iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Eigen App in App Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16039-eigen-app-app-store.html)

iGregor 05-04-09 12:52

De apps die ik genoemd heb zijn nog niet allemaal in de App Store.
Bovendien is de EuroChecker die jullie te zijn krijgen een kopie van mijn app. (helaas zijn er mensen die kopieeren)

Ik heb zelf even tvgidsje bekeken, bij mij loopt alles gewoon goed. :S

Malork 05-04-09 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gregor (Bericht 274849)
De apps die ik genoemd heb zijn nog niet allemaal in de App Store.
Bovendien is de EuroChecker die jullie te zijn krijgen een kopie van mijn app. (helaas zijn er mensen die kopieeren)

Ik heb zelf even tvgidsje bekeken, bij mij loopt alles gewoon goed. :S

No offence, maar de EuroChecker die er nu staat was al in de AppStore voordat je de jouwe submitte; volgens mij was hij gewoon eerder, en heeft het niks met kopieren te maken....

iGregor 05-04-09 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Malork (Bericht 274853)
No offence, maar de EuroChecker die er nu staat was al in de AppStore voordat je de jouwe submitte; volgens mij was hij gewoon eerder, en heeft het niks met kopieren te maken....

Nee hoor...
Ik huur freelancers die het voor mij doen, en laat SmartMobileTech mij nou eens bekend voorkomen, net een paar dagen nadat ik de opdracht heb gepost op het internet. Dat noem ik "te toevallig"

gekkepietje 05-04-09 19:37

Citaat:

We are unable to activate your iPhone Developer Program membership.
Ik kreeg die melding ook. Paar weken later werkte het weer. Blijkbaar kwam dit omdat er iets niet klopt met je aanvraag en hij dan "on hold" wordt gezet. Waarom dat bij mij was weet ik niet, maar na een tijdje wachten kreeg ik uiteindelijk wel toegang.

Thaurin 05-04-09 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 274961)
Ik kreeg die melding ook. Paar weken later werkte het weer. Blijkbaar kwam dit omdat er iets niet klopt met je aanvraag en hij dan "on hold" wordt gezet.

Hmmm, ik heb maanden terug ook een aanvraag gedaan, maar ben toen gestopt op het moment van betaling. Volgens mij blijft de aanvraag dan gewoon open staan, want je kunt vervolgens niet meer via de normale manier aanvragen. In plaats daarvan krijg je een herrinnering per e-mail dat je de aanvraag nog moet afronden. Wat een gedoe.

Thaurin 06-04-09 15:57

Please to welcome deze nieuwe Hollandse developer in Apple's Development Program! :)

Het probleem bij mijn activatie was dat het adres waarmee ik mijn Apple ID had geregistreerd niet overeen kwam met mijn billing address. Ik gebruik nu een nieuw Apple ID en heb inmiddels toegang tot de development portal.

All hail Thanatist Software into the fray! :)

sossienl 06-04-09 16:03

Welkom! Altijd leuk om een nieuwe Nederlandse developer te mogen verwelkomen. Al concrete plannen?

Thaurin 06-04-09 17:55

Ik was ergens mee bezig ja, vooral om kennis te maken met alles natuurlijk. Ik kan je wel vertellen dat als je applicaties als iPity nutteloos en onzin vindt, je dit ook niet gaat waarderen. ;) Mijn collega's en ik hebben ons en elkaar er anderzijds wèl kostelijk mee vermaakt (al gaat de lol er aardig snel af natuurlijk). Voor mij hoeft een app geen algemeen nut te dienen. Als je er een paar keer mee kunt lachen, is het al goed.

Net zoals iPity zal het wel om wat copyrighted materiaal draaien; de applicatie zal dan (als 'ie ooit af komt ;)) ook gewoon gratis worden, een fan tribute. De uitvoering vind ik echter wel enorm geslaagd met mooie graphics, zeker als je een fan bent. Kortom, 't is een leuke app waarmee ik audio, animation, meerdere views/controllers, Core Location, iPhone orientation overgangen en een aantal andere basisprincipes kan leren kennen en toepassen.

