//

Navigon 2.0

Navigon 2.0 discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Navigon 2.0 is uit! Navigon 2.0: navigatiesoftware op iPhone krijgt nieuw uiterlijk - iPhone - iPhoneclub.nl Citaat: Op de IFA in Berlijn geeft Navigon een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-11-11, 22:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard Navigon 2.0

Navigon 2.0 is uit!

Navigon 2.0: navigatiesoftware op iPhone krijgt nieuw uiterlijk - iPhone - iPhoneclub.nl

Citaat:
Op de IFA in Berlijn geeft Navigon een vooruitblik op de nieuwe versie. Zo is er onder andere te zien dat gebruikers eigen kaartselecties kunnen maken, om daarmee opslagruimte te besparen. Heb je bijvoorbeeld de Navigon-app van Europa gekocht, dan hoef je alleen de landen te installeren waar je regelmatig komt. Later kun je naar wens extra landen toevoegen. Wat de interface betreft gaat Navigon MobileNavigator meer lijken op het Flow-systeem, dat al op de PND’s wordt gebruikt. In de nieuwe interface kun je multitouch-bewegingen op het scherm maken en makkelijk bladeren tussen schermen. Met een tap op het scherm voeg je zelf een POI toe.
Ben benieuwd naar hoe deze functies werken. Wel fijn dat je nu niet meer een App van > 2GB op je iPhone hoeft te hebben staan, als je alleen maar kaarten van NL op je iPhone wilt.

Hm. Ik vind de UI verandering niet erg mooi. De sobere, sjieke zwarte weergave van hiervoor vond ik mooier.

De menu structuur vind ik er ook niet per-se logischer op geworden.

De app werkt in ieder geval wel weer een stukje sneller.

Best of all natuurlijk nieuwe kaarten (Q3, 2011) en voor 15,- euro levenslang, ieder kwartaal nieuwe kaarten. Ik zeg: doen!

Laatst gewijzigd door ballegooier; 20-11-11 om 23:30.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-11, 23:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heeft iemand al ervaringen met Mobile Alert Live? Ik heb het vanaf de release geactiveerd, maar nog geen meldingen gezien. Ik heb er wel een zelf kunnen doen, toen ik een auto op de vluchtstrook zag staan met pech, in de mist. Het is 1 druk op een knopje, je kunt vervolgens nog kiezen om de melding te wijzigen naar andere rijrichting (tegemoetkomend verkeer) of allebei.
  #3  
Oud 22-11-11, 14:08
maartenn maartenn is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 33
Standaard

Volgens mij was dit nog in beta fase en alleen beschikbaar in Duitsland en Oostenrijk...
  #4  
Oud 27-11-11, 18:25
ItsAdot's schermafbeelding
ItsAdot ItsAdot is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: België
Berichten: 72
Standaard

Als je een beetje leest, wat iedereen wel kan hier, dan zie je dat het inderdaad alleen optimaal werkt voor Duitsland en Oostenrijk.
__________________
Pom Pom Pom
  #5  
Oud 27-11-11, 22:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat had ik idd wel gelezen, en ja ik kan ook lezen 🐔💤 Maar ik vroeg dus naar ervaringen van mensen / gebruikers hier (in NL dus)

Ik had vorige week trouwens een melding; ik zag een geel blokje met iets in de trant van: 'incident gemeld in 10......9.......8
seconden" (telt af) maar ik kwam er niet langs (ik nam een afrit)
Ik moest even op de weg letten dus heb het niet goed gezien / onthouden...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 27-11-11 om 23:05.
  #6  
Oud 30-11-11, 11:27
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Vanochtend voor het eerst Navigon 2.0 uitgeprobeerd na groote update. Werkt snel, maar geluid is erg zacht.Je moet haast de radio uitzetten om de navi te kunnen horen.Aan mijn instellingen ligt het niet omdat ik alle geluidsinstellingen op zijn hardst gezet heb.En het is jammer dat het niet via bluetooth doorgegeven wordt aan de carkit.tot deze update had ik niet zo veel last van het niet via bluetooth doorgeven van spraak. Nu is het erg vervelend.
  #7  
Oud 01-12-11, 01:05
robenroute robenroute is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door putnik Bekijk bericht
Vanochtend voor het eerst Navigon 2.0 uitgeprobeerd na groote update. Werkt snel, maar geluid is erg zacht.Je moet haast de radio uitzetten om de navi te kunnen horen.Aan mijn instellingen ligt het niet omdat ik alle geluidsinstellingen op zijn hardst gezet heb.En het is jammer dat het niet via bluetooth doorgegeven wordt aan de carkit.tot deze update had ik niet zo veel last van het niet via bluetooth doorgeven van spraak. Nu is het erg vervelend.
Nou, snel... als de app eenmaal gestart is, gaat het wel. Maar de initiële start, mijn hemel, wat een traagheid! Vorige (1.8) was een stuk sneller met opstarten.

Qua BT: bij mij wordt de stem wel gewoon via BT doorgegeven (Motorola 505 - BT/Handsfree/FM transmitter)
  #8  
Oud 01-12-11, 09:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Na de eerste keer gebruik opnieuw opstarten (tevoorschijn halen uit de multitask bar), valt mij op dat de gps verbinding er permanent uit blijft liggen. Ik krijg de bekende rode balk in beeld, en geen turn-by-turn instructies.

Zeer vervelend; de gps ontvangst van de iPhone zelf werkt prima op dat moment - ik krijg nl wel een pulserend blauwe stip op google Maps.

Opnieuw opstarten (de iphone zelf) hielp meestal wel, maar gisteren ook niet meer.

