//

Kosten van AGPS

Kosten van AGPS discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Worden er kosten in rekening gebracht als AGPS wordt gebruikt in het buitenland? Is het mogelijk om alleen GPS te gebruiken in plaats van AGPS?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-04-09, 23:57
Sanjeevs Sanjeevs is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Question Kosten van AGPS

Worden er kosten in rekening gebracht als AGPS wordt gebruikt in het buitenland?

Is het mogelijk om alleen GPS te gebruiken in plaats van AGPS?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-09, 00:07
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Nee en Nee A-Gps is gewoon GPS maar dan voor mobiele telefoons... Thats it
  #3  
Oud 13-04-09, 00:42
Sanjeevs Sanjeevs is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam Bekijk bericht
Nee en Nee A-Gps is gewoon GPS maar dan voor mobiele telefoons... Thats it
AGPS bepaalt de positie (the first fix) van je iPhone door middel van het mobiele telefonie-netwerk. Er wordt dus data uitgewisseld van de positie van de iPhone en de posities van de satellieten.

Dus T-Mobile dekt de kosten (in het buiteland) voor het gebruik van de bovestaande informatie?
  #4  
Oud 13-04-09, 08:29
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanjeevs Bekijk bericht
AGPS bepaalt de positie (the first fix) van je iPhone door middel van het mobiele telefonie-netwerk. Er wordt dus data uitgewisseld van de positie van de iPhone en de posities van de satellieten.

Dus T-Mobile dekt de kosten (in het buiteland) voor het gebruik van de bovestaande informatie?
Nee, ga daar maar niet vanuit. Alle data die je in het buitenland verbruikt gaat je (dik) geld kosten.

Maar: desondanks kun je in het buitenland wél gebruik maken van de GPS-chip in je iPhone. Heb je dataroaming uitstaan, dan zal je iPhone zonder internetverbinding a.d.h.v. alleen satellieten je positie gaan bepalen. Kan iets langer duren, maar gaat lukken -en is dan gratis.

Voor diegenen die een jailbreak hebben: zet voor de zekerheid ook nog een extra dataslot op je iPhone in de vorm van bijv.SBSettings of BossPreffs.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #5  
Oud 13-04-09, 22:43
Sanjeevs Sanjeevs is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Nee, ga daar maar niet vanuit. Alle data die je in het buitenland verbruikt gaat je (dik) geld kosten.

Maar: desondanks kun je in het buitenland wél gebruik maken van de GPS-chip in je iPhone. Heb je dataroaming uitstaan, dan zal je iPhone zonder internetverbinding a.d.h.v. alleen satellieten je positie gaan bepalen. Kan iets langer duren, maar gaat lukken -en is dan gratis.

Voor diegenen die een jailbreak hebben: zet voor de zekerheid ook nog een extra dataslot op je iPhone in de vorm van bijv.SBSettings of BossPreffs.
Bedankt voor jouw heldere antwoord !
  #6  
Oud 20-09-09, 23:09
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Nee, ga daar maar niet vanuit. Alle data die je in het buitenland verbruikt gaat je (dik) geld kosten.

Maar: desondanks kun je in het buitenland wél gebruik maken van de GPS-chip in je iPhone. Heb je dataroaming uitstaan, dan zal je iPhone zonder internetverbinding a.d.h.v. alleen satellieten je positie gaan bepalen. Kan iets langer duren, maar gaat lukken -en is dan gratis.

Voor diegenen die een jailbreak hebben: zet voor de zekerheid ook nog een extra dataslot op je iPhone in de vorm van bijv.SBSettings of BossPreffs.
Hmm toch twijfel ik hier een beetje aan. Als je dataroaming uit hebt staan dan heb je idd geen internet via 3g. Maar A-GPS gaat toch helemaal niet over 3g?

Voorbeeld: Ik heb een iphone 2g (dus geen data over 3g) Nu zet ik locatiebepaling aan, Wi-Fi uit en zorg dat ik de juiste google kaarten in de cache van de iphone heb staan. Als ik dan op het zoek viziertje druk wordt de locatie toch wel degelijk weergegeven. Zo werkt A gps toch ook? Hoe kan dat dan geld kosten, je gebruikt toch geen 3g internet ?

