//

Navigon of Sygic?

Navigon of Sygic? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door FreddyTex Gisteren snel Navigon geïnstalleerd om even te testen of het ok is. Zodra TT er is, schakel ik over (indien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 17-08-09, 13:27
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyTex Bekijk bericht
Gisteren snel Navigon geïnstalleerd om even te testen of het ok is. Zodra TT er is, schakel ik over (indien beter).
Vandaag snel effe naar de zee gereden (ouders), had direct fix, constant bereik en alles werkte feilloos (snelheidslimieten, etc).
Zeer goede navigatie dus.... TT mag sterk voor de dag komen.
Ben benieuwd of je nog steeds TT wilt, nu die er is... Minder voor meer, zoals te verwachten viel... Doe mij maar Sygic, daar ben ik nog het meeste tevreden over (Navigon is niet slecht, maar vind ik persoonlijk iets te simpel). Nog even wachten op de door Sygic beloofde update voor Mobile Maps en ik ben klaar met mijn vergelijkingstest, verwacht ik!
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 17-08-09, 14:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Ben benieuwd of je nog steeds TT wilt, nu die er is... Minder voor meer, zoals te verwachten viel... Doe mij maar Sygic, daar ben ik nog het meeste tevreden over (Navigon is niet slecht, maar vind ik persoonlijk iets te simpel). Nog even wachten op de door Sygic beloofde update voor Mobile Maps en ik ben klaar met mijn vergelijkingstest, verwacht ik!
Bij Sygic zitten niet alle flitspalen erin, (voorlopig) met navigon al alle flitspalen gedetecteerd waar ik ben gepasseerd.

In zwijnaarde ongeveer(oost-vlaanderen) zit de flitspaal er niet in bij sygic,raar want die flitspaal staat er ondertussen al geruime tijd.
  #63  
Oud 17-08-09, 17:25
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@apotheosis:
Mogelijk heeft dat ermee te maken dat van Sygic de eerste update nog moet komen (die zit eraan te komen, wordt zelfs al in de AppStore bij Sygic vermeld), terwijl Navigon nog niet zolang geleden al een update gehad heeft, waarin ook meteen de laatste flitspaalveranderingen meegenomen zijn? Ik doe maar een gok...?!

Overigens zitten in Navigon ook foutjes in het flitspalenbestand. Ik ben al verschillende meldingen tegengekomen voor flitspalen die al tijden verwijderd zijn langs de weg. Zoiets is een dynamisch gebeuren, dus geen enkele navigatie zal altijd up-to-date zijn.

Persoonlijk vind ik dat niet zo'n groot probleem, flitspalen worden soms verplaatst, weggehaald, kromgetrokken door vandalen en zo meer, en het is toch maar een hulpmiddel tegen de vaste flitsers... Mobiele flitsers zijn nog altijd een risico voor je portemonnee...
Omdat het kan veranderen, werk ik van tijd tot tijd handmatig de flitspalen bij in Sygic (ik gebruik die van flitspaal.nl voor de Benelux, hoogstwaarschijnlijk heb ik de meeste dan dubbel erin staan, maar dan heb ik zoveel mogelijk alle vaste flitspalen up-to-date in het gebied waar ik het meest rij (Duitsland wordt niet ondersteund door flitspaal.nl). Met Navigon is me dat handmatig bijwerken nog niet gelukt (maar eerlijk gezegd heb ik dit slechts kort geprobeerd, lukte niet a la minute, dus ermee opgehouden, want Sygic gebruik ik toch het liefst). Dus dat vind ik dan weer een (zijdelings) voordeeltje t.b.v. Sygic.
  #64  
Oud 18-08-09, 12:04
Yves DB Yves DB is offline
• iOS 8.1.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 13
Standaard

Ik heb op reis de Sygic uitgebreid uitgetest. Valt voor deze prijs reuze mee naar mijn mening.
De flitspalen zijn een beetje een zootje in UK, op verschillende plaatsen werden flitspalen gemeld waar er in de verste verte geen te zien waren. Op de ring rond Londen was de maximum toegelaten snelheid ter hoogte van de flitspaal niet altijd correct enz.

Verder klopt er één en ander niet als je een route uitstippelt die langs verschillende punten moet langs gaan. Je kan die tussenpunten als tussenpunt instellen maar af en toe gebeurde het wel eens dat hij achteraf, bij het verlaten van dat tussenpunt en nadat het als 'bezocht' werd aangeduid, terug naar dat tussenpunt begon te navigeren (na handmatig verwijderen was dit euvel ook opgelost.

