Outlook iOS uitgaande e-mail probleem met KPN IMAP discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Vreemd, sinds recent werkt het versturen van e-mail niet meer via de Outlook iOS app. Binnenhalen geen enkel probleem, terwijl ik niets heb veranderd aan ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
||||
|
||||
Outlook iOS uitgaande e-mail probleem met KPN IMAP
Vreemd, sinds recent werkt het versturen van e-mail niet meer via de Outlook iOS app. Binnenhalen geen enkel probleem, terwijl ik niets heb veranderd aan de instellingen.(poorten)
Het gaat om een KPN mail (Planet) IMAP e-mail account (op diverse apparaten) Inkomend: imap.kpnmail.nl:143 (werkt) Uitgaand: smtp.kpnmail.nl:25 (werkt dus niet) Ook als je je account via de app reset dan komen de bovenstaande poorten terug. Ook met deze website kom ik niet verder E-mail: Overzicht mailserver instellingen De POP account in de iOS Mail app werkt gewoon met de bekende poorten 110 (inkomend) en 25 (uitgaand) Heeft iemand een oplossing ? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Klinkt in ieder gevan aan een probleem met de smtp server (settings). Heb je alle smtp settings opnieuw ingesteld, inclusief het feit dat je je moet aanmelden voor de smtp server bij het verzenden?
Ik weet dat in het verleden kpn een drama was als je niet op het kpn netwerk aangesloten was. Probeer je eeea in te stellen terwijl je kpn als provider (adsl/glasvezel) hebt? |
#3
|
||||
|
||||
Uitgaand poort 25 is volgens mij niet (meer) juist.
Dat was voor Pop, terwijl je IMAP gebruikt: poort 587 E-mail: Overzicht mailserver instellingen |
#4
|
||||
|
||||
klopt , maar ik heb geen SSL verbinding. dus vandaar de 25
E-mail: Overzicht mailserver instellingen Gebruik voor een onbeveiligde IMAP verbinding poort 143 voor inkomend en poort 25 voor uitgaand. |
#5
|
|||
|
|||
Eeeuhm, maar je kan toch bij de imap/smtp server gewoon SSL kiezen? ik heb dat bij een andere account ook staan en daar kan ik gewoon SSL/587 invoeren.
|
#6
|
||||
|
||||
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het allemaal wat rigoureuzer aangepakt en heb op 2 iPhones en 1 iPad eest alle Outlook iOS accounts en daarna app verwijderd en toen de Outlook iOS app opnieuw geïnstalleerd. (dan weet je zeker dar alle data verwijderd is. Nu is het zo dat ik zowel een zeer oude Planet e-mail hoofdaccount heb maar ook een nieuwere KPNmail hoofdaccount. Tot enige tijd geleden waren voor beide hoofdaccounts de poorten 143 (inkomend) en 25 (uitgaand) bruikbaar. Eerst maar eens de KPNmail ingevoerd en die ging prima. De inkomende poort werd wel imap.kpnmail.nl:993 en de uitgaande poort is smtp.kpnmail.nl:587. Dit lijken dus SSL instellingen die nu automatisch worden zo worden ingesteld. (vroeger dus 143 en 25) E-mail: Overzicht mailserver instellingen... Toen de oude Planet account toevoegen en daar kwam ik in de problemen. Ik moest opnieuw inloggen en pas na een paar keer opnieuw ingeven van de benodigde data (email, wachtwoord, weergave en beschrijving) lukte dit. Maar kijk ik nu naar de poorten dan staat er bij inkomend: imap.kpnmail.nl:143 en uitgaand smtp.kpnmail.nl:25 en dit blijken NIET SSL instellingen te zijn. Gmail en Outlook ingeven was ook geen probleem (maar dat was het al niet) Conclusie: 1) ik kan in Outlook iOS geen SSL instellingen ingeven voor de Planet e-mail account. 2) Outlook iOS neemt nu andere poorten als instelling voor de KPNmail account |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Uitgaande Mail KPN werkt (nog steeds) niet | dicbro | iPhone algemeen | 2 | 09-12-15 10:50 |
Probleem uitgaande mail | jakhals | iPhone algemeen | 1 | 28-07-14 09:36 |
E-mail melding met IMAP | boko | iPhone algemeen | 0 | 21-02-13 12:55 |
Uitgaande mail kpn | psytek | KPN | 2 | 09-11-10 22:21 |
|
|