iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Eigen App in App Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16039-eigen-app-app-store.html)

Matisse 24-06-09 00:24

Mss een topic starten waar iedereen zijn leukste/grappigste reviews kan posten? :)

oentje13 24-06-09 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matisse (Bericht 308585)
Sinds augustus vorig jaar heb ik een app in de AppStore, maar aangezien ik hier nog geen reclame gemaakt heb, ga ik dat toch even doen :)

BPM Shaker (iTunes link)
Zoals de naam al zegt, kan je schudden om het tempo van je muziek te bepalen ipv te tappen zoals de meeste bpm counters. Daarnaast zit er ook een metronoom op.

De leukste review die ik gekregen heb komt uit de US:

zou je mij miss uitkunnen leggen hoe je de accelerometer gebruikt in een applicatie? Ik had op internet gekeken naar wat tutorials, maar daar snapte ik niks van...

gekkepietje 24-06-09 20:16

Ergens in je code doe je dit:

Code:

UIAccelerometer* theAccel = [UIAccelerometer sharedAccelerometer];
theAccel.updateInterval = 1/50; // 50 Hz
theAccel.delegate = self;

Zodra je de delegate zet, begint hij events te sturen (in het voorbeeld 50x per seconde).

Je moet de delegate method implementeren:

Code:

- (void)accelerometer:(UIAccelerometer*)accelerometer
didAccelerate:(UIAcceleration*)acceleration
{
// Get the event data
UIAccelerationValue x, y, z;
x = acceleration.x;
y = acceleration.y;
z = acceleration.z;
// Process the data...
}

Je class moet wel aangeven dat hij naar het UIAccelerometerDelegate protocol luistert (in zijn @interface declaratie).

Let op: de accelerometer werkt niet op de Simulator, alleen op een device.

oentje13 24-06-09 20:50

Ok bedankt...

DrBob 25-06-09 21:55

APGAR Timer
 
Ik heb ook sinds kort een eigen app-je in de store. APGAR Timer is een, euh, ... APGAR Timer. Het is een soort klokje dat je helpt onthouden hoe snel de tijd vliegt bij reanimaties van pasgeboren baby's (het is dus een app-je voor artsen en verloskundigen). Het is zo'n soort ding dat ik, als kinderarts, nooit vind als ik het nodig heb. Daarom het ik het maar besloten om zo'n klokje in de iPhone te persen.

Glnn 26-06-09 21:13

Het blijft schaamteloos, maar toch ook een stukje zelfpromotie van mij..

Ik heb een Yes Or No applicatie in de appstore, met een iets ander jasje.
Want volgens mij is het uiterlijk van de app het belangrijkste..

iTunes Store

Het ging mij vooral om te kijken hoe de appstore zelf werkt, nuttige apps komen er natuurlijk ook aan :p

Malork 28-06-09 12:17

hmmmoke dan; ik heb ook al een tijdje een 'App' in de store staan, mede vanwege dezelfde reden als Glnn hierboven; het was een tijd gratis en stond de 1e week ook al op de 1e plaats, en dat terwijl het 3x niks is eigenlijk... maar toch blijken mensen hem te waarderen (als je kijkt naar het aantal 2-3-4-5-sterren stemmers...). Heb hem nu een maandje 'te koop' staan. Loopt natuurlijk niet meer storm en ik zit nog lang niet aan de $250-grens van Apple, maar ach.. In totaal is het al 12.000+ keer gedownload, waarvan ik denk toch zeker 11.700 keer gratis.

Linkje naar: Car Remote: Car Remote

Binnenkort komt er een heuse game van mij aan; ben momenteel bezig om professionele muziek ervoor te krijgen, hoewel het spel zelf 'simpel' is bevat het toch leuke features, statistics, effecten, etc. en wellicht toekomstig online scores.

VTX 28-06-09 19:43

iGangster
 
Ik heb gisteren iGangster gesubmit :)

Nu maar wachten en hopen dat ie goedgekeurd gaat worden!

Voor meer info over de game, zie: iphone-gangster.com

P-development 28-06-09 20:46

Pff duurt het momenteel bij jullie ook zo lang voor updates worden goedgekeurd? Ik heb morgen 14 dagen geleden een update ingediend voor een app, met een weliswaar redelijk grote verandering maar toch, 14 dagen?!

edward007 28-06-09 21:14

Heeft iemand al iets bereikt met push notifications? Die Apple docu's zijn zo onduidelijk...

ideveloper 28-06-09 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-development (Bericht 313422)
Pff duurt het momenteel bij jullie ook zo lang voor updates worden goedgekeurd? Ik heb morgen 14 dagen geleden een update ingediend voor een app, met een weliswaar redelijk grote verandering maar toch, 14 dagen?!

