Navigatie voor de motor discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Jip daar heb ik ook al mee geëxperimenteerd in "real life" maar gaf hetzelfde issue.. De manier met Tyre heb ik natuurlijk nog niet kunnen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Jip daar heb ik ook al mee geëxperimenteerd in "real life" maar gaf hetzelfde issue.. De manier met Tyre heb ik natuurlijk nog niet kunnen testen, ik heb gewoon in navigon de demonstratie-mode gerund en toen hoorde ik dat hetzelfde gebeurde.. In het echt zal dat dus niet anders zijn neem ik aan.
Dat de route maar 24 punten mag bevatten is me bekend, vind ik overigens ook wel een nadeel. Niet dat het me nu heel erg stoort want dan zou ik constant worden lastiggevallen met "je hebt de bestemming bereikt" als ik onderweg was Wat ik nu dus nog is zal proberen is de route uit Tyre uploaden en doormailen via de site, je weet maar nooit. Bedankt voor je help in alle geval! |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Ik blijf proberen
edit: Nee tis nog steeds hetzelfde.. In simulatiemode kom ik aan m'n bestemming (tussenpunt), hij zegt bestemming bereikt en loopt wel gewoon verder de weg af, maar hij geeft geen instructie tot aan het volgende tussenpunt, waar hij dan ook alleen 'bestemming bereikt" zegt.. *****. Tis dat ik mijn iphone in m'n jaszak moet steken wegens geen houder voor op m'n stuur, anders kon ik nog zien waar ik heen moest. |
|
|||
|
|||
Even over de spraak voor een gps.
Wie een radio heeft op zijn moto, zoals bij mij het geval is, is goedkoop af met een Itrip systeem. De Iphone wordt tegelijk opgeladen. Even de radio op de juiste radiopost zetten, navigatie aan, muziek aan, coyote aan en vrij en zonder zorgen de baan op. Meestal gaan motoradio's luid genoeg om duidelijk de instructies te horen, ook op de autostrade. |
|
|||
|
|||
Ik stop mijn iPhone in het transparante vak van mijn tanktas. Zo kan je hem goed zien en hij is beschermd tegen vallen en regen. Voor de navigatie gebruik ik TomTom met de kronkelroute optie aan.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Edit: Laat maar, al gevonden. Moet via advanced planning. Laatst gewijzigd door Khiu; 07-06-12 om 17:35. |
|
|||
|
|||
Ik ben ook aan het rondkijken. Naast de iPhone heb ik nog een Nokia Lumia (met gratis Nokia Drive) en een Garmin 2610.
De Garmin is oud en onverwoestbaar, maar de bijbehorende software is complex. Kaarten worden bovendien sinds 2009 niet meer vernieuwd. Een dedicated apparaat is misschien de beste oplossing, maar het toestel is bulky en werkt alleen als ie aangesloten is op stroom. In je tentje op de camping even de route instellen zit er dus niet. De Nokia Lumia heeft een mooi scherm en gratis navigatie van Nokia. De mogelijkheden zijn echter beperkt en 'snelwegen vermijden' is bijvoorbeeld geen optie. Ook zijn er andere redenen om liever een iPhone mee te willen nemen... Blijft nog de iPhone. Veel is hierboven al besproken. Wat m.i. nog onvoldoende aan de orde is gekomen is leesbaarheid van het scherm. Als ik mijn iPhone in de tanktas heb en de zon schijnt, dan heb ik echt moeite met aflezen. Wat zijn de ervaringen van anderen hiermee? |
|
|||
|
|||
Ik gebruik Sygic op mijn iPhone en bevestig mn iPhone via 'n beugel op het stuur (Halfords). Sygic omdat ik alleen daarbij route's kan uploaden en zelf bepaal welke kaarten ik installeer, Tomtom kan geen route's uploaden, althans is mij niet gelukt.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
En vind je het scherm van de iPhone goed leesbaar op de motor? |
|
||||
|
||||
ja ben ik ook wel benieuwd naar hoe zet je routes in Sygic
gebruik Sygic nu ook mijn tomtom werkt niet meer zit er telkens langs .... ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 juli 2012 om 19:59 ---------- voor de iphone heb je hele mooie houders waterdicht met kabel doorvoer voor op te laden maak je met bluetooth vebinding naar een oortje in je helm \ werkt perfect ook de helderheid op max zetten van de iphone is goed af te lezen maar ik luister meer , voor de verkeersveiligheid ! |
|
|||
|
|||
sygic
Ik gebruik Sygic versie 11, Benelux en je kan ITF bestanden (via ITNconverter) laden, ik weet niet of je 'n jailbreak nodig hebt, ik heb wel jailbreak dus ik kan niet testen.