Het is zeker geen revolutionaire of innovatieve app, behoort steevast in de met fart-apps besmeurde "Entertainment" categorie en zal nooit benoemd worden als must-have iPhone app, maar dat zal me allemaal erg weinig gaan boeien! :)

Malork 09-04-09 09:09

gisteren ook mijn eerste, totale nonsens fun-entertainment App gesubmit; meer om te kijken hoe het allemaal gaat en uitziet. Al met al viel het toch tegen, niet zozeer met de provisioning enzo, maar dat je met de SDK 3.0 beta (volgens de omschrijving) geen Apps kon submitten. Daarom maar op m'n iMac de SDK 2.2.1 gezet en vervolgens alles doorlopen.

En nu maar wachten...

Thaurin 09-04-09 09:22

Ik heb dit ook gelezen en heb daarom (thuis) SDK 3.0 nog niet geinstalleerd. Er zijn echter wel mensen die beweren dat ze gewoon SDK 3.0 en bijbehorende Xcode hebben geinstalleerd en een 2.2.1 build hebben gesubmit die is goedgekeurd.

Laat effe weten als je app er doorheen is!

ideveloper 09-04-09 09:27

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Malork (Bericht 276017)
gisteren ook mijn eerste, totale nonsens fun-entertainment App gesubmit; meer om te kijken hoe het allemaal gaat en uitziet. Al met al viel het toch tegen, niet zozeer met de provisioning enzo, maar dat je met de SDK 3.0 beta (volgens de omschrijving) geen Apps kon submitten. Daarom maar op m'n iMac de SDK 2.2.1 gezet en vervolgens alles doorlopen.

En nu maar wachten...

Op zich moet je met de 3.0 beta SDK ook gewoon apps submitten. Tenminste iFacts heb ik gewoon met de 3.0 beta SDK gemaakt, natuurlijk eerst de active SDK op 2.1 gezet.

Malork 09-04-09 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 276023)
Op zich moet je met de 3.0 beta SDK ook gewoon apps submitten. Tenminste iFacts heb ik gewoon met de 3.0 beta SDK gemaakt, natuurlijk eerst de active SDK op 2.1 gezet.

Ha, ja dat had ik ook al gedacht, maar omdat het mijn eerste App was wilde ik het maar even op de oude manier doen.

@Thaurin: natuurlijk! Verwacht alleen niet teveel van het dingetje; het is meer voor de 14-jarigen en ik had het tussendoor mijn 2 andere projectjes gemaakt ;)

Thaurin 09-04-09 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Malork (Bericht 276026)
@Thaurin: natuurlijk! Verwacht alleen niet teveel van het dingetje; het is meer voor de 14-jarigen en ik had het tussendoor mijn 2 andere projectjes gemaakt ;)

De volgende fart app sensatie?? :eek: :D

Malork 09-04-09 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin (Bericht 276043)
De volgende fart app sensatie?? :eek: :D

Nee zo banaal niet, maar wel een bepaald 'Jamba' gehalte. Grappige is dat ik die App zo in elkaar had; het alles regelen voor de App store kostte meer tijd :D

lnn.art 09-04-09 16:35

Zolang je niet een overkill aan reclame gaat maken hier, dan is het goed.. ;|)

Malork 09-04-09 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art (Bericht 276130)
Zolang je niet een overkill aan reclame gaat maken hier, dan is het goed.. ;|)

Nee hoor, ik zal om de 10 posts een irri flashende banner plaatsen in plaats van om de 5 posts :P

Myrdhin 28-04-09 14:30

Gisteravond de laatste aanpassingen aan mijn spelletje gemaakt. Ik wilde wat leuks hebben om mee aan de slag te gaan. Objective-C had ik vrij snel door, maar het meeste tijd gaat toch echt wel zitten in het "weten" welke functionaliteiten er allemaal in Cocoa zitten en hoe je die het beste kan gebruiken.

