iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: TomTom (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/40856-tomtom.html)

ballegooier 05-09-09 23:45

Heb net een stuk met Navigon (heen) en TomTom (terug) gereden (ong. 170km totaal) en wilde de opties 'korte' routes testen. TomTom krijgt het voor elkaar de route zo kort te doen, dat je de vraag krijgt of je over onverharde wegen wil rijden. Nou nee, dank u. Ik kom liever levend aan op plaats van bestemming. TomTom stuurt je vervolgens gerust door stadscentra om tot de meter de kortste route te krijgen. Nou sorry hoor, maar dat vind ik echt k*t. Toen ik op het zoveelste industrie terreintje stond te draaien (de TomTom geeft de afslagen steeds erg laat) heb ik Navigon opgestart en daarmee won ik meteen 15 minuten aan tijd (kostte ook 4km, maar ik bedoel: hoeveel is dát nou op een route van 85km?!) en kon weer rustig over B-wegen en snelweg verder zoeven. Mijn keus is gemaakt. Daarnaast heeft Navigon een prettiger en mooier menu en beeldweergave en is de lane-assist geweldig! Vergeleken met dat laatste is die TomTom echt heel jaren 90 vind ik. Totaal geen greintje aan features, behalve die IQ routes dan...

carlitoslife 06-09-09 12:51

error bij het installeeren van tomtom
 
Krijg constant de error dat het niet geinstalleerd kan worden wegens onbekende fout.
Wat te doen?

iPhone 3g, 3.0.1, gejailbreaked met redsnow

Timmeh_ 07-09-09 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlitoslife (Bericht 348008)
Krijg constant de error dat het niet geinstalleerd kan worden wegens onbekende fout.
Wat te doen?

iPhone 3g, 3.0.1, gejailbreaked met redsnow

Ik neem aan dat je m netjes via de AppStore hebt gekocht? Welke foutmelding krijg je?

ikkiedik 07-09-09 17:54

TomTom
 
:pik heb tomtom geinstaleerd werkt goed gebruikt 1,4GB (Europa)inderdaat geeft wel laat de afslag aan maar zegt al eerder dat je er af moet dus kan je rekening mee houden. ook de flitspalen geeft hij goed aan met de toe gestanen snelheid dus ben tevreden:D

WFJ 08-09-09 09:18

pff, met TomTom heb ik nogal wat last met navigeren. Tegen dat hij eindelijk een fix vindt is het niet normaal lang. Op de snelweg vindt hij er zelfs geen (aan 120 km/u wel, maar dan nog, hij moet dat toch vinden).

Op een gewone weg (50.70.90) duurt het zeker ene kwartier (en dan ben ik er al zelf bijna).

Ook als hij aangeeft ergens af te moeten slaan, en ik doe dat is hij de weg kwijt en mooet hij drie keer herberekenen en zo ... wel jammer als je enkele keren moet afslaan na elkaar ...

dit zijn mijn bemerkingen. Ik heb nu even zoals op de vorige pagina aangegeven, mijn instellingen en locatievoorzieningen gewist, en hij lijkt wat rapper te werken? Ik test vanavond eens even langs binnenwegetjes en zie wat hij daar te zeggen heeft ...

dirkuijt 08-09-09 09:40

mijn bevindingen na een maand met TomTom en Navigon:

Ik ben altijd al een TT gebruiker geweest, vanaf TT3 op een Windows Mobile 2003 pda (en dat was pas écht traag!)
Daarna TT5, TT6 en nu TT7 op mijn telefoon van de zaak
(iPaq data messenger, soort HTC maar dan slechter...)

Toen ik 2 maanden geleden Navigon installeerde dacht ik:
hmm... wachten tot TT uitkomt, want ik mis een hoop dingen...
Ik noem navigeren naar lengtegraad/breedtegraad, POI's, andere stemmen,
taal selecteren (heb een engelstalige iPhone)

Toen kwam TT eindelijk uit, gelijk geinstalleerd, en ja; weinig nieuws!

Inmiddels rijd ik een maand of wat met beide rond, en ik merk dat ik steeds voor Navigon kies.
Over het algemeen fixen beide apps bij mij net zo snel, maar Navigon heeft rijstrookbegeleiding, betere stembegeleiding (waar TT zegt: na 100m linksaf zegt Navigon: na 100m linksaf, naar de N206), een betere aanduiding voor flitspalen (TT maakt een irritant geluid, Navigon zegt: Let op, gevaarlijk punt!), een betere maximum snelheidsaanduiding (bij TT wordt je snelheid alleen rood, bij Navigon hoor je: Let op!) en wat voor mij een belangrijk punt is: TT mute je iPod helemaal en pauzeerd je track, en bij Navigon wordt je track alleen ff zachter gezet... veel prettiger!

