//

Navigon pakt geen buitenlandse adressen uit het adresboek?!

Navigon pakt geen buitenlandse adressen uit het adresboek?! discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) handmatig herkent Navigon Europa de adressen wel, maar via het adresboek selecteren (door via contacten in onderbalk op het adres te drukken) werkt helaas alleen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-01-10, 11:37
Jassenlos Jassenlos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard Navigon pakt geen buitenlandse adressen uit het adresboek?!

handmatig herkent Navigon Europa de adressen wel, maar via het adresboek selecteren (door via contacten in onderbalk op het adres te drukken) werkt helaas alleen voor Nederlandse adressen (geen landcode in adresboek ingevuld). Bij de buitenlandse adressen staat in het adresboek netjes "land" ingevuld; geprobeerd in meerdere talen, hoofdletters etc, België, Belgium, BELGIUM, maar Navigion ziet niet dat het adres in België is en maakt daardoor van Lochristi bijvoorbeeld Lochem in Nederland.... Jammer, want het is juist zo handig om in de auto via contacten in de onderbalk op een adres te drukken, ook in het buitenland. Is dit een bug of doe ik iets fout?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-01-10, 12:06
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Bij mij herkent hij ze wel, hoewel het bij enkele adressen aanvankelijk ook niet lukte. Bij die bleek het land toch niet goed ingevuld te zijn. Na het land juist te hebben aangeklikt in adresgegevens wijzigen, doet hij het nu voor alle buitenlandse adressen goed.
Waarom hij het bij jou niet doet weet ik ook zo niet.
  #3  
Oud 18-01-10, 14:47
Jassenlos Jassenlos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard

veel dank voor je reactie! Hier zit wel ergens mijn fout, maar wat is dan de juiste invulwijze van bijvoorbeeld; Duitsland of Frankrijk?

In het Apple adresboek kan ik geen landen aanklikken voor zover ik weet.. ik type ze handmatig in net zoals de andere velden (telefoon, email).

Bij adres staat;
Straat
Postcode Plaats
Land

Waar vind ik "adresboek wijzigen"?

Hebben we het over hetzelfde adresboek? Uw quote;
"Na het land juist te hebben aangeklikt in adresgegevens wijzigen, doet hij het nu voor alle buitenlandse adressen goed."
  #4  
Oud 18-01-10, 16:00
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Voer de wijzigingen uit op de iPhone alsvolgt:
-tap op het betreffende contact, de gegevens komen nu naar voren
-tap op het adresveld, het adreswijzigingsscherm komt nu naar voren met het toetsenbordje eronder.
-direct boven het toetsenbordje staat een venster 'land', daar zou het juiste land in moeten staan; zoniet tap daarop en de lijst met landen verschijnt. Scrol naar het juiste land, tap erop en voila het staat nu juist. Tap op 'bewaar' en dan op 'gereed'.
-Het zou nu moeten werken in Navigon.

Laatst gewijzigd door huibregt; 18-01-10 om 16:02. Reden: typefoutjes herstellen
  #5  
Oud 18-01-10, 16:36
Jassenlos Jassenlos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard

YES! JOEHOE!! zo hoort het, erg veel dank. Nu nog avondje alle zakelijke buitenlandse adressen aanpassen, maar dat heb ik er graag voor over!
  #6  
Oud 18-01-10, 17:14
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Gelukkig dat het bij jou ook werkt. Ik snap alleen nog niet waarom dit land veld soms niet goed gevuld is, terwijl je in het adresveld wel het juiste land ziet staan. Misschien een bug in iTunes bij het overnemen van gegevens uit het adresboek op de Mac?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Downloaden uit buitenlandse itunes store bertheeren iTunes 0 07-03-11 01:21
Navigon: Ik wil geen geluid uit mijn tomtomcarkit met navigon, maar lukt niet... pballeur iPhone Navigatie 1 20-11-09 10:52
Email adressen wel in adresboek en niet in iphone contacts mephone iPhone algemeen 4 11-12-07 15:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.