Het is wel een heel gedoe om Xcode goed te laten compileren voor Ad-Hoc of App Store distributie, gelukkig is dat allemaal gelukt. Nu nog wat screenshots maken, een pakkende omschrijving uit de mouw schudden :D en de website in orde maken.

Dan de applicatie echt uploaden naar Apple. Het is wel leuk om er zo mee bezig te zijn. Op naar het volgende project.

Thaurin 28-04-09 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Myrdhin (Bericht 281697)
Objective-C had ik vrij snel door, maar het meeste tijd gaat toch echt wel zitten in het "weten" welke functionaliteiten er allemaal in Cocoa zitten en hoe je die het beste kan gebruiken.

Inderdaad, er gaat zeker niet zoveel tijd zitten in het leren van een nieuwe taal ten op zichte van het leren van nieuwe frameworks en de karakteristieken ervan. Waar ik wel (nog steeds) aan moet wennen zijn de conventies van die taal zoals alloc/init, reference counting, delegation, etc. waardoor ik nog steeds dingen vergeet te doen of verkeerd intik, waardoor ik weer compiler errors krijg. :mad: Dat tegenover bekende talen waarbij je achter elkaar doortikt zonder probleem of compiler fout.

Gelukkig is Cocoa best wel fijn om mee te werken. :)

Citaat:

Het is wel een heel gedoe om Xcode goed te laten compileren voor Ad-Hoc of App Store distributie, gelukkig is dat allemaal gelukt.
AdHoc ga ik deze week maar eens proberen! Dan nog de graphics updaten en dan stuur ik mijn eerste poging ook richting de AppStore. :)

gekkepietje 28-04-09 17:51

Ik heb van het weekend mijn meest recente creatie gesubmit. Maar hij staat nog steeds op "In Review"...

Myrdhin 28-04-09 20:54

Applicatie is net gesubmit naar Apple.. Kijken hoe lang het review proces duurt.

ideveloper 28-04-09 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Myrdhin (Bericht 281829)
Applicatie is net gesubmit naar Apple.. Kijken hoe lang het review proces duurt.

Ongeveer 7 dagen op dit moment.

Heb je misschien al een screenshot voor ons?

Myrdhin 28-04-09 23:10

Eerst zorgen dat de applicatie geaccepteerd is, misschien dat iPhoneClub dan een review wil schrijven ofzo, dan komen de screenshots vanzelf.

Verwacht er ook niet teveel van. Het is voor mij een leuke en leerzame oefening geweest. Je moet ergens beginnen en daarna verder kijken wat er mogelijk is. Op mijn werk hadden ze al een leuk idee voor een volgende app. Dus ik kan weer lekker verder programmeren.

juulie 01-05-09 21:30

Ik kap ermee, nadat mijn applicatie eindelijk was geaccepteerd (na 2 review proccesen en nog veel meer problemen die vertraging opleverde) werd ie na 30 min verwijdert, zonder dat ik een mailtje ofzo kreeg met de reden.

Na 20 mailtjes en 5 telefoontjes (no kidding) was ik er
uiteindelijk wel achter gekomen: programma was te duur, hoewel een security programma voor bedrijven best wel wat mag kosten vind ik.

Nu heb de prijs dus veranderd na het advies van een mailtje dat ik kreeg van itunes connect, ook een mailtje terug gestuurd. Maar nog steeds niet in de store (dit was overigens 3 weken geleden)

Ik denk dat ik maar eens naar google android ga kijken

libia 01-05-09 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juulie (Bericht 282600)
Ik kap ermee, nadat mijn applicatie eindelijk was geaccepteerd (na 2 review proccesen en nog veel meer problemen die vertraging opleverde) werd ie na 30 min verwijdert, zonder dat ik een mailtje ofzo kreeg met de reden.