Ik ga er van uit dat het aan mijn iPhone ligt (gezien er geen meldingen bekend zijn) maar ik wil geen restore doen omdat ik dan op iOS 5.0.1 kom te zitten
  #9  
Oud 01-12-11, 12:14
PaulSe PaulSe is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Ligt volgens mij niet aan je Iphone. Ik heb er ook met regelmaat last van. Het starten van het kompas wil nog wel eens helpen al dan niet met het opnieuw opstarten van Navigon.
  #10  
Oud 13-12-11, 15:33
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Vanochtend in Dld geweest. Dortmund.Van huis uit werke Navigon uitstekend totdat ik de bocht nam naar A2 richting Dortmund.Dat is plm 50 km in Dld diep. Navigon werkte steeds minder.GPS was er wel, dan weer niet. Gelukkig kon ik de verkeersborden nog volgen om naar de plaats van mijn bestemming te komen.Op terugweg startte Navigon eerst wel, maar snel raakte die de gps kwijt.Pas toen ik de bocht naar A3 richting NL nam kreeg ik de gps weer terug.Het weer is niet de oorzaak. In NL regende het vele malen harder dan in Dld en het was meer bewolking in NL.Het betreft dus Navigon 2.0 op IOS v5.01.
Vorige versie van Navigon 1.7 en 1.8 op IOS 4.2.1 en 4.3 werkte veiloos tot aan Balkan landen toe.GPS werd snel gevonden.
  #11  
Oud 21-12-11, 20:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb m'n abonnement op Mobile Live Alert opgezegd. Zoals al wel verwacht en gemeld, heb je er hier in NL nog niets aan.

Moest flink zoeken trouwens, hoe ik dat stop moest zetten. Maar je moet in iTunes (op je computer) op je account klikken, en dan krijg je je algemene instellingen te zien. Onderaan zie je iets met 'abonnementen' waar bij mij dan een "1" stond. Daarnaast kun je op beheer klikken, en dan zie je het abonnement. Daar kun je 'automatisch vernieuwen' uit vinken.
  #12  
Oud 26-12-11, 08:33
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Heeft iemand al ervaring met Navigon 2.0 in het buitenland?
Ik bedoel heeft Navigon in het buitenland ook een data verbinding nodig, daar hij vroeger onregelmatig controleerde of je wel T-Mobile klant bent / blijft in het buitenland?
  #13  
Oud 26-12-11, 08:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

In het geval je Navigon Select hebt, zal dat nog steeds het geval zijn, ja. Waarom denk je dat het nu anders zou zijn?
  #14  
Oud 26-12-11, 10:12
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Daar ik in NL geen data verbinding nodig heb.
En je hoopt dat de data verbinding in het buitenland dan ook niet nodig zal zijn.
  #15  
Oud 26-12-11, 10:32
Laurens12's schermafbeelding
Laurens12 Laurens12 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 25
Standaard

Is het zo dat je met fresh maps XL dat je dan de kaart van Europa krijgt?
  #16  
Oud 26-12-11, 11:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Daar ik in NL geen data verbinding nodig heb.
Hoe kom je daar precies bij? Als je Navigon Select hebt, heb je wel degelijk een dataverbinding nodig. Periodiek vindt er namelijk een 'check' plaats of je nog wel T-Mobile abonnee bent, en die check gaat via het mobiele data netwerk (lukt ook niet via Wi-Fi) dus over GPRS of 3G (of Edge)

Dat gebeurt in het buitenland natuurlijk ook.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 26-12-11 om 11:49.
  #17  
Oud 26-12-11, 20:49
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

Is het mogelijk om flitspalenmelding een andere toon te geven. Nu is het zo moeilijk om een onderscheid te maken, rij ik nu te snel of is er een flitspaal in de buurt?
Bij Tomtom kreeg je een biepsignaal voor flitspalen en als je te snel reed gaf die een andere waarschuwing.

Ik ben nu in Duitsland, ben via België, Luxemburg en Duitsland gereden alles werkt perfect in combinatie met een tomtom car holder.
  #18  
Oud 26-12-11, 23:16
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Hoe kom je daar precies bij? Als je Navigon Select hebt, heb je wel degelijk een dataverbinding nodig. Periodiek vindt er namelijk een 'check' plaats of je nog wel T-Mobile abonnee bent, en die check gaat via het mobiele data netwerk (lukt ook niet via Wi-Fi) dus over GPRS of 3G (of Edge)

Dat gebeurt in het buitenland natuurlijk ook.

Ik weet over het algemeen goed de weg, dus daarvoor heb ik helemaal geen navigatie nodig. De navigatie heb ik voor de laatste / eerste 5 - 10 km nodig en dan zet ik hem ook pas aan of daarna direct weer uit om de accu te sparen. Tot nu toe heb ik hier in NL gewoon kunnen navigeren zonder data verbinding. Vandaar de opmerking c.q. de hoop dat je geen dataverbinding meer nodig zou hebben.
  #19  
Oud 27-12-11, 00:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

-edit: nvmnd-
  #20  
Oud 27-12-11, 08:33
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ballegooier, ik had je reactie in de mail gelezen. Ik begrijp wel waarom de data verbinding nodig is om te controleren of je nog wel T-mobile klant bent. Maar je hebt blijkbaar maar heel af en toe een data verbinding nodig en ik had gehoopt dat dat scannen nu via het GSM signaal zou gaan. Ook dat begrijp ik dat het scannen niet via het GSM signaal gaat, want het is commercieel voor T-mobile natuurlijk veel aantrekkelijker om een duur 3G abo voor het buitenland te gaan verkopen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:05.