Apps van iDevice naar computer kopiëren. discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Bijna twee weken geleden kreeg ik mijn nieuwe iPhone binnen. Ik dacht dat het overzetten van de gegevens, mede dankzij iCloud synchronisatie, gemakkelijk zou zijn. ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Apps van iDevice naar computer kopiëren.
Bijna twee weken geleden kreeg ik mijn nieuwe iPhone binnen. Ik dacht dat het overzetten van de gegevens, mede dankzij iCloud synchronisatie, gemakkelijk zou zijn. Helaas bleek dat niet zo te zijn, ik liep tegen de volgende problemen aan:
In het verleden was dat gemakkelijk. Je maakte een backup van je oude toestel en aan het eind, bij het syncen, werden alle apps van je iDevice naar je computer gekopiëerd. Om een of andere reden werkte dat echter niet meer. Er werden wel een paar boeken gekopiëerd, maar verder niets. Ik dacht dat het kwam omdat mijn backup gecodeerd was. Ik kon echter het vinkje in iTunes niet uitzetten, deze was grijs. Dus eerst maar eens het Exchange account van mijn werkgever verwijderd, dat is vaak een reden voor iTunes om backups te willen coderen (opgeslagen wachtwoorden van de werkgever). Dat hielp niet. Na lang verder zoeken bleek de eenvoudigste oplossing te zijn om alle geïnstalleerde profielen van het toestel te verwijderen, daarna kon ik het vinkje uitzetten en een niet-gecodeerde backup maken. Helaas werden echter nog steed de apps niet naar de computer gekopiëerd. Om het verhaal niet nog langer te maken, deze functionaliteit blijkt vanaf iOS9 niet meer aanwezig te zijn! Het lukt niet meer met iTunes en ook niet met programma's van derden! De enige hoop die je in dit geval nog hebt, is dat je de app al eens eerder naar je computer hebt gekopiëerd, met een oudere iOS versie. Of je hebt hem eerst op je computer gedownload. Misschien is het ook mogelijk als het toestel gejailbreakt is, om de app via een achterdeurtje alsnog in je computer te krijgen, maar dat heb ik verder niet onderzocht, omdat er voor iOS9.2 toch nog geen jailbreak bestaat op dit moment. Dus hierbij een waarschuwing voor iedereen die wel eens een app installeert waarbij het vermoeden bestaat dat deze wel eens door Apple verwijderd kon worden, óf als je zeker wilt weten dat je deze app in geval van nood kunt herinstalleren: Zorg dat je een backup van de app op je computer hebt! De beste manier lijkt te zijn om, zolang deze app nog beschikbaar is in de AppStore of in je aankoopgeschiedenis, met iTunes vanaf je computer te downloaden. Het gaat erom dat je uiteindelijk je persoonlijke .ipa bestandje op je computer hebt staan. Een .ipa van iemand anders of van een wazige site op internet kun je niet gebruiken (tenzij... maar daar mag hier niet over gesproken worden), omdat het gecodeerd is op je persoonlijke Apple ID. Ik heb er in ieder geval weer een les van geleerd, belangrijke apps ga ik in het vervolg altijd eerst downloaden via de computer. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
De iFixit App is niet "zomaar" verwijderd; ze overtraden Apple's NDA:
Apple cancels iFixit's developer account following NDA violation | iMore Ik loop er ook tegen aan dat Apps niet van mijn iOS devices naar mijn PC gesynchroniseerd worden. Is dit inderdaad een iOS 9 "feature"?
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Waar ik wel in kan komen is dat het veel eenvoudiger is om de app backup mogelijkheid helemaal te verwijderen, dan per app uit te zoeken of die wel of niet gebackupt kan worden. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
muziek van Ipad naar usb stick of computer kopieren | yvon63 | iPad algemeen | 4 | 23-10-13 20:00 |
Apps overzetten van Iphone naar een 2e computer | derks | iTunes | 46 | 23-10-09 21:02 |
Windows: iTunes kopieren naar andere computer? | borgqueenx | iTunes | 3 | 10-01-09 18:21 |
|
|