//

navigatie met verkeersinfo en auto houder

navigatie met verkeersinfo en auto houder discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) de tijd is nu gekomen om het toestel waarvoor ik de iphone heb aangeschaft definitief aan de wilgen te hangen. De laatste stap daarin is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-11-09, 13:52
psilin psilin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 20
Standaard navigatie met verkeersinfo en auto houder

de tijd is nu gekomen om het toestel waarvoor ik de iphone heb aangeschaft definitief aan de wilgen te hangen. De laatste stap daarin is een fatsoenlijk navigatie product.
Uiteraard is daar al veel over geschreven, en heb ik er dus ook al veel over gelezen. Sommige zaken blijven in mijn ogen nogal onderbelicht.
Hopelijk kan iemand mij 'de weg wijzen' in de punten waar ik nog vraagtekens bijzet.

Gegeven het feit dat ik een navigatie oplossing pas bruikbaar vind als er dynamische routing obv verkeersinformatie wordt gepresenteerd zijn er volgens mij momenteel nog 2 leveranciers in de race: navigon en tomtom.
Van beide heb ik echter nog geen fatsoenlijke review/gebruikservaringen gezien op het vlak van de verkeersinformatie. Mijn voorkeur gaat licht uit naar Navigon aangezien verkeersinformatie daar als een one time buy mogelijk is, en tomtom via een periodieke abonnementsfee.

De bijbehorende stap is dan een fatsoenlijke houder voor in de auto. Naast kunnen laden van de iphone, is het kunnen kantelen tussen landscape en portrait wenselijk. Niet zozeer vor navigatie, maar wel voor eventueel multimedia gebruik.
Qua navigatie zit ik niet direct op gesproken aanwijzingen te wachten. Heel enkel is dat handig, maar in 99% van de tijd staat deze bij mij op 'stil'. Truus, Henk en ome Cor mogen van mij dan ook met pensioen.

Qua multimedia gebruik is audio natuurlijk een vereiste. En aangezien ik de iphone als 2e toestel gebruik, ben ik vooralsnog van plan om mijn nokia carkit te blijven gebruiken om te bellen ( bedraad of bluetooth ( geen ad2p ), het ding kan beide ). In de auto heb ik verder een aux ingang waarop ik de iphone op de een of andere manier bedraad kan koppelen.

Zo kom ik dan op houder uit volgens mij:
1. tomtom carkit
2. brodit houder ( active/passive beide 2 uitvoeringen )
3. carcomm houder

Bij brodit zijn er bij mijn weten geen houders mogelijk waarbij audio via line out beschikbaar wordt gemaakt. De tomtom carkit heeft als eerste reviews niet echt 5 sterren, zodat kennelijk de carcomm overblijft.

Echter, kan de carcomm houder wisselen tussen portrait/landscape gebruik ? Of valt de iphone eruit in het geval van landscape ?

Echt scheurig zijn de leveranciers niet met inhoudelijke informatie, dus hopelijk kan iemand mij hieraan helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-09, 06:04
Frederic Verpoest Frederic Verpoest is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Ikzelf heb de carcomm-houder (active) en landscape is geen enkel probleem.

De iPhone blijft stevig in de houder zitten, eender welke richting ik de houder ook maar draai.
  #3  
Oud 08-11-09, 20:56
psilin psilin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 20
Standaard

Ik heb inderdaad die carcomm houder (103) gekocht. Werkt prima via de aux ingang van de autoradio.
Navigon met verkeersinformatie ook aangeschaft. Nog te weinig kilometers mee gemaakt. Verkeersinformatie lijkt te wensen over te laten ( eerste indrukken ).

Ook heel irritant dat er niet een gewone mute knop in navigon zit qua geluid. Die volume slider does the trick, maar elegant is het niet.
Reageren

Labels
aux, bluetooth, brodit, carcomm, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke iPhone 4 houder voor de auto pascalbrouwers iPhone accessoires en onderdelen 5 26-11-10 19:52
Bluetooth automatisch aan wanneer in auto houder Bosje Jailbreak apps en thema's 9 29-10-09 20:53
Hardware: Auto lader / Houder Dinky iPhone Navigatie 22 16-09-09 12:45
auto houder 2g... met wensen Reloader iPhone accessoires en onderdelen 0 24-06-09 21:27
Houder voor in de auto iphone/itouche midon iPhone accessoires en onderdelen 3 20-05-08 21:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.