Ik ben benieuwd wat de updates gaan brengen, maar gezien het feit dat Navigon waarschijnlijk iPod controle gaat aanbrengen in de app (wat nu bij allebei waardeloos is! app sluiten, iPod starten, track kiezen, app starten, dubbel home voor controls) zal ik toch weer naar Navigon neigen... tenzij TT gelijk 2.0 uitbrengt met serieuze functies!
Maar ik blijf hopen... ben toch nog steeds TT fan... alleen Navigon wint deze strijd...

fvc 08-09-09 13:57

hallo,

vraagje, bestaat de mogelijkheid om gedownloade routes (*.itn-bestanden) te gebruiken voor de TT-navigatie?

apotheosis 08-09-09 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt (Bericht 348568)
mijn bevindingen na een maand met TomTom en Navigon:

Ik ben altijd al een TT gebruiker geweest, vanaf TT3 op een Windows Mobile 2003 pda (en dat was pas écht traag!)
Daarna TT5, TT6 en nu TT7 op mijn telefoon van de zaak
(iPaq data messenger, soort HTC maar dan slechter...)

Toen ik 2 maanden geleden Navigon installeerde dacht ik:
hmm... wachten tot TT uitkomt, want ik mis een hoop dingen...
Ik noem navigeren naar lengtegraad/breedtegraad, POI's, andere stemmen,
taal selecteren (heb een engelstalige iPhone)

Toen kwam TT eindelijk uit, gelijk geinstalleerd, en ja; weinig nieuws!

Inmiddels rijd ik een maand of wat met beide rond, en ik merk dat ik steeds voor Navigon kies.
Over het algemeen fixen beide apps bij mij net zo snel, maar Navigon heeft rijstrookbegeleiding, betere stembegeleiding (waar TT zegt: na 100m linksaf zegt Navigon: na 100m linksaf, naar de N206), een betere aanduiding voor flitspalen (TT maakt een irritant geluid, Navigon zegt: Let op, gevaarlijk punt!), een betere maximum snelheidsaanduiding (bij TT wordt je snelheid alleen rood, bij Navigon hoor je: Let op!) en wat voor mij een belangrijk punt is: TT mute je iPod helemaal en pauzeerd je track, en bij Navigon wordt je track alleen ff zachter gezet... veel prettiger!

Ik ben benieuwd wat de updates gaan brengen, maar gezien het feit dat Navigon waarschijnlijk iPod controle gaat aanbrengen in de app (wat nu bij allebei waardeloos is! app sluiten, iPod starten, track kiezen, app starten, dubbel home voor controls) zal ik toch weer naar Navigon neigen... tenzij TT gelijk 2.0 uitbrengt met serieuze functies!
Maar ik blijf hopen... ben toch nog steeds TT fan... alleen Navigon wint deze strijd...

Dat van dat herberekenen stel ik mij grote vragen en vraag mij toch telkens af;ligt dit wel aan tomtom of aan igo of navigon enz....???
Want zoals ik reeds eerder hier al heb vermeld toen ik nog op 3.0 zat viel dat boeltje regelmatig uit zelfs en nu heb ik dit toen ik 3.0.1 had geinstalleerd zelfs niet eens meer voor,geen gps uitval meer opeens,heel raar dus.
Bij mij berekenen ze allemaal soms uit het niets en de één wat meer dan de ander,voorlopig heeft dat nog niet al teveel kwaad gekunnen.

Op gebied van duidelijkheid en navigeren zelf zoals je de banen op de kaarten ziet scoort igo het beste kort gevolgd door navigon,copliot en dan sygic en TT.

Igo en navigon scoren dus het beste op qua duidelijkheid waar je moet rijden en ook als je op de kaart kijkt het meestal ook meer duidelijker is en ook perfect klopt.

stefvv 08-09-09 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nlrela (Bericht 342734)
Ik heb al meerdere klachten over de snelheid van TomTom gelezen (aanduiding / pijltje op de kaart is ongeveer twintig tot dertig meter achter het punt waar ik me op dat moment daadwerkelijk begeef). Heeft er iemand ook al een oplossing voor dit probleem ?

P.s. Bij Navigon ervaar ik dit probleem niet ...

Is hier, of heeft hier iemand reeds de oplossing voor? Bij mij is mijn navigatie tergend traag, wanneer ik met de auto bv naar 120km/u ga, duurt dit bij de gps 30-40 sec voor hij die snelheid heeft, zo loopt, en blijft hij hopeloos achterop lopen op de werkellijkheid.

grtz

deragear 10-09-09 02:46

Misschien is dit voor sommigen een vermoeiende herhaling; maarwat voor mij heel veel problemen heeft opgelost op het moment is een volledig herstel van je iPhone uitvoeren. LEt OP: zorg dat je NIET je backup herstelt, maar je iPhone als nieuwe iPhone aanmeldt. Het nadeel is wel dat je al je savegames van spelletjes kwijt bet, maar voor TomTom werkt het super:
-ik krijg binnen 1min GPS fix
-TomTom kan me redelijk voed de bocht om volgen, itt voor het herstel
-Ik hoef locatiewaarschuwingen niet meer tig keer te herstellen:TT communiceert nu goed met de GPS chip/data/informatie.