Ik heb 1 app al meer dan een maand in review staan.
Gisteren werd een andere app afgekeurd, die stond pas een week te wachten.
Het is dus echt per app verschillend lijkt wel.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VTX (Bericht 313369)
Ik heb gisteren iGangster gesubmit :)

Nu maar wachten en hopen dat ie goedgekeurd gaat worden!

Voor meer info over de game, zie: iphone-gangster.com

Ziet er erg gaaf uit, wat gaat de prijs worden?

VTX 28-06-09 22:27

De introductie prijs zal $1,99 worden. Na een tijdje (ik weet nog niet precies wanneer) zal hij duurder worden. Dit om de server kosten te kunnen dekken.

Glnn 29-06-09 09:38

Ziet er erg goed uit VTX!

Heb je nog speciale anti-piracy maatregelen getroffen..?

VTX 29-06-09 09:43

Ja, ik heb eea ingebouwd om piracy te detecteren. Dat is echt een groot nadeel van een online game. Momenteel draaien er 6 servers die betaald moeten worden en het is dan balen als 50%+ illegale accounts zouden zijn.

Thaurin 30-06-09 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P-development (Bericht 313422)
Pff duurt het momenteel bij jullie ook zo lang voor updates worden goedgekeurd? Ik heb morgen 14 dagen geleden een update ingediend voor een app, met een weliswaar redelijk grote verandering maar toch, 14 dagen?!

Ik wacht momenteel ook al iets van 2 weken op een update die is ingediend. Het zal wel wat te maken hebben met de SDK 3.0 release.

oentje13 30-06-09 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VTX (Bericht 313857)
Ja, ik heb eea ingebouwd om piracy te detecteren. Dat is echt een groot nadeel van een online game. Momenteel draaien er 6 servers die betaald moeten worden en het is dan balen als 50%+ illegale accounts zouden zijn.

kan je niet gewoon je server het verschil tussen illegale en legale versies laten herkennen?

VTX 01-07-09 09:18

Ik werd deze morgen wakker en zag opeens 1 nieuwe user in iGangster! Gelijk achter mn mac gesprongen en het bleek een account van Apple te zijn! :eek:

SPANNEND!

Nu vraag ik me af hoe lang het nog gaat duren voordat ik iets hoor over goed of afkeuring.

Over de detectie van illegale versie wil ik niet teveel kwijt in het openbaar :)

SkyTrix 01-07-09 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VTX (Bericht 315729)
Ik werd deze morgen wakker en zag opeens 1 nieuwe user in iGangster! Gelijk achter mn mac gesprongen en het bleek een account van Apple te zijn! :eek:

SPANNEND!

Nu vraag ik me af hoe lang het nog gaat duren voordat ik iets hoor over goed of afkeuring.

Over de detectie van illegale versie wil ik niet teveel kwijt in het openbaar :)

Duurt nog wel een paar dagen hoor ;) Ik ben erg benieuwd hoe je illegale versies kunt detecteren. BeejiveIM heeft dit ook gedaan met enkel een serveraanpassing.. Zou ik hier wat meer info over kunnen krijgen via PM? Bedankt!

woef 01-07-09 20:18

Ben ook wel benieuwd hoe jij illegale versies detecteert, zou je mij er ook wat over kunnen PM'en? Zelf heb ik ook wat ingebouwd in mijn apps om het te detecteren, maar of het echt goed werkt.. daar heb ik mijn twijfels over.

ideveloper 01-07-09 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woef (Bericht 316207)
Ben ook wel benieuwd hoe jij illegale versies detecteert, zou je mij er ook wat over kunnen PM'en? Zelf heb ik ook wat ingebouwd in mijn apps om het te detecteren, maar of het echt goed werkt.. daar heb ik mijn twijfels over.

Wij gebruiken deze methode How to Thwart iPhone IPA Crackers: Detection werkt erg goed.

woef 01-07-09 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 316249)
Wij gebruiken deze methode How to Thwart iPhone IPA Crackers: Detection werkt erg goed.

De check van die website of 'SignerIdentity' in de plist staat gebruik ik ook. Maar ik heb ook gelezen (volgensmij ook op die site) dat er inmiddels crackers zijn die die check uit je app kunnen halen.

