//

backup functie om iPhones te klonen (apps)

backup functie om iPhones te klonen (apps) discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Stel je hebt meerdere iPhones die je moet configureren en zou dat liefst automatisch doen. Kun je dan gebruik maken van de backups in iTunes? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-01-08, 21:43
dihaas's schermafbeelding
dihaas dihaas is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: polder
Berichten: 15
Standaard backup functie om iPhones te klonen (apps)

Stel je hebt meerdere iPhones die je moet configureren en zou dat liefst automatisch doen. Kun je dan gebruik maken van de backups in iTunes? Of zou je de iPhone root kunnen overschrijven?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-01-08, 21:47
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Wat wil je configureren? Via iTunes kun je er alleen muziek, video's, foto's, agenda's en contacten opzetten. Hiervoor kan je zoveel iPhones aansluiten als je wil. Maar dit is niet wat ik onder configureren versta.
__________________
iPhone 8GB - AppleTV - MacBook Pro - Airport Extreme
  #3  
Oud 31-01-08, 22:25
dihaas's schermafbeelding
dihaas dihaas is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: polder
Berichten: 15
Standaard

Nee vooral iWorld, sources, voicemailknop, forwarding voicemail al gefixt ed. Zeg maar de iPhone zoals ie klaar is voor eigen gebruik (vergelijkbaar met een image met bv PC's). Moet er 50 gaan beheren en is echt weer terug naar de middeleeuwen wat dat betreft...:| Afijn had ik maar een vak geleerd...
  #4  
Oud 31-01-08, 22:31
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Zorg er dan voor dat je op je mac een pakket maakt met alle apps ed die je er op wilt hebben, en alle modificaties. Zorg dat dat pakket dezelfde tree aanhoudt als de iPhone zodat je het in één keer kan kopiëren. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is via SSH dit op de iPhones te zetten.
Als Mac-freak moet ik helaas wel toegeven dat dit via windows met winSCP een stuk eenvoudiger gaat dan met Cyberduck of Fugu op de Mac. Cyberduck en Fugu wissen nl bij het kopieren in één keer alle bestanden behalve die je op je mac hebt staan, winSCP kopieert alleen de gewijzigde/toegevoegde bestanden en mappen en laat de rest gewoon ongewijzigd, zodat je echt in één keer alles erop kunt zetten.

Kortom, geen iTunes nodig dus.
  #5  
Oud 31-01-08, 22:37
dihaas's schermafbeelding
dihaas dihaas is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: polder
Berichten: 15
Standaard

Hmm maar dat maakt niet uit. Ik gebruik allebei (en het zal ook wel met Parallels werken denk)...Dus ik moet het zoeken in winSCP. Dank! Ik ga s uitzoeken en pielen.
  #6  
Oud 01-02-08, 10:04
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

een IMAGE van de iPhone maken (net zoals op de computers ghost, acronis enz.) en op andere (meerdere) iPhones plaatsen zodat je precies dezelfde instellingen e.d hebt, zou wel handig zijn
  #7  
Oud 02-02-08, 16:13
dsimons dsimons is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 82
Standaard

Zeker zou dat handig zijn. Ook omdat je dan altijd een backup images hebt voor hetvgeval je iphone cht f*ckup is
  #8  
Oud 21-02-08, 00:17
RapStar RapStar is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 20
Standaard

Dus het is niet mogelijk om je hele iphone te backupen? En wat nou als ik alles van de iphone files op me pc zet via ftp... en dan later alles weer terug te ftpen op een nieuwe fw installatie met SSH?
  #9  
Oud 21-02-08, 00:19
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

als Apple nou Time Capsule ofzo wat ze op macbook air hebben ook op de iphone zetten.. dat zou pas leuk zijn
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
apps handmatig backup maken (hoe?) gon1234abcd Desktop-applicaties 3 09-08-10 16:41
Backup iPhone apps iPhone3G_Olé iPhone Apps 17 03-01-10 15:00
Verschil en functie restore en backup cloverfield iPhone algemeen 1 28-02-09 18:53
backup van apps MacMeijers Jailbreak apps en thema's 3 20-08-08 14:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:12.