Na 20 mailtjes en 5 telefoontjes (no kidding) was ik er
uiteindelijk wel achter gekomen: programma was te duur, hoewel een security programma voor bedrijven best wel wat mag kosten vind ik.

Nu heb de prijs dus veranderd na het advies van een mailtje dat ik kreeg van itunes connect, ook een mailtje terug gestuurd. Maar nog steeds niet in de store (dit was overigens 3 weken geleden)

Ik denk dat ik maar eens naar google android ga kijken

wat een gezeik zeg! als het te duur is, merk je dat wel doordat het niet verkoopt... maar apple kan niet van te voren beslissen dat het te duur is!

Thaurin 02-05-09 01:34

Precies, wat hebben zij daar nou eigenlijk mee te maken? Ik snap Apple's rol wel en zij zijn uiteindelijk distributeur, maar zou een vrije markt waarin alles mogelijk is niet veel interessanter zijn? Erg pijnlijk, vooral voor de kleine developer die zijn hart en ziel in z'n app stort.

juulie 02-05-09 02:01

tsja volgens hun kon mijn applicatie tot verwarring bij consumenten leiden vanwege zijn hoge prijs.

Het is dan ook geen applicatie voor de gewone consument, maar voor bedrijven, maar zelfs als ik de prijs verlaag en hun een bericht stuur krijg ik niks terug of word men applicatie niet terug in de store gezet!

libia 02-05-09 11:33

Het is gewoon echt gemeen eigenlijk. Iemand stopt maanden/jaren tijd in de development van een app, dan betaal je 100 dollar, om alleen maar te horen dat je app er niet in komt!

juulie 02-05-09 11:58

Ja echt, ik wil dan ook overstappen naar android...
Iemand hier ervaring mee?

Donkersgoed 02-05-09 13:34

Na een periode van stilte brengt Coding Dutchmen nu twee nieuwe applicaties uit. Waar we ons de vorige keer richten op utilities zijn we deze keer een nieuwe richting ingeslagen; we zijn begonnen met de ontwikkeling van games! :cool:

De eerste applicatie die we gemaakt hebben is Uforoids, een retro-stijl space shooter waarbij je grote meteorieten kapot moet schieten met kleine asteroïden. De game speelt heel intuïtief en heeft een ontzettend hoge verslavingsfactor. Bovendien komen er in de volgende update een groot aantal nieuwe features aan! :D Link: iTunes Store

De tweede applicatie is meer een gimmick, maar waarschijnlijk voor sommige mensen veel bevredigender. In Dart Anyone! kun je een foto maken van een willekeurig object of persoon en daar dartpijltje op gooien. De applicatie is perfect voor degenen onder jullie die je frustratie naar je baas of stiefmoeder willen uiten, maar daar liever niet mee in de problemen willen komen. :p Link: http://itunes.apple.com/WebObjects/M...312820596&mt=8

Natuurlijk horen we graag wat jullie van onze apps vinden, dus post in deze thread al je opmerkingen en suggesties, dan gaan wij er mee aan de slag!

Luc
Coding Dutchmen

gekkepietje 03-05-09 13:29

Yay, hij staat er op. Duurde iets minder dan 7 dagen.

Het is een spelletje met de naam "Simon Sings". Je moet steeds een patroon van noten nazingen, in de juiste volgorde en de juiste toonhoogte.

Het is maar een heel simpel spelletje, maar ik vond het gewoon leuk om te maken. ;-) Gratis, dus probeer het eens uit! :-)

iTunes Store

ideveloper 03-05-09 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 282981)
Yay, hij staat er op. Duurde iets minder dan 7 dagen.

Het is een spelletje met de naam "Simon Sings". Je moet steeds een patroon van noten nazingen, in de juiste volgorde en de juiste toonhoogte.