Of ben ik nou in de war...
  #7  
Oud 21-09-09, 11:45
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Nee, je bent niet in de war. Het kost alleen geld als de kaart niet op je iPhone staat en dus op dat moment wordt gedownload.
Het downloaden hoeft niet via 3G te gaan, het gaat ook via Wi-Fi of GPRS. GPRS is natuurlijk wel langzamer dan 3G.
Als je een gratis Wi-Fi punt hebt is het downloaden natuurlijk ook gratis.
  #8  
Oud 21-09-09, 12:35
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Hmm toch twijfel ik hier een beetje aan. Als je dataroaming uit hebt staan dan heb je idd geen internet via 3g. Maar A-GPS gaat toch helemaal niet over 3g?

[...]
Als dataroaming uit staat komt er überhaupt geen data binnen (in het buitenland), zij het over Wi-Fi, gprs, of 3g.
  #9  
Oud 21-09-09, 18:47
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 Bekijk bericht
Als dataroaming uit staat komt er überhaupt geen data binnen (in het buitenland), zij het over Wi-Fi, gprs, of 3g.
OK, dit begrijp ik. Maar A-GPS werkt dan toch nog wel? Dit gaat namelkijk niet over Wi-Fi, gprs noch 3g.

Stel je gebruikt navigatie software zoals: Navigon of tomtom. Je hebt dus geen dataverkeer nodig want de kaarten staan in je telefoon. A-gps en gps werken dan toch gewoon en zonder extra kosten??
  #10  
Oud 21-09-09, 19:17
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
OK, dit begrijp ik. Maar A-GPS werkt dan toch nog wel? Dit gaat namelkijk niet over Wi-Fi, gprs noch 3g.

Stel je gebruikt navigatie software zoals: Navigon of tomtom. Je hebt dus geen dataverkeer nodig want de kaarten staan in je telefoon. A-gps en gps werken dan toch gewoon en zonder extra kosten??
Neen, A-GPS maakt wél gebruik van grps, edge of 3G. De ingebouwde GPS-ontvanger werkt wél gratis omdat die de satellieten gebruikt.

Citaat:
Bij GPS-ontvangers die uitgerust zijn met Assisted GPS gebruikt de ontvanger aanvullende informatie. In het geval dat een GPS-ontvanger is ingebouwd in een mobiele telefoon wordt de verbinding met de mobiele centrale gebruikt. Zo kan de mobiele telefoonmaatschappij een ruwe positiebepaling toezenden die afgeleid is van metingen van de sterkte van het signaal van de mobiele telefoon als het ontvangen wordt door verschillende zendmasten in de buurt van de mobiele telefoon. Ook kan informatie over de positie van de satellieten worden verstrekt, zodat de GPS ontvanger niet langer afhankelijk is van onvangst van deze informatie van de satellieten zelf. Verder is het mogelijk om computers in de centrale meer complexe positieberekeningen te laten maken, die de kleine processor in de telefoon niet aan kan.
Naast zendmasten voor mobiele telefonie, kunnen ook Wi-Fi-netwerken gebruikt worden om de plaats van het toestel te bepalen.
Op deze manier kan de ruwe locatie al snel worden weergegeven voordat GPS met behulp van de ontvangen informatie en de satellietsignalen de exacte locatie kan bepalen.

Laatst gewijzigd door WDS001; 21-09-09 om 19:20. Reden: Info van Wikipedia toegevoegd.
  #11  
Oud 21-09-09, 20:24
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Neen, A-GPS maakt wél gebruik van grps, edge of 3G. De ingebouwde GPS-ontvanger werkt wél gratis omdat die de satellieten gebruikt.
Ok WDS001. Ik heb een iphone 2g en in google maps krijg ik toch een blauwe speld met blauwe cirkel zodra ik locatiebepaling aan zet en op 'zoek viziertje' druk. Wi-Fi staat uit, de kaarten staan in de cache iphone, ik heb geen 3g telefoon en edge is het ook niet.

Is het dan de GPRS die deze data verstrekt??? Is echt het enige wat dan nog over blijft. Mijn provider is vodafone en ik heb om GPRS iig nooit gevraagd.
  #12  
Oud 21-09-09, 20:26
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Ok WDS001. Ik heb een iphone 2g en in google maps krijg ik toch een blauwe speld met blauwe cirkel zodra ik locatiebepaling aan zet en op 'zoek viziertje' druk. Wi-Fi staat uit, de kaarten staan in de cache iphone, ik heb geen 3g telefoon en edge is het ook niet.