Uiteindelijk ben ik zeer tevreden over Sygic. De prijs is relatief én ik vind het een onvoorstelbaar voordeel om alles in één toestel te hebben. Een houder heb ik niet nodig, mijn iPhone legt zich perfect op zijn zij in mijn dashboard en ik zie hem dus als ik naar mijn dashboard kijk.

Ook wat plezier gehad met de verschillende talen die er uit kunnen komen.
'Na 300 meter rechtsaf' in het Zweeds is iets in de zin van 'Af driehonderd mètr spring venster' , of 'seroki droki' in het Pools. Toch fijn om iets in andere talen te leren .

Wat ruzie gemaakt met de Nederlandse dame die me goedbedoelde aanwijzingen gaf die ik op enkele plaatsen dan toch maar liever niet volgde (ja, ook op dat vlak enkele haperingen, maar niet ergs, recent (bv. voorjaar 2009) geopende wegen staan er nog niet op enz.).
En 't is niet dat het zo erg is, maar een 'Belgisch' Nederlands sprekende zou ik ook kunnen verdragen.

Maar mocht je twijfelen : Sygic brengt je wel degelijk op de plaats waar je wilt (ook in wat 'uithoeken', in Ierland bijvoorbeeld) !

Een tevreden klant.
Voilà.
  #65  
Oud 18-08-09, 12:38
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Navigon komt binnenkort met versie 1.20! Zie hier de aankondiging.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #66  
Oud 18-08-09, 14:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Buur;ik heb net effe nog een test gedaan met zowel navigon als sygic en ik kwam tot een zeer opmerkelijke conclusie;sygic is simpelweg beter dan navigon.
Waarom;ik reed express tot meermaals toe verkeerd met beide;sygic was veel maar dan echt veel sneller om te herberekenen dan bij navigon.
Bij navigon wilde deze mij rechtdoor sturen maar ik veegde er mijn gat aan en ging links af; terwijl sygic meteen snel corrigeerd doet navigon er langer over + toen dacht ik van oke, hij heeft nu de straat dan rechtdoor aan (toen ik dus links af al had geslaan) toen zegde deze opeens; nu rechts afslaan? lol en dat ding was alweer aan het herberekenen maar was deze keer wel sneller dan de eerste maal.

De conclusie is heel duidelijk geworden voor mij nu na deze test;sygic is beter dan navigon omdat sygic sneller herberekent en het meteen ook goed doet terwijl navigon er langer over doet en soms dan nog effe tilt slaat en dan enkele seconden nadien eindelijk dan toch terug zn' goeie baan aanduid.

Uiteraard is navigon niet slecht ,ik zal navigon wel nog (af en toe) blijven gebruiken,af en toe eens afwisselen natuurlijk zeker na een update ofzo.

Ik ga nu dan toch tomtom aanschaffen maar das dan ook het allerlaatste,3 gps systemen heb ik meer dan genoeg aan en dan laat ik heel binnenkort al weten hoe het met tomtom zit,straks al eens een kleine test mee doen.


buur;voor mobiele flitsers een RD?.
In nederland is de stinger toch legaal,jammer deze zoveel kost of ik zou anders deze ook aanschaffen zenne.

Effe vergeten bijzeggen;sygic heeft ook het duidelijkste flitspalen aanduiding,je kan er niet naast kijken.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 19-08-09 om 14:22.
  #67  
Oud 21-08-09, 10:18
rmondie rmondie is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 67
Standaard

sygic in de test op 2 de plek
iPhone-navigatie: vergelijkend review TomTom, Navigon, Sygic en iGo MyWay

voor mijn persoonlijke meding op mijn nr 1
  #68  
Oud 02-09-09, 14:25
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rmondie Bekijk bericht
sygic in de test op 2 de plek
iPhone-navigatie: vergelijkend review TomTom, Navigon, Sygic en iGo MyWay

voor mijn persoonlijke meding op mijn nr 1
Sygic is en blijft nummer 1 voor mij. Zeker daar ik de software al langer gebruik, zie ik dat in die review zaken over het hoofd zijn gekeken qua Sygic. De beloofde update pakt een aantal zaken aan, waardoor nu net soms TomTom voorrang krijgt in die vergelijkingstest en na die update zie ik Sygic bovenaan verschijnen. Daarnaast: TT heeft niet eens rijbaanassistentie en valt daarmee voor mij acuut af als bruikbaar, dit vind ik tegenwoordig toch wel echt een vereiste (als ik de test gedaan zou hebben, zou ik daarvoor strafpunten gegeven hebben, voor zaken die er gewoon in behoren te zitten standaard! Dat zou toch een ander beeld opleveren qua volgorde...).