SkyTrix 02-07-09 11:31

Iemand trouwens een idee hou BeejiveIM dit serverside heeft kunnen oplossen?

edward007 02-07-09 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VTX (Bericht 313857)
Ja, ik heb eea ingebouwd om piracy te detecteren. Dat is echt een groot nadeel van een online game. Momenteel draaien er 6 servers die betaald moeten worden en het is dan balen als 50%+ illegale accounts zouden zijn.

Als jij 6 servers nodig hebt voor een soort criminals spelletje op de iPhone doe je toch iets structureel fout.. aan 1, hoogstens 2 heb je echt wel voldoende. Misschien nog een 3de als backup.

Myrdhin 02-07-09 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edward007 (Bericht 316714)
Als jij 6 servers nodig hebt voor een soort criminals spelletje op de iPhone doe je toch iets structureel fout.. aan 1, hoogstens 2 heb je echt wel voldoende. Misschien nog een 3de als backup.

En jij kan dat allemaal weten zonder een regel code of het ontwerp van het backend te zien??

Stel dat het een Java backend is geschaald op 10000 gelijktijdige gebruikers... Dan moet je een aardig dikke server hebben staan... Daarnaast wil je de database misschien wel gescheiden houden en dubbel uitgevoerd hebben. Heb je proxyservers die met een backend praten etc etc... Dan zit je zo aan een paar servers (die misschien best wel eens virtueel kunnen zijn he..)

En 1 server is helemaal al not done, zeker als je een betaalde app uitbrengt. Je server zal maar onderuit gaan en er kunnen ineens een paar honderd, misschiel wel duizenden mensen niet spelen.... Daar gaat je reputatie.

edward007 02-07-09 14:36

dan zou ik het altijd nog met stapjes uitbreiden.. Zonder code kan je makkelijk een inschatting maken.

Myrdhin 02-07-09 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edward007 (Bericht 316724)
dan zou ik het altijd nog met stapjes uitbreiden.. Zonder code kan je makkelijk een inschatting maken.

Misschien zijn die 6 servers wel zijn eerste inschatting... Zoals ik al zei: je wilt dit graag dubbel uitgevoerd hebben omdat je niet op je smoel wilt gaan als je app niet werkt omdat je server eruit ligt. Je wilt ook schaalbaar zijn. En die opzet vergt misschien wel 6 servers. En nogmaals: het kan ook virtueel zijn..

YoerRri 03-07-09 10:07

Bij elke tutorial die ik volg krijg ik steeds dezelfde error:

Citaat:

Code Sign error: The identity 'iPhone Developer' doesn't match any valid certificate /private key pair in the default keychain
Kan iemand me uitleggen hoe ik deze error kwijt raak?

Thaurin 03-07-09 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Myrdhin (Bericht 316733)
Misschien zijn die 6 servers wel zijn eerste inschatting... Zoals ik al zei: je wilt dit graag dubbel uitgevoerd hebben omdat je niet op je smoel wilt gaan als je app niet werkt omdat je server eruit ligt. Je wilt ook schaalbaar zijn. En die opzet vergt misschien wel 6 servers. En nogmaals: het kan ook virtueel zijn..

Denk het niet: hij had het erover dat die servers betaald moesten worden. Nou kan het natuurlijk gaan om licenties voor virtualisatie, maar dat klonk mij niet zo. Ik geef edward wel een beetje gelijk, zes lijkt een beetje overdreven. In ieder geval als het om "slechts" een iPhone app gaat en niet een multi-platform PC <-> iPhone <-> Mobile toepassing, of iets dergelijks.

Kijkende naar het aantal gebruikers dat verwacht kan worden en rekening houdend met redundantie, lijkt m.i. drie of vier servers zat. Twee voor DB met replication, een voor SAN en de application server. Je kan natuurlijk alles wel redundant uitvoeren, maar is dat echt nodig voor een iPhone app? Het is geen World of Warcraft...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YoerRri (Bericht 317271)
Bij elke tutorial die ik volg krijg ik steeds dezelfde error:

Kan iemand me uitleggen hoe ik deze error kwijt raak?

1) Je hebt wel een paid developers account? Je kunt alleen naar device builden met een betaald account.
2) Volg alle stappen nauwkeurig. Het staat uitstekend gedocumenteerd op de Developers Portal. Als je die volgt, kan het bijna niet (meer) misgaan (dit was ooit wel anders).
3) Je iPhone Developer identity staat niet gelinkt met de juiste certificate in Keychain. Controlleer je project settings en/of je certificates in Keychain.
4) Verwijder alle certificates en profiles en voer alles nog een keer uit.