Is het dan de GPRS die deze data verstrekt??? Is echt het enige wat dan nog over blijft. Mijn provider is vodafone en ik heb om GPRS iig nooit gevraagd.
Ik ben er niet zeker van, maar in de iPhone 2G zit toch helemaal geen GPS-chip? Die zal dus enkel via A-GPS werken.
  #13  
Oud 21-09-09, 20:44
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ik ben er niet zeker van, maar in de iPhone 2G zit toch helemaal geen GPS-chip? Die zal dus enkel via A-GPS werken.
Ik ben van plan een 3gs te kopen vandaar deze vragen. Zit veel in het buitenland en ik wil daarbij Navigatie veel gebruiken. Ik probeer dus uit te zoeken of dit geintje geld gaat kosten.

A-GPS blijft voor mij toch mysterieus. Betaal je nou wel of niet in buitenland. Meningen en redenaties lopen sterk uit een. Ook Vodafone weet het antwoord niet...

Mijn vermoeden is dat A-GPS data zo ontzettend nietig is dat daar geen extra kosten voor worden gerekend.
  #14  
Oud 21-09-09, 20:46
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Ik ben van plan een 3gs te kopen vandaar deze vragen. Zit veel in het buitenland en ik wil daarbij Navigatie veel gebruiken. Ik probeer dus uit te zoeken of dit geintje geld gaat kosten.

A-GPS blijft voor mij toch mysterieus. Betaal je nou wel of niet in buitenland. Meningen en redenaties lopen sterk uit een. Ook Vodafone weet het antwoord niet...

Mijn vermoeden is dat A-GPS data zo ontzettend nietig is dat daar geen extra kosten voor worden gerekend.
Het is gewoon de bedoeling dat je A-GPS (en dus dataroaming) uitzet in het buitenland. Je iPhone redt zich wel met de GPS-chip die ingebouwd is en dus enkel met de satellieten.
  #15  
Oud 21-09-09, 20:49
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Het is gewoon de bedoeling dat je A-GPS (en dus dataroaming) uitzet in het buitenland. Je iPhone redt zich wel met de GPS-chip die ingebouwd is en dus enkel met de satellieten.
Laten we het daar maar op houden. Nu maar hopen dat de gps een beetje naar behoren werkt!

....Helaas zijn hier de meningen en ervaringen ook sterk verdeeld.
  #16  
Oud 21-09-09, 20:50
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Laten we het daar maar op houden. Nu maar hopen dat de gps een beetje naar behoren werkt!

....Helaas zijn hier de meningen en ervaringen ook sterk verdeeld.
Inderdaad Ik kan je wel melden dat ik geen problemen ondervindt en dat m'n iPhone zich zéér goed redt zonder de A-GPS
  #17  
Oud 21-09-09, 20:52
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Inderdaad Ik kan je wel melden dat ik geen problemen ondervindt en dat m'n iPhone zich zéér goed redt zonder de A-GPS
Mooi! Weer een streepje voor dan.
En dat nog wel met een 3g (zonder s)
  #18  
Oud 21-09-09, 20:53
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Mooi! Weer een streepje voor dan.
En dat nog wel met een 3g (zonder s)
Inderdaad Soms gaat het wel trager, maar met een iPhone 3GS zal dat zeker dubbel zo snel gaan als bij mij!
  #19  
Oud 22-09-09, 10:38
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Volgens mij blijft agps gewoon gratis werken in het buitenland ondanks dat dataroaming uitstaat. Je krijgt immers ook de info van de gebruikte telefoonprovider in je scherm? Dat is ook data en daar hoef je niet voor te betalen.

Laatst gewijzigd door Bert Z; 22-09-09 om 10:43.
  #20  
Oud 23-09-09, 17:14
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Z Bekijk bericht
Volgens mij blijft agps gewoon gratis werken in het buitenland ondanks dat dataroaming uitstaat. Je krijgt immers ook de info van de gebruikte telefoonprovider in je scherm? Dat is ook data en daar hoef je niet voor te betalen.
Zo denk ik er ook over.
Maar zeker weten doe je het pas als de nota binnen is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vervangen van batterij kosten? iemand ervaring! elisa9180 iPhone algemeen 4 13-07-10 22:29
Kosten bij gebruik van andermans Wi-Fi Angieiphone Wi-Fi 3 11-07-09 17:13
Kosten van Iphone oliebol Koopinformatie Nederland 13 18-02-09 12:43
Kosten voor gebruik van Duitse iPhone jodelaET iPhone algemeen 11 17-12-07 18:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.