ITN bestand copy naar: user application sygic/library/backup/sygic/aurares/itinerary Ideaal voor op de motor dus... succes... |
|
|||
|
|||
Citaat:
1. ITN2ITF Converter.exe (http://dl.dropbox.com/u/14122459/ITN2...) 2.I-funbox (http://www.i-funbox.com/) All free software. How does it work: 1. create a route in Tyre or Google Maps 2. Save as TomTom file (.itn) 3. open the .itn file with notepad and remove the last rule "xxxxxxxxxx" (something like your name or so) 4. convert the .itn file to an itf file with ITN2ITF Converter.exe 5. copy this file to /user applications/sygic/library/Caches/sygic/aurares/itinerary with use of the I-funbox Wel goed om te weten dat een route maximaal 48 waypoints mag bevatten. Kortom, wat omslachtige methode maar te doen volgens mij en zonder een noodzakelijke jailbreak. Mijn iPhone is zakelijk en jailbreak wordt door mijn werkgever niet toegestaan. Ik ga er eens mee aan de slag. Ben ook benieuwd hoe goed de navigatie werkt als ik data uit heb staan (buitenland). |
|
|||
|
|||
Routes in TomTom wel mogelijk !
Hoi, er is een programma TYRE (zoek op tyre en tomtom)
daar kan je super simpel met google maps een route uitzetten, opslaan (directory ITN) en als route (reisplanner) in je tomtom rijden, er zijn ook bestaande routes (google) die je zelf hierin kan laden en naar eigen inzicht kan aanpassen, tis fff stoeien en spelen maar het werkt geweldig, TIP zet zo min mogelijk waypoints neer dat scheelt als je er eentje mist.... je kan in tomtom ook door gebruik van google maps kan je routes over de hele wereld maken ! het mooie is dat je routes van andere navi systemen ook kan downloaden, en op kan slaan als bijvoorbeeld tomtom bestand ! en nee ik werk niet voor Tyre maar ben al jaren een blije gebruiker! succes |
|
|||
|
|||
probleem blijft dat je geen routes kan opslaan of inlezen in je Iphone Tomtom, of heb je 'n manier gevonden?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ondertuseen heb ik waze, GPS nav 2, en Greatest road al als app op de iphone staan. Geen van allen kan blijkbaar routes uploaden. Routes haal ik op bij: Motorroutes Noord-Holland | ANWB Motor Deze kan je downloaden in een 8.itn formaat van TomTom. Deze met ITNConvSetup omgezet in een ITF file. Met i-funbox deze directory opgezocht: /user applications/sygic/library/Caches/sygic/aurares/itinerary Echter bestaat deze niet. De directory gaat slechts tot: /user applications/sygic/library De mappen die erachter komen heb ik dan zelf maar aangemaakt en de itf file op de correcte plaats gezet. Als ik dan in Sygic naar route ga en dan route laden doe geeft hij aan dat er geen opgeslagen routes zijn. Heeft nog iemand anders dit op de iphone werkende gekregen? |
|
|||
|
|||
Duidelijk dat de vorige oplossing ook niet werkte.