YoerRri 03-07-09 10:37

Ik ben nog een grote leek dus begrijp niet precies wat Keychain is. Maar dit is de Free SDK. Daarmee kan je toch wel gaan bouwen en simuleren in de iPhone Simulator? Want dan krijg ik steeds deze foutmelding.

Thaurin 03-07-09 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YoerRri (Bericht 317292)
Ik ben nog een grote leek dus begrijp niet precies wat Keychain is. Maar dit is de Free SDK. Daarmee kan je toch wel gaan bouwen en simuleren in de iPhone Simulator? Want dan krijg ik steeds deze foutmelding.

Keychain is een applicatie op de Mac. Maar ik denk dat je beter even een nieuw topic kunt openen hierover.

YoerRri 03-07-09 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin (Bericht 317297)
Keychain is een applicatie op de Mac. Maar ik denk dat je beter even een nieuw topic kunt openen hierover.

Dat heb ik al gedaan maar daar reageert niemand op, jij weet het antwoord niet?

Inmiddels gelukt!

Myrdhin 03-07-09 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin (Bericht 317290)
Denk het niet: hij had het erover dat die servers betaald moesten worden. Nou kan het natuurlijk gaan om licenties voor virtualisatie, maar dat klonk mij niet zo. Ik geef edward wel een beetje gelijk, zes lijkt een beetje overdreven. In ieder geval als het om "slechts" een iPhone app gaat en niet een multi-platform PC <-> iPhone <-> Mobile toepassing, of iets dergelijks.

Kijkende naar het aantal gebruikers dat verwacht kan worden en rekening houdend met redundantie, lijkt m.i. drie of vier servers zat. Twee voor DB met replication, een voor SAN en de application server. Je kan natuurlijk alles wel redundant uitvoeren, maar is dat echt nodig voor een iPhone app? Het is geen World of Warcraft...

Wat ik bedoelde met virtualisatie is niet dat hij daarvoor licentiekosten heeft, maar gewoon gebruik maakt van virtuele servers die op een fysieke server draaien en hij dus misschien niet de volle capaciteit van een fysieke server heeft.

Overdreven vind ik het zeker niet. 2 servers voor de database en minimaal 2 voor de applicatieserver want je wilt echt niet dat je spel faalt omdat je server niet bereikbaar is, dat is echt heel slecht voor de marketing.

Dan het aantal gebruikers wat gelijktijdig erop zit: minimaal 500 tot 1000 lijkt me toch best wel een haalbaar iets voor zo'n spelletje als je kijkt naar de berichten hier op het forum over dat soort spelletjes. Dat is voor een server best zwaar om te verwerken (even voor de duidelijkheid: ik praat dus over 500 tot 1000 gelijktijdige connecties en transacties). Dan kan ik me voorstellen dat je dat wilt verdelen over een aantal servers.

Daarnaast is het ook niet bekend waarin het backend is geschreven en ik ben bang dat jij en edward beide zijn uitgegaan van PHP. Pak je een Java applicatie die draait op een Tomcat of Jboss server krijg je toch ineens iets heel anders qua belasting op je server.

Er zijn gewoon teveel factoren die niet bekend zijn waardoor ik vind dat je eigenlijk geen oordeel kan vellen over of 6 servers overdreven is.

Misschien dat VTX wat info over de opzet van het backend kan geven. Dat zou ook interessante informatie zijn voor mededevelopers die met een soortgelijk idee rondlopen.

Thaurin 03-07-09 21:54

Als ik aan een fatsoenlijke backend denk, denk ik meer aan iets wat geschreven is in C of C++, maar voor een iPhone app als dit denk ik toch overdreven. ;) Serieus, ik denk dat 1000 gebruikers tegelijkertijd echt niet zo'n punt hoeft te wezen als je je netwerk verkeer een beetje hebt geoptimaliseerd. Nu ben ik al een tijd geen netwerkbeheerder meer en kan ik het mis hebben, maar serieuze servers hebben tegenwoordig toch minster meerdere cores en zat geheugen? Als die dedicated is aan puur het draaien van de applicatie, is dat volgens mij best okay.

Nogmaals, ik ben niet de meest gekwalificeerd hiervoor, maar ik vind het wel reteinteressant. :)

VTX 05-07-09 19:39

Wat een discussie over mn servertjes :)

Het zijn virtuele servers die ik huur!

Het handige is dat ik zelf werk voor het bedrijf waar ik het zaakje huur. Ik heb het gehele netwerk + servers dus in eigen beheer.

