Kosten van AGPS discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Worden er kosten in rekening gebracht als AGPS wordt gebruikt in het buitenland? Is het mogelijk om alleen GPS te gebruiken in plaats van AGPS?...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Kosten van AGPS
Worden er kosten in rekening gebracht als AGPS wordt gebruikt in het buitenland?
Is het mogelijk om alleen GPS te gebruiken in plaats van AGPS? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Nee en Nee A-Gps is gewoon GPS maar dan voor mobiele telefoons... Thats it
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Dus T-Mobile dekt de kosten (in het buiteland) voor het gebruik van de bovestaande informatie? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar: desondanks kun je in het buitenland wél gebruik maken van de GPS-chip in je iPhone. Heb je dataroaming uitstaan, dan zal je iPhone zonder internetverbinding a.d.h.v. alleen satellieten je positie gaan bepalen. Kan iets langer duren, maar gaat lukken -en is dan gratis. Voor diegenen die een jailbreak hebben: zet voor de zekerheid ook nog een extra dataslot op je iPhone in de vorm van bijv.SBSettings of BossPreffs.
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Voorbeeld: Ik heb een iphone 2g (dus geen data over 3g) Nu zet ik locatiebepaling aan, Wi-Fi uit en zorg dat ik de juiste google kaarten in de cache van de iphone heb staan. Als ik dan op het zoek viziertje druk wordt de locatie toch wel degelijk weergegeven. Zo werkt A gps toch ook? Hoe kan dat dan geld kosten, je gebruikt toch geen 3g internet ? Of ben ik nou in de war... |
|
|||
|
|||
Nee, je bent niet in de war. Het kost alleen geld als de kaart niet op je iPhone staat en dus op dat moment wordt gedownload.
Het downloaden hoeft niet via 3G te gaan, het gaat ook via Wi-Fi of GPRS. GPRS is natuurlijk wel langzamer dan 3G. Als je een gratis Wi-Fi punt hebt is het downloaden natuurlijk ook gratis. |
|
|||
|
|||
Als dataroaming uit staat komt er überhaupt geen data binnen (in het buitenland), zij het over Wi-Fi, gprs, of 3g.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Stel je gebruikt navigatie software zoals: Navigon of tomtom. Je hebt dus geen dataverkeer nodig want de kaarten staan in je telefoon. A-gps en gps werken dan toch gewoon en zonder extra kosten?? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door WDS001; 21-09-09 om 20:20. Reden: Info van Wikipedia toegevoegd. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Is het dan de GPRS die deze data verstrekt??? Is echt het enige wat dan nog over blijft. Mijn provider is vodafone en ik heb om GPRS iig nooit gevraagd. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
A-GPS blijft voor mij toch mysterieus. Betaal je nou wel of niet in buitenland. Meningen en redenaties lopen sterk uit een. Ook Vodafone weet het antwoord niet... Mijn vermoeden is dat A-GPS data zo ontzettend nietig is dat daar geen extra kosten voor worden gerekend. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
....Helaas zijn hier de meningen en ervaringen ook sterk verdeeld. |
|
||||
|
||||
Inderdaad Ik kan je wel melden dat ik geen problemen ondervindt en dat m'n iPhone zich zéér goed redt zonder de A-GPS
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Volgens mij blijft agps gewoon gratis werken in het buitenland ondanks dat dataroaming uitstaat. Je krijgt immers ook de info van de gebruikte telefoonprovider in je scherm? Dat is ook data en daar hoef je niet voor te betalen.
Laatst gewijzigd door Bert Z; 22-09-09 om 11:43. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar zeker weten doe je het pas als de nota binnen is. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
vervangen van batterij kosten? iemand ervaring! | elisa9180 | iPhone algemeen | 4 | 13-07-10 23:29 |
Kosten bij gebruik van andermans Wi-Fi | Angieiphone | Wi-Fi | 3 | 11-07-09 18:13 |
Kosten van Iphone | oliebol | Koopinformatie Nederland | 13 | 18-02-09 13:43 |
Kosten voor gebruik van Duitse iPhone | jodelaET | iPhone algemeen | 11 | 17-12-07 19:21 |
|
|