Zephyer 17-09-09 12:24

Ik mis dus echt de optie om poi te uploaden (denk aan een lijst met alle hockey clubs ..). Daarnaast is het bijna vereist dat je een oplader hebt, iets wat met mijn Nokia N82 totaal niet nodig was.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefvv (Bericht 348818)
Is hier, of heeft hier iemand reeds de oplossing voor? Bij mij is mijn navigatie tergend traag, wanneer ik met de auto bv naar 120km/u ga, duurt dit bij de gps 30-40 sec voor hij die snelheid heeft, zo loopt, en blijft hij hopeloos achterop lopen op de werkellijkheid.

grtz

hier heb ik dus totaal geen last van? Ik heb een aantal keren gekeken bij borden als ik naar 120 mocht gaan, dan veranderen TT de snelheids aan duiding bijna op het moment dat ik het bord passeerde.. (A4)

frank1405 17-09-09 19:25

ik heb net tom tom geinstallerd op mijn 3g, als ik op het icoontje tik van tom tom dan gaat het terug naar begin scherm, iemand een idee wat ik moet doen? THX

markmg 17-09-09 19:52

re
 
Ik kan momenteel niet in itunes door een sim fout, voor de rest werkt alles wel maar ik kan geen restore doen ivm met een 3GS.

kan ik tom tom op een andere manier installeren ? ik had al geprobeerd het bestand op de interne storage van de iphone te zetten maar die ziet ie niet.

iScorpio 17-09-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markmg (Bericht 353203)
Ik kan momenteel niet in itunes door een sim fout, voor de rest werkt alles wel maar ik kan geen restore doen ivm met een 3GS.

kan ik tom tom op een andere manier installeren ? ik had al geprobeerd het bestand op de interne storage van de iphone te zetten maar die ziet ie niet.

We gaan hier natuurlijk niet vragen naar andere installatie manieren anders dan via de legale weg ;)

markmg 17-09-09 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 353204)
We gaan hier natuurlijk niet vragen naar andere installatie manieren anders dan via de legale weg ;)

ik heb het bestand uit me itunes programma map gepakt en probeer hem nu zonder itunes op me iphone te krijgen, ik wist niet dat dat illigaal is

iScorpio 17-09-09 20:22

Zeg ook niet dat jou handeling illegaal is maar je wilt natuurlijk anderen niet op gedachten brengen ;)

_kay_ 25-09-09 17:58

Ik heb gisteren TomTom aangeschaft, nu heb ik na meerdere proefritjes een paar vragen.

Iphone 3G FW. 3.1 (Niet gejailbreaked, origineel met T-Mobile abbo.)

1.Hoe zit het met de flitspalen? Ik ben 20 x langs een flitspaal gereden en hij geeft niks aan...(deze staat er al een lange tijd).

2. Hoe zit het met flitspalen die op rood flitsen krijg ik daar een speciale melding van?

3.Als ik harder rij dan de maximale snelheid (bijv. max. 50 en ik rij 60, is dit alleen op het scherm zichtbaar, rode kleur.) kan hij ook een audio waarschuwing geven?

Alvast bedankt.

Funske 25-09-09 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door _kay_ (Bericht 356765)
1.Hoe zit het met de flitspalen? Ik ben 20 x langs een flitspaal gereden en hij geeft niks aan...(deze staat er al een lange tijd).

Ik heb TomTom ook op mijn iPhone staan.
Op mijn weg naar mijn werk staan 3 palen. Slechts bij 1 paal krijg ik een melding. En al die 3 palen staan er al 5 tot 10 jaar.
Oftewel de flitspalendatabase die ze gebruiken is van tig jaar geleden. :mad:
Citaat:

2. Hoe zit het met flitspalen die op rood flitsen krijg ik daar een speciale melding van?
Tegenwoordig zijn er haast geen flitspalen meer die alleen op rood flitsen. Die flitsen ook meteen op snelheid. Maar ja, aangezien ze een onvolledige flitspalendatabase gebruiken zul je dus niet bij elke paal een melding krijgen
Citaat:

3.Als ik harder rij dan de maximale snelheid (bijv. max. 50 en ik rij 60, is dit alleen op het scherm zichtbaar, rode kleur.) kan hij ook een audio waarschuwing geven?
Nee, dat is niet apart in te stellen.

Over die flitspalen en de "oude" kaart heb ik al een klacht ingedient bij TomTom, maar daar wordt je gewoon niets wijzer van. :mad:
Ik hoop maar dat ze bij de eerstvolgende update de laatste nieuwe kaart erbij doen én een volledige flitspalendatabase.
Het liefste zou ik hebben dat ik zelf flitspalen kon toevoegen, want dan zou ik die halen bij www.flitspaal.nl; daar zijn ze altijd heel up-to-date. :rolleyes:
Maar ik ben bang dat dat niet zal gebeuren. :(

rmondie 25-09-09 18:18

sygic heeft wel de rood licht flitskasten want bij mij in de straat staat er een die staat erop even als de snelheisflitskasten

_kay_ 25-09-09 19:02

@ Funske : bedankt voor de uitgebreide reactie :)

Jammer, dat niet alles up 2 date is: is er geen mogelijkheid om de flitspalen van die website: op de iphone te krijgen (zonder jailbreak).?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:18.