4X web
1X SQL/NFS
1X ha proxy server

Draait allemaal op meerdere dual quadcores met 64GB ram, aangesloten op een equallogic SAN.

In deze setup kan ik 2000 gebruikers, die precies op hetzelfde moment connecten, bedienen. Ik schat dat ik daarmee makkelijk 20000+ online gebruikers mee moet kunnen serveren. Er staat een reserve server klaar, zodat (mocht het nodig zijn) ik die kan klonen en online kan gooien. Zo zou ik elke +- 10 minuten een extra server de lucht in kunnen gooien.

Waarom zoveel servers om mee te beginnen?

Simpel: Veel concullega's hebben het verkeerd aangepakt. Ze launchen een MMO en gelijk is de hele boel overbelast. Dus ontevreden gebruiken -> slechte reviews in de appstore. Iets wat ik met man en macht wil voorkomen, immers beter voorkomen dan genezen!

Als blijkt dat 2 webservers genoeg zijn, dan schort ik die andere 2 tijdelijk op.

Het is iig allemaal lekker schaalbaar op deze manier :)

Over de anti-piracy: hier wil ik verder even niets over kwijt. Puur omdat ik niets openbaar wil hebben over de manier hoe het werkt. Misschien dat ik hier later opheldering over geef, maar op dit moment zwijg ik liever even :)

Anyway: Ik zit nog steeds te wachten op Apple, maar dat is normaal. Er is een 2e apple tester online gekomen de nacht nadat de 1e online was. Beide hebben ze minder dan 2 minuten gespeeld lol.

Wachten wachten wachten....

edward007 05-07-09 20:44

@VTX

heel verhelderend! Ik denk alleen dat een VPS hier niet de beste oplossing is. Maar goed, succes ermee. Ik neem aan dat die app trouwens betaald wordt? Je hebt zo te zien wel grote verwachtingen..

Matisse 06-07-09 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VTX (Bericht 318776)
Over de anti-piracy: hier wil ik verder even niets over kwijt. Puur omdat ik niets openbaar wil hebben over de manier hoe het werkt. Misschien dat ik hier later opheldering over geef, maar op dit moment zwijg ik liever even :)

Security through obscurity... :)

VTX 07-07-09 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edward007 (Bericht 318806)
@VTX

heel verhelderend! Ik denk alleen dat een VPS hier niet de beste oplossing is. Maar goed, succes ermee. Ik neem aan dat die app trouwens betaald wordt? Je hebt zo te zien wel grote verwachtingen..

Ik denk juist dat VPS wel the way to go is. HA, Load Balancing, snel extra machines in de lucht brengen, eenvoudiger en sneller beheer: dat is juist super allemaal imo.

Daarnaast heeft XenServer (Citrix) zo goed als bare metal performance met linux guests.

Ik heb er zeer goede ervaringen mee :)

De app heeft een introductie prijs van $1,99 gekregen.

Alleen dat wachten...pfff....

Gaat nog even duren met apple volgens mij...

Myrdhin 08-07-09 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VTX (Bericht 320224)
Ik denk juist dat VPS wel the way to go is. HA, Load Balancing, snel extra machines in de lucht brengen, eenvoudiger en sneller beheer: dat is juist super allemaal imo.

Daarnaast heeft XenServer (Citrix) zo goed als bare metal performance met linux guests.

En het is ontzettend schaalbaar. Heb je te weinig geheugen of processorcapaciteit dan kan je dat heel gemakkelijk "virtueel" uitbreiden. VM herstarten en klaar. Wij hebben zelf +/- 70 VM's draaien met Xen (de OpenSource variant, niet XenServer op dit moment) op een aantal Dell 1950 servers met een MD3000i iSCSI SAN en dat draait als een tierelier.

iScorpio 08-07-09 09:02

Zullen we wel on-topic blijven hier!

hcd 08-07-09 18:31

Na maanden en maanden submission en verschillende rejections is ier er eindelijk : Sex Quiz ... maar blijkbaar kunnen voor "rated 17+" apps geen promo codes gemaakt worden ?? :mad:
Klopt dit, en is daar eventueel een workaround ofzo voor ? We hebben zeer lang gewerkt aan de content database en willen nu toch ook wat visibility genereren :cool:

Bestaat er een manier om pormo codes te maken voor 17+ rated apps ? Ik vind m'n app niet terug in de promo codes dropdown, en vermoed dat het is door de 17+ rating ..voor andere apps kan ik immers wel codes aanmaken.
Het betreft de app "Sex Quiz"


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:53.