//

Fiets navigatie app voor iPhone - wie heeft ervaring met FietsKompas ?

Fiets navigatie app voor iPhone - wie heeft ervaring met FietsKompas ? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga vaak fietsen met een race fiets. Om mijn route te plannen maak ik meestal gebruik van www.fietsnet.be . Na het plannen van mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-08-13, 22:36
Rocky69 Rocky69 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 1
Post Fiets navigatie app voor iPhone - wie heeft ervaring met FietsKompas ?

Ik ga vaak fietsen met een race fiets. Om mijn route te plannen maak ik meestal gebruik van www.fietsnet.be.

Na het plannen van mijn route, print ik het overzicht van mijn knooppunten af en bevestig dit op de bovenbuis van mijn frame.

Ik vernam dat er een nieuwe app beschikbaar is voor iPhone : FietsKompas. Dit lijkt me een valabel alternatief voor fietsnet.be, ware het niet dat het me niet echt handig lijkt om telkens op de iPhone te gaan kijken welke route moet gevolgd worden.

Zijn er gebruikers van deze app die mij kunnen vertellen of er ook vocale begeleiding (via de oortjes) is ?

Indien niet, kunnen jullie me een app aanraden die deze functionaliteit wel heeft ?

Alvast bedankt voor jullie reactie !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-13, 13:28
Geyzes Geyzes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 56
Standaard

Tomtomnavigatie met Via punten? Zo heb ik overlaatst met de Vespa een route gereden...

met de racefiets doe ik meestal hetzelfde als jezelf en dan een app zoals cyclemeter of bikebrain om nadien alle gegevens te kunnen bekijken/opslaan...
zelf nog geen ervaring met vocale buiten dan Vespa en Tomtom...
  #3  
Oud 22-08-13, 07:35
charleyr charleyr is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 55
Standaard

Co-Rider.

https://itunes.apple.com/nl/app/co-r...538095358?mt=8
  #4  
Oud 22-08-13, 23:32
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Bike planner is ook wel een mooie nog gratis ook
  #5  
Oud 25-08-13, 14:49
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Hoe doe je dat onderweg met accu laden?
  #6  
Oud 26-08-13, 07:21
charleyr charleyr is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coenox Bekijk bericht
Hoe doe je dat onderweg met accu laden?
Momenteel ben ik aan het experimenteren met offline apps, deze hebben offline kaarten of kunnen offline tracking vastleggen.

Voor navigatie gebruik ik Copilot, deze heeft turn by turn ( gesproken tekst) en je kan zelfs de route aanpassen met een simpele veeg beweging. daarnaast de mogelijkheid tot instellen voor fiets en de app geeft ook alternatieve routes weer.
Het enige minpintje is het niet kunnen importeren en exporteren van zelf gemaakte routes , maar daar is een workarround voor, echter moet ik deze nog gaan uitproberen.
Het voordeel van offline maps is, dat je geen verbinding hoeft te maken met het intrnet voor bijwerken van de kaart (3g), dat scheelt weer aan capaciteit van de batterij.

Voor tracking gebruik ik nu Strava, deze kan je offline laten tracken daarnaast heeft strava nog meer mogelijkheden voor de sportieveling.
Ik geloof dat runtastic de offline mogelijkheid ook heeft.

Daarnaast heb ik tijdens het rijden de 3g/Wi-Fi uit staan

Ik heb een topeak mount gemonteerd, daarnaast ga ik waarschijnlijk het powerpack ook nog aanschaffen , maar gisteren bv een 4 tal uurtjes gefietst met routetracking (strava) geactiveerd en op de terugweg met copilot genavigeerd met Strava tegelijkertijd en het percentage batterijverbruik stond einde rit op 73%
  #7  
Oud 26-08-13, 10:12
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

En overkomt het je dan wel eens dat je iPhone tijdens het navigeren (bv bij warm weer in de felle zon) te warm wordt en uitschakeld?
  #8  
Oud 26-08-13, 12:19
charleyr charleyr is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coenox Bekijk bericht
En overkomt het je dan wel eens dat je iPhone tijdens het navigeren (bv bij warm weer in de felle zon) te warm wordt en uitschakeld?
Nog niet meegemaakt, maar ik heb ook nog niet met extreme hitte i.c.m gehele dag zon op de iphone gefietst.
Btw, ik gebruik momenteel een iphone 4 speciaal voor het fietsen, had ik nog liggen na switch provider incl. Een nieuwe iphone!
  #9  
Oud 28-06-14, 16:23
luttigol luttigol is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 22
Standaard

charleyr,
Kan je al gpx importeren op co-pilot?
Of ondertussen al een andere app waarmee je offline en met een zelfgemaakte route kan gaan fietsen?

Ik schaf miss de Finn - The mount for every smartphone and bike. aan, maar ben nog altijd op zoek naar de juiste app.

grtz
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opzoek naar navigatie app voor brommer/fiets courske iPhone Navigatie 3 21-05-13 11:41
Wie heeft er ervaring met het programma Titanium Studio? Parky Ontwikkelen voor iOS 6 17-01-12 00:34
Wie heeft ervaring met aanpassen PLIST's (bluetooth profile)? allewijn iPhone algemeen 14 15-03-11 20:24
Wie heeft ervaring met iphoneservicepoint.nl Bashie Koopinformatie Nederland 0 19-02-11 15:08
wie heeft er ervaring met deze carkit? haneli iPhone accessoires en onderdelen 0 04-04-09 22:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:45.