Ik kom steeds weer op Sygic uit als persoonlijke favoriet in het regelmatige gebruik. De mindere zaken neem ik bij Sygic blijkbaar voor lief, waar ik bij andere pakketten het irritant en soms zelfs ronduit onvergeeflijk vind.
  #69  
Oud 02-09-09, 15:37
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Sygic is en blijft nummer 1 voor mij. Zeker daar ik de software al langer gebruik, zie ik dat in die review zaken over het hoofd zijn gekeken qua Sygic. De beloofde update pakt een aantal zaken aan, waardoor nu net soms TomTom voorrang krijgt in die vergelijkingstest en na die update zie ik Sygic bovenaan verschijnen. Daarnaast: TT heeft niet eens rijbaanassistentie en valt daarmee voor mij acuut af als bruikbaar, dit vind ik tegenwoordig toch wel echt een vereiste (als ik de test gedaan zou hebben, zou ik daarvoor strafpunten gegeven hebben, voor zaken die er gewoon in behoren te zitten standaard! Dat zou toch een ander beeld opleveren qua volgorde...).

Ik kom steeds weer op Sygic uit als persoonlijke favoriet in het regelmatige gebruik. De mindere zaken neem ik bij Sygic blijkbaar voor lief, waar ik bij andere pakketten het irritant en soms zelfs ronduit onvergeeflijk vind.
Ik moet zoals je mss al zal gelezen hebben zelfs igo naar voor schuiven,het enige minpuntje ik echt vind is deze beetje teveel moet herberekenen zonder enige reden of het zou aan mijn iphone chip moeten liggen die toch ook niet optimaal is maar gelukkig is deze bijzonder snel om te herberekenen en daardoor heb ik nog geen problemen gekend.
Waarom ik igo naar voor schuif is omdat deze heel duidelijk is qua kaarten,aanwijzingen en gesproken uitleg=vind ik het beste en relaxte met igo.
  #70  
Oud 02-09-09, 16:18
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Ik ga 100% voor navigon. Dat programma is gewoon goed in mekaar gezet.
  #71  
Oud 02-09-09, 19:34
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Misschien enigszins off topic, maar heeft iemand ervaring met Copilot live Europa??
Veel lovende recensies op andere smartphones, maar hoe doet hij het op de iPhone?
  #72  
Oud 16-01-12, 19:54
Gekko Gekko is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Delft
Berichten: 175
Standaard

Ik gebruik nu Sygic zelf ruim een jaar en na de "Aura" update is hij alleen maar nog beter geworden dan hij al was.
Ik ben er mee naar Engeland gereden (via Frankrijk en dan de Ferry) en naar Duitsland. De GPS fix is hierbij sneller dan bij Navigon (die had ik hiervoor).
Verder vind ik Sygic persoonlijk mooier en de vele instellingen beter.
__________________
Verwar de mening van de meerderheid niet met die van de waarheid.
  #73  
Oud 16-01-12, 21:05
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

ik gebruik co-pilot,en ik moet zeggen het werkt lekker soepel op de iphone,alleen de gps verbinding is wat aan de mindere kant,maar in een carkit van TT werkt het weer prima.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Misschien enigszins off topic, maar heeft iemand ervaring met Copilot live Europa??
Veel lovende recensies op andere smartphones, maar hoe doet hij het op de iPhone?
  #74  
Oud 16-01-12, 21:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gekko Bekijk bericht
Ik gebruik nu Sygic zelf ruim een jaar en na de "Aura" update is hij alleen maar nog beter geworden dan hij al was.
Ik ben er mee naar Engeland gereden (via Frankrijk en dan de Ferry) en naar Duitsland. De GPS fix is hierbij sneller dan bij Navigon (die had ik hiervoor).
Verder vind ik Sygic persoonlijk mooier en de vele instellingen beter.

Beste gps is tomtom maar jaarlijks wel de duurste.

Sygic is goed maar ik heb deze vorig jaar in spanje gebruikt en deze vond meerdere straten niet, gelukkig is mijne maat ne krak in om zijn baan te weten en kaart kan lezen . Dat vond ik wel zwaar teleurstellend aan sygic.

