Outlook iOS uitgaande e-mail probleem met KPN IMAP

Outlook iOS uitgaande e-mail probleem met KPN IMAP discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Vreemd, sinds recent werkt het versturen van e-mail niet meer via de Outlook iOS app. Binnenhalen geen enkel probleem, terwijl ik niets heb veranderd aan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 March 2016, 15:59
mhoutman's schermafbeelding
» iPhone 6s 128GB (Space Grijs) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi 128GB (Spacegrijs) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 March 2008
Berichten: 334
Standaard Outlook iOS uitgaande e-mail probleem met KPN IMAP

Vreemd, sinds recent werkt het versturen van e-mail niet meer via de Outlook iOS app. Binnenhalen geen enkel probleem, terwijl ik niets heb veranderd aan de instellingen.(poorten)

Het gaat om een KPN mail (Planet) IMAP e-mail account (op diverse apparaten)

Inkomend: imap.kpnmail.nl:143 (werkt)
Uitgaand: smtp.kpnmail.nl:25 (werkt dus niet)

Ook als je je account via de app reset dan komen de bovenstaande poorten terug.

Ook met deze website kom ik niet verder E-mail: Overzicht mailserver instellingen

De POP account in de iOS Mail app werkt gewoon met de bekende poorten 110 (inkomend) en 25 (uitgaand)

Heeft iemand een oplossing ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31 March 2016, 20:28
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi + 4G 128GB (Spacegrijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 20 May 2011
Berichten: 1.092
Standaard

Klinkt in ieder gevan aan een probleem met de smtp server (settings). Heb je alle smtp settings opnieuw ingesteld, inclusief het feit dat je je moet aanmelden voor de smtp server bij het verzenden?
Ik weet dat in het verleden kpn een drama was als je niet op het kpn netwerk aangesloten was.
Probeer je eeea in te stellen terwijl je kpn als provider (adsl/glasvezel) hebt?
  #3  
Oud 31 March 2016, 20:38
MCNO's schermafbeelding
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 32GB (Spacegrijs) [FW: 10.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 February 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.017
Standaard

Uitgaand poort 25 is volgens mij niet (meer) juist.
Dat was voor Pop, terwijl je IMAP gebruikt: poort 587

E-mail: Overzicht mailserver instellingen
  #4  
Oud 31 March 2016, 22:08
mhoutman's schermafbeelding
» iPhone 6s 128GB (Space Grijs) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi 128GB (Spacegrijs) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 March 2008
Berichten: 334
Standaard

klopt , maar ik heb geen SSL verbinding. dus vandaar de 25

E-mail: Overzicht mailserver instellingen

Gebruik voor een onbeveiligde IMAP verbinding poort 143 voor inkomend en poort 25 voor uitgaand.
  #5  
Oud 31 March 2016, 22:16
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi + 4G 128GB (Spacegrijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 20 May 2011
Berichten: 1.092
Standaard

Eeeuhm, maar je kan toch bij de imap/smtp server gewoon SSL kiezen? ik heb dat bij een andere account ook staan en daar kan ik gewoon SSL/587 invoeren.
  #6  
Oud 2 April 2016, 12:29
mhoutman's schermafbeelding
» iPhone 6s 128GB (Space Grijs) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi 128GB (Spacegrijs) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 March 2008
Berichten: 334
Standaard

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het allemaal wat rigoureuzer aangepakt en heb op 2 iPhones en 1 iPad eest alle Outlook iOS accounts en daarna app verwijderd en toen de Outlook iOS app opnieuw ge´nstalleerd. (dan weet je zeker dar alle data verwijderd is.

Nu is het zo dat ik zowel een zeer oude Planet e-mail hoofdaccount heb maar ook een nieuwere KPNmail hoofdaccount.

Tot enige tijd geleden waren voor beide hoofdaccounts de poorten 143 (inkomend) en 25 (uitgaand) bruikbaar.

Eerst maar eens de KPNmail ingevoerd en die ging prima. De inkomende poort werd wel imap.kpnmail.nl:993 en de uitgaande poort is smtp.kpnmail.nl:587. Dit lijken dus SSL instellingen die nu automatisch worden zo worden ingesteld. (vroeger dus 143 en 25)

E-mail: Overzicht mailserver instellingen...

Toen de oude Planet account toevoegen en daar kwam ik in de problemen. Ik moest opnieuw inloggen en pas na een paar keer opnieuw ingeven van de benodigde data (email, wachtwoord, weergave en beschrijving) lukte dit. Maar kijk ik nu naar de poorten dan staat er bij inkomend: imap.kpnmail.nl:143 en uitgaand smtp.kpnmail.nl:25 en dit blijken NIET SSL instellingen te zijn.

Gmail en Outlook ingeven was ook geen probleem (maar dat was het al niet)

Conclusie:

1) ik kan in Outlook iOS geen SSL instellingen ingeven voor de Planet e-mail account.

2) Outlook iOS neemt nu andere poorten als instelling voor de KPNmail account
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitgaande Mail KPN werkt (nog steeds) niet dicbro iPhone algemeen 2 9 December 2015 09:50
Probleem uitgaande mail jakhals iPhone algemeen 1 28 July 2014 08:36
E-mail melding met IMAP boko iPhone algemeen 0 21 February 2013 11:55
Uitgaande mail kpn psytek KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile 2 9 November 2010 21:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:53.