukt wel :)

Thaurin 19-06-09 18:40

Ik sta trouwens verbaasd over de download aantallen van iKITT. Ik stond een aantal dagen op nummer #1 van de Entertainment top (Nederlandse store) en nummer #2 van de totale top (Nederlandse store). In Nederland was de app een paar dagen terug denk ik totaal zo'n 15.000 keer gedownload.

Nou snap ik niet waarom het in Nederland nu zoveel populairder zou zijn dan in andere landen. Je publiceert het immers wereldwijd. Het is geen toeval dat het in de NL store nou juist veel meer wordt gedownload dan elders. Heeft iemand hier een verklaring voor?

libia 19-06-09 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin (Bericht 301925)
Ik sta trouwens verbaasd over de download aantallen van iKITT. Ik stond een aantal dagen op nummer #1 van de Entertainment top (Nederlandse store) en nummer #2 van de totale top (Nederlandse store). In Nederland was de app een paar dagen terug denk ik totaal zo'n 15.000 keer gedownload.

Nou snap ik niet waarom het in Nederland nu zoveel populairder zou zijn dan in andere landen. Je publiceert het immers wereldwijd. Het is geen toeval dat het in de NL store nou juist veel meer wordt gedownload dan elders. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Half nederland leest iPhoneclub :P

SkyTrix 19-06-09 19:27

Ik heb momenteel ook enkele apps in de App Store:

MTB-You: België
Een app voor mountainbikers waarmee je de toertochten uitgebreid kan bekijken voor de komende 30 dagen. Data wordt gecached zodat je niet telkens een internetverbinding nodig hebt.

iTunes Store

MTB-You: Nederland
Een app voor mountainbikers waarmee je de toertochten uitgebreid kan bekijken voor de komende 30 dagen. Data wordt gecached zodat je niet telkens een internetverbinding nodig hebt.

iTunes Store

Math Practice
Een app waarmee je je brein wat kan trainen. Je krijgt (simpele) op -en aftrekoefeningetjes die je binnen een bepaalde tijd moet oplossen.

iTunes Store

Matisse 24-06-09 00:11

Sinds augustus vorig jaar heb ik een app in de AppStore, maar aangezien ik hier nog geen reclame gemaakt heb, ga ik dat toch even doen :)

BPM Shaker (iTunes link)
Zoals de naam al zegt, kan je schudden om het tempo van je muziek te bepalen ipv te tappen zoals de meeste bpm counters. Daarnaast zit er ook een metronoom op.

De leukste review die ik gekregen heb komt uit de US:
Citaat:

Finaly a met that can keep time and the shake instead of tap is much more acutate well worth the price. I've downloaded the free mets and this one blows them out of the water. Thank you for making a usful app.

Thaurin 24-06-09 00:17

Haha, yeah, gotta love those reviews. Met zoveel mensen die toegang hebben tot je app, sta ik soms verbaasd over hoe blij mensen kunnen zijn met iets wat eigenlijk best simpel is. Of doe ik mezelf nou weer tekort. ;) Erg leuke emails gekregen ook.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.