Het is maar een heel simpel spelletje, maar ik vond het gewoon leuk om te maken. ;-) Gratis, dus probeer het eens uit! :-)

iTunes Store

Geinig spel, zeker een orgineel concept.

De geluiden zijn mij mij wel heel erg zacht. Ik kan het eingelijk alleen met een hoofdtelefoon spelen. Heb jij daar geen last van?

Thaurin 03-05-09 15:48

Zeker leuk. Ik zuig alleen ernom in dat spel, niet toonvast. ;) Maar ik neem aan dat je de catacomben van AudioQueue hebt overmeesterd om dit klaar te spelen? Respect. ;)

gekkepietje 03-05-09 16:45

Thanks!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 282993)
De geluiden zijn mij mij wel heel erg zacht. Ik kan het eingelijk alleen met een hoofdtelefoon spelen. Heb jij daar geen last van?

Ja, het geluid is vrij zacht.

Ik neem de audio op met AudioQueue's maar het afspelen gaat met de SoundEffect klasse van Apple en die gebruikt een "system sound". Als je een AudioSession maakt voor recording, dan zijn system sounds blijkbaar opeens een stuk zachter.

De oplossing is -- denk ik -- om de geluiden ook af te spelen met een AudioQueue, maar ik dacht dat ik er misschien zo wel mee weg kon komen. Blijkbaar niet. ;-)

iMario 04-05-09 18:33

Heb iFacts net even gedownload in de App Store, lijkt me een interessante app!

En natuurlijk om de developers te steunen. :)

ideveloper 05-05-09 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 283399)
Heb iFacts net even gedownload in de App Store, lijkt me een interessante app!

En natuurlijk om de developers te steunen. :)

Aha, bedankt. En ik zag zojuist dat je de feedback functie al gebruikt hebt :-)

iMario 05-05-09 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 283561)
Aha, bedankt. En ik zag zojuist dat je de feedback functie al gebruikt hebt :-)

Inderdaad. :D

Myrdhin 07-05-09 11:58

Applicatie is goedgekeurd en vanaf nu te vinden in de AppStore :D

Leds

Leds is a puzzle game based on the classic Lights Out game.

The goal is to turn on all the LEDs by pressing the buttons on the playing grid. Whenever you press a button LEDs will go on and off in a cross or knight pattern.

The game features several grid sizes ranging from 3x3 to 6x6, you can even wrap around the board edges to make it more challenging. Next to the standard Cross pattern is the Knight pattern. The Knight pattern uses the movement of a knight chess piece. And if you're really up to it you can play the game in 3-state mode, where every LED can be off, red or yellow. You can start with a grid in which where all the LEDs are off or use the random button to start with a random pattern to solve.

Features:
- Cross or knight pattern
- Different grid sizes
- Wrap around edges
- 2 or 3 LED states
- Generate a random playing grid to solve

webmaniac 07-05-09 13:06

Zoals ook al op de iphoneclub frontpage te lezen was staat de applicatie Lyrics nu online. Gemaakt onder de naam Moop.me door mij (o.a. ook Moby.app gemaakt) en de makers van iNap en File Info

Zie lyricsapp.net voor meer info.

nkooiker 08-05-09 11:36

Ik vraag me toch wel enigzins af of die 3.0 mededeling nou ook betekend dat je ze voor 3.0 moet compilen+inleveren, of mag je gewoon nog voor 2.x compilen zolang die ook maar (getest) werkt op 3.0? :)

Thaurin 08-05-09 11:53

Ja, dat vroeg ik me dus ook af. Tenminste, of je nu met SDK 3.0 mag compileren. Het lijkt me niet dat je met 3.0 als active SDK mag inleveren. Volgens mij gaat dat niet goed werken op huidige devices. Maar als je dus wel voor 2.2 mag compilen met de 3.0 SDK, zou dat de oudere SDK overbodig kunnen maken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.