Navigon is ook mooi maar de traffic vind ik allemaal niet zo goed, die is dus duurder bij tt maar wel veel veel beter en duidelijker.
  #75  
Oud 16-01-12, 22:50
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

TomTom!!

maar om een keuze te maken: Navigon.!
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #76  
Oud 17-01-12, 01:28
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Jongens, dit topic gaat over Sygic of Navigon, en stamt van een paar jaar geleden toen TomTom nog niet eens uit was met zijn overprized pakket. Ik stel voor dat jullie een nieuw topic beginnen (als dat er al niet is inmiddels) over de huidige navigatiepakketten, als jullie dat zouden willen. Neem ze dan meteen allemaal mee, of beperk het bijv. tot de kooppakketten en laat de gratis alternatieven zoals Waze dan achterwege. Maar dit jarenoude topic (over slechts 2 pakketten) nieuw leven in blazen kan gewoon niet. Daarvoor is er teveel veranderd aan aanbod en aan inhoud. Ervaringen van "vorig jaar" of zelfs de jaren ervoor (sorry, apotheosis ) doen er niet zoveel meer toe nu. Er zijn daarna weer een aantal veranderingen in alle pakketten doorgevoerd. Ik stel ook voor dat jullie dan tevens kijken naar het abonnementenconcept en hoe uitgebreid dat is, maar ook hoe vriendelijk dat voor de klant is (en zijn portemonnee). Dat is 1 van de dingen die heel duidelijk veranderd zijn, het concept in-app-aankopen bestond 3 jaar geleden nog niet, toen dit topic startte. Ikzelf zou bijv. graag een objectieve vergelijking van de verschillende traffic-opties willen zien, met vermelding van land of streek erbij (van land tot land, streek tot streek, schijnt dit erg te verschillen binnen hetzelfde pakket al, laat staan van pakket tot pakket).
Ik ben dus heel erg voor een nieuw (up-to-date) topic mèt onderbouwingen!
En misschien kan er zo ieder jaar een algemene vergelijking m.b.t. de dan "huidige" nav-pakketten gestart worden?

Ontopic, toch nog even:
Ik gebruik nog steeds Sygic naar volle tevredenheid. Altijd geüpdatet (=officiële NL spelling, helaas...). Heeft me nog nooit ergens laten staan of verdwalen in al die jaren. Ook niet in het buitenland. De geboden inhoud, instellingen en opties zijn meer dan de meesten ooit zullen gebruiken bij een nav-systeem. De prijs is ook nog altijd het prettigst van de grote pakketten (de normale prijs is lager dan de actieprijzen die Navigon regelmatig aanbiedt (alsook TT trouwens) en zelfs dan geeft Sygic ook nog regelmatig zelf korting, waardoor je voor een paar tientjes letterlijk compleet Europa kunt kopen, goedkoper dan de (afgeprijsde) Benelux-versie van de andere genoemde 2). Kortom: qua prijs-kwaliteit-verhouding is Sygic nog altijd het best. Ik raad Sygic dus ook graag aan, met het volste vertrouwen, aan vrienden en bekenden. Er is er nog nooit 1 bij me teruggekomen met dat ze beter een ander pakket hadden kunnen kiezen en ik verkeerde raad gegeven zou hebben.

N.B.
Op iPc is Sygic echter altijd een ondergeschoven kindje en wordt er (op de hoofdpagina's) amper tot nooit aandacht aan besteed. Ik vind dat persoonlijk jammer, want veel mensen kunnen zo geen complete, objectieve keus maken en volgen gewoon de meestgenoemde namen... Waarmee die hun prijs lekker hoog kunnen houden en niet erg hun best hoeven te doen voor de klanten. Daar zijn alle klanten uiteindelijk de dupe van, van dat soort monopolistengedrag. TT (in Nederland zijn ze groot) is daar een mooi voorbeeld van, dezelfde traagheid die ze lieten zien bij de iPhone is dezelfde traagheid die ze ook laten zien nu op Android (d.w.z. er is nog steeds geen pakket, ze maken zich niet druk om klandizie die zit te wachten...). Gelukkig is er nog de rest van de wereld (dan is TT maar een kleine speler) en is er flink wat concurrentie inmiddels. Maar die mogen dan wel aandacht krijgen, o.a. op iPc, al is het maar in het forum...

Laatst gewijzigd door Buur; 17-01-12 om 02:24.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews. apotheosis iPhone Navigatie 83 01-04-10 13:25
Sygic en Navigon anzz Archief 2 29-07-09 15:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.