iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Eigen App in App Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16039-eigen-app-app-store.html)

oentje13 13-07-09 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edward007 (Bericht 323042)
Ik gun het je van harte! Wat trouwens de hele markt verpest is al die 0,79 apps/games.. die komen veel sneller boven omdat de top 100 etc is gebaseerd op verkopen. Zouden ze beter op omzet kunnen doen vind ik..

lijkt me niet slim... want de top 100 is gebaseerd op de populariteit, en omzet zegt niet veel over de populariteit... Als ik bijvoorbeeld een app maak van 200 euro (beetje overdreven) en ik verkoop hem 200 keer, heb ik dus 40000 euro omzet gemaakt. iemand met een app van 0,79 moet om dezelfde ranking te krijgen er dan ong. 50000 verkopen. dat is dan gewoon niet eerlijk meer

edward007 13-07-09 21:22

Top is niet gebaseerd op populariteit maar op aantal verkopen..

oentje13 13-07-09 21:52

dat IS populariteit

VTX 15-07-09 16:44

De meeste van jullie zullen ook toegang hebben tot het apple dev forum.

Ik heb daar een topic lopen en wil jullie vragen om er eens heen te kijken.

Het gaat zich erom dat de daily sales report in totaal geen enkele verhouding staan met het aantal users die ik momenteel heb (users - piraten - promocodes).

Ik hoop dat iemand van jullie mijn vraag kan beantwoorden :)

edward007 15-07-09 22:57

Tja, je hebt kennelijk gewoon de verkoop een beetje overschat. Daarnaast heb ik ook wel het gevoel (met Cheapspotter, mijn app,) kan ik IP adressen zien. Aan de grote verscheidenheid te zien klopt dat ook niet met verkopen. Maar wat wil je er aan doen? een boze brief sturen aan Apple?

VTX 15-07-09 23:01

IP adressen zeggen 0. Die veranderen op 3G continu.

Ik had 19 US sales op de 13e, maar ik stond op global rank #255 in the US. Dat is gewoonweg onmogelijk....

edward007 15-07-09 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VTX (Bericht 324807)
IP adressen zeggen 0. Die veranderen op 3G continu.

Ik had 19 US sales op de 13e, maar ik stond op global rank #255 in the US. Dat is gewoonweg onmogelijk....

Dat snap ik, maar aan de patronen te zien zegt dat toch wel IETS. Ik zou trouwens gewoon Apple een mailtje sturen.

Oja en een tip voor in de future. Als je een update uitbrengt, en je ziet een groot aandal 'sales' voor 0 euro/dollar staan, dan zijn dat gewoon de updates :)

VTX 15-07-09 23:03

Ok bedankt.

Apple heb ik ook al een mail gestuurd, maar helaas nog geen reactie.

We wachten maar gewoon even af I guess.

edward007 15-07-09 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VTX (Bericht 324811)
Ok bedankt.

Apple heb ik ook al een mail gestuurd, maar helaas nog geen reactie.

We wachten maar gewoon even af I guess.

Paar dagen should do. Maar is een mogelijkheid dat er meerdere accounts op 1 iphone zijn aangemaakt? Of is dat gelimiteerd.

VTX 15-07-09 23:09

Onmogelijk. De accounts zijn aan de uuid gekoppeld en worden automatisch aangemaakt bij de eerste keer opstarten. Momenteel zijn er 4473 accounts, dus 4473 iDevices die iGangster geinstalleerd hebben!

edward007 15-07-09 23:10

Vreemd. Zeker weten dat je niet perongeluk de verkeerde dag in iTunes selecteert? Data zijn in het amerikaans he (dus eerst maand, dan dag.)

VTX 15-07-09 23:14

Er staan pas 3 dagen in de reports. Alle 3 tonen 50 of minder verkopen per dag. Onmogelijk gezien het aantal accounts (ook als ik de pirates er vanaf trek).

Matisse 16-07-09 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VTX (Bericht 324823)
Er staan pas 3 dagen in de reports. Alle 3 tonen 50 of minder verkopen per dag. Onmogelijk gezien het aantal accounts (ook als ik de pirates er vanaf trek).

Mss ergens een bug in je software?? ;)
Kan me niet inbeelden dat Apple verkopen achterhoudt, dit zou al lang openbaar zijn geworden. Wacht ander even af tot je weekstatistieken hebt en controlleer dan nog eens.

SkyTrix 16-07-09 15:46

Bouw ook eens Pinchmedia Analytics in. Checkt ook zeer goed de gebruikers. Client-side, niet via je server.

nkooiker 16-07-09 15:49

Klinkt vreemd... Is je piracy-detectie misschien niet waterdicht en heb je echt ziekelijk veel pirated clients? :P

Glnn 16-07-09 18:03

Ik raad net als SkyTrix pinchmedia aan.. Werkt echt super goed.

Ik zit ook al 3 weken te wachten op een app review.. Is het erg druk, of moet ik maar eens gaan mailen..?

VTX 16-07-09 19:41

Ik heb sinds vandaag een maatregel genomen tegen de piraten. Ik kan nu precies zien hoeveel mensen eerst pirate waren en nu het spel kopen. Dat is ook weer mooi vergelijkings materiaal voor de sales reports.

Wat ik me ook afvraag: Ik kreeg mijn itunes koop bevestiging pas dagen nadat ik het spel zelf gekocht had. Zou dit dan ook pas later in de sales reporten opgenomen worden?

Ik ken meer nederlanders die iGangster gekocht hebben (irl), dan dat er op de sales reports zijn terug te vinden.

Collega van me had hem ook zondag avond gekocht, en pas vandaag de bevestiging gekregen. Een andere collega heeft nog helemaal geen bevestigings mail gehad en heeft hem ook afgelopen zondag aangeschaft.

Ik ben er 100% van overtuigd dat er iets niet klopt...

BTW: Gebruik nu AppViz om de boel te tracken, zeer handig progje!

edward007 17-07-09 14:23

VTX mail Apple. Wij kunnen ook alleen maar gissen.

VTX 17-07-09 14:40

Heb ik gedaan. Helaas nog steeds geen reactie.

VTX 21-07-09 09:29

1 Bijlage(n)
Maar nu wel een reactie van Apple!!!

Gisteren kreeg ik een email van Apple, en nu staat iGangster bij de staff favorites!!

Het lijkt wel een droom, echt ik ben HEEL erg blij!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:32.