Iphone + Sygic + custom route uploaden. Dit is een extract van de mail die ik gestuurd heb naar sygic helpdesk: What I do is transform a *.itn file (TOMTOM) into a *.itf file (SYGIC) That goes perfect. Then with software (ifunbox) you can explore your iphone. where to put the *.itf file (example rondjepurmerend.itf)? First i had to save a test road into sygic itself so the itinerary map is created by the software. I see 2 itinerary maps: /user applications/sygic/library/backup/aurares/itinerary (there is idd 1 *.itf file, probably the one i created) /user applications/sygic/library/sygic/aurares/itinerary (also here the same *.itf file) but when i add at these locations my rondjepurmerend.itf it doesn't show up in the sygic software/app (route/load route) only the test one made by myself in the software shows up. can you please explain where to put this *.itf file?. Dit is het antwoord van Sygic: please visit the following topic How to do backup your favorites, POIs and routes : Sygic Support You should be able to find the Itinerary folder in Sygic>Res, where you should copy the converted itf files. Please note that since you were using 3rd party software that isnt officially supported, it may not work (so far i have not encountered with such a problem that the imported routes did not work) However you may create your own routes in the application. You may find simple guide in the following link How to plan routes in advance? : Sygic Support Please inform me if you were successful with the import or not. Zij verwijzen naar de directory: Sygic/Res Die kan ik al helemaal niet vinden. Volgens mij heeft sygic de android helpfile doorgestuurd en zijn android en iphone sygic software pakketten verschillend opgebouwd. Wie heeft de iphone +sygic + uploaden routen al werkende gekregen? |
|
|||
|
|||
Hallo,
Ik ben lang op zoek geweest naar een oplossing... Heb geen iPhone, maar wel Sygic op de iPad. Uiteindelijk heb ik de nieuwe versie van de ITNConverter gedownload: ITN Converter Daarna de ITN file geconverteerd naar het nieuwe 'Sygic GPS Navigation 11 (*.itf)' formaat. Deze heb ik gekopieerd met i_Funbox naar directory (zet wel even iFunbox Classic aan): User Applications/Sygic/Library/Sygic/aurares/itinerary Daarna is de route te laden in Sygic. Ik heb de route nog niet uitgeprobeerd, maar krijg nu in ieder geval niet meer de melding 'Wrong file format'. De route is ook normaal zichtbaar met alle details. Dus ik heb goede hoop dat dit werkt. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Met de Iphone in de tanktas heb ik gemerkt dat deze op een gegeven moment warm wordt in de zon en dan uitschakeld. Bovendien vind ik het scherm slecht te lezen in de zon. Iemand wel goed ervaringen? |
|
|||
|
|||
Hij doet het wel. Ik heb hem nog maar één keer kort gebruikt. Heb wel last gehad met het geluid wat uitviel. Waar dat aan lag weet ik nog niet.
Ik weet nog niet of ik er echt enthousiast over ga worden. Later zal ik hem nog eens gebruiken en kijken of het bevalt. |
|
|||
|
|||
Route rijden en raltime opslaan
Alles hierboven gelezen en wil ook zo snel mogelijk de Iphone 4 voor GPS gebruiken. Hiervoor altijd een PDA met TT. Mijn vraag, met welk programma kan ik een route die ik zelf rijd in kaart brengen, dus eigenlijk realtime opnemen en opslaan. Zodat deze later her rijd baar is?
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
App voor ritregistratie op de motor | Koopa | iPhone Apps | 6 | 13-12-16 22:46 |
Wat voor Motor rijdt jij? | iWiefring | Chat en geruchten | 54 | 10-05-11 18:15 |
Iphone houder voor op motor | Drekepeteke | iPhone accessoires en onderdelen | 7 | 23-08-09 18:15 |
PauluS Motor 2006-2008 (Motor Discussie) | PauluS87 | Chat en geruchten | 79 | 17-06-08 21:43 |
|
|